قیمت لحظه ای دوج کوین + نمودار قیمت DOGE 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Dogecoin
DOGE
رتبه: 9
$ 0.149753
9,528 تومان
7.03%
ارزش کل بازار
$ 21,552,443,561
حجم معاملات 24 ساعته
$ 1,431,434,539
عرضه در گردش
144,026,776,384 DOGE
عرضه کل
144,026,776,384 DOGE


نوسانات و اطلاعات قیمت دوج کوین

هر واحد دوج کوین (DOGE) در این لحظه با قیمت 0.149713 $، معادل 9,528 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال دوج کوین، معادل $ 21,552,443,561 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 1,431,434,539 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 7.03% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت دوج کوین یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره دوج کوین

دوج‌ کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال متن‌باز به شمار می‌رود که بر اساس یک شوخی اینترنتی محبوب و با تصویر یک سگ از نژاد شیبا اینو به ‌عنوان نماد ساخته شده است. این میم کوین توسط بیلی مارکوس از پورتلند، اورگان و جکسون پالمر از سیدنی، استرالیا، در دسامبر ۲۰۱۳ و با الگوبرداری از لایت ‌کوین (LTC) ساخته شد. هدف سازندگان دوج‌ کوین این بود که ارز دیجیتالی سرگرم‌کننده و شاداب بسازند که با توجه به تمایل به سگ‌ها، فراتر از جامعه‌ی بزرگ بیت ‌کوین (BTC) جذابیت داشته باشد. شایان ذکر است ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با توییت‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی، دوج‌ کوین را به ‌عنوان ارز دیجیتال موردعلاقه‌ی خود معرفی کرد.
دوج ‌کوین در چند مورد با پروتکل اثبات کار (PoW) بیت ‌کوین تفاوت دارد که یکی از آن‌ها استفاده از فناوری اسکریپت است. این میم کوین همچنین دارای زمان بلاک ۱ دقیقه‌ای است و سقف خاصی برای تعداد کل دوج ‌کوین‌هایی که می‌توان استخراج کرد، وجود ندارد و تعداد قابل استخراج آن نامحدود است. شما می‌توانید به‌صورت انفرادی یا با پیوستن به یک استخر، دوج ‌کوین استخراج کنید. یک استخراج‌کننده‌ی دوج ‌کوین می‌تواند این ارز دیجیتال را روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک یا لینوکس و با استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) استخراج کند. از سال ۲۰۱۴، با ادغام شدن این فرآیندها، امکان استخراج لایت‌ کوین به‌ صورت همزمان با استخراج دوج ‌کوین نیز وجود دارد.
دوج‌ کوین در درجه‌ی اول به ‌عنوان بستری برای پاداش در ردیت و ایکس برای قدردانی از تولید یا اشتراک‌گذاری محتوای باکیفیت استفاده می‌شود. شما می‌توانید با مشارکت در جامعه‌ای که از این ارز دیجیتال استفاده می‌کند، دوج‌ کوین دریافت کنید یا از طریق «شیر دوج‌کوین» مقداری DOGE به‌صورت رایگان به ‌عنوان مقدمه‌ای برای آشنایی با این میم کوین به دست آورید. شیر دوج‌کوین تارنمایی است که مقدار کمی دوج ‌کوین به‌صورت رایگان به شما می‌دهد تا بتوانید شروع به تعامل در جامعه‌ی DOGE کنید.
هفته‌ها پس از عرضه‌ی نسخه‌ی ۱.۱۴.۶ هسته‌ی دوج‌ کوین، توسعه‌دهنده‌ی اصلی این میم کوین، میچی لومین، از راه‌اندازی کتابخانه‌ی C با نام لایبره‌دوج‌کوین که حاوی بلاک‌های سازنده‌ی این شبکه است، خبر داد. لایبره‌دوج‌کوین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نگرانی در مورد جزئیات پیچیده‌تر توابع رمزارزی، محصولات سازگار با دوج ‌کوین بسازند. این بدان معناست که افراد با دانش فنی کمتر نیز می‌توانند به ‌راحتی محصولاتی را طراحی کنند که با معیارهای دوج ‌کوین مطابقت داشته باشد.
از آنجایی که این به‌روزرسانی تنها یک کتابخانه است، گره قابل اجرا (Executable Node) ارائه نمی‌کند. با این حال، لایبره‌دوج‌کوین از چندین زبان برنامه‌نویسی از جمله پایتون، جاوااسکریپت و روبی پشتیبانی می‌نماید.
موفقیت دوج ‌کوین وابستگی زیادی به علاقه شدید ایلان ماسک به آن دارد. ماسک در اوایل سال ۲۰۲۱ با به اشتراک گذاشتن یک تصویر از انیمیشن شیرشاه با نشان دوج‌ کوین، توییت زدن در مورد آن را آغاز کرد. این کار باعث افزایش شدید (با افت‌های موقتی) قیمت DOGE شد که با حضور ماسک در برنامه Saturday Night Live به اوج خود رسید.
با وجود وعده‌های ماسک مبنی بر افزایش نجومی قیمت، دوج‌ کوین بعد از حضور وی در Saturday Night Live سقوط کرد. در ماه‌های بعد، به نظر می‌رسید علاقه ماسک به DOGE کاهش یافت و قیمت دوج‌ کوین بیش از ۷۰ درصد نسبت به بالاترین حد خودش سقوط کرد. با این حال، همانطور که توییت‌های گاه و بی‌گاه او نشان می‌دهد، ماسک هنوز بر روند قیمتی دوج ‌کوین تسلط دارد.
بنیادی غیرانتفاعی در سال ۲۰۱۴ توسط اعضای تیم دوج ‌کوین برای ارائه پشتیبانی، حمایت، محافظت از نشان تجاری و مدیریت این پروژه ارز دیجیتال تشکیل شد. با این حال، این بنیاد با گذشت زمان منحل گردید.
این بنیاد پس از چند سال غیرفعال بودن، در سال ۲۰۲۱ با تمرکز دوباره بر حمایت از بلاکچین دوج ‌کوین، دوباره راه‌اندازی شد. این پروژه علاوه بر برخی از اعضای اصلی تیم اولیه، حالا از حضور تعدادی از فعالان کارکشته حوزه ارز دیجیتال در هیئت مشاوران خود بهره می‌برد. بر اساس تارنمای این بنیاد، اعضای هیئت مدیره برای بحث در مورد مسائل مربوط به دوج ‌کوین، ماهانه جلساتی برگزار خواهند کرد.
اعضای هیئت مشاوران قرار است در اولین اقدام خود، بودجه‌ای سه ساله را تأمین کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا کارکنان اختصاصی کمی را برای کار تمام‌وقت روی دوج ‌کوین استخدام نمایند. تا کنون، کار روی این بلاکچین توسط داوطلبان انجام می‌شده است.
به دلیل کارمزد تراکنش پایین و حمایت مداوم ایلان ماسک، تعدادی از شرکت‌ها به سمت پذیرش دوج‌ کوین به عنوان یک گزینه پرداخت روی آورده‌اند. تسلا، گیم‌استاپ، ای‌ام‌سی و ... از جمله شرکت‌هایی هستند که به DOGE به چشم یک روش پرداخت نگاه می‌کنند.

تاریخچه قیمت دوج کوین

دوج کوین، به عنوان یک شوخی در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اما به سرعت محبوبیت پیدا کرد. در سال‌های ابتدایی، قیمت آن بسیار پایین بود و در نوسانات جزئی باقی می‌ماند. در سال ۲۰۱۷، دوج کوین به همراه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، جهش قیمتی قابل توجهی را تجربه کرد. در ماه دسامبر ۲۰۱۷، قیمت دوج کوین به ۰.۰۰۲ دلار رسید که معادل ۷۰ برابر افزایش قیمت در طول سال بود. پس از آن، قیمت دوج کوین به طور قابل توجهی کاهش یافت و تا سال ۲۰۲۰ در محدوده ۰.۰۰۲ تا ۰.۰۰۴ دلار باقی ماند.
در سال ۲۰۲۱، دوج کوین دوباره مورد توجه قرار گرفت و قیمت آن به طور ناگهانی افزایش یافت. در ماه مه ۲۰۲۱، قیمت DOGE به ۰.۷۴ دلار رسید که ۱۸۵ برابر افزایش قیمت در عرض چند ماه بود. این افزایش قیمت تا حد زیادی به توییت‌های ایلان ماسک نسبت داده شد که از دوج کوین حمایت می‌کرد. پس از آن، قیمت دوج کوین دوباره به طور قابل توجهی کاهش یافت و تا دسامبر ۲۰۲۲ به ۰.۰۷ دلار رسید. در نهایت، در سال ۲۰۲۳، قیمت دوج کوین دوباره شروع به افزایش کرد.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین

پیش‌بینی قیمت دوج کوین به عوامل مختلفی از جمله شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال، پیشرفت‌های صنعت بلاکچین و میزان پذیرش آن توسط کاربران و توسعه‌دهندگان بستگی دارد. با توجه به وضعیت دوج کوین، انتظار می‌رود که قیمت DOGE در بلندمدت افزایش یابد.
تحلیل‌گران Changelly پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز DOGE در پایان سال ۲۰۲۴ پایین‌تر از ۰.۰۷۷ دلار نخواهد آمد. با بررسی روند قیمت‌ دوج کوین در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل و حداکثر قیمت ارز دیجیتال DOGE حدود ۰.۲۹۳۷ و ۰.۳۴۳۷ دلار باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان Changelly، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ دوج کوین حداقل ۰.۴۲۸ دلار و حداکثر ۰.۵۱۰۲ دلار قیمت داشته باشد. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت رمزارز دوج کوین ممکن است به ۰.۶۰۹۱ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۰.۷۲۴۷ دلار برسد. در نهایت، برآورد شده است که دوج کوین در سال ۲۰۳۰ بین ۱.۷۴ دلار و ۲.۰۶ دلار معامله شود.

توکنومیک دوج کوین

برخلاف بیت کوین که عرضه آن محدود به ۲۱ میلیون BTC می‌شود، عرضه کل دوج کوین نامحدود و عرضه در گردش آن اکنون نزدیک به 145 میلیارد DOGE است.
این موضوع به معنای تورمی بودن دوج کوین است، اما نرخ تورم آن ثابت و سالانه ۵ میلیارد و ۲۵۶ میلیون DOGE جدید است. آینده DOGE به طور قابل‌توجهی به پذیرش آن توسط جامعه و کسب‌وکارها بستگی دارد. اگر DOGE به طور گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش و کاربردی شناخته شود. با این حال، اگر DOGE نتواند کاربردهای جدیدی ایجاد کند، ممکن است ارزش خود را از دست بدهد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام من از برنامه بیت پین ازر های مختلف خریدم و این ک همشون رو تو همون برنامه داخل همون کیف پول گذاشتم ب نظرتون مشکلی پیش نمیاد و اگ راهنمایی کنید چکار کنم امن تر باشه

سلام اشتباه محضه
کیف پول تراست ولت رو نصب کن و انتقالشون بده به تراست ولتت که خیالت راحت باشه

شخصا طلا رو برای سرمایه گذاری به مراتب موجه تر مناسب تر و کم ریسک تر میدونم.

پیشنهادت کاملا درسته ولی برای کسانی که پول ده میلیاردی دارن.
ولی برای کسایی که چن صد میلیون سرمایه دارن بهترین سرمایه گذاری رمز ارز اونم با راهنماییه اساتید خوب.
کلا زندگیه خوب و ایدال حق کساییه که زندگیشون رو با ریسک کردن میبندن.نه با منطق و دانش.

لطفاً لطف کنید پاسخ رامحبت کنید ممنونم

سلام دوستان عزیز ،من میخواستم بدونم چگونه بیت کوین ،یادوج کوین رو بدون هیچ اطلاعاتی بخرم!یه آقای محترم و یا خانم محترم و بزرگواری کمکم کنه لطفاً

کلا سعی کن وارد این حوزه نشی

چرا وارد این حوزه نشه من خودم بایه روشی ماین میکنم و تریدم کنارش انجام میدوم در هفته ۱.۵میلیارد سود میکنم

سلام میشه بما هم یاد بدین🙏

سلام چطوری ماین می کنین؟

ار صرافی

اگه هیچ اطلاعاتی نداری و هنوز سبز سبز هستی ، بهتره وارد نشی تا سبز بمانی چرا که ممکن است توسط سیاه‌نمایی ها و تبلیغات کلاهبرداران ، پژمرده هم بشی .
یا تلاش کن کامل یاد بگیری و با قدرت وارد شی و یا پی از دست دادن را در بازار رمز ارز ها به تنت بمالی . خوش رنگ

سلام پاشو بیا شهر من من ترید رو بلدم ۴سال اموزش دیدم ولی سرمایه ندارم از نظر مالی ضعیف هستم ومستاجر با دو کلمه نمیتونم بگم فلان رو بخر خوب خریدی گیرم کجا باید بفروشی هزار تا دنگ و فنگ داره ولی بیا مهمون خونه من باش ۶ ماه من ترید کنم تو هم یاد بگیر بعدش سود رو تقسیم کنیم و دوست داشتی ادامه میدیم نداشتی بالاخره یه چیزهایی یاد گرفتی اون موقع خودتم میتونی توی اسپات خرید وفروش کنی دیگه

موافقم

سلام چقد سرمایه لازمه

به نظرتون این روند صعودی ادامه داره یا اصلاح ریزش قبله؟

نه ممکنه که ریزش کنه

دوستان تحلیلی در مورد ارز کاردانو دارن ارائه بدن؟

کاردانو اگر نگهداری خوبه ولی برای ترید کردن نه

من ۳۰۰ تومن پول دارم ب نظرتون دوج بخرم تا ۶ ماه دیگه میره بالا

اگر منظورت ۳۰۰ میلیونه که برو بیت کویین بخر اعصابت راحت تره ولی اگه ۳۰۰ هزارتومن داری دوج بخر

تا شیش ماهه دیگه همه ارز ها میرن بالا مهم نگه داشتنه

بخر یا دوج یا ریپل یا کاردانو

اگه میلیون داری بی ام بی بخر چون هزار دلار رو رد می‌کنه تا سه ماه دیگه اگه هزار داری همون دوج بخر که تا سال ۲۰۳۰سرمایت ۳۰میلیارد میشه.

چشم امیدمون به آقای ماسک هست

چشم امیدت به خدا باشه‌

سلام میشه یه صرافی خوب بره خرید فروش دوج کوین بگید ؟ با یه کیف پول

تراست والت فیلتر مگه نیست ؟

سلام. خیر برای استفاده از تراست ولت در حال حاضر محدودیتی وجود ندارد.

ممنون

سلام و عرض ادب
من ۵ سالی هستش با نوبیتکس دارم کار میکنم و خیلی رازی هستم

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط ebi

نوبیتکس خوبه

هیچ وقت روی جنسی که ارزش ذاتی نداره سرمایه گذاری نکن ، سریع بکش بیرون تا غیر از پولت، اعصاب و جوونیتو روش نذاشتی

دوستان بازار کلا ریزشی خرید نکنید که مثل ما بیچاره بشید

اتفاقا موقع ریزش موقع خریده

دوستان برای خرید بلند کمی بیشتر صبر داشته باشید

یکسال پیش هردوج بفقیمته۵۰۰۰هزارتومن خریدم..چرااین ارزهی بالاپایین میشه؟

سلام .لطفا اگر تحلیلگری هست کمک کنه

ما زمانی بیچاره شدیم که اسم ارز دیجیتال را یاد گرفتیم

با این ارز ایلان ماسک جیب تمام آدم ها رو خالی میکنه

سلام دوستان میخوام دوج بخرم نظرت چیه

سلام دوستان
من یک مشکی برام پیش اومدە
در این سایت استخراج زدم
یک مدت برداشت میکردم
اما الان میگە باید طرح‌های بزرگتری رو فعال کنی تا اجازە داشتە باشی دوج‌هایی رو کە استخراج کردی برداشت کنی.
من چیکار باید بکنم؟
لطفا راهنماییم کنین

خوب ، طرحهای بزرگتری رو فعال کن

به پلیس خبر بده

ممنون از سایت خوبتون

باید خوب تحقیق بکنی

اتنمنوونمو

بر هرچی ارز لحنت هی میگن دوج انفجاری شد از ارش ب فرش رسید

بخرم؟؟؟؟.؟؟

بخر

الان باتوجه به اتفاقات اخیر مخصوصاحمله روسیه به اوکراین،سقوط رمزارزها،بهترین موقه برای سرمایگذاری و خریدارزدیجیتاله،بیت،دوج،تتر و اتریوم،تااوایل ماه می،یعنی اردیبهشت،به پایین‌ترین شیب ممکن خواهندرسید،بعدش شاهدثبات توبازار رمزارزهاخواهیم بود،البته آرامش قبل ازطوفان،بهتون قول میدم روند صعودی دوج بمراتب از بیتکوین هم فراترخواهدبود،
پرسودباشیدعزیزان…

ب نظر شما چی بهترین سود ممکنو میده

شیاد دوج صدتومانی را۱۷۰۰۰هزا تومان به مردوم انداخت حالا که شده ۳۰۰۰۰به ریش ما میخندد

ایلان ماسک یک شیاداست اوباسرمایه مردوم سرمایه دارشده ارزومیکنیم هرچه زودتر سزایی این رفتارشوببیند

مگه میشه از جهل مردم استفاده نکرد و ثروتمند شد.
سالار بجایه این طرز فکر اشتباهت سعی کن دانش خودتو ببری بالا.ما توو عصری داریم زندگی میکنیم که اطلاعات نداشته باشی نابود میشی

سلام خدمت تمام دوستان ترس تو هر زمینه ای جلوی رشد ادمو میگیره الان با ۵۰میلیون نمیتونی یه پراید ۸۴بگیری سال بعد موتور سیکلت هم نمیدن و سال بعد دوچرخه هم نمیتونی بگیری ولی اگه این ۵۰میلیونو تو ۵تا عرض سرمایه گزاری کنی من بهت قول میدم ۵سال دیگه اینجا نمیای که از کسی راهنمایی بخوای موفق باشید

خوب بفرمایید چی بخریم

منظورت ارز هست دیگه نوشتی عرض و تو که اینقد بی سوادی داری به مردم راه نشون میدی 🤣🤣🤣

ای جانم شما مسل این که طول خرید فروش میکنین

مثل اینکه نه مسل اینکه😂👌👌

تو ارز رو مینویسی عرض بعد تحلیل میدی !

سلام
خرید شیبا برای مدت ده سال چطوره به نظرتون
با سرمایه اندک
مثلا ۵ میلیون تومن

سلام . ده سال خیلی زمان طولانی هست. در ارزهای دیجیتال که یک بازار نوپا با تکنولوژی های جدید هست ممکنه هست خیلی از ارزهایی که الان هستن دیگه چند سال آینده از بازار حذف بشن. شما باید همیشه اخبار بازار رو رصد کنید

سلام
من تجربه خریدشیبا و دوج کوین رو از صرافی اکس نوین داشتم واقعا هم راضی بودم. حتی اگر پول خیلی زیادی برای خرید نداشته باشی کارشناساشون خیلی دقیق راهنماییت میکنن.

سلام هولد کردن بهترین روش برای غیر حرفه ای هاست ولی اینکه ۱۰سال ارزی مثل شیبارو هولد کنید عقلانی به نظر نمیرسه چون ممکنه تو این ۱۰سال هر اتفاقی از جمله حتی نابود شدن پروژه شیبا بیافته!!!تحقیق کنید چند ارز خوب که الان تو کف قیمت هستن بخرید بعد از پیشرفت مطلوب بفروشید پر سود باشید🌹

عالی

سلام رفقا تا زمانیکه ملت ایران همانند گذشته که به بورس ایران هجوم بردن که باعً صعود وحشتناک سهام بودیم الان هم ارزهای مجازی هم دقیقا همین روند را طی میکنه خدا نکنه که ایرانیها سرمایه خودشان را از ارزهای دیجیتالی بکشند بیرون سقوط وحشتناکی اتفاق خواهد افتاد

يعني واقعا سوادت در حد گلابيه…
اول برو يک تحقيق بکن بعد بيا حرف بزن
تروخدا چيزي که نميدونيم اصلا نياز نيست درموردش نظر بديم…

امشب تا ۱۷سنت میاد پایین

نمیاد

منتظر بشینین این ارز رو هلد کنین شما میلیاردرای آینده خواهید بود

تا چقد میاد پایین؟

بچه ها یکی بهم بگه بدبخت شدم یا هنو امید هست؟خیلی دوج خریدم داره میاد پایین چکار کنم بفروشم یا نه؟

منم کلی ضرر کردم ولی مطمینم تا ۵۵۰۰ تومان میاد بعد برمیگرده به ۸۰۰۰ تومن

منم بدبخت شدم از این مرده سگ من رفتم مانا و بلوک توپیا خریدم یک نگاه بندازید

نه

دوستان دوج خریدم به شدت ضرر کردم بفروشم یا نگه دارم؟

نگه دار

دوج تا چند پایین میاد

نظرتون درباره اینده دوج چیه

امشب پامپه

درموردشیباکسی اطلاعاتی داره بنده راهنمایی کنید، شیباازجایی حمایت میشه، خریدوفروشش راحته دردسرنداره، کدوم صرافی باشیباکارمیکنه، یعنی میشه هرصرافی خریدوفروش کردیانه، صرافی بخصوصی داره

بهترین صرافی که جز ۴ صرافی برتر ارز دیجیتال تو ایرانه اوکی اکسچنج هستش.کار باهاش بسیار راحته.شیبا.دوج و خیلی از ارزهای دیگه رو میشه باهاش خرید.

سلام دوست عزیز برنامه اکسچنج یا خیلی برنامه های دیگه کوینکس و غیره پشتی بانی میکنه از این ارز اما اگه پول درستی داری روی ارزهای مادر سرمایه گذاری کن شیبا برای کسایی که تازه کارن خطرناکه دوستان
پر سود باشید ان شاء الله 💖💖

سلام دوستان، لطفاعرضی معرفی کنیدکه سابقه کلاه برداری نداره، برافروش راحت تره، کارمزدش پایین باشه، فقط مشکوک به کلاه برداری نباشه،

سلام به نظرتون خودشو تا چند برسونه

به نظر من با توجه به اینکه دوج کوین جزء رمزارزهای حمایتی بازار هست فکر کنم طبق گفته ایلان ماسک که خودش را جزء تریلیون های دوج خوانده میخواد تو این رمز ارز سرمایه گذاری بکنه اون هم از محل قسمتی از فروش سهام تسلا.

بخرین میره بالا ..خاطر جمع باشین

بنظرتون تا چقدر میرسه

امشب دوج ۸۰۰۰

سلام دوج تا چند میرسه

سلام دوج بخریم

نه نخر دوج چیه میخوای بخری

برو بجای دوج کوین شیبا یا بیبی دوج بخر خیلی هم عالیه و سودهی بی نظیری دارد حجم معاملاتشون خیلی بالاست

تکنیکال

همشون کلاهبرداری است یه ارز میخرند رفت بالا میفروشند

اینا رو دوج کوین دیگه رشد خاصی نداره الان باید شیبا بخرید که شد یک سنت میلیارد بشید
واقعا از زندگی عقب هستید🤣

سلام خواستم بدونم چجوری میشه دوج استخراج کردوفروخت