پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

زمان مطالعه: 8 دقیقه

بیت‌ کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار، در یک سال گذشته رشد قیمتی قابل‌توجهی داشته‌اند که سرمایه‌گذاران را شگفت‌زده کرده و باعث شده پیش‌بینی‌های زیادی در مورد افزایش قیمت رمزارزها مطرح شود. با تأیید رسمی اولین صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده، اکنون انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری، از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های وال استریت، وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند که این موضوع به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش قابل‌توجه قیمت رمزارزها شود. همه اینها باعث ایجاد این سؤال شده که وضعیت بیت کوین و در کل، بازار کریپتو تا سال ۲۰۳۰ چگونه خواهد بود؟ و قیمت بیت کوین تا کجا افزایش خواهد یافت؟ ایلان ماسک و برخی از تحلیلگران محبوب بازار، در اظهارات اخیر خود به پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ پرداخته‌اند که در ادامه این مطلب، آنها را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ توسط ایلان ماسک

اولین پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ مربوط به ایلان ماسک است. ماسک، میلیاردر معروف، مدیرعامل تسلا و مالک شبکه X (توییتر سابق)، اخیراً گفته که با این پیش‌بینی که «تا سال ۲۰۳۰، همه ارزهای سنتی ممکن است از طریق پردازنده‌های کامپیوتری یا واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) دیجیتالی شوند»، موافق است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

واحدهای پردازش گرافیکی یا GPU که در اصل برای تسریع گرافیک کامپیوتری و پردازش تصویر در بازی‌های ویدیویی طراحی شده‌اند، اخیراً توسط توسعه‌دهندگان بخش هوش مصنوعی (AI) به کار گرفته شده‌اند و رونق این فناوری در یک سال گذشته، ارزش سهام شرکت‌هایی مانند انویدیا (Nvidia)، طراح و سازنده GPU، را افزایش داده است.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

از طرفی، کشورهای سراسر جهان، به رهبری چین، به طور فزاینده‌ای در تلاش برای دیجیتالی کردن ارزهای خود و ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند. برای مثال، یوان دیجیتال چین که فقط به صورت آنلاین وجود دارد، توسط بانک مرکزی چین مدیریت و پشتیبانی می‌شود و برخی از عناصر فناوری بلاکچین مورد استفاده توسط بیت کوین را در خود جای داده است. طبق گزارش‌ها، بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز شروع به بررسی چگونگی دیجیتالی کردن ارزهای خود کرده است.

در همین حال، ارزهای دیجیتال با ارزش پایدار یا به اصطلاح استیبل کوین‌ها که ارزش آنها به ارزهای فیات سنتی مانند دلار آمریکا گره خورده است، از زمانی که ۱۰ سال پیش برای اولین بار در میان تقاضای فزاینده معرفی شدند، شاهد افزایش چشمگیر ارزش بازار خود هستند.

از این رو، برخی انتظار دارند که دیجیتالی شدن کلی ارزها، باعث انجام تجارت و معاملات آنلاین شود و نظارت بی‌سابقه بانک‌های مرکزی بر نحوه استفاده از ارزهایشان، علاقه به ارزهای دیجیتال مانند بیت ‌کوین و اتریوم را برانگیزد.

پیش‌بینی تأثیر هاوینگ ۲۰۲۴ بر قیمت بیت کوین

یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ رویداد هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است. پیش‌بینی می‌شود که هاوینگ بعدی بیت کوین در آوریل سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد و به همراه آن، فرصت خرید دیگری برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

همان‌طور که می‌دانید، رویداد هاوینگ بیت کوین تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و نرخ تولید BTCهای جدید را به نصف کاهش می‌دهد. این امر، کمیابی بیت کوین را با گذشت زمان افزایش می‌دهد و روایت «طلای دیجیتال» بودن این رمزارز را بیشتر تقویت می‌‌کند.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

بسیاری از تحلیلگران باتجربه، رویدادهای هاوینگ را کاتالیزوری برای رشد چشمگیر قیمت آن می‌دانند و اکنون نیز، اهداف قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار را برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته‌اند.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

یکی از مشهورترین پیش‌بینی‌کنندگان قیمت، مایکل ون ده پوپ (Michael Van de Poppe)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال است. او پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت ‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به محدوده ۶۵ هزار تا ۸۵ هزار دلار خواهد رسید که درست از آب درآمد. این تحلیلگر درباره پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ نیز گفته است که در هاوینگ سال ۲۰۲۴، قیمت بیت ‌کوین به بالای ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار خواهد رسید و پس از آن، در نهایت به بیش از ۱۰۰ هزار دلار صعود خواهد کرد.

آدام بک (Adam Back)، یکی از پیشگامان و از سرمایه‌گذاران اولیه بازار کریپتو نیز، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین زودتر از اینها به ۱۰۰ هزار دلار برسد و در حدود تاریخ هاوینگ بعدی، می‌تواند شش رقمی شود. بک که به خاطر آینده‌نگری خود مشهور است، در سال ۲۰۱۹ گفته بود که قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید؛ پیش‌بینی‌ای که در اوایل سال ۲۰۲۱ به حقیقت پیوست.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

کوین کِلی (Kevin Kelly)، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) هم دیدگاه مشابهی دارد. او معتقد است که رویداد هاوینگ آتی، بیت کوین را در مسیر رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود و بالاتر از ۶۹ هزار دلار در اواخر سال ۲۰۲۴ قرار خواهد داد. کِلی هم سابقه خوبی در پیش‌بینی دارد. او در ابتدای سال ۲۰۲۲ گفته بود که «یک روند نزولی پایدار در نقدینگی جهانی» می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهد.

صعود قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار در حوالی زمان هاوینگ آتی آن، توسط برخی از فعالان بازار مالی سنتی هم پیش‌بینی شده است؛ از جمله جف کِندریک (Geoff Kendrick)، رئیس بخش تحقیقات ارزهای دیجیتال در بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered)، دن تاپیرو (Dan Tapiero)، تحلیلگر و فعال بازارهای مالی و توماس لی (Thomas Lee)، یکی از مدیران ارشد فانداستارت (Fundstart).

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ توسط کتی وود

کتی وود (Cathie Wood)، سرمایه‌گذار مشهور و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest)، نیز به پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ پرداخته و معتقد است که قیمت بیت ‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. شرکت آرک اینوست به ‌خاطر پیش‌بینی‌های جسورانه‌ای که ریشه در مدل‌های ریاضی دارند، مشهور است. به گفته وود، رویداد هاوینگ بیت کوین به طور پیوسته باعث افزایش کمیابی و در نتیجه، افزایش قیمت آن می‌شود.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

پیش‌بینی بیت کوین ۱ میلیون دلاری با دیدگاه تحلیلگران بی‌شمار دیگری، از جمله مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر اجرایی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و یکی از بزرگ‌ترین طرفداران بیت کوین، و همچنین، رائول پال (Raoul Pal)، مدیر ارشد سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، مطابقت دارد. البته فریم‌های زمانی کمی متفاوت است، اما همه انتظار دارند که قیمت بیت ‌کوین طی پنج تا ۱۰ سال آینده در این مسیر حرکت کند.

منتقدان و مخالفان چه نظری دارند؟

اگرچه پیش‌بینی‌ قیمت‌های بالا برای بیت ‌کوین اغلب توسط منتقدان مورد تمسخر قرار می‌گیرد، اما این ارز دیجیتال یک کار را در طول عمر خود بارها انجام داده است: شک و تردید‌ها را به چالش کشیده است.

به عنوان مثال، در حالی که منتقدان در طول سقوط بازار ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰، در حال نوشتن آگهی ترحیم برای بیت کوین بودند، سرمایه‌گذاران معدودی که این ارز دیجیتال را در آن زمان خریدند، یک سال بعد با سود خیره‌کننده ۱،۰۰۰ درصدی پاداش گرفتند.

پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

در طول تاریخ بیت کوین، این ارز دیجیتال بارها موفق شده شرایط سخت و کشنده را پشت سر بگذارد؛ از جمله: فروپاشی صرافی مت گاکس (Mt. Gox) در سال ۲۰۱۴ و زمستان سرد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸.

هنگام سرمایه‌گذاری در بیت کوین هوشیار باشید!

البته در نظر داشته باشید که آنچه بالا می‌رود، باید پایین هم بیاید. بر اساس داده‌های تاریخی، در سال‌های پس از هر رویداد هاوینگ (۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲)، بیت کوین معمولاً مراحل رکود را تجربه کرده است. برای مثال، پس از صعود چشمگیر قیمت بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷، بیشتر از دو سال طول کشید تا این دارایی دوباره به آن سطوح برگردد.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به پیش بینی بازار ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ از دیدگاه چهره‌های معروفی همچون ایلان ماسک، پرداختیم.

در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان و تحلیلگران تصویر خوش‌بینانه‌ای را برای آینده بیت کوین ترسیم می‌کنند، ضروری است که اشکالات احتمالی را هم بپذیریم. افزایش بی‌سابقه قیمت بیت ‌کوین با نوسانات و گمانه‌زنی‌های شدید همراه است که برخی از سرمایه‌گذاران را نگران می‌کند. بازار کریپتوکارنسی‌ها اغلب به دلیل ماهیت پرنوسان خود شناخته می‌شود، دائماً تحت نظارت است و قیمت این دارایی‌ها می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. از این رو، نتایج گذشته هرگز نباید به عنوان معیاری برای پیش‌بینی قیمت‌ها در آینده در نظر گرفته شوند. همچنین، ضروری است که سرمایه‌گذاران قبل از هر گونه تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، تحقیقات کاملی را انجام دهند و ریسک‌های موجود را در نظر بگیرند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments