قیمت لحظه ای آربیتروم + نمودار قیمت ARB 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Arbitrum
ARB
رتبه: 44
$ 1.10
70,215 تومان
7.75%
ارزش کل بازار
$ 2,916,141,135
حجم معاملات 24 ساعته
$ 325,629,633
عرضه در گردش
2,653,939,384 ARB
عرضه کل
10,000,000,000 ARB


نوسانات و اطلاعات قیمت آربیتروم

هر واحد آربیتروم (ARB) در این لحظه با قیمت 1.10 $، معادل 70,215 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال آربیتروم، معادل $ 2,916,141,135 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 325,629,633 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 7.75% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت آربیتروم یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره آربیتروم

در شبکه بلاکچین اتریوم بیش از ۳۶۰ هزار کاربر فعال هر روز بیش از ۹۲۵ هزار تراکنش را انجام می‌دهند. علاوه بر این، اتریوم در حال حاضر بیش از ۳ هزار برنامه غیرمتمرکز (DApps) را میزبانی می‌کند که این رقم به طور منظم افزایش می‌یابد. از آنجایی که خود بلاکچین اتریوم نمی‌تواند این حجم از فعالیت را در بلندمدت مدیریت کند، افزایش مقیاس‌پذیری آن از طریق پروژه‌هایی مانند آربیتروم (Arbitrum) ضروری است.
اتریوم یک بلاکچین لایه اول و شبکه آربیتروم یک راه‌حل لایه دوم است. به عبارتی، آربیتروم راه‌حلی برای گسترش شبکه لایه اول اتریوم است که عملکرد آن از طریق قراردادهای هوشمند ساخته‌شده روی بلاکچین پشتیبانی می‌شود. در واقع، آربیتروم برای پشتیبانی از رشد و عملکرد اتریوم ایجاد شده است، هزینه‌های توسعه‌دهندگان را کاهش می‌دهد، از تقلب جلوگیری می‌کند و سرعت را بهینه می‌سازد.
برای دستیابی به این هدف، آربیتروم از فناوی رول آپ (rollup) بهره می‌گیرد و تراکنش‌ها را خارج از زنجیره اصلی پردازش می‌کند. پس از اعتبارسنجی، تأییدیه‌ها به اتریوم ارسال می‌شوند. به این ترتیب، فناوری آربیتروم می‌تواند حدود ۴۰ هزار TPS (تراکنش در ثانیه) را پردازش کند.
آربیتروم در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و به سرعت به محبوبیت رسید. به طوری که، چند هفته بعد، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در آن بیش از ۲ هزار درصد رشد کرد. در این میان، لازم به ذکر است که بخش زیادی از رشد آربیتروم از آن زمان تاکنون، طبیعی بوده است؛ زیرا توسعه‌دهندگان به طور فزاینده‌ای به سمت مزایای استثنایی آن کشیده شده‌اند.
در حال حاضر، این راه‌حل به یک DAO (سازمان خودگردان غیرمتمرکز) تبدیل شده است. برای تسهیل فعالیت‌های این سازمان، در ۱۶ مارس ۲۰۲۳ اعلام شد که بنیاد آربیتروم سرانجام توکن مورد انتظار خود به نام ARB را راه‌اندازی می‌کند. با راه‌اندازی رسمی توکن ARB، دارندگان این توکن اکنون دارای حق رأی هستند که به آنها برای مشارکت در پروتکل و توسعه شبکه آربیتروم قدرت می‌دهد.
ارز دیجیتال ARB آربیتروم به عنوان یک توکن ERC-20 در بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال آربیتروم

ارز دیجیتال ARB برای اولین بار در تاریخ در ۲۳ مارس ۲۰۲۳ با قیمت ۱٫۳۵ دلار به بازار عرضه شد. در ابتدا، قیمت توکن آربیتروم کمی کاهش داشت، ولی در ۱ آوریل ۲۰۲۳ به ۱٫۴ دلار افزایش یافت. پس از آن، قیمت ARB در روزهای بعد دوباره یک روند نزولی به خود گرفت.
با این حال، این کاهش قیمت موقتی بود و ارز دیجیتال آربیتروم، اولین و بزرگ‌ترین رالی صعودی خود را در ۱۳ آوریل ۲۰۲۳ تجربه کرد. طی این رالی، توکن ARB توانست اوج قیمتی تاریخی خود را در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ و در محدوده ۱٫۷ دلار به ثبت برساند.
البته، پس از ثبت این رکورد قیمتی، آربیتروم دوباره وارد یک روند نزولی کلی شد که تا ماه ژوئن ۲۰۲۳ به طول انجامید. اگرچه در این مدت، آربیتروم چند اوج محلی را تجربه کرد، اما نتوانست رکورد تاریخی خود را پس بگیرد. این ارز دیجیتال در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳، کمترین سطح قیمتی خود را در محدوده ۰٫۹۴ دلار ثبت کرد.
پس از آن، ARB دوباره وارد یک روند صعودی شد که با جبران بخشی از ضررهای آن، قیمت این ارز دیجیتال را در ۱۸ جولای ۲۰۲۳، به محدوده ۱٫۳ دلار رساند. از آن زمان تاکنون، آربیتروم در محدوده همین سطح معامله شده است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آربیتروم

قیمت ارزهای دیجیتال به عوامل زیادی از جمله شرایط بازار، تحولات نظارتی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و روندهای کلی اقتصاد بستگی دارد. بنابراین، پیش‌بینی قیمت دارایی‌های دیجیتال در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com پیش‌بینی می‌کنند که آربیتروم سال ۲۰۲۳ را با متوسط قیمت ۲٫۴۳ دلار به پایان برساند. این تحلیلگران همچنین متوسط قیمت ارز ARB را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۲٫۸۶ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۳٫۹۸ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت آربیتروم در سال ۲۰۳۰، تا ۱۱٫۵۸ دلار افزایش یابد.
در نظر داشته باشید که عملکرد خوب یک ارز دیجیتال در گذشته، هرگز تضمینی برای تکرار نتایج آن در آینده نیست و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در مورد قیمت آینده و حتی قیمت لحظه ای آربیتروم ممکن است درست از آب در نیایند.

توکنومیک ارز دیجیتال آربیتروم

عرضه کل ارز دیجیتال آربیتروم برابر با ۱۰ میلیارد توکن ARB در نظر گرفته شده که توزیع اولیه آن به صورت زیر است: توکنومیک ارز دیجیتال آربیتروم
  • ۴۲٫۸ درصد برای خزانه‌داری DAO،
  • ۲۶٫۹ درصد برای تیم فعلی و آتی و مشاوران،
  • ۱۷٫۵ درصد برای سرمایه‌گذاران،
  • ۱۱٫۶ درصد برای کیف پول‌های فردی،
  • و ۱٫۱ درصد برای DAOها در اکوسیستم آربیتروم، اختصاص داده شده است.
لازم به ذکر است که DAO آربیتروم یا نهاد حاکمیتی غیرمتمرکز آن، می‌تواند این عددها را با رأی دادن به آنها تغییر دهد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments