آینده چین لینک (Chainlink) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

امسال، ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) در فهرست 10 ارز دیجیتال برتر از نظر حجم معاملات قرار گرفته است. از ابتدای سال 2020، قیمت چین لینک 830% افزایش یافته و از نظر سودآوری از بیت کوین و سایر کوین‌‌های برتر دنیای رمزارزها پیشی گرفته است. برخی از کارشناسان دلیل این انفجار قیمت و موفقیت را تقاضای بالا برای چنین خدماتی می‌دانند. با این حال، در مورد آینده این رمزارز تردیدهایی وجود دارد. برخی نیز معتقد هستند آینده ارز دیجیتال چین لینک (LINK) بهتر از حال حاضر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم پیش‌بینی‌های مختلف در مورد چین لینک را بررسی کنیم و ببینیم آینده ارز دیجیتال چین لینک چگونه خواهد بود. اگر به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چین لینک (Chainlink) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال چین لینک که با نماد LINK در صرافی‌ها تبادل می‌شود، یک رمزارز دیجیتال غیرمتمرکز منبع باز است. فناوری چین لینک مبتنی بر نرم افزاری است که به اتصال قراردادهای هوشمند به منابع خارجی در شبکه‌های مختلف کمک می‌کند. پروژه چین لینک برای حل مشکل اوراکل قراردادهای هوشمند به وجود آمده است و قصد دارد اوراکل‌ها (پایگاه داده‌ها) قراردادهای هوشمند ارزهای دیجیتال را که با داده‌های مختلفی کار می‌کنند، یکسان کنند تا با هم تطابق‌پذیری داشته باشند.

چین لینک از سال 2017 آغاز شد اما در سال 2020 توانست به وسیلۀ بنیان‌گذار این پروژه، سرگی نظروف، توجه شرکت‌های بزرگی را به خود جلب کند. قراردادهای بسیار زیادی که چین لینک توانست با شرکت‌های بزرگ ببندد، باعث رشد مداوم قیمت این کوین در سال 2020 شد.

برای امکان ادغام متقابل فناوری‌های ارز دیجیتال و نرم افزارهای سنتی هر سازمانی، ایجاد پیوند بین عنصر زیرساخت رمزارز و ده‌ها نقطه شخص ثالث ضروری است. این ارتباط توسط نرم‌افزار مشهور Oracles ارائه می‌شود. اوراکل، نرم‌افزاری است شبیه به یک کانال که بین طرفین قرارداد راه ارتباط ایجاد می‌کند. این کانال طبق قوانینی که در قرارداد مشخص شده است، داده‌ها را تبادل می‌کند.

چین لینک چگونه کار می‌کند؟

چین لینک (Chainlink) از نودهای مختلفی برای به دست آوردن داده‌های درخواستی استفاده می‌کند. نودها قبل از بازگرداندن داده‌ها به قرارداد هوشمند، اتفاق نظر ایجاد می‌کنند. به این ترتیب قرارداد هوشمند به یک اوراکل متکی نیست. همچنین، گره‌های چین لینک می‌توانند وظایف بازیابی داده‌ها را یک بار یا چندین بار انجام دهند. دریافت داده می‌تواند برنامه‌ریزی‌شده باشد، تا گره‌های چین لینک را به نوعی «فید داده» برای قراردادهای هوشمند تبدیل کند.

شبکه چین لینک دارای دو قسمت تعاملی است: اجزای درون‌زنجیره‌ای و خارج از زنجیره‌‎ای. این شبکه از قراردادهای اوراکل در بلاکچین اتریوم ساخته شده است. چنین شبکه‌هایی توسط هیچ کس یا چیز دیگری غیر از یک قرارداد هوشمند تنظیم نمی‌شوند و اساساً غیرمتمرکز هستند.

چین لینک خدمات بسیار زیادی ارائه می‌دهد و تصور می‌شود در آینده ارز دیجیتال چین لینک، خدمات بیشتری نیز به این موارد اضافه شود.
در ادامه مروری بر این خدمات خواهیم داشت:

قراردادهای اوراق بهادار نسل بعدی مانند اوراق قرضه، مشتقات نرخ بهره و سایر توافق‌نامه‌هایی که برای بازیابی آخرین قیمت‌های بازار، نرخ بهره و سایر داده‌های مرجع نیاز به دسترسی به API دارند، می‌توانند از چین لینک استفاده کنند.

قراردادهای هوشمند مالی که نیاز به دسترسی به داده‌های سیستم‌های زنجیره تأمین، گمرک و داده‌های GPS در مورد حمل و نقل دارند، می‌توانند از چین لینک بهره بگیرند.

سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)

تیم چین لینک از 2 نفر تشکیل شده است. مدیر عامل شرکت، سرگئی نظروف (Sergey Nazarov) و مدیر فنی، استیو الیس (Steve Ellis)، دو بنیان‌گذار این پروژه هستند. با این حال، تعداد زیادی از مشاوران به این افراد کمک می‌کنند. آری ژولز متخصص فناوری بلاکچین از دانشگاه کرنل؛ هادسون جیمسون، مدیر ارشد جامعه اتریوم و اندرو میلر از پروژه‌های زی کش (Zcash) و تزوس (Tezos) از جمله این افراد هستند. بسیاری از متخصصان، آینده موفق این ارز دیجیتال را به خاطر مشاوره‌های این افراد می‌دانند.

عرضه اولیه

چین لینک از جمله پروژه‌های رمزارز بود که از طریق عرضه اولیه یا ICO وارد بازار شد و هزاران نفر در سراسر جهان با کمترین قیمت توانستند به این عرضه اولیه بپیوندند. این ICO در نوزدهم سپتامبر 2017 انجام شد و هدف آن یعنی جمع‌آوری کمک 32 میلیون دلاری، به طور کامل محقق شد. در آن زمان، قیمت چین لینک 0.11 دلار بود (پرداخت اتر به عنوان تنها روش پرداخت برای خرید چین لینک اعلام شد) و در مدت کوتاهی توانست رشد کند و قیمت آن به 4 دلار برسد.

رمزارز چین لینک

کوین چین لینک یا همان LINK به همه اپراتورهای شبکه اجازه می‌دهد درآمد کسب کنند. شرکت‌کنندگان به خاطر استفاده از قراردادهای هوشمند با اوراکل‌های چین لینک، مقدار مشخصی کوین به عنوان پاداش دریافت ‌کنند. یکی از راه‌های تبدیل شدن به مالک لینک، ادغام نود خود با شبکه آن است.

چین لینک (LINK) در مدت کوتاهی پس از عرضه اولیه به لیست صرافی‌های بزرگ اضافه شد و توانست توجه زیادی را جلب کند.

این پروژه در واقع، راه‌حلی برای یک مشکل در دنیای ارزهای دیجیتال بود که در آینده ممکن بود عمق آن بیشتر شود. به دلیل همین نگاهِ به آیندۀ این پروژه، بسیاری از افراد آینده ارز دیجیتال چین لینک را مثبت می‌دانند.

سرمایه‌گذاران می‌توانند رمزارز لینک را در صرافی‌های رمزارز خریداری کنند. جفت‌ارزهای LINK به طور فعال در صرافی‌های بایننس، بیترکس، کوین بیس، بیترو و هوبی معامله می‌شوند. چین لینک نیز در صرافی‌هایی مثلOKEx ، FCoin و بسیاری از صرافی‌های دیگر معامله می‌شود. کوین لینک برای خرید در صرافی‌های غیر متمرکز (موسوم به DEX) نیز در دسترس است.

تاریخچه قیمت چین لینک

پاییز 2018 آغاز رشد قیمت کوین لینک بود. در این سال چین لینک با یک بازار گاوی مواجه شد و چین لینک نیز مثل بسیاری از آلت کوین‌ها در اوج ارزش قیمت خود بودند. پس از آن، روند نزولی عظیمی در بازار ایجاد شد که موجب خارج شدن میلیون‌ها دلار از بازار رمزارزها شد. با این حال آینده ارز دیجیتال چین لینک نشان داد که این مسئله موقتی است.

همۀ کوین‌هایی که همزمان با چین لینک راه‌اندازی شده بودند، به کاهش قیمت ادامه دادند اما رشد چین لینک مثبت شد.

سال 2019 برای رمزارز چین لینک بسیار خوب شروع شد. قیمت هر رمزارز چین لینک در تاریخ 1 ژانویه 2019، 0.3 دلار بود. این نرخ در ماه مه شروع به رشد کرد و در 25 مه 2019 با قیمت 1.13 دلار به بالاترین حد خود رسید. قیمت چین لینک (LINK) در سال 2020 رشد داشت و پایان ماه دسامبر با رقم 11.37 دلار به پایان رسید.

محبوبیت چین لینک و اعتبار جامعه آن

چین لینک یکی از بزرگ‌ترین جوامع را در فضای ارزهای دیجیتال دارد. جامعه ارزهای دیجیتال ارزش زیادی برای پروژه چین لینک قائل است؛ زیرا افراد می‌بینند که تیم آن روی پروژه خود سخت کار می‌‌کند. در حقیقت، در نظر این افراد آینده رمزارز چین لینک بسیار موفق است و از نظر بهره‌وری بهتر از رقبا عمل می‌‌کند. جای تعجب نیست که چین لینک یکی از معدود ارزهای دیجیتالی است که در سال 2018 و 2019 مدام در حال رشد قیمت بود.

از نظر سایت Wallet Investor رمزارز چین لینک یک سرمایه‌گذاری عالی یک ساله است. پتانسیل درآمد بلند‌مدت آن در یک سال، 98 درصد است. اگر توسعه‌دهندگان پروژه آن را روز به روز بهبود ببخشند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

سؤالات متداول در مورد آینده ارز دیجیتال چین لینک

آیا سرمایه ‌گذاری روی چین لینک سرمایه‌گذاری خوبی است؟

چین لینک هنوز یک ارز دیجیتال جدید است، بنابراین قیمت آن بی‌ثبات است و به قیمت بیت کوین نیز بستگی دارد.

آیا چین لینک به ارزش 10 هزار دلار خواهد رسید؟

در حال حاضر، این سناریو غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

رمزارز چین لینک را از کجا و چگونه خریداری کنیم؟

خرید رمزارز لینک از پلتفرم‌های مختلف، بسیار ساده است. اگر قصد خرید این رمزارز به صورت ناشناس با استفاده از کارت اعتباری خود را دارید، می‌توانید از پلتفرم چنجلی (Changelly) استفاده کنید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه چین لینک به راحتی بر بازار نزولی غلبه می‌کند و قیمت آن کاهش نمی‌یابد، به احتمال زیاد قیمت این کوین از دست نخواهد رفت. اغلب پیش بینی‌ها به آینده چین لینک (Chainlink) خوشبین هستند.

وقتی صحبت از دلایل رشد یا سقوط دارایی می‌شود، چندین نکته وجود دارد. تا زمانی که چین لینک تنها سرویس اوراکل غیرمتمرکز باشد، کوین آن بین ده کوین برتر از نظر حجم سرمایه خواهد بود. بدیهی است که رشد قیمت چین لینک به هیاهوی بخش دیفای (DeFi) و فومو (FOMO) مرتبط است.

تقاضا برای اوراکل‌های غیرمتمرکز در حال افزایش است. با این وجود چین لینک می‌تواند با موانعی روبه‌رو شود. این مسئله وابسته به هزینه‌های بالای کارمزد شبکه اتریوم و ظهور پروژه‌های رقابتی با پتانسیل بیشتر است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

یه تجدید نظر برای انتخاب کارشناس مورد مشاورتون داشته باشین !

سلام. امروز ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ چین لینک ۹۰۰ هزار تومن یعنی حدود ۳۶ دلار هستش …. چطور باید تا ۲۰۲۵ صبر کنیم بشه ۳۵ دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام. اینها نظرات کارشناسان مختلف هست که در این مقاله ذکر شده. بعضی ها معتقدند قیمت کاهش خواهد یافت و بعضی برعکس