معرفی بهترین کیف پول های پولکادات

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

شبکه پولکادات (Polkadot) که توسط گاوین وود (Gavin Wood)، هم‌بنیانگذار اتریوم، در سال ۲۰۱۶ میلادی راه‌اندازی شد، یک پروتکل بلاکچین نسل جدید است. هدف از توسعه این شبکه، اتصال چندین زنجیره در یک شبکه واحد عنوان شده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی، پروژه‌ و ارز دیجیتال پولکادات (با نماد اختصاری DOT) بیش از هر زمان دیگری رونق گرفته است. بنابراین، تقاضای زیادی نیز برای کیف پول پولکادات وجود دارد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول های پولکادات بپردازیم. اما قبل از آن، به صورت مختصر با خود ارز دیجیتال پولکادات آشنا می‌شویم.

ارز دیجیتال پولکادات

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در سال ۲۰۱۶ میلادی راه‌اندازی شد. پس از آن، توسعه‌دهندگان این رمزارز با برگزاری یک عرضه اولیه کوین (ICO) در سال ۲۰۱۷ میلادی، توانستند با فروش ۵ میلیون واحد پولکادات، تقریباً ۵۰۰ هزار اتریوم (ETH) جمع‌آوری کنند.

شبکه پولکادات مجموعه‌ای از اعتبارسنج‌ها است که از فناوری شاردینگ استفاده می‌کنند. در حالت کلی، بلاکچین پولکادات از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

  1. ریلِی چِین (Relay Chain)، که همان بلاکچین اصلی پولکادات است.
  2. پاراچِین‌ها (Parachains)، مخفف بلاکچین‌های موازی است که به صورت موازی به انتقال توکن‌ها می‌پردازند و از طریق پُل‌ها (Bridges)، می‌توانند به بلاکچین‌های خارجی متصل شوند.
  3. پُل‌ها (Bridges).

بهترین کیف پول های پولکادات

کیف پول، محلی برای ذخیره، انتقال و دریافت ارزهای دیجیتال است. برخی از کیف پول‌ها، پلتفرمی را نیز برای استیکینگ (سهم‌گذاری) ارزهای دیجیتال و حتی مشارکت در شبکه از طریق رأی دادن، ارائه می‌دهند. در حال حاضر، کیف پول‌های زیادی برای ارز دیجیتال پولکادات وجود دارد که می‌توان آنها را در لیست بهترین کیف پول های پولکادات قرار داد. این کیف پول‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه، وب، دسکتاپ و همچنین به صورت سخت‌افزاری و برای سیستم‌عامل‌های مختلف ارائه شده‌اند.

برای آشنایی با بهترین کیف پول های پولکادات، با ما همراه باشید.

۱. کیف پول Parity Signer

بهترین کیف پول های پولکادات

کیف پول Parity Signer،یکی از بهترین کیف پول های پولکادات است. Parity Signer یک کیف پول موبایل متن باز است که هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس است.

کیف پول Parity Signer به صورت آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، بدون نیاز به اتصال به اینترنت، شما می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد و آن را مدیریت کنید و با اسکن کد QR تراکنش‌ها، آنها را بررسی و امضا نمایید.

این کیف پول می‌تواند چندین کلید خصوصی را تولید و ذخیره کند.

۲. کیف پول Polkawallet

بهترین کیف پول های پولکادات

کیف پول Polkawallet، یک کیف پول چند ارزی (Multi-wallet) است که از ارزهای دیجیتال پولکادات، آکالا (Acala)، کوساما (KSM) و … پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به شما امکان می‌دهد که دارایی‌های قفل‌شده و ذخیره‌شده را مشاهده کنید و هر یک از آنها را با اسکن یک کد QR به هر حساب دیگری انتقال دهید.

با استفاده از کیف پول Polkawallet، امکان استیک کردن ارز دیجیتال پولکادات نیز برای اعتبارسنج‌ها و نامینیتورها (Nominator) وجود دارد.

در شبکه پولکادات، نامینیتورها کسانی هستند که با استیک کردن این ارز دیجیتال، به حفظ امنیت ریلِی شبکه پولکادات کمک می‌کنند.

۳. کیف پول Mathwallet

بهترین کیف پول های پولکادات

سومین والت در ردیف بهترین کیف پول های پولکادات، والت Mathwallet است. کیف پول Mathwallet، یک کیف پول چند ارزی است که امکان ذخیره ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله بیت‌ کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، توکن‌های ERC-20، پولکادات، کازماس (ATOM) و … را برای کاربران فراهم می‌کند. این کیف پول، هم برای سیستم عامل‌های تلفن همراه اندروید و iOS در دسترس است و هم به عنوان یک افزونه کروم و یک کیف پول مبتنی بر وب ارائه شده است. در کیف پول Mathwallet یک زبانۀ News نیز وجود دارد که می‌توانید آخرین اخبار را به صورت مستقیم در برنامه مشاهده کنید.

۴. کیف پول Lunie

کیف پول Lunie بسیار شبیه کیف پول Polkawallet است. Lunie یک کیف پول متن باز است که کد آن توسط شرکت‌های امنیتی سطح جهانی کنترل می‌شود (این چیزی است که وب‌سایت رسمی Lunie ادعا می‌کند).

کیف پول Lunie به عنوان یک کیف پول وب در دسترس است و نسخۀ بتای آن نیز، برای تلفن همراه ارائه شده است.

این کیف پول از نوع بدون کاستدی (non-custodial) است؛ به این معنا که فقط کاربران می‌توانند به کلیدهای خصوصی دسترسی پیدا کنند. کیف پول‌های بدون کاستدی به شما کنترل کامل کلیدهای خصوصی را می‌دهند.

با استفاده از کیف پول Lunie، شما می‌توانید سبد استیکینگ خود را مدیریت و پاداش‌ها را برداشت کنید. تیم توسعه‌دهنده Lunie همچنین در نظر دارد که اعلان‌هایی را برای تغییرات پاداش‌ها یا پیشنهادهای جدید راه‌اندازی کند.

۵. کیف پول Trust

نمی‌شود از بهترین کیف پول های پولکادات صحبت شود اما نامی از کیف پول تراست والت (Trust)، برده نشود. تراست والت، یک صرافی و مرورگر غیرمتمرکز برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است که همگی در یک پلتفرم قرار گرفته‌اند. کیف پول Trust به طور رسمی توسط صرافی رمزارزی بزرگ بایننس (Binance) پشتیبانی می‌شود. بایننس، این برنامه را از توسعه‌دهندگان آن خریداری کرده و از سال ۲۰۱۹ میلادی، این کیف پول با پلتفرم غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) و بلاکچین بایننس (Binance Chain) سازگار شده است.

کیف پول Trust از ارزهای دیجیتال مختلفی همچون بیت ‌کوین، اتریوم، لایت ‌کوین (LTC)، ریپل (XRP)، استلار (XLM)، پولکادات و انواع توکن‌های ERC-20، BEP2 و ERC-721، پشتیبانی می‌کند.

۶. کیف پول Ownbit

کیف پول Ownbit، محل خوبی برای ذخیرۀ بسیاری از ارزهای دیجیتال، از جمله بیت ‌کوین، اتریوم، پولکادات، توکن‌های ERC-20 و … است.

کیف پول Ownbit، یک کیف پول اِچ‌دی (HD) است. به این معنا که با هر بار درخواست آدرس، یک آدرس جدید به شما داده می‌شود تا دیگر از آدرس قبلی استفاده نکنید.

همانند سایر کیف پول‌های اِچ‌دی، کیف پول Ownbit نیز یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای را که عبارت بازیابی (Seed) نام دارد، تولید می‌کند تا اگر به هر دلیلی دسترسی به کیف پول از بین رفت، بتوانید از این عبارت بازیابی برای بازیابی وجوه خود استفاده کنید. همچنین در این کیف پول، تمامی اطلاعات شخصی در سمت مشتری ذخیره می‌شوند.

۷. کیف پول Safepal

آخرین کیف پول در لیست بهترین کیف پول های پولکادات، کیف پول Safepal است. والت Safepal یک کیف پول سخت‌افزاری کاملاً آفلاین است که از ارزهای دیجیتال مختلفی، مانند پولکادات، بیت‌ کوین، ترون (TRX)، ایاس (EOS) و همچنین توکن‌های ERC-20، NEP5 و BEP2 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول دارای مکانیسم‌های خود-تخریبی (Self-Destroy) و پاک کردن کلید (Key-Erasing) است که به امنیت ۱۰۰ درصدی دارایی‌های شما کمک می‌کند.

با اتصال دستگاه کیف پول به تلفن‌های همراه آیفون یا اندروید و اسکن اثر انگشت، شما می‌توانید به راحتی تراکنش‌های خود را انجام دهید.

کیف پول Safepal، یک گزینه بسیار مناسب برای ذخیرۀ سرد ارز دیجیتال پولکادات محسوب می‌شود.

قیمت کیف پول Safepal در زمان نگارش این مقاله، ۴۰ دلار اعلام شده است.

برای اطلاع از قیمت پولکادات به این صفحه بروید.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، کیف پول‌های زیادی برای ارز دیجیتال پولکادات وجود دارند که در لیست بهترین کیف پول های پولکادات قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به اهداف و نیازهای خود، یکی از این کیف پول‌ها را انتخاب کنید. اگر دسترسی سریع به دارایی‌ها برای شما در اولویت است، به سراغ کیف پول‌های گرم بروید. اما اگر از جملۀ کسانی هستید که تراکنش روزانه و منظم نداشته و بیشتر به دنبال نگهداری ارزهای دیجیتال خود هستید، کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما پیشنهاد می‌شوند.

منبع

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

کیف پول ownbit چند روز اول رایگان و بعد پولی میشه و ۴۹ دلار هم هزینه میگیره.خواستم گفته باشم که در جریان باشید و توی سایت هم اینو اضافه کنید که افرادی که میخوان استفاده کنند بدونن

سلام. نکته مهمی هست. حتما این موضوع رو درج میکنیم. ممنون که با ما به اشتراک گذاشتید