سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

معاملات ارزهای دیجیتال می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود و همچنین، یک سرمایه‌گذاری با ریسک بالا باشد. بسیاری از معامله‌گران برای گرفتن تصمیمات درست و کاهش این خطرات، به سیگنال ارز دیجیتال متکی هستند. سیگنال ترید ارز دیجیتال اطلاعات ارزشمندی را در مورد زمان خرید، فروش یا نگهداری یک رمزارز خاص ارائه می‌دهد. اما سیگنال ترید رمزارز دقیقاً چیست و معامله‌گران چگونه می‌توانند به طور مؤثر از آن استفاده کنند؟ در مقاله امروز رمزارز نیوز، اصول اولیه سیگنال خرید و فروش رمزارز را بررسی و بهترین کانال‌ها و پلتفرم‌ها را برای دریافت این سیگنال‌ها به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال ارز دیجیتال یک توصیه‌ معاملاتی است که عمدتاً توسط یک تحلیلگر یا گروهی از تحلیلگران، با استفاده از تجزیه و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، برای شناسایی و معرفی معاملات سودآور بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال، ارائه می‌شود. به عبارتی، سیگنال ترید ارز دیجیتال اطلاعات خاصی را در مورد زمان ورود یا خروج از معامله و همچنین جزییات مربوط به سطح توقف ضرر (stop-loss) ارائه می‌دهد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سیگنال ترید رمزارز معمولاً از طریق کانال‌های مختلفی مانند تلگرام، دیسکورد یا ایمیل توزیع می‌شود. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از سیگنال خرید و فروش رمزارز برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار استفاده می‌کنند و با کمک آن می‌توانند تصمیمات معاملاتی آگاهانه‌تری بگیرند.

چرا معامله‌گران به سیگنال ترید نیاز دارند؟

امروزه که ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و با توجه به فروپاشی پروژه‌های بزرگی همچون ترا، ضروری است که قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه خاص، تحقیقات لازم و کافی را انجام داد. برخی از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده، مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، فانتوم (FTM)، پولکادات (DOT) و غیره، برای شروع خوب هستند؛ چون پروژه‌هایی با پایه و اساس خوب و پتانسیل رشد بالا محسوب می‌شوند.

سیگنال ارز دیجیتال

از طرفی، با توکن‌های جدید که معمولاً قیمت پایین‌تری دارند، اغلب می‌توان درآمد بالاتری داشت. با این حال، این پروژه‌ها ریسک بیشتری دارند؛ زیرا اکثر مردم اساس بلاکچین‌های جداگانه را درک نمی‌کنند. به همین دلیل، برای سرمایه‌گذاری در این نوع پروژه‌ها، کاربران به دریافت سیگنال ترید از طرف کارشناسان و معامله‌گران حرفه‌ای‌تر نیاز دارند. در واقع، سیگنال ترید رمزارز به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و در اکثر مواقع، با موفقیت در مورد تراکنش یک ارز دیجیتال خاص تصمیم بگیرید؛ البته به شرط انتخاب منبع مناسب برای دریافت سیگنال.

سیگنال خرید و فروش رمزارز چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی، سیگنال‌های خرید و فروش رمزارز به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

در دسته اول، سیگنال‌هایی هستند که توسط معامله‌گران حرفه‌ای صادر می‌شوند. برای این منظور، آنها بازار کریپتو، شامل تمام اطلاعات قبلی در مورد عملکرد قیمت و رفتار معامله‌گران، را تجزیه و تحلیل می‌کنند. در این مورد، دنبال‌کنندگان فقط باید سیگنال ارز دیجیتال را همان‌طور که در پلتفرم نمایش داده شده، کپی کنند.

همچنین ببینید: واچ لیست (Watchlist) ارز دیجیتال چیست؟ چطور از آن استفاده کنیم؟

در دسته دوم، سیگنال ترید بر اساس مطالعات کامپیوتری بازار ایجاد می‌شود. در این مورد، معامله‌گران حرفه‌ای سیستم‌های خودکاری را برای کمک به خواندن الگوهای نموداری و ارائه سیگنال ترید رمزارز می‌سازند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای سیستم‌های خودکار این است که اثرات متناقض روانشناسی انسان را که گاهی می‌توانند بر عملکرد معاملات تأثیر بگذارند، از بین می‌برد.

نحوه خواندن سیگنال خرید و فروش رمزارز

خواندن سیگنال خرید و فروش رمزارز می‌تواند کمی پیچیده باشد و به سطحی از درک بازار و تحلیل تکنیکال نیاز دارد. با این حال، در اینجا چند مرحله اساسی و کلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

سیگنال ارز دیجیتال

  • به دنبال قیمت ورودی باشید: سیگنال ارز دیجیتال معمولاً شامل قیمت ورودی (قیمت توصیه‌شده برای خرید یا فروش یک ارز دیجیتال خاص) است.
  • قیمت توقف ضرر را بررسی کنید: قیمت توقف ضرر (Stoploss) قیمتی است که در صورت حرکت بازار علیه پیش بینی شما، باید از معامله خارج شوید. در واقع، این نوع سفارش یک ابزار مدیریت ریسک است که به محدود کردن ضرر شما کمک می‌کند.
  • به قیمت برداشت سود نگاه کنید: قیمت برداشت سود(Take profit)، قیمتی است که باید از معامله خارج شوید تا سود کسب کنید. قیمت برداشت سود معمولاً بالاتر از قیمت ورودی است.
  • احساسات بازار را تجزیه و تحلیل کنید: سیگنال ترید اغلب با تجزیه و تحلیل بازار ارائه می‌شود و استدلال معامله را توضیح می‌دهد. خواندن و درک این تحلیل برای تصمیم‌گیری آگاهانه مهم است.
  • تحلیل تکنیکال را در یاد بگیرید: سیگنال ترید رمزارز اغلب مبتنی بر تحلیل تکنیکال است که مطالعه نمودارها و الگوها برای پیش‌بینی حرکات بازار را شامل می‌شود. اگر با تحلیل تکنیکال آشنا نیستید، بهتر است در مورد آن مطالعه کنید.
  • بر معامله نظارت داشته باشید: هنگامی که وارد معامله شدید، مهم است که آن را از نزدیک زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که در زمان مناسب از آن خارج می‌شوید. قیمت‌ها را زیر نظر داشته باشید و اگر بازار بر خلاف شما حرکت کرد، برای خروج از معامله آماده شوید.

شایان ذکر است که سیگنال خرید و فروش رمزارز یک راه تضمینی برای کسب سود نیست و مهم است که خودتان هم تحقیق کنید و پس از آن، تصمیم نهایی را بگیرید. با این حال، اگر در معاملات ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید یا می‌خواهید در زمینه تحلیل بازار تجربه کسب کنید، استفاده از سیگنال ارز دیجیتال می‌تواند مفید باشد. باز هم ذکر این نکته ضروری است که انتخاب منبع درست و معتبر برای گرفتن سیگنال، از مهم‌ترین مراحل است.

سیگنال ارز دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟

شما می‌توانید سیگنال ترید ارز دیجیتال را از منابع متعددی پیدا کنید؛ از جمله: گروه‌ها و کانال‌های تلگرام، حساب‌های توییتر، وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده سیگنال، تریدینگ ویو (TradingView – یک شبکه اجتماعی برای معامله‌گران) و انجمن‌های ارزهای دیجیتال.

توجه به این نکته مهم است که همه منابع ارائه‌دهنده سیگنال ترید رمزارز قابل اعتماد نیستند. بنابراین، مهم است که قبل از دنبال کردن هر ارائه‌دهنده سیگنال خرید و فروش رمزارز، تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید. همچنین، توصیه می‌شود که معاملات خود را با مقادیر کم شروع کنید و همیشه ریسک خود را با تنظیم سفارش حدضرر مدیریت نمایید.

از آنجایی که جست‌وجوی سیگنال ارز دیجیتال قابل اعتماد می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد، برای کمک به شما برای شروع، در ادامه چند گروه‌ آنلاین و انجمن‌ رمزارزی را که سیگنال ترید ارائه می‌دهند، معرفی می‌کنیم.

کانال تلگرامی BeInCrypto Premium

در این کانال، تیمی از معامله‌گران حرفه‌ای سیگنال‌های رایگان را به اشتراک می‌گذارند.

صرافی StormGain

این صرافی هم پیشنهاداتی را برای معاملات ارزهای دیجیتال از طریق سیگنال ترید رمزارز ارائه می‌دهد که توسط ربات هوش مصنوعی ChatGPT ایجاد می‌شوند. این ویژگی توصیه‌هایی را برای نوع معامله، قیمت ورودی، زمان برداشت سود و حدضرر، بر اساس حجم و اهرم معامله انتخابی، به معامله‌گران ارائه می‌دهد.

تریدینگ ویو

پلتفرم تریدینگ ویو یک پلتفرم تحلیل تکنیکال پرکاربرد در میان معامله‌گران بازارهای مالی مختلف است. این وبسایت با ادغام صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال، به یک پلتفرم محبوب برای ترسیم و تجزیه و تحلیل رمزارز تبدیل شده و یک ابزار عالی برای مبتدیان جهت دسترسی به سیگنال‌های معاملاتی کارشناسان مختلف و یادگیری اصول تحلیل تکنیکال است.

پس از آنکه سیگنال خرید و فروش رمزارز خوبی را دریافت کردید، وقت آن است که به صرافی بروید و برای کسب سود، توکن مورد نظر را بخرید یا بفروشید.

توجه داشته باشید که تمامی موارد بالا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و مسئولیت انتخاب منبع مناسب برای هر فرد برای دریافت سیگنال و خرید و فروش رمزارزها برعهده خود فرد خواهد بود.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی مفهوم سیگنال ارز دیجیتال و نحوه دریافت و استفاده از آن پرداختیم. با رشد قابل‌توجه بازار ارزهای دیجیتال در دهه گذشته، صنعت ارائه سیگنال ترید هم بسیار محبوب شده است. البته همان‌طور که گفته شد، کسب سود با سیگنال ترید رمزارز هرگز تضمین نمی‌شود. بازار ارزهای دیجیتال پویا و اغلب غیرقابل پیش‌بینی است. بنابراین، هرگز بیشتر از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در این بازار سرمایه‌گذاری نکنید. در همین حال، ماهیت پرنوسان بازار کریپتو، بهره‌گیری از نظر معامله‌گران حرفه‌ای را تقریباً ضروری می‌سازد؛ به ویژه با توجه به اینکه اکثر معامله‌گران/سرمایه‌گذاران کریپتو اصول اساسی پشت ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین را درک نمی‌کنند. از این رو، جوامع آنلاینی که سیگنال خرید و فروش قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند، مانند موارد ذکرشده در این مقاله، می‌توانند به شما در ایجاد استراتژی‌های معاملاتی سودآور کمک کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments