بایننس کوین (BNB) چیست؟ آشنایی با رمزارز صرافی بایننس

بایننس کوین (BNB) نام رمزارز مورد استفاده در صرافی بایننس است.

زمان مطالعه: 12 دقیقه

مقدمه

بایننس در حال حاضر دومین صرافی رمزارز در جهان با تقریباً 6 میلیارد دلار دارایی معامله شده در یک دوره هفت روزه است و رمزارز اختصاصی خود یعنی بایننس کوین را نیز در اختیار دارد. رشد بایننس ناگهانی بود. از آغاز راه‌اندازی آن در جولای 2017، بایننس رشد بسیار سریعی داشته است. حتی در بازار کم‌رونق حاضر، کاربران به ثبت نام در این صرافی ادامه می‌دهند. بایننس یکی از اولین صرافی‌ها بود که در بازار پررونق و افزایشی سال 2017، به طور مجدد ثبت نام کاربران را از سر گرفت؛ در حالی که بسیاری از صرافی‌ها در آن زمان از خرید امتناع می‌کردند.

بایننس کوین چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بایننس کوین (BNB) نام یک رمزارز مورد استفاده در صرافی بایننس نیز هست. از زمان عرضه اولیه کوین یا ICO، ارزش BNB با رشد این صرافی افزایش یافته است. این کوین اکنون در میان 30 رمزارز برتر در جهان بر حسب ارزش بازار قرار دارد.

چه چیزی در BNB وجود دارد که آن را تا این حد مطلوب کرده است؟ چرا افراد زیادی برای استفاده از این صرافی ثبت نام می‌کنند؟ در این مقاله، ما به این سوالات و سوالات دیگر خواهیم پرداخت. جواب‌ها ساده هستند. ساده بودن مدل معامله بایننس دلیل موفقیت آن تاکنون بوده است و به همین دلیل در آینده نیز موفق خواهد بود. در این مقاله آموزشی، موارد زیر را خواهید فهمید:

  • صرافی‌ها چگونه کار می‌کنند: درک مزیت بایننس
  • استفاده از صرافی بایننس
  • بایننس کوین (BNB)
  • تاریخچه معامله بایننس کوین
  • از کجا BNB بخریم
  • چگونه BNB را ذخیره کنیم

binance coin

مزایا و معایب بایننس کوین (BNB)

پیش از ادامه مطلب، درک اصول پایه عملکرد یک صرافی رمزارز، خالی از لطف نیست. حل برخی از مشکلات فنی نرم افزارهای تبادل رمزارز، یکی از مزیت‌های رقابتی کلیدی بایننس می‌باشد.

ارتباط سریع کاربران با یکدیگر

یک صرافی عادی به صورت یک بازارساز برای سفارشات خرید و فروش عمل می‌کند. شایان ذکر است که خود صرافی هنگامی که شما یک مبادله ارزی را انجام می‌دهید، ارز شما را نمی‌خرد و نمی‌فروشد. در عوض، صرافی شما را به کاربر دیگری که تمایل به خرید دارایی شما با قیمت پیشنهادی شما دارد، متصل می‌کند. این ارتباط سفارشات خرید/فروش، کارکرد کلیدی یک صرافی می‌باشد. هنگامی که یک صرافی سفارشات خرید/فروش را بهم مرتبط می‌کند و یک معامله را کامل می‌کند، کارمزد معامله را از هر دو سمت این ارتباط دریافت می‌کند و این یکی از شیوه‌های درآمدزایی صرافی‌ها است.

این اتصال سفارش‌ها به یکدیگر، یک ترافیک سنگین را برای بسیاری از صرافی‌های معتبر رمزارزی ایجاد می‌کند. اگر شما درخواست‌های معامله بیشتری را از ظرفیت اتصال نرم‌افزاری خودتان انجام دهید، پردازش سفارشات ممکن است به تاخیر بیافتند. با محبوبیت کنونی بیت کوین‌ و آلت‌کوین‌ها، کاربران میلیون‌ها درخواست معامله را در هر دقیقه در صرافی‌های معروف ارائه می‌کنند. معامله‌های با تاخیر ممکن است تفاوت بین ایجاد یک فرصت سرمایه‌گذاری یا از دست دادن آن باشند.

ابتکار اصلی بایننس، موتور اتصال و پردازش سفارش آن‌ها با قابلیت 1.4 میلیون معامله در ثانیه می‌باشد. به همین دلیل پلتفرم معاملاتی آن‌ها یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های موجود در بازار است و بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دلیل سرعت پردازش بالای آن، به سمت استفاده از بایننس متمایل شده‌اند.

نقدینگی

مولفه حیاتی دیگر یک صرافی، میزان نقدینگی آن است. نقدینگی مقدار و دفعاتی است که دارایی‌ها در یک صرافی گردش می‌کنند. به منظور ارتباط‌دادن سریع کاربران با یکدیگر و تکمیل یک سفارش با یک قیمت رقابتی، فعالیت زیادی در دفتر سفارش یا پردازنده اصلی هر صرافی مورد نیاز است. یک صرافی خلوت مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری پول شما نیست. اما، بایننس شلوغ‌ترین دفتر سفارش را در کل جهان دارد، که آن را به یک بازار ایمن و رقابتی برای انجام معاملات رمزارز تبدیل کرده است.

binance - BNB

بایننس نقدینگی زیادی را به شکل بسیاری از ارزها از جمله بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر دارد. بیت‌کوین پرمعامله‌ترین دارایی در بایننس است ولی معامله آلت‌کوین‌های دیگر نیز در حال افزایش می‌باشد. مزیت معاملات آلت‌کوین، ایجاد یک چرخه مطلوب برای بایننس است و کوین‌های جدید در بایننس بسیار بیشتر از سایر صرافی‌ها، در دسترس هستند. این کوین‌ها شامل کوین‌هایی از قاره آسیا نیز هستند که در صرافی‌های غربی در دسترس نیستند. در دسترس بودن انواع گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال، دلیل کلیدی دیگری برای رشد سریع بایننس بوده است.

پشتیبانی از اکثر رمزارزها

بایننس از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین شما نمی‌توانید دلار، ین، پوند، یورو و غیره را در این صرافی به رمزارز تبدیل کنید یا بالعکس؛ نام بایننس نیز در حقیقت ترکیبی از پول دیجیتال (باینری) است، که نشان می‌دهد این صرافی تنها از دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

اگر بخواهید از بایننس استفاده کنید، باید رمزارز یا ارز رمزنگاری شده داشته باشید. اگر چنین ارزهایی داشته باشید، ثبت نام و استفاده از بایننس نسبتا ساده می‌باشد.

تجربه کاربری و رابط کاربری

بایننس کار بزرگی را با ایجاد یک رابط کاربری ابتکاری، بدون از قلم‌انداختن چارت‌ها، گراف‌ها، و اطلاعات دیگری که برای انجام سرمایه‌گذاری آگاهانه مورد نیاز است، انجام داده است. در این صرافی، معامله آسان است و تنها به چند کلیک برای انتخاب ارزی که تمایل به معامله آن دارید و ایجاد سفارش، نیاز است. رابط کاربری به طور آنلاین در دسترس است و همچنین به صورت نرم‌افزار موبایل برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید، موجود می‌باشد.

Binance - UI/UX

عامل دیگری که در رشد سریع بایننس نقش داشته است، در دسترس بودن آن به 40 زبان مختلف می‌باشد. این صرافی از کاربرانی با زبان‌های انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای، روسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و چندین زبان مهم دیگر پشتیبانی می‌کند.

کارمزدهای پایین

دلیل آخر برای موفقیت بایننس، کارمزدهای معاملات آن است. ساختن اکانت شما در بایننس رایگان است و کارمزد سفارش‌ها، 0.1 درصد از معامله است. شما برای اینکه کارمزد کمتری پرداخت کنید باید تعداد سفارشات خود را محدود کنید. اما، بایننس با کاهش فوق‌العاده کارمزد به 0.1 درصد، مزیت بزرگی ایجاد کرده است که در نهایت به نفع خودش است، زیرا به دلیل حجم بسیار بالای معاملاتی که در این صرافی انجام می‌شود، بالارفتن تعداد معاملات روزانه تنها به اندازه 0.05 درصد، تبدیل به میلیون‌ها درآمد در هر روز می‌شود.

بایننس همچنین کارمزدهایی را برای جابجایی دارایی‌ها از اکانت به کیف پول شخصی می‌گیرد (Withdraw Fees). این کارمزدهای خارج کردن دارایی بر حسب نوع هر کوین متغیر هستند ولی مقدار ثابتی دارند و به صورت درصدی محاسبه نمی‌شوند.

low interaction - BNB

همزمان با راه‌اندازی این صرافی، بایننس یک عرضه اولیه کوین (ICO) را نیز راه‌اندازی کرد. رمزارز بایننس کوین به صورت یک توکن ERC20 ساخته شده در شبکه اتریوم است. تعداد کل این رمزارز، محدود به 200 میلیون BNB است و بعد از آن هیچ کوین دیگری ایجاد نخواهد شد.

شما می‌توانید از BNB برای پرداخت کارمزدهای خودتان در صرافی بایننس استفاده کنید. اگرچه شما می‌توانید پرداخت کارمزدهای خودتان را با هر ارزی که در حال تبدیل آن هستید نیز انجام دهید، ولی بایننس تخفیفی را به عنوان یک مشوق برای پرداخت کارمزدها از طریق BNB ارائه می‌کند. در اولین سال عضویت در BNB، اگر کارمزدها با رمزارز BNB پرداخت می‌شدند، 50 درصد تخفیف می‌خوردند. با گذشت چند سال از عضویت، این تخفیف کارمزد کاهش پیدا کرد. در پنجمین سالی که در اکانت بایننس عضو بودیم، دیگر هیچ تخفیفی برای پرداخت کارمزد با استفاده از BNB وجود نداشت.

BNB pay for fee

کارمزدهای بایننس در طول زمان

چونکه تخفیف کارمزد هر سال کاهش می‌یابد، انتظار می‌رود که ارزش توکن BNB نیز در طول زمان کاهش پیدا کند. برای مقابله با این افت ارزش، بایننس نیز توکن‌های BNB را در طول زمان نابود می‌کند و مقدار کل BNB را از 200 میلیون به 100 میلیون کاهش می‌دهد. کم‌کردن میزان پول به این صورت باید با تاثیرات کاهش تخفیف مقابله کند. هدف ایجاد یک قیمت پایدار برای BNB در طول زمان می‌باشد.

درحالیکه پرداخت کارمزد هدف اصلی توکن BNB است، شما از آن می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در ICOهای معینی که در Launchpad بایننس شرکت دارند نیز استفاده کنید. هنگامی که ICO خاتمه یابد، این توکن‌های جدید به طور خودکار در بایننس لیست خواهند شد و یک بازار یکپارچه را بین ICO و صرافی ایجاد می‌کنند.

آینده بایننس کوین

بایننس در حال تشویق به استفاده مردم از توکن BNB با ارائه تخفیف است، به این امید که باعث افزایش وفاداری مشتری شود. البته، تخفیف یک مزیت خوب برای پایین آمدن کارمزدهای معامله است ولی حتی بعد از استفاده از بایننس برای دریافت تخفیف از این صرافی، هنوز کاربران تمایل به حفظ BNB باقیمانده خود دارند و آن را یک کوین با ارزش می‌دانند. به عنوان یک صرافی برجسته رمزارزی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کوین بایننس گردش مالی گسترده‌ای داشته باشد. هرچه استفاده از آن بیشتر شود، ارزش و محبوبیت آن نیز بیشتر خواهد شد.

ارزش اصلی بایننس کوین مبتنی بر کاربرد آن در صرافی بایننس است. این صرافی باعث شد که BNB در میان بیشتر کوین‌های جدید منحصر به فرد باشد، زیرا در حال حاضر یک کاربرد عملی دارد. سرمایه‌گذاران بزرگ، بیشترین میزان سودآوری را از طریق تبدیل رمزارزهای خود با تخفیف BNB کسب خواهند کرد. اما در آینده، امکان دارد که ارزش BNB به صورت یک دارایی مستقل نیز رشد کند. برای سرمایه‌گذاران اولیه، آن‌ها شاهد یک بازگشت بزرگ در BNB بودند. من تمایل دارم ببینم که آیا سرمایه‌گذاران تخفیف را می‌خواهند یا اینکه BNB را به امید افزایش ارزش آن نگاه خواهند داشت.

اگر بایننس موفقیت ادامه‌دار خودش را در سطح فعلی ببیند، مطمئنا ویژگی‌ها و برنامه‌های بیشتری را پیاده‌سازی خواهد کرد. این قابلیت‌ها و ضمائم جدید تماما از کوین BNB استفاده خواهند کرد. لانچ‌پد ICO آن‌ها یک نمونه ابتدایی از ویژگی اضافه شده با استفاده از کوین BNB می‌باشد.

سابقه تیم بایننس

بایننس یک شرکت چینی است، که در ابتدا در شانگهای تاسیس شد و اکنون در مالت قرار دارد. موسس آن، ژانگ‌پنگ ژائو، مدیر اجرایی سابق شرکت OKCoin، دیگر صرافی رمزارزی برجسته چینی است. شرکت تأسیس‌شده توسط ژائو، یعنی Beiji Technology، مالک بایننس کوین است.

Binance team

در آگوست 2017، اندکی بعد از راه‌اندازی، بایننس اعلام کرد که وای هی (Yi He) به این تیم می‌پیوندد. او یکی از موسسان اصلی شرکت OKCoin بود. او به توانایی برای رشد محصولات فناوری و کسب مقبولیت کوین توسط کاربران شهرت داشت. ژائو و هی این شرکت را به یکی از بزرگترین صرافی‌ها در جهان در زمان نسبتا کوتاهی تبدیل کرده‌اند.

آیا بایننس‌کوین قانونی است؟ و رقابت آن

تا همین چند وقت قبل بایننس دارای رتبه اول در تعداد معامله‌ها در میان صرافی‌های رمزارزی در جهان بود. اما اکنون رتبه اول در اختیار صرافی بیتمکس (Bitmex) است که سه برابر بایننس در آن معامله انجام می‌شود. اما، بیت مکس، یک صرافی غیرقانونی است که به معاملات مارجین (Margin Trading) یا حاشیه‌ای نیز می‌پردازد. کار بیت مکس مخالف بایننس است که یک صرافی قانونی است و اجازه استقراض پول و مخفی کردن معاملات را به کاربران خود نمی‌دهد.

معامله مارجین یک راه پرریسک برای ترید است و بسیاری از معامله‌گران سرمایه خودشان را به امید پولدار شدن سریع از دست می‌دهند. همچنین بیت مکس به معامله‌گران اجازه می‌دهد که برای معامله بیت کوین، به صورت استقراضی اقدام کنند. به عبارت دیگر، معامله‌گران می‌توانند بیت کوین را قرض کنند، آن را بفروشند و سپس دلار بخرند و امیدوار باشند که قیمت بیت کوین پائین بیاید و آن را با قیمت کمتری بخرند و سود کنند. این شرایط ممکن است دلیل این باشد که بیت مکس تعداد معامله بیشتری را در بازار کم‌رونق حاضر در اختیار دارد.

تاریخچه معامله در بایننس

آلت‌کوین‌ها در بازار کم‌رونق سال 2018 ضربه بدی خوردند. خوشبختانه، بایننس یک مدل تجاری خوب دارد که معامله‌گران را به ادامه استفاده از بایننس کوین برای پرداخت کارمزدهای معامله خودشان تشویق می‌کند. این امر تا حد زیادی باعث بالا نگهداشته شدن قیمت این آلت‌کوین شد، زیرا معامله‌گران به جای دلار، بایننس را در حساب‌های خود نگه داشتند. این کوین در ابتدا حدود 0.1 دلار معامله می‌شد که قیمت آن در سال 2017 تا مقدار 2.8 دلار افزایش پیدا کرد.

در سال 2017، قیمت بایننس کوین حتی تا 24 دلار نیز بالا رفت. در حال حاضر، این رمزارز حدود 4.5 دلار معامله می‌شود که افت ارزش بازار کلی آلت‌کوین‌ها را نشان می‌دهد. با این وجود، اگر شما BNB را در بدو ایجاد آن می‌خریدید، الان سود بسیار خوبی کرده بودید.

از کجا بایننس کوین بخریم

چندین صرافی علاوه بر بایننس وجود دارند که BNB را عرضه می‌کنند، اگرچه نقدینگی آن‌ها کم است و خرید این آلت‌کوین در جایی به غیر از بایننس، چندان منطقی نیست. بیشتر کاربران، بایننس کوین را برای کاهش هزینه‌های معامله نزد خودشان نگه می‌دارند و هر کوین پشتیبانی شده در صرافی بایننس، می‌تواند با BNB معامله شود.

چگونه بایننس کوین را ذخیره کنیم

اگر به نگهداری BNB به صورت یک سرمایه‌گذاری علاقمند هستید، باید آن را از صرافی بایننس به یک کیف پول مطمئن انتقال دهید. این کوین به عنوان یک توکن ERC20، می‌تواند از طریق کیف پول مای اترولت (myetherwallet.com) در آدرس اتریوم شما ذخیره شود. برای افزایش امنیت می‌توانید از یک کیف پول سخت‌افزاری مانند ترزور یا لجر نانو اس نیز استفاده کنید.

جمع‌بندی

دلایل عمده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد چرا در یک سال و نیم اخیر، صرافی بایننس و رمزارز آن یعنی بایننس کوین چنین رشد و موفقیت عظیمی داشته‌اند. بایننس سریع است، قیمتی منطقی دارد و در سراسر جهان قابل دسترس است. اگر در حال حاضر خودتان با یک صرافی کار می‌کنید که از آن راضی هستید (با کارمزدهای مشابه)، نیازی نیست از بایننس استفاده کنید. مخصوصا، اگر نیاز دارید که ارز خود را به پول نقد تبدیل کنید، بایننس اصلا به درد شما نمی‌خورد. اما، اگر از صرافی فعلی خودتان ناراضی هستید، به کارمزدهای پایین‌تر برای مبادله رمزارزها احتیاج دارید یا به دنبال سریع‌ترین زمان‌های پردازش رمزارز هستید، آنگاه بایننس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

از کیف پول تراست ولت کلمه سند نداره

آخرین ویرایش 2 ماه پیش توسط مصطفی

چطور میتونیم بفروشیم؟