مقایسه کیف‌ پول‌ های سخت افزاری بیت کوین

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

اگر مقالات کیف‌ پول‌های وبسایت رمزارز نیوز را دنبال کرده باشید، حتماً با اصطلاح کیف‌ پول سخت افزاری بیت کوین نیز آشنایی دارید. اما از آنجا که این کیف‌ پول‌ها اهمیت زیادی در حوزه رمزارز‌ها و سایر ارز‌های دیجیتال دارند، تصمیم گرفتیم که با نگارش این مطلب شما را با ویژگی‌های این کیف‌ پول‌ها بیشتر آشنا کنیم و از زاویه‌ای دیگر به بحث در مورد آنها بپردازیم.

مهم‌ترین خصوصیت کیف پول سخت افزاری بیت کوین چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که اصلاً با توجه به وجود کیف‌ پول‌ های مختلف نرم افزاری، چه لزومی به استفاده از این نوع والت‌‌ها وجود دارد؟ باید بدانید که از این نوع والت بیشتر افرادی استفاده می‌کنند که به خرید بیت کوین به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کنند و در کل، ترید را با فواصل طولانی‌مدت انجام می‌دهند. البته این یک قاعده نسبی است و مدت آن می‌تواند متفاوت باشد.

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

ویژگی اصلی این والت‌ها، امنیت بالای آنها است. با توجه به اینکه این والت‌ها دارایی رمزارزی شما را به صورت سرد نگهداری می‌کنند و به صورت آفلاین کار می‌کنند، بنابراین دسترسی هکر‌ها به آن غیرممکن است. به همین دلیل تنها در صورتی دارایی شما در خطر می‌افتد که آن را گم کنید.

حال بیایید تا با هم به مرور ویژگی‌های چند نمونه از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری بپردازیم.

معرفی تعدادی از کیف‌ پول‌های سخت افزاری بیت کوین

ما در این مقاله به معرفی تعدادی از محصولات 3 شرکت لجر، ساتوشی لبز (ترزور) و شیفت کریپتو سکیوریتی می‌پردازیم و سعی می‌کنیم در مقام مقایسه به بیان ویژگی‌های مثبت و منفی آنها بپردازیم. بدیهی است استفاده از هر کدام از این کیف‌ پول‌های سخت افزاری صرفا بر اساس سلیقه کاربر خواهد بود و رمزارز نیوز هیچ تعهدی نسبت به مشکلات احتمالی آنها ندارد.

1.کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

والت‌های لجر آنقدر مشهور و محبوب هستند که تقریبا اکثر کاربران با شنیدن نام کیف‌ پول سخت افزاری بیت کوین ، به یاد آن می‌افتند و تصویر یکی از محصولات آن را در ذهن خود مجسم می‌کنند. این والت‌ها با 2 نوع لجر نانو اس و لجر نانو ایکس شناخته می‌شوند.

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این والت ظاهری شبیه یک فلش مموری ساده دارد. لجر نانو اس هم مقرون به صرفه‌ترین والت سخت افزاری است و هم محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین محصول لجر. هنوز هم لجر نانو اس انتخاب اول کاربران حرفه‌ای در این زمینه است.

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

مهم‌ترین ویژگی‌های لجر نانو اس

ظاهر کاربرپسند: اولین ویژگی لجر شباهت آن به فلش مموری‌های معمولیست. این طراحی هوشمندانه سبب می‌شود تا در نگاه اول کسی متوجه کاربرد آن نشود.

امنیت: برای استفاده از این کیف‌ پول حتما باید به آن دسترسی داشته باشید. تایید تراکنش‌ها تنها در صورتی ممکن است که هر 2 کلید تعبیه شده روی آن را با هم بفشارید. با این حساب امکان هک شدن دارایی شما از راه دور غیرممکن است.

علاوه بر این لایه‌های دیگر امنیتی نیز به امنیت والت کمک می‌کند. در مرحله اول شما یک رمز 4 رقمی دریافت می‌کنید. در صورتی که والت شما به هر دلیلی دست فرد دیگری بی‌افتد، در صورتی که این رمز 3 بار اشتباه وارد شود، اطلاعات آن به صورت کامل پاک می‌شود. البته با شرایط خاصی قابل بازیابی است.

در مرحله بعد شما یک سید (SEED) یا عبارت 24 کلمه‌ای منحصر به فرد دارید. فراموش نکنید در صورتی که برای لجر شما اتفاقی رخ دهد و شما این رمز بازگردانی را فراموش کرده باشید، دیگر به دارایی خود دسترسی پیدا نخواهید کرد.

نوع اتصال: برای اتصال لجر به رایانه شخصی می‌توانید از کابل یو اس بی استفاده کنید.

پشتیبانی از ارزهای مختلف: کیف‌ پول سخت افزاری لجر نانو اس از بیش از 1100 کوین و توکن متفاوت پشتیبانی می‌کند و این یعنی پشتیبانی از تمام ارز‌های معتبر به جز بیت کوین اس وی.

بازیابی کوینها در سایر کیف‌ پولها: اگر به هر دلیلی از جمله مفقود شدن یا صدمه فیزیکی، امکان دسترسی به لجر خود را نداشتید، نگران نشوید. چرا که با استفاده از کیف‌ پول موبایلی مای سلیوم می‌توانید دارایی خود را مدیریت کنید. همچنین در صورتی که قبلا آن را به وب سرور کیف‌ پول‌های واسابی و یا الکتروم متصل کرده باشید، امکان دسترسی به موجودی رمزارزی خود را خواهید داشت.

نقاط قوت

  • پشتیبانی از بیش از 1100 کوین و توکن متفاوت
  • قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک
  • عدم پشتیبانی از سیتم عامل ios

2.کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

لجر نانو ایکس آخرین محصول شرکت لجر است که در سال 2019 وارد بازار شد. مهمترین ویژگی این کیف‌ پول سخت افزاری بیت کوین و سایر رمزارزها امکان اتصال آن به رایانه از طریق بلوتوث است که یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می‌شود. همچنین این مدل لجر از باتری داخلی برخوردار است که امکان استفاده از آن را در هر جایی فراهم می‌آورد.

امنیت: شاید در نگاه نخست به نظر برسد که استفاده این لجر از بلوتوث بتواند راه را برای هکر‌ها هموار کند. اما با توجه به اینکه دسترسی به اطلاعات فقط با فشردن کلید‌های روی لجر میسر است، این نگرانی برطرف می‌شود. این لجر با نمونه قبلی آن تفاوت‌هایی دارد که به بیان آنها خواهیم پرداخت. قیمت لجر نانو ایکس در بازار ایران مابین 3 میلیون و 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان در زمان نگارش مقاله متغیر است.

نقاط قوت

  • حافظه بالا (قابلیت نصب 100 برنامه مختلف در خصوص ارز‌های متفاوت)
  • دریافت سود در ازای نگهداری ارز‌هایی که از اثبات سهام استفاده می‌کنند.
  • قیمت مناسب و حریم امن‌تر نسبت به بهترین مدل‌های ترزور

نقاط ضعف

  • قیمت بسیار بالاتر آن نسبت به لجر نانو اس

3.ترزور وان (Trezor one)

کیف پول سخت افزاری ترزور نیز 2 پرچمدار نام آشنا دارد.

ترزور وان اولین کیف‌ پول سخت افزاری بیت کوین است که در سال 2014 وارد بازار شد. با اینکه نزدیک به 6 سال از ورود آن به بازار می‌گذرد، همچنان محبوب است و کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

نوع اتصال: این لجر از کابل میکرو یو اس بی (micro usb) برای اتصال خود استفاده می‌کند.

امنیت: امنیت این لجر نیز از طریق 2 دکمه سخت افزاری و همچنین رمز بازیابی 24 کلمه‌ای تامین می‌شود.

پشتیبانی از کوینهای مختلف: در این مدل از تعدادی از بهترین ارز‌های بازار مانند ریپل و ایاس پشتیبانی نمی‌کند.

نقاط قوت

  • ابعاد کوچک
  • قیمت به صرفه نسبت به مدل‌های جدیدتر

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از برخی ارز‌های مشهور

4.کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی (Trezor Model T)

این مدل آخرین محصول این شرکت است که در سال 2018 تولید و روانه بازار شد. ظاهر این مدل نیز مانند اولین مدل آن شبیه یک دزدگیر ساده است. جنس بدنه آن پلاستیکی است و از استحکام کمی برخوردار است.

نوع اتصال: اتصال این کیف‌ پول سخت افزاری به رایانه و موبایل از طریق درگاه USB_C صورت می‌گیرد.

امنیت: امکان ایجاد رمز عبور و همچنین ارائه کد بازیابی 24 کلمه‌ای میزان امنیت آن را مانند گزینه‌های دیگر بالا برده است. همچنین در صورت کشف باگ امنیتی توسط برنامه نویسان و افراد صاحب نظر، این شرکت با اهدای جوایزی از آنها تقدیر می‌کند.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش رنگی و نسبتا بزرگ
  • رابط کاربری ساده

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • استفاده از صفحات اینترنتی به عنوان رابط کاربری

5.کیف‌ پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

کیپ کی در سال 2015 در امریکا تاسیس شد. 2 سال بعد با ادغام کیپ کی با صرافی شیپ شیفت، کیف‌ پول سخت افزاری بیت کوین کیپ کی متولد شد.

نوع اتصال: این کیف‌ پول برای اتصال به رایانه و تلفن همراه از درگاه USB استفاده می‌کند.

امنیت: ذخیره کلید خصوصی رمزارز شما در یک فضای آفلاین و جداگانه اتفاق می‌افتد. همچنین یک پین کد شخصی از دسترسی افراد دیگر به ارزهای ذخیره شده در کیف‌ پول شما جلوگیری می‌کند. این پین کد ارتباطی به عبارت امنیتی ندارد و کاملا شخصی‌سازی شده است. یکی از ویژگی‌های این کیف‌ پول، نمایش ارقام بصورت تصادفی در زمان وارد کردن پین کد است که این مساله امنیت آن را تضمین می‌کند.

نقاط قوت

  • امنیت بالا
  • ظاهری زیبا
  • قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا
  • ایجاد و ذخیره‌سازی بی نهایت کلید خصوصی

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش لمسی و بزرگ که احتمال آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد.
  • محدودیت در پشتیبانی از ارز‌های مختلف نسبت به سایر رقبا
  • عدم سازگاری با کیف‌ پول‌های واسابی

6.کیف‌ پول سخت افزاری بیت باکس (02 BitBox02)

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

این کیف‌ پول سخت افزاری تلفیق هنرمندانه از کیف‌ پول‌های لجر و ترزور است. بیشتر خصوصیات و ویژگی‌های این کیف‌ پول با کیف‌ پول‌های ذکر شده در مقاله تقریبا مشابه است. بنابر این از بیان آنها خودداری می‌کنیم.

نقاط قوت

  • رابط کاربری ساده
  • بکاپ‌گیری خودکار و آفلاین به دلیل وجود کارت حافظه خارجی

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • پشتیبانی از تعداد محدودی ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

سخن پایانی

فارغ از اینکه از کدام کیف پول سخت افزاری بیت کوین یا ارزهای دیگر را استفاده می‌کنید، باید بدانید که تقریبا همه این والت‌ها عملکردی مشابه به یکدیگر دارند و این تفاوت‌های جزئی در نحوه عملکرد آنهاست که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. یادآوری این نکته ضروریست که امنیت این نوع والت‌ها بسیار بالاست و گزینه خوبی برای نگهداری دارایی رمزارزی شما در درازمدت به شمار می‌روند.

تجربه خود را در مورد این والت‌ها با ما در میان بگذارید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ما ایرانیها نمرده ایم کا امریکا از چنگ من ارزها را در بیاورد خطایی انجام دهد کل سرمایشونو از بانکهاشون میکشم بیرون