قیمت لحظه ای لیدو دائو + نمودار قیمت LDO 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Lido DAO
LDO
رتبه: 63
$ 1.95
122,940 تومان
4.45%
ارزش کل بازار
$ 1,739,628,475
حجم معاملات 24 ساعته
$ 27,869,842
عرضه در گردش
891,713,954 LDO
عرضه کل
1,000,000,000 LDO


نوسانات و اطلاعات قیمت لیدو دائو

هر واحد لیدو دائو (LDO) در این لحظه با قیمت 1.95 $، معادل 122,940 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال لیدو دائو، معادل $ 1,739,628,475 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 27,869,842 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 4.45% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت لیدو دائو یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره لیدو دائو

ارتقای اتریوم به نسخه دوم، یعنی اتریوم ۲، بسیاری از چالش‌ها و مشکلات این شبکه بلاکچینی محبوب را حل کرده است. با این حال، اتریوم ۲ در مرحله اولیه خود قرار دارد و هنوز هم با برخی از مسائل دست و پنجه نرم می‌کند. برای مثال، برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج شبکه اتریوم ۲، کاربران باید مضربی از ۳۲ واحد اتر (ETH) را استیک کنند. علاوه بر این، هر ETH استیک‌شده، برای مدت تعیین‌شده قفل می‌شود و نمی‌توان از آن در جای دیگری استفاده کرد.
هدف پروژه ارز دیجیتال لیدو دائو (Lido DAO) حل مشکلات اتریوم ۲ از طریق لیکویید استیکینگ (liquid staking) بوده و از زمان عرضه در دسامبر ۲۰۲۰، این پلتفرم پتانسیل قابل‌توجهی را از خود نشان داده است. لیدو دائو به کاربران اجازه می‌‎دهد که ETHهای خود را در این پروتکل سپرده‌گذاری کنند، سپس نمایندگی ETHهای استیک‌شده را به اعتبارسنج‌های حرفه‌ای واگذار می‌کند. از طرفی، لیدو دائو با توکن مشتقه خود، یعنی stETH (که نشان‌دهنده مالکیت ETHهای استیک‌شده است)، اجازه می‌دهد که اترهای قفل‌شده در فاز اولیه در پروتکل‌های دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع، اصطلاح لیکویید استیکینگ به عمل دریافت توکن‌های لیکویید (یا نقدشونده) در ازای سپرده‌گذاری ETHها اشاره دارد.
لازم به ذکر است که شبکه لیدو دائو با در اختیار داشتن بخش بزرگی از سهم بازار، بر بازار استیکینگ اتریوم ۲ تسلط دارد. از طرفی، لیدو دائو که در ابتدا با تمرکز بر اتریوم توسعه یافته بود، اکنون خدمات خود را به دیگر شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) مانند سولانا، پالیگان و پولکادات هم گسترش داده است.
همانند هر پروژه بلاکچینی، لیدو دائو هم توکن بومی خود را دارد که یک توکن ERC-20 سازگار با شبکه اتریوم است و با نماد اختصاری LDO شناخته می‌شود. هدف از عرضه این توکن، در درجه اول، فراهم کردن حقوق حاکمیتی برای اعضای جامعه لیدو دائو است. به این صورت که، هر کسی که توکن LDO داشته باشد، می‌تواند در هر فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت کند و میزان LDOهای آن کاربر، تعیین‌کننده قدرت رأی او خواهد بود.

تاریخچه قیمت لیدو دائو

داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهند که ارز دیجیتال لیدو در اوایل ژانویه ۲۰۲۱ و با قیمت ۱٫۸ دلار وارد بازار شد. این توکن از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۱ بین ۰٫۵ دلار و ۳٫۲۸ دلار معامله می‌شد. قیمت لیدو دائو اولین صعود بزرگ خود را در می ۲۰۲۱ تجربه کرد و در بحبوحه رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال، قیمت این ارز دیجیتال هم به بیش از ۵ دلار رسید.
در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ و همزمان با ثبت اوج قیمتی اتریوم در محدوده ۴،۸۹۰ دلار، قیمت LDO هم رکورد تاریخی خود را در ۱۱ دلار به ثبت رساند. با این حال، روزهای اوج لیدو دائو دوام زیادی نداشت و در طول بازار خرسی ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، قیمت ارز LDO نیز در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در ۰٫۴ دلار سقوط کرد. سقوط اکوسیستم ترا (Terra) در نیمه اول همان سال نیز بر قیمت لیدو دائو تأثیر گذاشت. ترا یکی از بلاکچین‌هایی بود که لیدو دائو از استیکینگ آن پشتیبانی می‌کرد، ولی تیم لیدو دائو بلافاصله پس از آن اعلام کرد که خدمات خود را در رابطه با ترا تعطیل می‌کند. درباره ارز دیجیتال لیدو دائو بزرگ‌ترین محرک قیمت LDO در سال ۲۰۲۲، گذار اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام طی فرآیندی بود که تحت عنوان ادغام (Merge) شناخته می‌شود. در جولای ۲۰۲۲ و پس از اعلام تاریخ اجرای به‌روزرسانی ادغام توسط توسعه‌دهندگان اتریوم (سپتامبر ۲۰۲۲)، قیمت ارز LDO حدود ۳۷۵ درصد افزایش یافت که بزرگ‌ترین سود ماهانه آن به شمار می‌رود.
با این حال، قیمت لیدو دائو دوباره کاهش یافت؛ زیرا احساسات سرمایه‌گذاران پس از ورشکستگی پروژه‌های متعدد در صنعت کریپتو منفی شد. رمزارز LDO سال ۲۰۲۲ را با قیمت ۰٫۹۵ دلار به پایان رساند و زیان سالانه‌ای نزدیک به ۷۵ درصد را در آن سال ثبت کرد.
با این حال، در سال ۲۰۲۳ و با اعلام تاریخ اجرای ارتقای بزرگ بعدی اتریوم، یعنی شانگهای (Shanghai) توسط توسعه‌دهندگان، قیمت LDO نیز در هفته اول امسال رشد قابل‌توجه ۵۰ درصدی را تجربه کرد. انتظار می‌رود ارتقای شانگهای که قرار است امکان برداشت ETHهای استیک و قفل‌شده را برای معامله‌گران فراهم کند، به عنوان یک کاتالیزور بزرگ برای قیمت ارز LDO و توکن‌های پلتفرم‌های استیکینگ عمل نماید.

پیش بینی قیمت لیدو دائو

با توجه به ماهیت پرریسک و پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی قیمت این دارایی‌ها کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با توجه به عوامل مختلف این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم Changelly پیش‌بینی می‌کنند که لیدو دائو سال ۲۰۲۳ را با متوسط قیمت ۴٫۲۱ دلار به پایان برساند. این تحلیلگران همچنین متوسط قیمت LDO را در سال ۲۰۲۵ برابر با ۹٫۲۴ دلار و در سال ۲۰۳۰، در محدوده ۶۵٫۳۱ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.
با این حال، لازم به ذکر است که این پیش‌بینی‌ها مبتنی بر الگوریتم‌ها هستند و شرایط فعلی بازار را در نظر نمی‌گیرند. بنابراین، نباید فراموش کرد که پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در مورد قیمت آینده و حتی قیمت لحظه ‌ای لیدو دائو ممکن است درست از آب در نیایند. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه ارز دیجیتالی، حتماً تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید و هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2404 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تا کجا قرار بریزه