تاثیرات انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر قیمت بیت کوین

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تاثیرات انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین و به طور کلی بر بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟ این سؤالی است که با نزدیک شدن به شصتمین انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴، از طرف بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال پرسیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی بیت کوین آن است که از کنترل هر شخص ثالثی، از جمله سیاستمداران، آزاد است. اما واقعیت این است که قیمت بیت کوین می‌تواند به طور قابل‌توجهی در نتیجه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی تغییر کند. در این میان، ایالات متحده به عنوان یک قدرت مالی جهانی، نقشی اساسی در شکل دادن به روندهای مالی در سراسر جهان ایفا می‌کند. به همین دلیل، در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده چگونه می‌تواند بر قیمت بیت کوین و به طور کلی، ارزش بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. با ما همراه باشید.

قیمت بیت کوین در انتخابات قبلی ایالات متحده

انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و نکته جالب توجه این است که این انتخابات به دنبال رویدادهای هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاده‌اند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

حال بیایید با نگاهی به عملکرد بیت کوین در انتخابات گذشته ایالات متحده شروع کنیم و ببینیم که تاثیرات انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین چگونه بوده است. در سال ۲۰۱۲، زمانی که باراک اوباما برای دومین دوره رییس‌ جمهور آمریکا شد، قیمت بیت کوین نسبتاً پایین بود و در محدود ۱۰٫۹۰ دلار نوسان می‌کرد. به سرعت تا نوامبر ۲۰۱۳، یعنی یک سال پس از انتخاب مجدد اوباما، قیمت بیت کوین با ۲،۲۲۱ درصد افزایش به ۲۵۳ دلار رسید. با این حال، منطقی نیست که بگوییم اوباما با این موضوع ارتباطی داشته است.

انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌ جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶، بسیار جالب‌تر بود. هنگامی که نتیجه انتخابات آن سال برای اولین بار تأیید شد، قیمت بیت کوین ۳٫۸ درصد افزایش یافت و از ۷۰۹ دلار به ۷۳۶ دلار رسید. این افزایش کوتاه‌مدت در آن زمان با این واقعیت مرتبط بود که پیروزی ترامپ بازار سهام را غافلگیر کرد و باعث ایجاد عدم اطمینان و نوسان در سطح بین‌المللی شد. این امر منجر به افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن شد که بیت کوین هم یکی از آنها به شمار می‌رود.

تاثیرات انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین

جالب است بدانید که اندکی قبل از اعلام نتیجه در سال ۲۰۱۶، جیکوب الیوسوف (Jacob Eliosoff)، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، گفته بود: «(اگر ترامپ پیروز شود)، یک فاجعه از لحاظ اقتصادی، ژئوپلیتیک و دموکراتیک خواهد بود و در بحبوحه ترس و هرج و مرج، بیت کوین یک دارایی دفاعی است که مردم می‌توانند به آن روی بیاورند.»

در نوامبر سال ۲۰۲۰ نیز، بلافاصله پس از اعلام خبر پیروزی بایدن، قیمت بیت کوین از ۱۵،۳۶۹ دلار به ۱۵،۱۹۰ دلار کاهش یافت. با این حال، پس از آن دوباره صعودی شد و تا ژانویه سال ۲۰۲۱، به بیش از ۳۰ هزار دلار افزایش یافت.

تاثیر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر قیمت بیت کوین

خوب یا بد، ارزش‌های شهروندان آمریکایی در طول زمان تغییر کرده است؛ به ویژه در میان جمعیت جوان‌تر آن. به نظر می‌رسد که تلاقی چند عامل، از جمله رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸، ظهور رسانه‌های اجتماعی و اینترنت و موارد دیگر، باعث شده که جوانان آمریکایی حس بی‌اعتمادی فزاینده‌ای نسبت به نهادهای دولتی داشته باشند. از طرفی، زمان‌بندی این عوامل با سطح بی‌سابقه‌ای از نابرابری درآمد و افزایش سطح آگاهی مالی و تحصیلات جوانان آمریکایی مطابقت داشته است. این روندها به طور مستقیم با رشد بیت کوین، هم در قیمت و هم در پذیرش، همزمان شده است.

در حالت کلی، انتظار می‌رود که تاثیرات انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین بسیار زیاد باشد و نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ تأثیر قابل‌توجهی بر مقررات ارزهای دیجیتال و به طور بالقوه بر روند قیمت بیت کوین داشته باشد. در این میان، مواضع کاندیداها در مورد ارزهای دیجیتال نیز یک عامل کلیدی است.

رئیس جمهور فعلی، جو بایدن، موضع محتاطانه‌ای در مورد ارزهای دیجیتال دارد. او در دوره تصدی‌اش طرح مالیات ۳۰ درصدی بر صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را پیشنهاد داد. گزارش اقتصادی بایدن در سال ۲۰۲۳ نیز جذابیت و ادعاهای متعدد در مورد دارایی‌های کریپتو را کم‌اهمیت جلوه داده است. در این گزارش همچنین اشاره شده که بسیاری از ارزهای دیجیتال ابزارهای سرمایه‌گذاری سوداگرانه هستند.

در حالی که برخی از اظهارات بایدن در مورد رمزارزها درست بوده و اخیراً با نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال، سقوط ناگهانی پروژه استیبل کوین UST و موارد دیگر، ثابت شده‌اند، این یک احساس نزولی برای ارزهای دیجیتال و محل اختلاف بسیاری از نامزدهایی است که ریاست‌ جمهوری او را به چالش می‌کشند.

از جمله رقبای برجسته بایدن می‌توان به رابرت اف. کندی جونیور و دونالد ترامپ اشاره کرد که هر یک از آنها نظرات حمایتی خود را در مورد بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال ابراز کرده‌اند. سوابق آنها در مورد این موضوع، سرنخ‌های جالبی را از مسیر بالقوه صنعت کریپتو ارائه می‌دهد.

تاثیرات انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین

علی‌رغم اظهارات قبلی دونالد ترامپ مبنی بر ابراز تردید در مورد بیت کوین، او همچنان حامی بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، به ویژه توکن های غیر قابل تعویض (NFT) است. کارت‌های معاملاتی NFT ترامپ در فضای کریپتو توجه‌ زیادی را به خود جلب کرده‌اند و بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او همچنان یک نامزد مورد علاقه جمهوری‌خواهان است.

از طرفی، اگرچه بعید است که رابرت اف. کندی جونیور از بایدن به عنوان نامزد پیشتاز دموکرات‌ها پیشی بگیرد، اما او حمایت قوی خود را از بیت کوین و فناوری‌های کریپتویی ابراز کرده است. تأیید بیت کوین به عنوان نماد دموکراسی و آزادی، همراه با تصمیم اخیر او برای خرید بیت کوین برای فرزندانش، بر حمایت رابرت اف. کندی جونیور از صنعت کریپتو تأکید می‌کند.

پیش‌بینی یک آینده صعودی برای کریپتو؟!

کتی وود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK Invest)، و بالاجی سرینیواسان، یکی از مدیران ارشد سابق صرافی کوین بیس، سال ۲۰۲۴ را سال «انتخابات بیت کوین» نامیده‌اند. اخیراً، در جولای ۲۰۲۳، لری فینک، مدیرعامل غول سرمایه‌گذاری بلک راک نیز ادعا کرد که «بیت کوین به دلیل تقاضای گسترده در سراسر جهان، از هر ارز بین‌المللی فراتر خواهد رفت.» اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین به یک موضوع امنیت ملی برای آمریکا تبدیل خواهد شد.

از این رو، مواضعی که نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده در قبال ارزهای دیجیتال اتخاذ می‌کنند، به طور بالقوه می‌تواند جرقه یک روند صعودی در بازار کریپتو باشد.

همان‌طور که در نتایج نظرسنجی اخیر مایکل سیلور، مدیر اجرایی شرکت مایکرواستراتژی و از بزرگ‌ترین حامیان بیت کوین، درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا مشهود است، شهروندان به انتخابات نامزدهایی تمایل دارند که از بیت کوین حمایت می‌کنند.

حمایت رییس‌ جمهور آینده آمریکا از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند کشورهای دیگر را نیز به استقبال از دارایی‌های رمزارزی تشویق کند و این موضوع به نوبه خود، می‌تواند صنعت کریپتو را به طور قابل‌توجهی تقویت و آن را به چشم‌انداز جذابی برای سرمایه‌گذاران تبدیل کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین پرداختیم. اگرچه بیت کوین یک دارایی غیرسیاسی است، اما واضح است که قیمت آن تحت تأثیر انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده قرار خواهد گرفت. از این رو، با نزدیک شدن به ۵ نوامبر ۲۰۲۴، فعالان دنیای ارزهای دیجیتال به شدت انتخابات این کشور را زیر نظر گرفته‌اند. نتایج این انتخابات می‌تواند عصر جدیدی را برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال آغاز کند و راه را برای بازار صعودی بعدی هموار سازد. در اصل، سرنوشت بازار کریپتو این بار ممکن است در دست رأی‌دهندگان آمریکایی باشد.

در نهایت، این واقعیت را فراموش نکنید که قیمت بیت کوین به شدت نوسان دارد و پیش‌بینی آن کار دشواری است. از آنجایی که این ارز دیجیتال به هیچ دارایی اصلی متصل نیست و تنها چند سال سابقه تاریخی دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقاً مطمئن باشد که آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده چگونه بر قیمت بیت کوین تأثیر خواهد گذاشت.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments