ارز دیجیتال نئو چیست؟

پلتفرم ارز دیجیتال نئو از دو کوین NEO و GAS پشتیبانی می‌کند.

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال نئو با توجه به ممنوعیت‌های اخیر اعمال شده توسط دولت چین، امکان تبدیل شدن به یک رمزارز مهم منتخب در این کشور و شاید در سراسر جهان را دارد. از زمان آغاز به کار این رمزارز، فناوری آن‌چین (Onchain) نئو به گونه‌ای طراحی شده است که کوینی سازگار با شرایط قانونگذاری‌های آتی در حوزه ارزهای دیجیتال با یک رویکرد متمرکز باشد و کاملاً متفاوت از بسیاری از رمزارزها عمل کند.

آغاز کار ارز دیجیتال نئو

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

نئو در سال 2014 توسط دا هونگ فی و اریک ژان در چین به عنوان شرکت AntShares تاسیس و در ژوئن سال 2017 با نام تجاری نئو به جهانیان معرفی شد. این فناوری، یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که از رمزارزهای خود پشتیبانی می‌کند و امکان توسعه دارایی‌های دیجیتال و قراردادهای هوشمند را دارد.

ارز دیجیتال نئو در صدد است تا اتوماسیون مدیریت دارایی‌های دیجیتال از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند و با هدف نهایی ساختن یک سیستم اقتصاد هوشمند مبتنی بر شبکه توزیع را ممکن کند.

دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر پلتفرم نئو

ارز دیجیتال نئو از لحاظ نظری سیستم اقتصاد هوشمند خود را به عنوان اقتصاد هوشمند (دارایی‌های دیجیتال + هویت دیجیتال + قرارداد هوشمند) توصیف می‌کند. دارایی‌ها را می‌توان به راحتی و به صورت باز، غیرمتمرکز، قابل اعتماد، قابل ردیابی و شفاف که عاری از واسطه‌ها و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها باشد، روی نئو دیجیتالی کرد.

ارز دیجیتال نئو

کاربران قادر به نگهداری، خرید، فروش، تبادل یا گردش انواع دارایی هستند. بستر نئو این امکان را فراهم می‌آورد که دارایی فیزیکی را با یک نماد دیجیتال معادل و یکتا در شبکه خود پیوند دهید. این پلتفرم همچنین از حمایت از دارایی پشتیبانی می‌کند. آن دارایی‌هایی که در پلتفرم ثبت شده‌اند، دارای یک هویت دیجیتالی معتبر هستند و توسط قانون محافظت می‌شوند. هویت دیجیتال، هویت قابل تأییدی برای افراد شرکت کننده، سازمان‌ها و سایر موجودیت‌های شرکت کننده در دنیای دیجیتالی را فراهم می‌کند.

قراردادهای هوشمند امکان انجام معاملات و توافق نامه‌ها بین طرفین مختلف و بدون حاکمیت هیچ سیستم قانونی یا مکانیسم مرکزی را امکان پذیر می‌سازند. اجرای این گونه قراردادها براساس کد برنامه نویسی شبکه است و کدگذاری، امکان ردیابی، شفافیت و برگشت ناپذیر بودن معاملات را فراهم می‌آورد.

پلتفرم ارز دیجیتال نئو از دو کوین NEO و GAS پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم از برنامه نویسی به زبان‌های اصلی از جمله C# ،Java ،Go ،Python و Kotlin پشتیبانی می‌کند که کار اجتماع بزرگی از توسعه‌دهندگان را تسهیل می‌کند تا به راحتی در این پلتفرم مشارکت کنند.

رعایت نظارت بر قوانین

پلتفرم ارز دیجیتال نئو تمایز واضحی با دیگر پلتفرم‌های موجود در دنیای بلاکچین دارد، زیرا این پلتفرم بر روی سازگار بودن نظارتی متمرکز است. در حالی که دارایی‌های دیجیتالی شده و قراردادهای هوشمند در سایر پلتفرم‌های بلاکچین مانند اتریوم محبوب هستند، سومین ویژگی اصلی این پلتفرم یعنی آنچه که آن را “هویت دیجیتالی” نامیده‌اند، نئو را از بقیه پلتفرم‌ها جدا می‌کند.

انتظار می‌رود هر فرد، کسب و کار یا هر نهاد دیگری که بر روی پلتفرم نئو فعالیت می‌کند، یک هویت دیجیتالی منحصر به فرد داشته باشد که قابل اثبات باشد. افراد، کسب و کارها و پروژه‌ها این امکان را دارند که فقط در صورتی که طرف مقابل هویت لازم را داشته باشد، میان یکدیگر تعامل برقرار کنند و این باعث می‌شود که شبکه نئو سازگار با قوانین نظارتی باشد.

حتی گره‌های مختلف در شبکه نئو ممکن است قبل از اینکه بتوانند در تأیید معاملات و سایر فعالیت‌ها مانند حسابداری نقش داشته باشند، نیاز به شناسایی داشته باشند.

پلتفرم ارز دیجیتال نئو

ورود Onchain

بنیانگذاران ارز دیجیتال نئو، یعنی دا هونگ فی و اریک ژان، در حالی که روی نئو کار می‌کردند، مورد توجه بسیاری از شرکت‌هایی قرار گرفتند که به دنبال راه‌حل‌های خصوصی برای بلاکچین بودند. بنابراین فناوری Onchain در سال 2014 به وجود آمد و حالا یک شرکت فناوری مستقل است که با چهارچوب‌های مالی و قانونی لازم همکاری می‌کند و راه‌حل‌های بلاکچین را برای شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

در حالی که نئو مانند بیت کوین و اتریوم کار می‌کند، فناوری Onchain بر تأمین نیازهای خاص این صنعت بر ایجاد صندوق‌های زنجیره‌ای خصوصی و کنسرسیوم متمرکز است.

محصول اصلی Onchain، که به آن معماری شبکه‌های توزیع شده یا DNA می‌گویند، از برنامه‌های دارایی دیجیتال برای کمک به مشاغل با ایجاد صندوق‌های شخصی و عمومی استفاده می‌کند. اعتقاد بر این است که دی ان ای، پلتفرم بلاکچینی است که می‌تواند برای رفع انواع مشکلات مختلف در بخش‌های خصوصی و دولتی شخصی‌سازی شود.

تفاوت ارز دیجیتال نئو و Onchain چیست؟

رمزارز نئو و Onchain موجودیت‌های جداگانه‌ای هستند که به طور مستقل وجود دارند و هیچ یک مالک دیگری نیستند. نئو بخش کسب و کار به مصرف کننده (B2C) را هدف قرار می‌دهد که “C” می‌تواند به یک مشتری یا حتی جامعه اشاره کند. در حالی که Onchain روی خدمات شرکت به شرکت (B2B) تمرکز دارد.

هر دوی این موارد به طور جداگانه تأمین مالی می‌شوند. نئو توسط یک جامعه عمومی تأمین مالی می‌شود، در حالی که Onchain توسط بزرگترین کنگره خصوصی چین تحت عنوان فوسون حمایت می‌شود.

موسس رمزارز نئو یعنی دا هونگ فی در پاسخ به این سؤال كه چرا فوسون را به عنوان شریک سرمایه‌گذاری انتخاب كرد، گفت:

سه بازوی عمده پرتفولیوی آن‌ها شامل امور مالی، علوم پزشکی، سرگرمی و شیوه زندگی است كه با فناوری بلاکچین تطابق خوبی دارد. به همین دلیل ما گروه فوسون را به عنوان شریک سرمایه‌گذاری انتخاب کردیم، زیرا ما منابع تجاری که فوسون تأمین می‌کند را پرارزش می‌دانیم، چون بستری برای Onchain برای نمایش فناوری بلاکچین است.

تفاوت نگاه به ارز دیجیتال نئو و Onchain

بنیانگذاران نئو و Onchain تصور می‌کنند که در آینده قادر به دستیابی به تعامل بین زنجیره‌ای خواهند بود. یعنی مکانیسمی برای ارتباط و به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین بلاکچین‌های مختلف اعم از عمومی مانند نئو یا خصوصی مانند آنچه توسط مشاغل اداره می‌شود، ایجاد خواهد شد. درنهایت نیاز به همکاری متقابل بین بلاکچین‌های مختلف خواهد بود. تیم‌های NEO و Onchain امیدوارند این کار را از طریق ادامه کار خود، اجرا کنند.

ارز دیجیتال نئو و Onchain

با این حال، برای فعال کردن چنین قابلیت همکاری، اعتماد و هویت اهمیت پیدا می‌کند. این شکاف با ویژگی ذاتی “هویت دیجیتالی” که جزئی جدایی ناپذیر از پلتفرم بلاکچین نئو است، پر خواهد شد.

در اصل، ارز دیجیتال نئو و Onchain ممکن است مسیر میانی مورد نیاز بین سیستم کاملاً غیرمتمرکز، کنترل نشده و ناشناس مانند بیت کوین و اقتصاد سازگار با KYC را فراهم کنند که هم اکنون سیستم رایج حساب‎‌های بانکی و کارت‌های اعتباری است.

نئو و Onchain با استفاده از یک رویکرد همه جانبه که تلاش می‌کنند نیازهای همه طرف‌ها را برآورده کنند و کاربران دیگر، یعنی مشارکت کنندگان شبکه، مانند ماینرها، مشارکت کنندگان در تراکنش‌ها، مشاغل خصوصی و حتی قانون‌گذاران را درگیر سازند. ممکن است بهترین راهکار جامع برای کاهش شکاف مداوم بین قانوگذاران اقتصادی و علاقه‌مندان به سیستم رمزارز باشد.

آیا ارز دیجیتال نئو راه حلی برای مشکلات چین است؟

نئو به عنوان پایه و اساس مفهوم DNA Onchain عمل می‌کند. این پلتفرم بلاکچین‌های عمومی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند در حالی که DNA OnChain نیاز به بلاکچین‌های خصوصی را برطرف می‌کند. پیوند این پلتفرم با هر دو سیستم ممکن است بهترین‌ مزیت‌های هر دو نوع بلاکچین را فعال کند.

مفهوم DNA Onchain در ارز دیجیتال نئو

فناوری Onchain قبلاً تاییدیه DNA را از دولت گویانگ، پایتخت استان گویژو در جنوب غربی چین دریافت کرده است. هر دو طرف به طور مشترک قرارداد هوشمند ورژن 2.0 و سایر فناوری‌های بلاکچین چینی را در اوایل سال 2017 منتشر کردند.

در اواسط سال 2017، Onchain جزو اولین گروه شرکت‌هایی بود که با موفقیت آزمایش بلاکچین چینی را پشت سر گذاشت و پس از آن همکاری سرمایه‌گذاری با گروه فوسون انجام شد. علیرغم قوانین سفت و سخت اخیر چین و استفاده فراوان از رمزارزها، پذیرش فناوری بلاکچین یک رویداد محتمل است. در اواسط سال 2017، گزارش شد که دولت چین در حال آزمایش و ایجاد رمزنگاری ملی خود است.

علیرغم موضع‌گیری سخت در مورد رمزارزها و ICOهای مختلف، شایعاتی شنیده می‌شود که دولت چین ممکن است به دنبال راه‌حل جایگزین باشد و همچنان برای همکاری با شرکت‌هایی که مایل به اجرای قوانین آن هستند، با روی باز عمل کند. اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، رمزارز نئو و Onchain که سرمایه‌گذارانی محلی دارند، در اولویت هستند.

اگر همکاری فناوری امیدوارکننده Onchain با دولت و مشاغل چین امکان پذیر باشد و یک راه‌حل همه جانبه را پذیرفته و یکپارچه سازد، آنگاه ارز دیجیتال نئو با افزایش محبوبیت مواجه خواهد شد.

محبوبیت ارز دیجیتال نئو

قیمت نئو

سخن پایانی

قدرت فنی مفهوم NEO-Onchain و رویکرد متمرکز آن امیدوارکننده به نظر می‌رسد و آن را به گزینه‌ای جذاب نه تنها برای مقامات چینی بلکه برای سایر دولت‌های خارجی تبدیل کرده است که نسبت به ورود به بازار ارز مجازی ناشناس و غیرمتمرکز، با احتیاط عمل می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments