قیمت لحظه ای آپتوس + نمودار قیمت APT 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Aptos
APT
رتبه: 28
$ 9.73
625,941 تومان
1.80%
ارزش کل بازار
$ 4,146,934,857
حجم معاملات 24 ساعته
$ 172,845,072
عرضه در گردش
426,140,075 APT
عرضه کل
1,092,563,986 APT


نوسانات و اطلاعات قیمت آپتوس

هر واحد آپتوس (APT) در این لحظه با قیمت 9.73 $، معادل 625,941 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال آپتوس، معادل $ 4,146,934,857 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 172,845,072 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 1.8% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت آپتوس یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره آپتوس

آپتوس (APT) یک بلاکچین اثبات سهام (PoS) لایه ۱ است که از زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند جدیدی به نام Move استفاده می‌کند. بد نیست بدانید زبان برنامه‌نویسی Move به طور مستقل توسط مهندسان بلاکچین شرکت متا (فیس‌بوک سابق) توسعه یافته است.
هدف آپتوس ایجاد یک بلاکچین است که پذیرش بیشتری را برای وب ۳ به ارمغان بیاورد و یک اکوسیستم از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را برای حل مشکلات واقعی کاربران توانمند سازد. این بلاکچین اثبات سهام می‌تواند از طریق اجرای موازی به توان عملیاتی تراکنش نظری بیش از ۱۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) دست یابد. در مقایسه با TPS اتریوم (ETH) که حدود ۱۲ تا ۱۵ است، این نرخ بسیار بالا تلقی می‌شود.
در مارس ۲۰۲۲، آپتوس در یک دور اولیه به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری Andreessen Horowitz (a16z) ۲۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. سایر بازیگران سنگین وزن حوزه رمزارزها مانند Tiger Global و Multicoin Capital نیز در این دور تأمین مالی مشارکت کردند. تنها دو ماه بعد، بایننس لبز سرمایه‌گذاری راهبردی به مبلغی نامعلوم در آپتوس انجام داد.
در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲، آپتوس راه‌اندازی شبکه اصلی خود را اعلام کرد، در حالی که تولید اولین بلاک در بلاکچین آپتوس در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ رخ داد.
در آپتوس، همه تراکنش‌ها به طور همزمان پردازش و سپس اعتبارسنجی می‌شوند. تراکنش‌های خراب‌شده به لطف کتابخانه‌های حافظه تراکنش نرم‌افزاری بلاکچین که تضادها را شناسایی و مدیریت می‌کنند، دوباره اجرا یا لغو می‌گردند.
شایان ذکر است آپتوس از دو سازوکار استفاده می‌کند - اثبات سهام و AptosBFT. AptosBFT یک سازوکار اجماع سفارشی است که وضعیت زنجیره را تجزیه و تحلیل می‌کند و به طور خودکار تنظیم اعتبارسنج‌های غیر پاسخگو بدون دخالت انسان را برعهده دارد.

تاریخچه قیمت آپتوس

با توجه به اینکه APT یک ارز دیجیتال جدید به شمار می‌رود، پیش‌بینی آینده قیمت آن دشوار است. با این حال، با توجه به مزایای فنی این بلاکچین و استقبال سرمایه‌گذاران، می‌توان انتظار داشت که قیمت APT در بلندمدت افزایش یابد.
ارز دیجیتال APT در سال ۲۰۲۲ با ورود خود به دنیای رمزارزها، غوغایی به پا کرد. این رقیب جدید اتریوم، با وعده بلاکچینی سریع‌تر و ارزان‌تر، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. معاملات APT در اکتبر ۲۰۲۲ با قیمت ۷.۲۶ دلار آغاز شد. این شروعی طوفانی بود که نوید آینده‌ای درخشان را برای APT می‌داد.
در سال ۲۰۲۲، قیمت آپتوس به اولین سقف جدید خود در ۹.۷۶ دلار رسید و سپس در یک مسیر نزولی قرار گرفت و تا دسامبر همین سال، سطح قیمتی ۳.۲۱ دلار را لمس کرد؛ اما سال ۲۰۲۳ نقطه عطفی در طول تاریخ کوتاه آپتوس رقم خورد.
آپتوس سال ۲۰۲۳ را با قیمتی معادل ۳.۴۵ دلار آغاز کرد و در کمتر از یک ماه در ۲۶ ژانویه به بالاترین سقف قیمتی خود، یعنی ۱۸.۳۱ دلار رسید. البته دیری نپایید و سرخوشی طرفداران APT تمام شد و این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۳ در یک روند نزولی مداوم دست و پا زد. البته شایان ذکر است آپتوس دیگر کف قیمتی خود را ندید و تنها تا اکتبر ۲۰۲۳ به محدوده ۵ دلار وارد شد.

پیش‌بینی قیمت آپتوس

پیش‌بینی قیمت آپتوس به عوامل مختلفی از جمله شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال، پیشرفت‌های صنعت بلاکچین و میزان پذیرش آن توسط کاربران و سرمایه‌گذاران بستگی دارد. با توجه به توان بالای آپتوس، انتظار می‌رود که قیمت APT در بلندمدت افزایش یابد.
تحلیل‌گران Changelly پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز APT در پایان سال ۲۰۲۴ پایین‌تر از ۸.۹۵ دلار نخواهد آمد. با بررسی روند قیمت‌ ارز دیجیتال آپتوس در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل و حداکثر قیمت توکن APT حدود ۲۶.۱۸ و ۳۰.۲۱ دلار باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان Changelly، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ توکن آپتوس حداقل ۳۵.۳۶ دلار و حداکثر ۴۵.۰۷ دلار قیمت داشته باشد. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت ارز دیجیتال APT ممکن است به ۵۴.۱۴ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۶۴.۵۲ دلار برسد. در نهایت، برآورد شده است که قیمت رمزارز آپتوس در سال ۲۰۳۰ بین ۱۶۲.۸۸ دلار و ۱۹۷.۱۹ دلار معامله شود.

توکنومیک آپتوس

برخلاف رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) که دارای عرضه محدودی هستند، آپتوس عرضه‌ی کل ندارد و عرضه در گردش فعلی آن بالای ۱ میلیارد APT است. آپتوس یک رمزارز جدید و نوظهور است که توان بالایی برای رشد دارد. باتوجه به تمرکز آن بر مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی، آپتوس می‌تواند به عنوان یک رقیب جدی برای اتریوم مطرح شود. تقاضا برای توکن APT با رشد اکوسیستم آپتوس افزایش خواهد یافت. با افزایش تعداد کاربران و dApps در شبکه آپتوس، ارزش توکن APT نیز به طور فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت.
توزیع APT به گونه‌ای انجام شده است که به نفع جامعه باشد. بیش از نیمی از توکن‌ها به جامعه اختصاص داده شده که نشان‌دهنده تعهد آپتوس به تمرکززدایی و مالکیت عمومی است. توزیع APT به شرح زیر است: جامعه (۵۱.۰۲ درصد)؛ مشارکت‌کنندگان اصلی (۱۹ درصد)؛ بنیاد (۱۶.۵ درصد)؛ سرمایه‌گذاران (۱۳.۴۸ درصد). در بخش تخصیص به جامعه، حدود ۸۰ درصد توسط بنیاد آپتوس نگهداری می‌شود و مابقی در اختیار آپتوس لبز قرار دارد. این بخش برای حمایت از رشد جامعه و ابتکارات بنیاد آپتوس استفاده خواهد شد و مابقی طی ده سال آینده به صورت ماهانه آزاد می‌شود.
مشارکت‌کنندگان اصلی و سرمایه‌گذاران مشمول برنامه‌ای چهار ساله برای دریافت توکن از زمان راه‌اندازی شبکه اصلی هستند. بد نیست بدانید آپتوس در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲، خبر از توزیع رایگان ۲۰ میلیون توکن APT به کاربران اولیه شبکه آزمایشی داد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments