ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin یا WBTC چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin (WBTC) یک مفهوم جدید است که می‌تواند نقدینگی را به سیستم مهم دیفای (DeFi) برگرداند. به طور کلی ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin یک نوآوری جدید است که قصد دارد بیت کوین را روی بلاکچین اتریوم اجرا کند. یکی از کاربردهای این رمزارز در انجام امور مالی غیرمتمرکز است.

ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin چگونه کار می‌کند؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تصور کنید که در حال حاضر شما شناخت خوبی از بیت کوین دارید و برای استفاده از نرم افزار در سیستم مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای آماده هستید. ولی یک مشکل وجود دارد؛ رمزارزهای زیادی وجود ندارند که بتوانند شبکه بیت کوین و اتریوم را به یکدیگر متصل کنند. در این صورت ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin به شما کمک می‌کند که این مشکل را حل کنید.

ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin این امکان را دارد که هر مقدار نقدینگی را که نیاز داشتید با توجه به پروتکل‌های دیفای در اختیار شما قرار دهد و بین دو شبکه بلاکچین جابه‌جا کند.

این ارز دیجیتال، یک توکن ERC-20 است که با بیت کوین نسبت یک به یک (1:1) دارد. (برخی سعی کردند که این استیبل کوین را معادل بیت کوین معرفی کنند، اما موفق نبودند.)

زمانی که بیت کوین به ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin تبدیل می‌شود، روی بیتگو تراست (BitGo Trust) ذخیره می‌شود. برای اینکه این رمزارز شفافیت کامل داشته باشد (موضوعی که دیگر استیبل کوین‌ها با آن مشکل دارند) میزان توکن‌های در گردش این رمزارز به صورت عمومی نیز منتشر شده است.

Wrapped Bitcoin را بیت کوین تأیید کرده و جزو دارایی‌های اصلی خودش نامیده است. این امر باعث ایمن شدن سرمایه‌گذاری روی آن می‌شود.

مزایای ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin

به طور خلاصه این ارز دیجیتال به کسانی که رمزارزهایی روی بلاک ‌چین خاصی دارند اجازه می‌دهد کار با دیگر بلاکچین‌ها را نیز تجربه کنند. بخش بزرگی از اکوسیستم دیفای و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز روی بلاکچین بیت کوین نیست، بلکه فعالیت خود را در بلاکچین اتریوم انجام می‌دهند. این موضوع برای دارندگان بیت کوین کمی ناامیدکننده است؛ زیرا این بدان معنی است که یکی شدن با دیگر شبکه‌ها برای آنها سخت می‌شود و برای انجام این کار باید رمزارز خود را بفروشند یا آن را تبدیل کنند که هزینه‌های خاص خود را دارد و زمان‌بر است.

ارز دیجیتال Wrapped bitcoin

از زمانی که Wrapped Bitcoin در ژانويه 2019 راه‌اندازی شد، بسیاری از پروتکل‌های دیفای مانند کایبر نتورک (Kyber Network)، کامپوند (Compound)، میکر دائو (MakerDAO) و دارما (Dharma) به کسانی که وام می‌گیرند، اجازه می‌دهند تا از این ارز دیجیتال استفاده کنند. همین امر می‌تواند موجب ایجاد یک قرارداد هوشمند و استفاده از آن شود که معمولاً این وام‌ها با استیبل کوین DAI یا میکر دائو در اکوسیستم اتریوم پرداخت می‌شوند. به طور کلی ارز دیجیتال بیت کوین رپد توسط پروژه WBTD DAO نظارت می‌شود. کلمه دائو (DAO) نیز مخفف کلمه سازمان مستقل غیرمتمرکز (Decentralized Autonomous Organization) است. بهتر است آن را به ذهن خود بسپارید؛ زیرا استفاده زیادی از آن می‌شود.

چرا نمی‌توانیم فقط از اتریوم استفاده کنیم؟

هیج چیزی نمی‌تواند جلوی شما را در استفاده از اتریوم به عنوان وثیقه در پلتفرم‌های دیفای بگیرد. اما زمانی که حجم بازار با دلار آمریکا اندازه‌گیری می‌شود، حجم بازار بیت کوین بسیار بیشتر از اتریوم است. افزایش وثیقه‌هایی که قابل استفاده در سیستم دیفای هستند نیز بسیار مهم است؛ مخصوصاً در آینده نزدیک که ارزش کل ذخیره‌شده در این پروتکل به بالاترین حد خود می‌رسد.

مقدار بیت کوینی که به ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin تبدیل شده، در حال افزایش است. طبق سیگنال‌هایی که از سیستم دیفای دریافت شده، ارزش کل ذخیره‌شده در رپد بیت کوین از اواسط ماه می تا اواسط ماه آگوست سال 2020 با افزایش 943 درصدی روبه‌رو بوده که رقم بسیار زیادی است.

چطور ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin بخریم؟

افراد زیادی نیستند که حاضر به خرید و فروش رپد بیت کوین شوند، اما تعدادی از تریدرها و صرافی‌های آنلاین بزرگ رمزارز وجود دارند که به این رمزارز علاقه زیادی دارند و آن را خرید و فروش می‌کنند. یکی از آنها کوین لیست (CoinList) است. در برخی موارد ممکن است شما مشتری خود را بشناسید و اطلاعات او را بدانید. در این صورت شما قادر هستید که از صرافی‌های غیر متمرکز (Decentralized Exchange) برای تبادل این رمزارز استفاده کنید. استفاده از این فرایندها برای خرید Wrapped Bitcoin بسیار آسان و قابل اطمینان بوده و با کمی تحقیق برای شما قابل استفاده است.

برای اطلاع از قیمت Wrapped Bitcoin به این صفحه بروید.

سخن پایانی

هدف ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin بازگرداندن نقدینگی به سیستم دیفای است. Wrapped Bitcoin یک نوآوری جدید است که قصد دارد بیت کوین را روی بلاکچین اتریوم اجرا کند. انجام امور مالی غیرمتمرکز، یکی از کاربردهای خوب این رمزارز است. با داشتن این رمزارز می‌توانید از فواید دیگر بلاکچین‌ها هم بهره ببرید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments