کدام آلت کوین‌ها می توانند تا هزار برابر رشد کنند؟

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مقدمه

سرمایه‌گذاری روی اولین رمزارز یعنی بیت کوین در سال 2009 انجام شد. این سرمایه‌گذاری روی بیت کوین نقطه شروع بود. تا سال 2013 هیچ‌کس چیزی در مورد بیت کوین نمی‌‌دانست. علاوه براین، کسی حتی تصور هم نمی‌کرد که بیت کوین بهترین رمزارز جهت سرمایه‌گذاری باشد. با این حال، از سال 2013 به بعد بازار رمزارز دستخوش رشد بزرگی شد؛ رشدی که نمی‌‌شد به راحتی آن را نادیده گرفت. تاریخ نه چندان طولانی رمزارز‌ها حاکی از آن است که افت و خیز قیمت‌ها در این بازار بسیار زیاد و شناسایی آلت کوین آینده دار دشوار است.

برخی از ارز‌های دیجیتال در همان چند ماه نخست، مجبور به ترک صحنه می‌شوند و در مقابل آلت کوین‌‌‌های آینده دار همچنان پرفروغ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. شناخت ارز‌های دیجیتال و پیش‌بینی آینده رمزارز امری بسیار دشوار است. با این حال بر اساس تحلیل‌ها و تجربه‌های خوشایندی که کاربران این حوزه از برخی ارز‌های دیجیتالی دارند، می‌توان برخی از این ارز‌ها را به عنوان آلت کوین آینده دار تلقی کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بیت کوین (Bitcoin)

آلت کوین آینده دار

در حال حاضر صدها ارز دیجیتال کوچک و بزرگ دیگر با اهداف مختلف به وجود آمده‌اند؛ اما هنوز هم بیت‌کوین مهم‌ترین آنها است و در حال حاضر بیش ‌از 60 درصد ارزش بازار رمزارزها متعلق به بیت کوین است. رمزارز بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی مورد استفاده و توزیع قرار گرفته‌ است. بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا است. هیچ مؤسسه یا شخصی آن را کنترل نمی‌کند. بیت کوین را نمی‌توان چاپ کرد و تعداد آن بسیار محدود است. تنها 21 میلیون بیت کوین می‌تواند خلق شود.

اهمیت بیت کوین به قدری بالاست که به تمام ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود!

بیت کوین اولین رمزارزی است که قدم به دنیای پرداخت گذاشت و توانست عنوان پادشاه رمز‌ارز‌ها را نصیب خود کند. در اینجا می‌توانید نام افراد خبره و معروف در زمینه‌های مالی و رمزارزها را مشاهده کنید که در سال 2020 روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مسئول ارشد بخش تکنولوژی Bitfinex، اریک کراون (Eric Crown) سرمایه‌گذار و معامله‌گر وال‌استریت، تیم دراپر (Tim Draper) سرمایه‌دار، جاشوآ فرانک (Joshua Frank) مدیرعامل TIE، سانجا کن (Sanja Kon) معاون بخش همکاری‌های بین‌الملل Utrust، دیاگو مونیکا (Diogo Monica) هم‌بنیانگذار و مدیرعامل Anchorage، کیم نیلسون (Kim Nilsson) محقق حوزه بلاکچین در WizSe.

اتریوم (Ethereum)

آلت کوین آینده دار

اتریوم نیز از جمله رمزارز‌‌هایی است که آینده روشنی را می‌توان برای آن تصور کرد. اتریوم دومین رمزارز محبوب در میان کاربران ارز‌های دیجیتال است و لقب اولین آلت کوین آینده دار را دارا است و توانسته ملکه رمز‌ارز‌ها شود. اتریوم پلتفرمی است که بر پایه آن می‌توان برنامه‌ها و قرارداد‌های مختلفی را با بیشترین میزان امنیت و با هوشمندی مثال‌زدنی به اجرا درآورد. قیمت اتریوم نیز نوسانات جالبی را مانند بیت کوین تجربه کرده است. اتریوم برخلاف بیت کوین فقط یک ارز دیجیتالی نیست. اتریوم یک پروژه بلاکچینی پیشرفته‌تر است؛ زیرا توسعه دهندگان با استفاده از پلتفرم اتریوم رمزارزهای خود را می‌سازند. اتریوم شروع به کار پروژه‌های جدید بلاک‌چینی را نیز خیلی آسان‌تر کرده است و به همین دلیل یک آلت کوین آینده دار برای سرمایه گذاری محسوب می‌‌شود. اتریوم در سال 2020 بیش از 10% حجم معاملات در بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است. با توجه به تأثیر عوامل مختلف در تغییر قیمت اتریوم، پیش‌بینی آینده اتریوم کار آسانی نخواهد بود.

در صورت تکمیل نسخه دوم اتریوم و همچنین رفع باگ‌های فعلی می‌توان انتظار داشت که قیمت آن با افزایش چشمگیری روبه‌رو شود.

در این بخش می‌توانید نام افراد خبره و تأثیر‌گذار در زمینه‌های مالی و رمزارزها را مشاهده کنید که در سال 2020 اتریوم را در الویت‌های سرمایه‌ گذاری خود قرار داده‌اند.

کریستوف ایوانیز (Christoph Iwaniez) مسئول ارشد اقتصادی Bitwala، جان جفریز (John Jefferies) تحلیل‌گر مالی در CipherTrace، سانجا کن (Sanja Kon) معاون بخش همکاری‌های بین‌الملل Utrust، الکس مشینسکی (Alex Mashinsky) مدیرعامل Celsius، نیکولاس مرتن (Nicholas Merten) مؤسس کانال یوتیوب DataDash، نیکلاس نیکلایسن (Niklas Nikolajsen) مؤسس و مدیرعامل Bitcoin Suisse، رابرت شوِرتنر (Robert Schwertner) اینفلوئنسر، الکس تاپسوت (Alex Tapscott) هم‌بنیانگذار مرکز تحقیقاتی بلاکچین، الکساندرا تینسمن (Alexandra Tinsman) رییس مؤسسه .NEM

تتر (Tether)

آلت کوین آینده دار

استیبل کوین‌ها برای مقابله با نوسانات ذاتیِ قیمت رمزارزها ساخته شده‌اند. یعنی تمام استیبل کوین‌های در گردش، توسط دارایی‌های ذخیره‌شده‌ای پشتیبانی می‌شوند. به بیان ساده‌تر، اگر 100.000 کوین گره خورده به دلار در گردش باشد، باید حداقل 100.000 دلار در بانک موجود باشد. با ‌وجود ضررها و سودهای ناگهانی و آزاردهنده بیت کوین، حامیان استیبل کوین‌ها معتقدند این کوین‌ها می‌توانند با عملی‌تر کردن استفاده از رمزارزها در خرید کالا و خدمات، شک و تردیدهای مربوط به نرخ تبدیل را از بین ببرند.

معروف‌ترین استیبل کوین ‌تتر (USDT) می‌باشد. پروژۀ تتر در نوامبر 2015 تأسیس شد. تتر دارای دو توکن دلار ‌تتر (USDT) و یورو ‌تتر (EURT) است که به عنوان نظایر دلار و یورو در دنیای بلاک چین ساخته شده‌اند. این رمزارزها ارتباط بسیار نزدیکی با صرافی بیت ‌فینکس دارند. در ابتدا، تتر بر پایۀ سیستم بلاک چینِ بیت کوین بود. اما در ژوئن 2017، انتقال آن به لایت کوین اعلام شد. از ماه می 2016، حجم بازار تتر به سرعت افزایش یافت؛ در پایان آگوست 2017، تقریباً به مبلغ 320 میلیون دلار رسید. پشتوانه دلاری تتر باعث شده که خرید تتر روشی آسان برای پوشش نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال باشد. تتر را می‌توانید به آسانی در کیف پول‌های دیجیتال، روی موبایل یا کامپیوتر ذخیره کنید.

ارسال و دریافت تتر به سادگی و سرعت ارسال یک پیامک است. ویژگی‌های تتر باعث شده است که تتر همیشه یک آلت کوین آینده دار و جایگزین مناسبی برای دلار و سایر ارزهای فیات باشد.

از افراد تأثیرگذار در بازار رمزارزها که سرمایه گذاری روی تتر را پیشنهاد می‌کنند می‌توان از پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مسئول ارشد بخش تکنولوژی Bitfinex و جان جفریز (John Jefferies) تحلیل‌گر مالی در CipherTrace نام برد.

لیبرا (Libra)

آلت کوین آینده دار

یکی از پروژه‌های ارز دیجیتال که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، پروژه لیبرا یا همان ارز دیجیتال شرکت فیسبوک است. فیسبوک قصد دارد با استفاده از فناوری بلاکچین، یک اکوسیستم یکپارچه و گسترده ایجاد کند که قابلیت انتقالات مالی و پرداخت را در سراسر دنیا، به سادگی و با هزینه پایین، ممکن سازد. لیبرا یک استیبل کوین با پشتوانه مجموعه‌ای از دارایی‌های کم‌نوسان است که تاکنون دلار، یورو، پوند انگلیس و ین ژاپن در لیست پشتوانه‌های آن قرار گرفته‌اند؛ اما ممکن است دارایی‌های مستقل دیگری (که به ‌طور گسترده‌ای در دسترس باشند) نیز به این لیست اضافه شوند. ارز دیجیتال فیسبوک، یا لیبرا، نظر سرمایه‌گذاران بزرگی را به خود جلب کرده است.

لیبرا (Libra) قرار است ابتدا در فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در دسترس قرار بگیرد که مجموعاً بیش از 2 میلیارد کاربر دارند و می‌توانند شعار لیبرا، یعنی ایجاد یک ارز و زیرساخت جهانی برای میلیاردها نفر را به واقعیت تبدیل کنند.

ارز دیجیتال فیسبوک یعنی لیبرا، یک کیف پول مخصوص به خود به نام کالیبرا نیز دارد.

تا زمان نگارش مقاله هنوز رمزارز لیبرا تولید نشده است. دقت داشته باشید که کلاهبرداری‌‌های بسیاری با پیش فروش این رمزارز که هنوز ایجاد نشده، صورت گرفته است.

اگر بخواهید به اهمیت لیبرا پی ببرید می‌توانید اسامی افراد شاخص و تأثیرگذار در رمزارزها که لیبرا را در لیست رمزارزهای مورد پیگیری خود دارند بررسی کنید.

سباستین بورگت (Sebastian Borget) هم‌بنیانگذار و مدیر اجرایی سندباکس (The Sandbox)، دنیل دیمرز (Daniel Diemers) مسئول بلاکچین شرکت PwC، متی گرینزپن (Mati Greenspan) مؤسس کوانتوم اکونومیکس، جان جفریز (John Jefferies) تحلیل‌گر مالی در CipherTrace، جاناتان لوین (Jonathan Levin) هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد امنیتی شرکت Chainalysis، دیاگو مونیکا (Diogo Monica) هم‌بنیانگذار و مدیرعامل Anchorage، سامسون موو (Samson Mow) مدیر استراتژی و برنامه‌ریزی Blockstream، نیکلاس نیکلایسن (Niklas Nikolajsen) مؤسس و مدیرعامل Bitcoin Suisse، زک پرینس (Zac Prince) مدیرعامل BlockFi، فیلیپ سندر (Phillip Sandner) مدیر بخش بلاکچین مدرسه فرانکفورت، دنی اسکات (Danny Scott) مدیرعامل CoinCorner، جان تودارو (John Todaro) سرپرست TradeBlock، ولادیمیر توموکو (Vladimir Tomko) هم‌بنیانگذار، مدیرعامل و بازی‌ساز Blockchain Cuties Universe.

تزوس (XTZ)

تزوس (XTZ) یک شبکه بلاکچین جدید است که توکن‌های دیجیتالی ارائه کرده که به آن‌ها تز یا تزی می‌گویند. کوین‌های این رمزارز، برخلاف اکثر رمزارزهای معروف مانند بیت کوین، با ماین (استخراج) به دست نمی‌آیند. افرادی که علاقه‌مند به داشتن این کوین هستند باید در یک مکانسیم گواه اثبات سهام حضور داشته باشند. این رمزارز درست مثل اتریوم، طوری طراحی شده که از قراردادهایی هوشمند استفاده کند. یکی از مؤلفه‌های کلیدی‌ای که باعث تفاوت این رمزارز با دیگر رمزارزها می‌شود، نحوه مدیریت بر آن است. بلاکچین‌هایی که اخیراً درست شده‌اند، مبتنی بر تیم‌های توسعه بوده‌اند و ماینینگ را به شکل جدیدی پیاده‌سازی کرده‌اند. با این حال تزوس تلاش می‌کند که اجازه بدهد کاربران برای قوانین آن تصمیم بگیرند.

از آنجایی که تزوس در بازار خرسی پیش از 2019 نیز توانست به خوبی زنده بماند و به دستاوردهای جدیدی برسد، به نظر می‌رسد که در برابر بازارهای خرسی متناوب مقاوم است و دچار فروپاشی نخواهد شد. بسیاری از کارشناسان حتی معتقدند که تزوس یک آلت کوین آینده دار است و مردم این کوین را دست‌کم گرفته‌اند. از جمله افراد شاخص در دنیای ارزهای دیجیتال که حفظ تزوس را در سبد ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کنند می‌توان از این افراد نام برد: پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مسؤول ارشد بخش تکنولوژی Bitfinex، تیم دراپر (Tim Draper) سرمایه‌دار، ایوان اون تک (Ivan on Tech) اینفلوئنسر یوتیوب، نیکلاس نیکلایسن (Niklas Nikolajsen) مؤسس و مدیرعامل Bitcoin Suisse، جان تودارو (John Todaro) سرپرست TradeBlock.

انجین کوین (Enjin Coin)

انجین کوین (Enjin Coin) یک رمزارز بر بستر بلاکچین (blockchain) است که برای تسهیل قراردادها در صنعت بازی‌های ویدیویی طراحی شده است. این شرکت سنگاپوری در سال 2019 اعلام کرد که با شرکت سامسونگ همکاری می‌کند و فناوری‌های خود را در مدل‌های مختلف تلفن‌های همراه Galaxy S10 به کاربران ارائه داده است. پس از اعلام این خبر، قیمت انجین کوین (ENJ) به شدت افزایش یافت و بازتاب زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرد. تیم مشاور و توسعه انجین در هر دو زمینه بلاک چین و بازی‌های ویدئویی فعالیت دارد و در سال 2019 توسعه دهنده‌های بسیاری را برای گسترش فعالیت‌های خود استخدام کرده است. تعداد کل کوین‌های انجین کوین در حال حاضر 1 میلیارد کوین است که تا سال 2020 حدود 800 میلیون کوین آن عرضه شده است. بالاترین قیمت انجین کوین تا سال 2020 نیز مربوط به تاریخ 7 ژانویه 2018 بوده که به 0.493384 دلار رسیده بود.

از آنجایی که Enjin یک شرکت با سابقه درخشان در زمینه گیمینگ است که با ارز دیجیتال ادغام شده و توانسته است مشارکت‌های زیادی با شرکت‌های موفق جلب کند، بنابر‌این می‌توان آینده‌ای بسیار خوب برای شرکت انجین و انجین کوین متصور شد.

رابرت شوِرتنر (Robert Schwertner) اینفلوئنسر و ولادیمیر توموکو (Vladimir Tomko) هم‌بنیانگذار، مدیرعامل و بازی‌ساز Blockchain Cuties Universe از جمله افراد شاخص در بازار ارزهای دیجیتال هستند که روی انجین کوین متمرکزند و انجین کوین را یک آلت کوین آینده دار می‌دانند.

سایر آلت کوین‌‌های آینده دار

برخی آلت کوین‌‌های آینده دار نیز هستند که بسیاری صاحب نظران حوزه کریپتوکارنسی، آنها را آلت کوین‌‌هایی می‌‌دانند که می‌‌تواند در سبد دارایی ارز دیجیتال شما باشد. در این بین می‌‌توان به مونرو (Monero)، نئو (NEO)، کاردانو (Cardano)، ای او اس (EOS)، بایننس کوین (BNB)، ریپل (Ripple, XRP)، زدکش (ZCash)، دش (Dash)، لایت کوین (Litecoin)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، استلار (Stellar)، کازماس (Cosmos)، آیوتا (IOTA)، میکر (Maker)، دوج کوین (Dodgecoin)، BAT، نم (NEM) و ترون (Tron) اشاره کرد. به تازگی برخی آلت کوین‌‌ها نیز به این لیست اضافه شده و افزایش قیمت فراوانی داشته‌‌اند. از جمله این موارد جدید می‌‌توان به Band Protocol، چین لینک (Chainlink)، دیجی بایت (Digibyte) و آلگوراند (Algorand) اشاره کرد.

تمامی آلت کوین‌‌های معرفی شده در این مقاله طبق نظر صاحبنظران این حوزه آمده است. دقت داشته باشید که ممکن است برخی از این کوین‌‌ها در آینده دچار نزول شدید قیمت شوند. پس حتما قبل از ورود و سرمایه گذاری در این حوزه، تحقیقات خود را کامل کنید.

سخن پایانی

افراد بسیاری هستند که با معامله آلت کوین‌ها توانسته‌اند سود‌های هنگفتی به جیب بزنند و همین امر باعث شده که عده زیادی علاقه‌مند به حضور در بازار آلت کوین‌ها شوند؛ اما شناسایی آلت کوین آینده دار امری دشوار و نیازمند تحقیق و مطالعه است. ساده‌ترین راه‌حل جهت شناسایی آلت کوین آینده دار استفاده از تجربه و نظرات کسانی است که بیشترین ارتباط را با فضای رمزارزها دارند. از این رو در این مقاله چند آلت کوین آینده دار و افراد برجسته‌ای که آنها را تأیید می‌کنند، معرفی شد. البته تعداد آلت کوین‌های موفق و آینده دار فراتر از مواردی است که معرفی شد و این آلت کوین‌ها تنها نمونه‌هایی از این موارد هستند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments