صرافی نوبیتکس (nobitex) – بررسی قیمت و امکانات

صرافی نوبیتکس

  • تعداد ارز: 43
  • حداکثر کارمزد: %0.35
  • کیف پول اختصاصی: دارد
  • اپلیکیشن: دارد
  • قدمت صرافی: 5 سال
  • زمان احراز هویت: 5 روز

معرفی صرافی نوبیتکس و بررسی قیمت‌ها

در سال‌های اخیر و هم‌زمان با سراسر دنیا، مردم ایران نیز با دنیای ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شدند. به ‌مرور برخی از صرافی‌ها نیز وارد میدان شدند تا کاربران ایرانی بتوانند آسان‌تر به این دنیای بی‌مرز وارد شوند. یکی از این صرافی‌ها، صرافی نوبیتکس است که در ادامه بیشتر با آن آشنا شویم.

نوبیتکس چیست؟

نام نوبیتکس از ترکیب سه واژه تشکیل شده است: “نو” به معنای جدید، “بیت” مخفف واژه بیت‌کوین و “اکسچنج” به معنای مبادله. این صرافی، یکی از اولین بازارهای رمزارزی در ایران است که به‌ صورت بازار معاملاتی شروع به فعالیت کرده است. اکنون ناحیه کاربری این صرافی به دو بخش پنل قدیم و پنل جدید تقسیم‌بندی شده است. در ادامه بیشتر به امکانات صفحه جدید این صرافی می‌پردازیم.

صرافی نوبیتکس در چه سالی تأسیس شده است؟

ایده طراحی صرافی نوبیتکس به منظور دسترسی کاربران به دنیای رمزارزها در تابستان سال 1396 به روی کاغذ آمد. رونمایی از اولین نسخه این پلتفرم، پس از مطالعات تخصصی و پیاده‌سازی طرح‌های مختلف، بالأخره در زمستان همان سال انجام شد.

آدرس صرافی نوبیتکس کجا است؟

مراجعه حضوری به دفتر این صرافی امکان‌پذیر نیست و فقط از طریق مسیرهای پیش‌بینی شده در صرافی امکان برقراری ارتباط با پشتیبانی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 9 تا 18 از طریق تماس با شماره 02191009925 با تیم پشتیبانی نوبیتکس در ارتباط باشید.

کارمزد نوبیتکس چقدر است؟

کارمزد معاملات نوبیتکس به صورت کلی بسته به مبلغ یا نوع معامله انجام‌شده دارد. همچنین کارمزد تابعی از سطح کاربری کاربر است که کمی کار را برای کاربران تازه‌کار مشکل می‌کند. این کارمزدها به صورت کلی از دو قانون پیروی می‌کنند:

اول اینکه کارمزد از هر دو طرف معامله دریافت می‌شود.

دوم اینکه کارمزدها بر اساس حجم معاملات محاسبه می‌شود. برای اطلاع از لیست کامل کارمزدها می‌توانید به نشانی nobitex.ir/pricing مراجعه کنید.

مزایا و امکانات نوبیتکس چیست؟

شکی نیست که هر صرافی برای جذب مشتریان جدید نیازمند ارتقای خدمات و ویژگی‌های خود نسبت به رقبا است. برخی از مزایا و امکانات این صرافی از این قرار است:

بازار آزمایشی

این صرافی در یک اقدام خلاقانه، سعی در ایجاد بازار آزمایشی به صورت تستی کرده است. بدین ترتیب کاربران آماتور و حتی حرفه‌ای می‌توانند قبل از خرید واقعی ارزهای دیجیتال، از این طریق ترید را تمرین کنند.

بهره‌مندی از اپلیکیشن

در دنیایی که گوشی‌های هوشمند هر روز به ویژگی‌های جدیدی مجهز می‌شوند، داشتن یک اپلیکیشن می‌تواند کاربران جدیدی را به سمت صرافی سوق دهد. صرافی نوبیتکس (Nobitex) با ارائه برنامه موبایلی در 2 نسخه اندروید و iOs، قدم‌های محکمی در این زمینه برداشته است.

ابزار حد ضرر (Stop Loss)

شما می‌توانید با استفاده از ابزار Stop Loss نوبیتکس، رمزارزهای خود را در قیمت موردنظر به فروش برسانید و از ضرر جلوگیری کنید.

پشتیبانی از احراز هویت 2 عاملی

امنیت صرافی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هر کاربری برای آن ارزش قائل است. پشتیبانی از احراز هویت 2 عاملی، باعث افزایش امنیت صرافی می‌شود.

کیف پول اختصاصی

در این صرافی برای هر رمزارز، یک کیف پول اختصاصی وجود دارد. بدین ترتیب، مدیریت و واریز و برداشت رمزارزها بسیار آسان خواهد بود.

امکان اعطای تخفیف به دوستان

شما با دعوت دوستان خود به این صرافی تا سقف 30% مبلغ کارمزد معاملات آنها، پاداش دریافت می‌کنید. شما می‌توانید درصدی از این پاداش را به دوست خود هدیه دهید.

پشتیبانی 24 ساعته

شما می‌توانید در صورت نیاز از طریق تیکت با تیم پشتیبانی صرافی در ارتباط باشید و سؤالات و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید.

معایب نوبیتکس چیست؟

نوبیتکس نیز مانند سایر رقبای خود معایبی دارد که از چشم کاربران حرفه‌ای پنهان نمی‌ماند. بی‌تردید برخی از این معایب برای هر صرافی دیگری نیز ممکن است به وجود بیاید؛ اما وجود برخی از آنها برای یک صرافی نسبتاً کهنه‌کار یک ایراد اساسی محسوب می‌شود.

سرعت پایین اپلیکیشن

با توجه به افزایش آگاهی مردم نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود که یک صرافی معتبر مانند صرافی نوبیتکس، برنامه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد که سرعت نسبتاً مناسبی داشته باشد. اما متأسفانه هنوز هم برخی از کاربران از عملکرد کند اپ این صرافی ناراضی هستند.

زمان طولانی احراز هویت

در دورانی که سایر رقبای نوبیتکس با استفاده از ابزارهای جدید در پی کم‌ کردن زمان احراز هویت به چند دقیقه هستند، همچنان این پروسه در نوبیتکس طولانی است.

کارمزد غیرشفاف

همان‌طور که گفتیم، کارمزد معاملات در این صرافی به گونه‌ای است که کاربران تنها در مرحله آخر می‌توانند از میزان دقیق آن مطلع شوند.

عدم امکان خرید حداقلی

در برخی از صرافی‌ها شما می‌توانید برخی از ارزها را حتی با مبلغ 10 هزار تومان بخرید و به والت داخلی صرافی خود منتقل کنید. اما در نوبیتکس چنین امکانی فراهم نیست. در لحظه نگارش این مطلب، حداقل میزان خرید هر ارز 300 هزار تومان است. به همین ترتیب حداقل میزان برداشت ریالی نیز در این صرافی 300 هزار تومان است.

تنوع پایین رمزارزها

علی‌رغم انتظار کاربران برای افزایش تعداد ارزهای دیجیتال در صرافی نوبیتکس، این صرافی از اضافه کردن بسیاری از ارزهای محبوب و مشهور امتناع کرده است. همین مسئله باعث می‌شود که کاربرانی که ریسک‌پذیری بالایی دارند و به دنبال معاملات هیجان‌انگیز هستند، از انجام معامله در این صرافی کهنه‌کار خودداری کنند.

اخبار و اطلاعیه‌های صرافی نوبیتکس را از کجا دنبال کنم؟

برای آگاهی از اخبار و اطلاعیه‌های صرافی نوبیتکس می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی این صرافی مراجعه کنید:

شبکه اینستاگرام:
instagram.com/nobitex_market

کانال تلگرام:
t.me/nobitexmarket

صفحه توییتر:
twitter.com/nobitexmarket

صفحه لینکدین:
linkedin.com/company/nobitexmarket

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

برنامه خوبیه من راضیم.به یکبار ریسک کردنش میارزه.

با سلام همان طور که عرض کردم میخواستم ۸ میلیون تومان سرمایه گذاری کنم و خودتان برایم خرید و فروش انجام دهید یعنی ترید کنید

با سلام میخواستم مثلا ۸ میلیون تما سرمایه گذاری کنم و امکان دارد خوتان برایم خرید و فروش یعنی ترید کنید؟