معرفی بهترین کیف پول های استلار (Stellar)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

تقریباً مثل اکثر تولیدات مبتنی بر بلاکچین، پلتفرم استلار (Stellar) نیز برای تمرکززدایی طراحی شده و هدف آن اتصال بانک‌های جهانی و سیستم‌های پرداخت است تا پرداخت‌های بین مرزی سریع، بدون تأخیر و مطمئن انجام شود. ارز دیجیتال استلار (XLM) را می‌توانید از صرافی‌های معتبر، مثل بایننس یا BitFinex، خریداری کنید. همان‌طور که می‌دانید، نگه داشتن استلار در کیف پول صرافی‌ها ایده خوبی نیست، زیرا کیف پول صرافی‌ها طعمه خوبی برای هکرها هستند. از این رو در این مقاله، بهترین کیف پول های استلار (Stellar) را به شما همراهان رمزارز نیوز معرفی می‎‌کنیم.

توکن استلار با علامت اختصاری XLM شناخته می‌شود و نام توکن اختصاصی این شبکه، لومن (Lumen) است. پلتفرم استلار در رقابت جدی با ریپل قرار دارد. بنیانگذار اصلی استلار، جد مک کالب (Jed McCaleb)، یکی از بنیانگذاران ریپل بود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بهترین کیف پول های استلار (Stellar)

برای ذخیره ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول امن و پرسرعت که کاربری آسانی هم داشته باشد، نیاز دارید. کسانی که روزانه ترید می‌کنند و سرعت نقل و انتقال دارایی برای آنها اهمیت دارد، می‌توانند از والت صرافی‌ها استفاده کنند. اما صرافی‌ها امکان هک شدن دارند و بهتر است که دارایی خود را برای مدت طولانی در والت صرافی نگه ندارید. استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال مناسب‌تر است. در ادامه، با هفت نمونه از بهترین کیف پول های استلار (Stellar) آشنا می‌شویم.

کیف پول گواردا والت (Guarda Wallet)

گاردا والت یک کیف پول چند ارزی است که برای ذخیره، مدیریت و انتقال دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود. کیف پول گوردا از بیش از 40 بلاکچین محبوب و 10000 توکن پشتیبانی می‌کند. همه ارزهای دیجیتالی که این والت از آنها پشتیبانی می‌کند را می‌توان با یک کارت بانکی خریداری نمود (البته با کارت‌های بانکی خارج از ایران). همچنین این کیف پول یک صرافی داخلی دارد که کاربران خیلی راحت و سریع می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به یکدیگر تبدیل کنند.

کیف پول گواردا نسخه‌های مختلفی همچون نسخه وب، دسکتاپ، موبایل و افزونه کروم دارد. این کیف پول کلید خصوصی یا هر دادۀ شخصی کاربر را در خود نگه نمی‌دارد. در اصطلاح به این نوع کیف پول‌ها custody-free می‌گویند. همین نکته سبب افزایش امنیت آن شده و از احتمال نشت اطلاعات جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های اصلی:

  • پشتیبانی بیش از 40 بلاکچین و بیش از 10000 توکن
  • کنترل کامل کاربر روی کلید خصوصی و دارایی اش
  • رابط کاربری آسان
  • خرید ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری
  • صرافی داخلی
  • پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته
برای دانلود کیف پول گواردا می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

بهترین کیف پول های استلار

کیف پول لجر نانو مدل S یک کیف پول سخت ‌افزاری محصول شرکت لجر است. در ابتدا این کیف پول فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کرد اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و ارزهای دیگری مثل استلار را نیز به ارزهای مورد پشتیبانی خود اضافه کرد.

لجر نانو اس یک صفحه LED دارد که کاربر می‌تواند به وسیله‌ آن تراکنش‌های خود را چک کند. این کیف پول با ویندوز، لینوکس و سیستم‌عامل‌های کروم سازگار است. کیف پول لجر نانو اس به راحتی با حساب استلار سازگار می‌شود. اگر شما دستگاه کیف پول خود را گم کنید، عبارت 24 کلمه‌ای می‌تواند به عنوان کلید بازیابی عمل کند و دارایی استلار شما را بازگرداند.

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک هم یک کیف پول چند ارزی و custody-free (یعنی کلید خصوصی و داده‌های کاربر را در خود نگه نمی‌دارد) است که بیش از 300 کوین و توکن مثل استلار را در خود نگه می‌دارد. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول های استلار است که در آن به راحتی می‌توانید استلار بخرید و مبادله کنید.

کیف پول چند پلتفرمی

کیف پول اتومیک روی اکثر سیستم‌عامل‌های مختلف مثل ویندوز، مک، لینوکس و اندروید اجرا می‌شود.

امنیت و ناشناس بودن کیف پول اتمیک والت

در کیف پول اتمیک شما دسترسی کامل به موجودی خود دارید و تمام اطلاعات و کلید خصوصی شما روی کامپیوتر یا دستگاه موبایل خودتان ذخیره می‌شود. در این نوع کیف پول‌ها حریم خصوصی کاربر کاملاً حفظ می‌شود.

در صفحه قیمت استلار (Stellar) می‌توانید قیمت XLM و تمامی اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز

کیف پول اتمیک به غیر از استلار، از بیش از 300 کوین و توکن دیگر پشتیبانی می‌کند و بدون رفتن به یک سایت خارجی، داخل همان کیف پول به شما امکان خرید و مبادله را می‌دهد.

پشتیبانی تمام شبانه روز و تمام هفته

کارکنان پشتیبانی کیف پول اتمیک، 24 ساعت در هفت روز هفته پاسخگوی مشتریان خود هستند و میانگین زمان پاسخگویی آنها حدود یک ساعت است.

بهترین کیف پول های استلار

کیف پول استلار دسکتاپ کلاینت (Stellar Desktop Client)

این کیف پول یک کیف پول دسکتاپ و رایگان است و به دلیل رابط کاربری آسان، گزینه خوبی برای مبتدیان محسوب می‌شود.

بعد از نصب این کیف پول، دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد: نصب کیف پول جدید یا بازگرداندن کیف پول قبلی. اگر بخواهید کیف پول جدیدی بسازید، یک فایل متنی رمزشده ایجاد می‌شود و در کامپیوتر شما ذخیره می‌گردد. هر زمان که شما بخواهید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید‌، این فایل باید فعال شود. در واقع، این فایل به عنوان کلیدهای خصوصی شما عمل می‌کند که به شما امکان دسترسی به بلاکچین Stellar را می‌دهد و به همین دلیل امنیت آن مهم است.

کیف پول استلار ترم (Stellar Term)

استلار ترم یک کیف پول مبتنی بر وب است و روی شبکه استلار اجرا می‌شود. پس از نصب این کیف پول، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم کلید‌های عمومی و خصوصی را از طریق رابط کاربری آسان آن تولید کنند.

استلار ترم می‌تواند روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس اجرا شود. در این کیف پول نیز کلید خصوصی به صورت محلی در سیستم کاربر ذخیره می‌شود. یکی از مزیت‌های استلار ترم، سازگار بودن آن با کیف پول سخت ‌افزاری لجر نانو اس است.

کیف پول تراست والت (trust wallet)

کیف پول تراست والت توسط صرافی بایننس پشتیبانی می‌شود. این کیف پول برای پلتفرم‌های موبایلی مثل اندروید و iOS طراحی شده است و از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یک صرافی غیر متمرکز (DEX) داخلی دارد که به آسانی می‌توانید ارزهای موجود در کیف پول خود را در آن مبادله کنید. در این کیف پول نیز کلید خصوصی در موبایل کاربر نگهداری می‌شود و در سرورهای سایت ذخیره نمی‌گردد؛ بنابراین فرد دیگری امکان دسترسی به کلید خصوصی شما را ندارد. این کیف پول، از بیش از 1000 ارز و توکن پشتیبانی می‌کند و یکی از بهترین کیف پول های استلار است.

کیف پول اکسودوس (exodus)

کیف پول اکسودوس یک کیف پول نرم‌افزاری محبوب است که از بیش از 100 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. این کیف پول پشتیبانی تمام وقت دارد و رابط کاربری آن کاربرپسند است. کیف پول اکسودوس را می‌توان در پلتفرم‌های اندروید، ویندوز، مک، لینوکس و iOS استفاده کرد. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول های استلار است. این کیف پول نیز کلید‌های خصوصی کاربران را در همان دستگاه کاربر نگه می‌دارد و اطلاعات کاربر را در هیچ سروری آپلود نمی‌کند؛ همین امر به حریم خصوصی کاربران و امنیت بیشتر حساب آنها کمک می‌کند.

سخن پایانی

کیف پول‌های بیشتری برای نگهداری استلار وجود دارد ولی ما اینجا بهترین و مطمئن‌ترین کیف پول های استلار را به شما معرفی کردیم. به طور خلاصه هنگام انتخاب یک کیف پول، امنیت آن کیف پول، تعداد ارزهایی که پشتیبانی می‌کند، اعتبار آن کیف پول و قیمت ارزهای آن را بررسی کنید.

دارایی خود را در هر کیف پولی قرار ندهید؛ در دنیای ارزهای دیجیتال کیف پول‌های نامعتبر زیاد است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments