آموزش صرافی بایننس از صفر تا صد

صرافی ‌بایننس را می‌توان بزرگترین صرافی آنلاین جهان قلمداد کرد

زمان مطالعه: 11 دقیقه

صرافی ‌بایننس را می‌توان بزرگترین صرافی آنلاین جهان قلمداد کرد. این صرافی‌ دیجیتال که سابقه آن به کمتر از 3 سال می‌رسد، توانسته است در این مدت کوتاه این عنوان را بدست آورد. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که با آشنایی بیشتر با این صرافی به آنها پی خواهیم برد.

بایننس در معاملات خود از بیش از 100 ارز‌ دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. حجم معاملات آن نیز به بیش از 1.2 میلیارد دلار در روز می‌رسد. هرچند دفاتر این صرافی در نقاط مختلف جهان تاسیس شده است، اما دفتر مرکزی آن در یک کشور اروپایی به نام مالت قرار دارد. از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. امنیت در این صرافی به حدی بالاست که تنها 2 گزارش مبنی بر هک آن وجود دارد و در هر دو بار سرمایه تمام مشتریان خود را به طور کامل پرداخته است. علاوه بر سطح امنیتی بالا می‌توان پشتیبانی از ارائه نرم‌افزار برای هر دو پلتفرم موبایل و کامپیوتر را نیز از ویژگی‌های مثبت صرافی بایننس دانست. افرادی هم که اقدام به عرضه اولیه کوین/توکن خود می‌کنند نیز می توانند از این صرافی برای معرفی توکن/کوین خود استفاده کنند.

همچنین شما در صرافی ‌بایننس این امکان را دارید که از صرافی وام گرفته و اقدام به خرید و فروش ارز کنید. البته این شیوه بیشتر توسط افراد صاحب تجربه به کار بسته می‌شود و برای افراد تازه‌کار توصیه نمی‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

درآمد بایننس چگونه تامین می‌شود؟

صرافی‌ بایننس از هر تراکنشی که در آن انجام می‌شود، کارمزدی را دریافت می‌کند که از 0.1 درصد برای تراکنش‌های زیر 50 دلار شروع می‌شود و هر قدر که مبلغ تراکنش افزایش پیدا می‌کند، کارمزد آن نیز کمتر می‌شود. بایننس از همین شیوه برای کسب درآمد خود استفاده می‌کند. البته فراموش نکنید که در صورتی که یکی از طرفین معامله از کوین BNB که کوین مخصوص بایننس است، استفاده کند، این کارمزد تا 25 درصد کاهش پیدا می‌کند.

بایننس چگونه کار می‌کند؟

اگر تصور می‌کنید که مثل بسیاری دیگر از صرافی‌های آنلاین می‌توانید تنها با ارز فیات، بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری بخرید، سخت در اشتباه هستید. کار اصلی صرافی بایننس برقراری ارتباط میان فروشنده و خریدار است. بایننس زمانی که یک تقاضای خرید دریافت می‌کند، با استفاده از اطلاعات فروشندگان تقاضای خریدار را تکمیل می‌کند. برای اینکه بتوانید در این صرافی آنلاین به خرید و فروش بپردازید، باید حتما در کیف پول خود مقداری رمز‌ارز داشته باشید تا از طریق آن بتوانید ارز‌های ‌دیجیتال و رمز‌ارز‌های دیگر را خرید کنید. از آنجا که تهیه بیت کوین از طریق استخراج برای همه مقدور نیست، در صورتی که قصد ترید در صرافی بایننس را دارید می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را از طریق صرافی‌های آنلاین ایرانی تهیه کنید. البته تاکید می‌کنیم که از معتبر بودن صرافی مورد نظر، اطمینان حاصل کنید.

آموزش کار با صرافی بایننس

نحوه ثبت نام در بایننس

پس از مراجعه به سایت Binance.com در صفحه ابتدایی سایت و پایین صفحه روی “Register” کلیک کنید.

بعد از باز شدن صفحه جدید باید اطلاعات در خواست شده در فرم را با دقت کامل نمایید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل و یا علاقه‌ای به دادن اطلاعات واقعی خود ندارید، باید بدانید که نیازی به دادن اطلاعات واقعی نیست، اما از آنجا که یکی از مراحل تائید هویت، تائید ایمیل ارسالی از طرف بایننس می‌باشد، حتما باید یک ایمیل معتبر که امکان دسترسی به آن را دارید، وارد کنید.

در فرم ثبت نام شما می‌توانید با ارائه کد معرف که از طریق آشنایان خود دریافت کرده‌اید، آنها را در سود معامالات خود که بایننس به آنها هدیه می‌دهد، شریک کنید.

پس از این مرحله کافیست تا رمز عبور خود را تعیین کنید و تیک قبول قوانین را بزنید تا گزینه Create account برای شما فعال شود. پس از کلیک بر روی این گزینه حساب کاربری شما ساخته خواهد شد.

صرافی

 اکنون برای فعالسازی حساب خود به ایمیلی که معرفی کردید، مراجعه و در ایمیل دریافتی از بایننس، کد تایید ارسالی را در محل خواسته شده در سایت وارد کنید.

صرافی

حال با کلیک بر گزینه «log in» می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. البته در برخی مواقع به صورت خودکار وارد صفحه اختصاصی خود می‌شوید.

در زمان اقدام برای ثبت نام در صرافی بایننس موارد ذیل را حتما مد نظر قرار دهید:

برداشت وجه به روز

با توجه به تحریم‌های مالی علیه ایران و البته سابقه بد برخی از صرافی‌های آنلاین خارجی در بلوکه کردن دارایی‌های ایرانیان، حتما به محض انجام تراکنش موردنظر و دریافت رمز‌ارز، آن را به کیف پول شخصی خود منتقل کنید تا دیگر نگران از دست رفتن آن نباشید.

استفاده از فیلتر شکن

برای کار با این صرافی، حتما از فیلتر‌شکن‌های قوی استفاده کنید، چرا که امکان اتصال به سایت با آی پی ایران برای شما وجود ندارد. اگر امکان دسترسی به فیلترشکن ندارید، از افزونه‌‌های VPN در گوگل کروم نیز می‌توانید کمک بگیرید.

شماره همراه خود را ندهید

تایید شماره همراه در صرافی ‌بایننس تنها به عنوان یک مرحله برای تشخیص هویت به کار می‌رود. از آنجا که امکان ترید برای ایرانیان وجود ندارد، در صورت ارائه شماره تلفن همراه، حساب شما مسدود خواهد شد. اما پیشنهادی که به‌عنوان جایگزین می‌توانیم به شما بدهیم استفاده از اپ «Google Authenticator» است. این نرم‌افزار که برای تایید هویت 2 عاملی به کار می‌رود، به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به وارد کردن شماره تلفن همراه خود، هویت خود را برای بایننس تایید کنید. برای این منظور بعد از ورود به حساب کاربری خود به قسمت Security رفته و روی گزینه Google Authentication کلیک کنید. سپس نوبت به نصب اپ می‌رسد. بعد از نصب روی NEXT کلیک کنید. پس از نمایش کد QR، آن را اسکن و یا کد آن را به صورت دستی وارد کنید و سپس NEXT را انتخاب کنید. کلید پشتیبان را حتما در جایی امن ذخیره کنید. در این مرحله کافیست رمز عبور بایننس و رمز این برنامه را وارد کنید تا برای شما فعال شود.

به یاد داشته باشید که صرافی بایننس از هر طریقی به دنبال کشف هویت واقعی کاربران خود خواهد بود، بنابراین در هنگام استفاده از این سایت به هیچ وجه اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید و همچنین حتما ساعت گوشی یا سیستم خود را دستکاری کنید. چرا که تنها کشور ایران است که اختلاف ساعت آن با ساعت جهانی 3:30 ساعت است.

نحوه شروع معاملات در بایننس

همانطور که گفتیم برای شروع معامله در بایننس، شما باید مقداری ارز دیجیتال یا رمز‌ارز داشته باشید. از آنجا که بیت کوین و اتریوم معاملات بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند، بهتر است ارز پایه شما نیز یکی از این دو باشد. یادآوری می‌کنیم که قبل از مراجعه به سایت صرافی بایننس، حتما از طریق یکی از صرافی‌های آنلاین ایرانی ارز موردنظر خود را خریداری کنید.

حال باید بیت کوین یا ارز خریداری شده را به کیف پول بایننس منتقل کنید. آدرس کیف پول بایننس خود را می‌توانید در پنل کاربری و با انتخاب Deposit پیدا کنید. البته در قسمت والت هم این نشانی قابل دسترسی می‌باشد. این آدرس با توجه به نوع ارز شما متفاوت خواهد بود. پس زمانی که قصد دارید کیف پول خود را مثلا با بیت کوین شارژ کنید، باید آدرس والت بیت کوین خود را وارد کنید. با ارسال بیت کوین به کیف پول بایننس، حساب شما شارژ و آماده شروع ترید خواهید بود.

آموزش ترید در بایننس

بایننس از قسمت‌های مختلفی به نام market یا بازار تشکیل شده است. شما بر اساس ارزی که قصد ترید آن را دارید، باید به مارکت مختص آن ارز مراجعه کنید.

بایننس از 4 نوع مارکت مختلف تشکیل شده است که با هم آنها را مرور می‌کنیم.

صرافی

مارکت بایننس کوین

 همانطورکه گفتیم تراکنش‌هایی که با بایننس کوین صورت می‌گیرد شامل 25% تخفیف در کارمزد می‌شود. در این مارکت برای مبادله ارز با دیگران، نیازمند داشتن بایننس کوین توسط یکی از طرفین معامله می‌باشید.

مارکت بیت کوین

با تفاسیر بالا اگر شما قصد انجام معامله‌ای داشته باشید که یک طرف آن بیت کوین باشد، باید حتما سری به مارکت بیت کوین بزنید. مثلا اگر قصد خرید اتریوم با استفاده از بیت کوین را دارید، این مارکت را باید انتخاب کنید.

مارکت دلاری

در این مارکت شما می‌توانید از طریق دلار یا استیبل‌کوین‌ها که همیشه یک قیمت ثابت دارند، اقدام به خرید ارز مورد نظر خود کنید.

مارکت آلت‌ کوین‌ها

مارکتی که به شما امکان تبادل آلت کوین‌ها از جمله ترون، اتریوم و ریپل را می‌دهد.

بعد از این، وارد صفحه جفت ارز‌ها می‌شویم. به عنوان مثال برای تبادل اتریوم و ریپل وارد صفحه XRP/ETH می‌شویم و از این طریق به ارز موردنظر خود دسترسی پیدا می‌کنیم.

صرافی

در همه این صفحات موارد مشترکی به نمایش در می‌آید که اطلاعات جالبی را در اختیار بیننده خود قرار می‌دهد. این اطلاعات به 9 بخش ذیل تقسیم بندی می‌شوند:

  • مقایسه قیمتی ارز‌های درخواست شده نسبت به یکدیگر
  • لیست کامل سفارشات فروش یک ارز در ازای خرید ارز مقابل
  • لیست کامل سفارشات خرید یک ارز در ازای فروش ارز مقابل
  • نمودار قیمت که برای تحلیل از آن می‌توانید استفاده کنید.
  • انتخاب نوع سفارش (در ادامه مقاله این مورد توضیح داده خواهد شد)
  • تعیین میزان خرید
  • تعیین میزان فروش
  • امکان جا‌به‌جایی به صفحات و مارکت‌های ارز‌های مختلف
  • نمایش تاریخچه معاملات به صورت آنلاین و لحظه‌ای

خرید و فروش در صرافی بایننس با 2 شیوه متفاوت قابل انجام است.

خرید و فروش سریع

در این شیوه شما برای انجام معاملات خود به مارکت موردنظر مراجعه می‌کنید و نوع معامله (قسمت 5 بخش قبل) را روی مارکت قرار می‌دهید. در این حالت صرافی بسته به سفارش شما در بین خریداران یا فروشندگان جستجو، و بهترین قیمت را برای انجام معامله در اختیار شما قرار می‌دهد. در این شیوه که در گزینه 6 و 7 قسمت قبل جای می‌گیرد، شما می‌توانید مشخص کنید که چه میزان از سرمایه شما صرف خرید و یا فروش ارز شود. شما با انتخاب هر کدام از گزینه‌های 25%، 50%، 75% و 100% به بایننس اجازه می‌دهید که این مقدار از سرمایه شما را در خرید یا فروش مصرف کند.

خرید و فروش برنامه‌ریزی شده

این نوع سفارشات خود به 2 نوع سفارشات لیمیت و استاپ لیمیت تقسیم بندی می‌شوند و به سفارشاتی گفته می‌شود که شما بر اساس تجربه و کمک گرفتن از تحلیل‌ها، انجام می‌دهید.

سفارشات لیمیت: اتفاقی که در سفارش لیمیت می‌افتد این است که مبادله ارزی شما تنها زمانی کامل می‌شود که ارز موردنظر به قیمت تعیین شده از سوی شما مبادله شود. به عبارت دیگر شما قیمت خرید یا فروش ارز را برای خود معین و سیستم بصورت خودکار در قیمت تعیین شده، سفارش شما را انجام می‌دهد.

سفارشات استاپ لیمیت: در این روش قصه کمی متفاوت است. در حالت استاپ لیمیت قیمت مشخص جای خود را به قیمت معین با در نظر گرفتن حد ضرر مشخص می‌دهد. فرض می‌کنیم قیمت اتر بر اساس تحلیل‌های شما 2 درصد کاهش خواهد داشت. شما با تعیین حد ضرر 8/1 درصدی، آسیب کمتری از زیان احتمالی خود خواهید دید.

آموزش صرافی بایننس

البته نکته‌ای که کمتر به آن پرداخته می‌شود معاملات OCO می‌باشد که در آن شما امکان انجام هر 2 نوع معامله را خواهید داشت. در این معامله در صورت انجام هر یک از معاملات، معامله دیگر لغو خواهد شد.

راه‌های درآمد از بایننس

به طور کلی راه‌های کسب درآمد از بایننس به چند شیوه مختلف تقسیم بندی می‌شود:

اولین شیوه و شاید آسان‌ترین شیوه کسب درآمد در این صرافی، دعوت از دوستان از طریق لینک بازاریابی است. شما با دعوت دوستان خود از طریق لینک اختصاصی خود به صرافی ‌بایننس، می‌توانید در معاملات آنها شریک شوید.

مسیر دوم و تقریبا اصلی‌ترین شیوه درآمد‌زایی در بایننس، ترید ارز‌های دیجیتال است.

شرکت در پروسه گواه اثبات سهام نیز یکی دیگر از این گزینه‌هاست. یکی از ویژگی‌های بایننس، فراهم آوردن این امکان برای مشتریان خود است که در آن کاربر می‌تواند در زمینه اثبات سهام نیز فعالیت کند و از این طریق به موجودی خود در بایننس اضافه کند. گواه اثبات سهام عمدتا از طریق ماینر‌ها صورت می‌پذیرد.

اگر به ترید به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کنید، باید بدانید که شما می‌توانید سرمایه خود را در اختیار بایننس قرار داده تا آن را به صورت وام در اختیار دیگران بگذارد. در عوض سود ثابت سالانه دریافت خواهید کرد.

همچنین شما می‌توانید قیمت آینده ارز‌های مختلف را پیش بینی کرده و از این طریق نیز به درآمد برسید. البته که این شیوه نیازمند قبول ریسک بالایی است.

نتیجه گیری

بر اساس آنچه در مورد صرافی ‌بایننس گفته شد، به این نتیجه می‌توان رسید که اگر چه این صرافی از جهات مختلف بهترین و یا بزرگترین صرافی دنیای رمزارز‌هاست، اما با توجه به سیاست‌های خود مبنی بر قطع همکاری با کاربران مقیم کشور‌های تحت تحریم، به نظر می‌رسد صرافی‌های آنلاین ایرانی برای افراد تازه کار گزینه مناسب‌تری باشند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سایت شما عالی هستش
امیدوارم موفق باشید