قیمت لحظه ای Wrapped Bitcoin + نمودار قیمت WBTC 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Wrapped Bitcoin
WBTC
رتبه: 14
$ 66,529.83
4,261,024,768 تومان
0.73%
ارزش کل بازار
$ 10,340,508,727
حجم معاملات 24 ساعته
$ 181,971,840
عرضه در گردش
155,233 WBTC
عرضه کل
155,233 WBTC


نوسانات و اطلاعات قیمت Wrapped Bitcoin

هر واحد Wrapped Bitcoin (WBTC) در این لحظه با قیمت 66,512.00 $، معادل 4,261,024,768 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin، معادل $ 10,340,508,727 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 181,971,840 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 0.73% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت Wrapped Bitcoin یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره Wrapped Bitcoin

رپد بیت ‌کوین (WBTC) نسخه‌ای توکنیزه‌شده از بیت‌ کوین (BTC) است که روی بلاکچین اتریوم (ETH) اجرا می‌شود. رپد بیت ‌کوین با معیار ERC-20 سازگار است که باعث می‌شود تا WBTC به طور کامل با صرافی‌های غیرمتمرکز، خدمات وام‌دهی ارزهای دیجیتال، بازارهای پیش‌بینی و سایر برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مبتنی بر این معیار در بلاکچین اتریوم ادغام شود.
رپد بیت ‌کوین با نسبت ۱ به ۱ از طریق شبکه‌ای از بازرگانان و نگهبانان با نظارت خودکار، پشتوانه BTC دارد. این امر تضمین می‌کند که قیمت WBTC در هر زمان به BTC وابسته باشد و به کاربران امکان می‌دهد نقدینگی را بین شبکه‌های بیت ‌کوین و اتریوم به روشی غیرمتمرکز و خودمختار انتقال دهند. پروتکل‌ها و پلتفرم‌های مختلفی از WBTC پشتیبانی می‌کنند، از جمله آوه (Aave)، کامپاند (COMP) و میکر (MakerDAO). شایان ذکر است برخی از این ارائه‌دهندگان احتمالا به عنوان مشوق اضافه، توکن‌های حاکمیتی بومی خود را صادر کنند.
رپد بیت ‌کوین برای اولین بار در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ معرفی گشت و در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ به طور رسمی راه‌اندازی شد. ایجاد رپد بیت ‌کوین، BTC را به ‌عنوان ارز دیجیتال پیشرو جهان به دنیای DeFi اتریوم وارد می‌کند. توکن WBTC با استاندارد توکن ERC-20 مطابقت دارد و توکن‌هایی برای کسانی که می‌خواهند BTC را به WBTC تبدیل کنند، ایجاد می‌شود. فرصت‌های موجود در حوزه DeFI برای WBTC از وام‌دهی و استقراض گرفته تا ییلد فارمینگ، سواپ توکن و استخرهای نقدینگی متغیر است.
تمام BTCهایی که قرار است به WBTC تبدیل گردند، توسط یک نگهبان نگهداری می‌شوند که در ضرب و سوزاندن این توکن‌های مبتنی بر اتریوم مشارکت می‌کند. هنگامی که WBTC سوزانده می‌شود، کاربر می‌تواند موجودی بیت ‌کوین خود را از نگهبان پس بگیرد. در فرآیند استخراج، کاربران بیت ‌کوین خود را برای نگهداری به نگهبان ارسال می‌کنند و معادل آن را به صورت توکن WBTC دریافت می‌کنند. BitGo بزرگترین نگهبان برای رپد بیت ‌کوین است و آن‌ها تعداد مشخصی WBTC را استخراج کرده و به آدرس اتریوم بازرگان ارسال می‌کنند.
استفاده دیگر WBTC، شرکت در مارجین تریدینگ است. در این روش از WBTC برای مارجین تریدینگ اتریوم، استیبل کوین‌ها و سایر توکن‌های ERC-20 استفاده می‌شود. کاربران برای افزایش امنیت وجوه خود هنگام ترید، از WBTC استفاده می‌کنند. این فرآیند کاملا غیرحضانتی بوده و با استفاده از فناوری قراردادهای هوشمند انجام می‌پذیرد.
رپد بیت کوین امکان یکپارچه‌سازی کامل یک دارایی شبیه به بیت‌ کوین را در این محیط پیشرفته‌ی برنامه‌های غیرمتمرکز مالی فراهم می‌کند و نقدینگی عظیم مرتبط با بازار بیت‌کوین را به همراه می‌آورد.
علاوه بر این، رپد بیت کوین کار را برای صرافی‌ها، کیف پول‌ها و خدمات پرداختی که با اتریوم کار می‌کنند، به طور قابل توجهی آسان‌تر می‌نماید، زیرا زمان متوسط بلاک در بلاکچین اتریوم که حدود ۱۵ ثانیه است (در مقایسه با ۱۰ دقیقه برای بیت‌ کوین)، سرعت انجام تراکنش‌ها در WBTC در مقایسه با BTCهای واقعی افزایش می‌یابد.

تاریخچه قیمت رپد بیت کوین

همانطور که گفته شد، قیمت WBTC با بیت کوین یکسان است و با BTC مانند دو خط موازی هستند. رپد بیت کوین در فوریه ۲۰۱۹ عرضه شد و از آن زمان نوسانات قیمتی مشابه بیت کوین را تجربه کرده است.
مشابه بیت کوین، WBTC در سال ۲۰۱۹ در محدوده کوچکی نوسان می‌کرد، اما با افزایش قیمت و حجم معاملات، قیمت رپد بیت کوین از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد. با این حال، تا اواسط دسامبر به ۶ هزار دلار کاهش یافت.
در سال ۲۰۲۰، به دلیل همه‌گیری کووید، اقتصاد جهانی وارد رکود شد، اما قیمت رپد بیت کوین دوباره جهش قابل توجهی پیدا کرد. این ارز دیجیتال سال را با قیمت حدود ۷ هزار دلار آغاز کرد و ۲۳ نوامبر همان سال، رپد بیت کوین به مرز ۱۹ هزار دلار بود. قیمت رپد بیت کوین در دسامبر ۲۰۲۰ به حدود ۲۹ هزار دلار رسید که نسبت به ابتدای آن سال ۴۱۶ درصد افزایش داشت.
در سال ۲۰۲۱، رپد بیت کوین تنها در عرض یک ماه سقف قیمتی سال ۲۰۲۰ را شکست و از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرد. استقبال نهادهای مالی از بیت کوین، قیمت WBTC را بیشتر بالا برد و این ارز دیجیتال در آوریل ۲۰۲۱ به اوج خود در محدوده ۶۳ هزار دلار رسید. تابستان ۲۰۲۱، قیمت رپد بیت کوین ۵۰ درصد کاهش یافت و به ۲۹ هزار دلار سقوط کرد. در ماه سپتامبر شاهد یک روند صعودی دیگر بودیم و قیمت WBTC به محدوده ۵۲ هزار دلار نزدیک شد.
بین ژانویه و می ۲۰۲۲، قیمت رپد بیت کوین به تدریج افت کرد و به ۲۸ هزار دلار کاهش یافت. برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰، قیمت رپد بیت کوین به زیر ۲۳ هزار دلار سقوط کرد. از زمان شروع زمستان ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۱، قیمت رپد بیت کوین نیز همانند BTC تا پایان سال ۲۰۲۲ به زیر ۲۰ هزار دلار کاهش یافت. اما سال ۲۰۲۳ برای رپد بیت کوین با افزایش قابل توجهی در قیمت همراه بود. رپد بیت کوین در طول سال ۲۰۲۳ به طور پیوسته افزایش یافت و در اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۴ هزار دلار رسید. WBTC در دسامبر قیمت ۴۳ هزار دلار را دید و سال ۲۰۲۳ را با این سقف به پایان رساند.

پیش‌بینی قیمت رپد بیت کوین

پیش‌بینی قیمت WBTC به قیمت بیت کوین بستگی دارد. با توجه به توان بالای بیت کوین و رشد آن، انتظار می‌رود که قیمت WBTC نیز در بلندمدت افزایش یابد.
تحلیل‌گران Changelly پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز WBTC در پایان سال ۲۰۲۴ پایین‌تر از ۲۹۴۷۱ دلار نخواهد آمد. با بررسی روند قیمت‌ ارز دیجیتال رپد بیت کوین در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل و حداکثر قیمت توکن WBTC حدود ۱۰۲۹۸۷ و ۱۲۵۳۴۶ دلار باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان Changelly، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ توکن رپد بیت کوین حداقل ۱۵۲۷۰۳ دلار و حداکثر ۱۸۰۲۹۹ دلار قیمت داشته باشد. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت ارز دیجیتال WBTC ممکن است به ۲۴۲۵۵۰ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۲۶۹۵۶۴ دلار برسد. در نهایت، برآورد شده است که قیمت رمزارز رپد بیت کوین در سال ۲۰۳۰ بین ۷۳۴.۷۸۹ دلار و ۸۷۲.۷۷۸ دلار معامله شود.

توکنومیک رپد بیت کوین

برخلاف عرضه بسیاری از ارزهای دیجیتال، زمان‌بندی مشخصی برای انتشار توکن‌های WBTC وجود ندارد. در عوض، هر زمان که کاربران توکن‌های خود را از طریق سیستمی متشکل از بازرگانان و نگهبانان با بیت ‌کوین خرید و فروش کنند، به طور خودکار WBTC ضرب یا سوزانده می‌شود.
WBTC را می‌توان در طیف وسیعی از برنامه‌های DeFi استفاده کرد و در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ (UNI) با حجم معاملات بالا قابل معامله است و در بازی‌های بلاکچین مانند اکسی اینفینیتی (AXS) بهره برد.
از آنجایی که پشتوانه هر توکن WBTC همیشه یک بیت ‌کوین است، تعداد توکن‌های در گردش به طور مستقیم به میزان ذخایر بیت ‌کوین در شبکه WBTC بستگی دارد. در حال حاضر عرضه در گردش رپد بیت کوین بالای 150 هزار WBTC است. شایان ذکر است نرخ تورم WBTC به نرخ تورم بیت کوین بستگی دارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments