ایردراپ (Airdrop) چیست؟ راهکاری برای کسب ارز دیجیتال رایگان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

شاید برای شما هم سؤال باشد که ایردراپ (Airdrop) چیست؟ جواب‌های بسیار زیادی برای این سؤال وجود دارد؛ زیرا ایردراپ نام یک نرم‌افزار است، نام یک فرآیند است، نام شرکت و موارد دیگری نیز هست. در این مطلب ما دربارۀ ایردراپ رمزارز صحبت می‌کنیم که مربوط به فرآیند ایردراپ در صنعت ارزهای دیجیتال است. ایردراپ فرآیندی است که شرکت‌ها و رمزارزها برای جذب مشتری از آن استفاده می‌کنند و اغلب اوقات ارزش آن بعد از قیمت‌گذاری مشخص می‌شود.

ایردراپ چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در حوزه رمزارزها، اصطلاح (Airdrop) برای توصیف نوعی رویداد توزیع برای رمزارزها استفاده می‌شود که در طی آن، توکن‌ها به کیف پول‌های ثبت‌شده واریز می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، رویدادی است که کوین‌ها و توکن‌های رایگان یا پیش‌فروش شده به کیف پول‌های ثبت شده واریز می‌شوند. ایردراپ یک رویداد توزیع توکن را توصیف می‌کند. این رویداد زمانی اتفاق می‌افتد که فرد یا شرکت مالک یک ارز دیجیتال، به هر دلیلی تصمیم به توزیع توکن‌های خود بین کاربران می‌گیرد.

به طور مثال پس از فعال شدن عرضه اولیه یا ICO یک ارز دیجیتال، آن رمزارز توکن‌های جدیدی به آدرس‌های موجود کاربرانی که در پیش‌فروش شرکت کرده‌اند، ارسال می‌کند. به عنوان مثال، شخصی با خرید ICO های مبتنی بر اتریوم می‌تواند در تاریخ مشخص‌شدۀ Airdrop، توکن خود را از کیف پول خود برداشت کند. توجه کنید که در برخی مواقع ممکن است که این کار با کمی تأخیر مواجه باشد.

توزیع فورک

توزیع، رویدادی است که پس از ایجاد یک هارد فورک یا یک رمزارز مشتق جدید رخ می‌دهد و می‌تواند باعث افزایش خریداران و دریافت‌کنندگان آن فورک شود. در مواردی که از یک پلتفرم استفاده می‌شود (مانند اتریوم)، توزیع هارد فورک بین کاربران جدید کاری ضروری است. شاید درک این مسئله کمی برای شما پیچیده باشد، اما با کمی تفکر و کسب اطلاعات بیشتر به سادگی می‌توانید آن را درک کنید.

به عنوان مثال، یک فورک یا ارز مشتق که در شبکه اتریوم ایجاد می‌شود، یا باید پیش‌فروش داشته باشد یا به هر کاربر توکن رایگان بدهد. ایردراپ معمولاً برای اشخاصی که به دنبال سود از رمزارزهای مختلف هستند، بسیار خوب است و برای رمزارزهای اصلی نیز در جذب کاربر یا سرمایه‌گذار، تأثیر زیادی دارد.

چطور در ایردراپ شرکت کنم؟

معمولاً ایردراپ‌ها زمان خاصی دارند و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه زمانی شروع می‌شوند و چه زمانی به پایان می‌رسند؛ مگر اینکه در سایت مرتبط با یک رمزارز همه اطلاعات به صورت کامل گفته شده باشد. توجه کنید که شرکت در همه ایردراپ‌ها به شما سود نمی‌رساند و در برخی مواقع فقط وقت شما را تلف می‌کند، بنابراین سعی کنید که در ایردراپ‌های خوبی شرکت کنید که از سود آن مطمئن هستید.

نکته جالب توجهی که در مورد ایردراپ‌ها وجود دارد این است که اکثر آنها در شبکه رمزارزهای اتریوم و بیت کوین اجرا می‌شوند و می‌توان گفت که باعث اعتبار رمزارزهای جدید می‌شوند. رمزارزها برای اینکه کار خود را از جای بزرگ و معتبری شروع کنند، شبکه این دو رمزارز را برای شروع انتخاب می‌کنند تا از اسم آنها به نفع خود استفاده کنند.

چرا ارز دیجیتال رایگان ارائه می‌شود؟

رمزارزهایی که این کار را انجام می‌دهند، به مردم به عنوان محصول نگاه می‌کنند و این ذهنیت را دارند که هر چه محصول بیشتری وجود داشته باشد، سود بیشتری نیز کسب خواهند کرد. این پروژه‌ها با انجام Airdrop قصد آشناکردن مردم با رمزارز خود و هارد فورک‌ها را دارند. به طور معمول نیز افرادی که وارد ایردراپ می‌شوند، سود خوبی به دست می‌آورند. برخی از افراد هستند که برای توکن‌های به دست آمده از این روش، ارزش زیادی قائل هستند و آنها را تا آنجایی که به سود برسد، هلد یا نگهداری می‌کنند. همین امر باعث افزایش قیمت ارز توزیع‌شده می‌شود و در نهایت باعث سودآوری شرکت ارائه‌دهندۀ رمزارز نیز خواهد بود.

توجه کنید که در همه موارد، هلد کردن باعث سود شما نمی‌شود و در برخی موارد دیده شده است که تعداد توکن‌های هلدشده توسط افراد، بسیار زیاد است. همین تعداد زیاد افراد باعث می‌شوند که بازار حالت خواب به خود بگیرد و روز به روز از ارزش آن کاسته شود. بنابراین سعی کنید قبل از اینکه رمزارزی را به فروش برسانید، به تعداد خرید و فروش‌های آن در روز نگاهی داشته باشید تا تعداد افرادی را که رمزارز را هلد کرده‌اند مشاهده کنید.

اخیراً رمز ارز ترون (Tron) نیز ایردراپ انجام داده است. شرایط ایردراپ رمزارز ترون این بود که باید حداقل 100 ترون را در شبکه ترون ثبت می‌کردید تا به شما ایردراپ تعلق بگیرد. جالب است بدانید که این توزیع فورک از لحاظ زمانی محدود بود و فقط تا 15 روز ادامه داشت.

سخن پایانی

ایردراپ‌ها معمولاً برای جذب سرمایه برای رمزارزهای اصلی استفاده می‌شوند. ایردراپ ممکن است توسط مدیر یک رمزارز، برنامه‌ریزان رمزارز، یا جامعه فعالان رمزارزها انجام شود. در سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap.com) به آسانی می‌توانید، ایردراپ رمزارزها را مشاهده کنید و یک اطلاعات کوتاه دربارۀ عملکرد آن به دست بیاورید. اگر آن رمزارز برای شما جذاب بود، روی آن کلیک می‌کنید. در سایت کوین مارکت کپ هزاران کوین وجود دارد. آنهایی که رایگان هستند، ایتوکن (E-Token) نام دارند. برای به دست آوردن این ایردراپ‌ها می‌توانید به سایت اصلی آنها مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments