جد مک کالب (Jed McCaleb) کیست؟ بیوگرافی بنیانگذار رمزارز استلار

زمان مطالعه: 3 دقیقه
محل تولد آمریکا، آرکانزاس
محل اقامت آمریکا، سان فرانسیسکو
دسته بندی بیانگذاران – توسعه‌دهندگان
علت شهرت بنیانگذار صرافی ام Mt. Gox، ریپل و استلار
شبکه‌های اجتماعی

من دوست دارم روی چیزهایی کار کنم که برایم جالب است و می‌تواند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند.

بیوگرافی جد مک کالب (Jed McCaleb)

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

جد مک کالب (Jed McCaleb) در سال 2000، زمانی که شبکه اشتراک فایل همتا به همتا ایدانکی (eDonkey) را ایجاد کرد، مدتی بعد به سمت ارزهای دیجیتال جذب شد. جد مک کالب اولین سرمایه­گذاری ارز دیجیتال خود را در صرافی رمزارز ام تی گاکس (MT.Gox)، قبل از واگذاری این صرافی به مارک کارپلس (Mark Karpeles) در سال 2011 انجام داد. در همان سال، جد مک کالب ریپل (Ripple) را تأسیس کرد و تا 2013 به عنوان مدیر فنی در آنجا مشغول بود. او اکنون توسعه شبکه رمزارز استلار (Stellar) را بر عهده دارد. در یکی از گزارشات نیویورک تایمز آمده است که جد مک کالب (Jed McCaleb) یک میلیونر بود که با تأسیس ریپل به یک میلیاردر تبدیل شده است. این شخص یکی از ثروتمندترین افراد در فضای ارزهای دیجیتال است.

عملکرد جد مک کالب

در سال 2019 یک تغییر قابل‌توجه در اولویت‌بندی مجدد در توسعه شبکه استلار مشاهده شد. در ماه می، شبکه استلار به دلیل اختلال به‌وجود‌آمده، به مدت یک ساعت آفلاین شد. جالب است بدانید که این پروتکل برای قرار دادن ایمنی در شبکه طراحی شده است. به عنوان مثال، پیش از اینکه شبکه توسط کاربرانی که قصد تخریب دارند، در معرض خطر قرار بگیرد، شبکه به طور خودکار خاموش می‌شود. تیم جد مک کالب از آن زمان عملکرد پروتکل را ارتقا داده تا این شبکه در مقابل به وجود آمدن خطرات، مقاومت بیشتری داشته باشد.

در ماه سپتامبر، بنیاد توسعه استلار، 120 میلیون دلار را -که برابر است با 2 میلیون توکن استلار (XLM) از طریق ایردراپ (توزیع رایگان بین کاربران) توزیع کرد. این کار بین کاربران کی‌بیس (Keybase) که یک سرویس پیام­رسان است، انجام شد. در ماه نوامبر، اس دی اف (SDF) اعلام کرد که 55 میلیارد توکن استلار را می‌سوزاند و برنامه‌های ایردراپ را نیز متوقف می‌کند و یک برنامه بهتر را برای توسعه استلار پیاده­سازی خواهد کرد.

بنیاد توسعه استلار همۀ تلاش خود را می‌کند که یک برنامۀ بهتر و موفق برای رشد قوی شبکه استلار و توکن آن فراهم کند. با توجه به اینکه اس دی اف بسیاری از توکن‌های استلار را سوزانده و حساب‌های مربوط به بودجه‌های مختلف برای رشد اکوسیستم، توسعه شرکت، مشارکت‌های استراتژیک و سایر موارد را محدود کرده است، انتظار داریم تیم جد مک کالب با تمرکز مجدد بر پیشرفت شبکه و توسعه آن، تلاش خود را برای ماندن در رقابت فضای ارزهای دیجیتالی که به سرعت در حال رشد است، به حداکثر برساند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments