آموزش استفاده از کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

زمان مطالعه: 13 دقیقه

مقدمه

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، احتمالاً تاکنون نام کیف پول‌های سرد را شنیده‌اید. کیف پول‌های سرد به دلیل عدم اتصال به اینترنت و ذخیره آفلاین کلیدهای خصوصی، به عنوان مکانی بسیار امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند. اگر شما هم به دنبال یک کیف پول امن برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود هستید، بررسی کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey) ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که در حال حاضر به آن نیاز دارید.

کیپ کی، یک کیف پول سخت افزاری شناخته‌‌شده در بازار ارزهای دیجیتال است. اما، آیا این کیف پول برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال، مناسب و قابل‌اعتماد است؟ در این مقاله، علاوه بر پاسخ دادن به این سؤال، عملکرد کیف پول کیپ کی، مزایا و معایب، قیمت و ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین، نحوه راه‌اندازی اولیه کیف پول KeepKey و ارسال و دریافت دارایی با استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کیف پول کیپ کی چیست؟

کیف پول کیپ کی (Keepkey)، یکی از ۳ کیف پول سخت افزاری برتر در بازار ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ میلادی، توسط صرافی رمزارزی شیپ ‌شیفت (Shapeshift) عرضه شد.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی (Keepkey) با یک طراحی زیبا و مدرن ارائه شده است. استفاده از آن بسیار آسان است و علاوه بر ارائه قابلیت‌های امنیتی منحصربه‌فرد، با قیمت مناسبی نیز عرضه می‌شود.

در ابتدای راه‌اندازی کیپ کی، این کیف پول با قیمت ۲۳۹ دلار به فروش می‌رسید. با این حال، قیمت آن در طول سال‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و در حال حاضر، شما می‌توانید تنها با پرداخت ۴۹ دلار، صاحب یک کیف پول امن برای دارایی‌های دیجیتال خود شوید.

شما می‌توانید کیف پول کیپ کی را به راحتی روی دستگاه تلفن همراه یا رایانه شخصی خود مدیریت کنید.

با این حال، یک مسئله مهم این است که در حال حاضر کیپ کی، تنها از ۴۰ کوین به همراه توکن‌های ERC20  پشتیبانی می‌کند.

در حالت کلی، امنیت بالا، سهولت استفاده و قیمت مناسب، از جمله مزایای کیف پول کیپ کی هستند. با این حال، مانند هر کیف پول دیگری، کیف پول کیپ کی نیز معایب مخصوص به خود را دارد که از جمله آنها، می‌توان به پشتیبانی از تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال و وزن نسبتاً سنگین دستگاه، اشاره کرد.

مزایای کیف پول کیپ کی (Keepkey)

۱. امنیت نسبتاً بالا کیپ کی

مهم‌ترین عاملی که باید هنگام انتخاب بهترین کیف پول برای ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود، امنیت آن است. امنیت کیف پول‌های رمزارزی، معمولاً به نوع آنها بستگی دارد.

برای آشنایی با انواع کیف پول‎های ارز دیجیتال و بررسی امنیت آنها، خواندن دو مقاله کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال و امنیت در کیف پول ارز دیجیتال را به شما توصیه می‌کنیم.

همان‌طور که بارها گفته‌ایم، کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بالایی را برای محافظت از دارایی‌های شما ارائه می‌دهند. خبر خوب اینکه، کیپ کی نیز یک کیف پول سخت افزاری است. بنابراین، می‌تواند گزینه مناسبی برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های شما باشد. گفته می‌شود امنیت کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey) به قدری بالا است که حتی اگر رایانه شما به بدافزارها آلوده شود، هکرها هرگز نمی‌توانند ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول را به سرقت ببرند.

کیف پول KeepKey علاوه بر ذخیره آفلاین و سرد ارزهای دیجیتال، مانند کیف پول لجر نانو (Ledger Nano S) و سایر کیف پول‌های سخت افزاری قابل‌اعتماد، از پین کد و عبارت بازیابی برای محافظت از دارایی‌های شما استفاده می‌کند.

کیف پول کیپ کی این ویژگی منحصربه‌فرد را دارد که می‌توانید هر چند وقت یک بار، پین کد را تغییر دهید. به این ترتیب، حتی در صورت آلوده شدن رایانه شما به بدافزارها، مهاجمان قادر به کپی کردن پین کد و سرقت ارزهای دیجیتال شما نخواهند بود.

از سوی دیگر، نباید این را فراموش کنیم که عبارت بازیابی کیف پول، کلید ورود به آن و به معنای دسترسی به ارزهای دیجیتال داخل آن است. بنابراین، امنیت عبارت بازیابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با استفاده از کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)، شما می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را با خیال راحت نگهداری کنید.

یک نکته جالب توجه دیگر در مورد کیف پول کیپ کی این است که حتی اگر یک هکر موفق شود به طریقی به صورت آنلاین به کیف پول شما دسترسی پیدا کند (که بسیار بعید به نظر می‌رسد!) و قصد سرقت دارایی‌های داخل آن را داشته باشد، برای تأیید معامله، شما باید دکمه موجود روی دستگاه کیف پول را فشار دهید و نگه دارید. بنابراین، در صورت عدم دسترسی فیزیکی به کیف پول، امکان سرقت دارایی‌های دیجیتال شما به هیچ عنوان وجود ندارد.

توجه: هرگز کیف پول‌های سخت افزاری را از ارائه‌دهندگان شخص ثالث خریداری نکنید؛ چون در صورتی که دستگاه از قبل دستکاری شده باشد، ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهید!

۲. طراحی جذاب و کاربرپسند کیپ کی

استفاده از اکثر کیف پول‌های سخت افزاری نسبتاً مشکل است. با این حال، سهولت استفاده یکی از مزیت‌های اصلی کیف پول کیپ کی محسوب می‌شود.

نکته جالب توجه در مورد کیپ کی این است که این کیف پول تنها یک دکمه دارد. این دکمه برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می‌شود. تمام فرآیندهای دیگر، از جمله وارد کردن کد پین و تنظیم عبارت بازیابی را می‌توان از طریق نرم‌افزار این کیف پول مدیریت کرد.

کیپ کی یکی از بزرگ‌ترین کیف پول‌های رمزارزی در بازار است. کیف پول کیپ کی در ابعاد mm 12.2*mm 93.5*mm 38 عرضه می‌شود. بنابراین، در مقایسه با کیف پول‌ سخت افزاری ترزور (Trezor) و لجر (Ledger)، کیپ کی دو برابر بزرگ‌تر از آنها است.

با این حال، یکی از اصلی‌ترین مزایای کیپ کی نسبت به سایر کیف پول‌های سخت افزاری، صفحه نمایش بزرگ آن است. این صفحه نمایش به شما اجازه می‌دهد که بدون نیاز به اسکرول کردن به جلو و عقب، آدرس ارز دیجیتال را به صورت کامل مشاهده کنید. با توجه به نظرات کاربران کیف پول‌های سرد، این ویژگی به شدت سهولت استفاده از کیف پول را بهبود می‌بخشد.

ابعاد کیف پول کیپ کی در مقایسه با کیف پول‌های ترزور و لجر

با این حال، با توجه به اینکه کیف پول کیپ کی دارای صفحه نمایش بزرگ‌تری است، بیشتر در معرض خراش قرار دارد. اما از آنجایی که این صفحه نمایش با یک پوشش پلی‌کربناتی محافظت می‌شود، دیگر نیازی نیست در مورد آسیب‌های فیزیکی که ممکن است عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار دهند، نگران باشید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که صفحه نمایش‌های بزرگ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) را نیز بررسی کنید. بر خلاف کیف پول‌های اولیه این شرکت، لجر نانو ایکس مانند کیف پول کیپ کی، صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد که امکان مشاهده تمام آدرس ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کند.

مراحل نصب و آماده‌سازی اولیه کیف پول کیپ کی نسبتاً سریع است. علاوه بر این، ارسال و دریافت دارایی از طریق این کیف پول نیز بسیار آسان است.

۳. قیمت مناسب کیف پول کیپ کی

در حال حاضر، شما می‌توانید تنها با پرداخت ۴۹ دلار صاحب یک کیف پول سخت افزاری کیپ کی شوید. این در حالی است که در ابتدای راه‌اندازی کیپ کی، این کیف پول با قیمت ۲۳۹ دلار به فروش می‌رسید. این شرکت احتمالاً به دلیل رقابت با سایر شرکت‌ها، قیمت‌ها را کاهش داده است.

سایر کیف پول‌های سخت افزاری رقیب، با قیمت بالاتری نسبت به کیپ کی عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، در حال حاضر قیمت کیف پول‌های لجر نانو اس (Ledger Nano S)، لجر نانو ایکس، ترزور وان (Trezor One) و ترزور مدل تی (Trezor Model T)، به ترتیب برابر با ۵۹ دلار، ۱۱۹ دلار، ۵۹ دلار و ۱۵۹ دلار است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کیف پول کیپ کی قیمت پایین‌تری نسبت به رقبای خود دارد. اما اگر قصد خرید یک کیف پول سخت افزاری قابل‌اعتماد در این محدوده قیمت را دارید، پیشنهاد ما به شما لجر نانو اس است.

معایب کیف پول کیپ کی (KeepKey)

اکنون که با تمام ويژگی‌های مثبت کیف پول ‌کیپ کی آشنا شدید، وقت آن است که به اشکالات این کیف پول نیز نگاهی بیندازیم.

۱. پشتیبانی از تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال

کاملاً واضح است که وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال برتر می‌شود، یافتن کیف پول‌هایی که از آنها پشتیبانی کنند، بسیار آسان است. با این حال، اگر شما کمتر از ارزهای دیجیتال اصلی استفاده می‌کنید، انتخاب یک پول مناسب ممکن است به همین راحتی‌ها نباشد.

یکی از مهم‌ترین معایب کیف پول سخت افزاری KeepKey این است که تنها از ۴۰ کوین و توکن های ERC20 پشتیبانی می‌کند. بنابراین، امکان ارسال، ذخیره و دریافت رمزارزهای با محبوبیت کمتر در این کیف پول وجود ندارد.

برخی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده در کیف پول کیپ ‌کی، عبارت‌اند از: بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE)، دش (DASH)، چندین توکن ERC-20 و … .

در مقایسه با کیف پول‌های لجر که از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، تعداد رمزارزهای تحت پشتیبانی کیف پول کیپ ‌کی بسیار کم است. با این حال، اگر کوین خاصی را مد نظر دارید، می‌توانید فرم درخواست دارایی کیپ کی را پر کنید. اگر افراد زیادی آن ارز دیجیتال را درخواست کرده باشند، احتمال اینکه کیپ کی آن را به فهرست دارایی‌های تحت پشتیبانی خود اضافه کند، وجود دارد.

۲. وزن نسبتاً سنگین کیف پول کیپ کی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کیف پول کیپ کی از سایر کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار بزرگ‌تر است.

در حالی که صفحه نمایش بزرگ کیف پول کیپ کی، قابلیت استفاده از آن را بهبود می‌بخشد، اما به دلیل وزن سنگین‌تر، حمل آن مشکل است.

اگر از کیف پول خود فقط در خانه استفاده می‌کنید، این مسئله چندان قابل‌توجه نیست. اما، اگر قصد حمل و جابه‌جایی آن را در کیف خود دارید (که البته توصیه نمی‌شود!)، وزن نسبتاً سنگین آن ممکن است کمی ناراحت‌کننده باشد.

وزن کیف پول کیپ ‌کی ۵۴ گرم است. بنابراین، شما باید تصمیم بگیرید که آن را مشکل تلقی می‌کنید یا نه.

محتویات داخل جعبه کیف پول کیپ کی

هنگام خرید یک کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)، موارد زیر را داخل جعبه آن مشاهده خواهید کرد:

  • خود کیف پول ‌کیپ کی
  • یک کابل USB با روکش نایلونی بافته‌شده
  • کارت عبارت بازیابی
  • اطلاعات گارانتی
  • دفترچه راهنمای استفاده از کیف پول

آموزش راه‌اندازی اولیه و استفاده از کیف پول کیپ کی

اگر قصد استفاده از کیف پول ‌کیپ کی را دارید، قبل از انجام هر کاری باید موارد زیر را داشته باشید:

  • رایانه.
  • مرورگر کروم؛ از به‌روز بودن مرورگر خود اطمینان حاصل کنید.
  • کیف پول سخت افزاری keepkey.
  • کابل USB.
  • برنامه کیپ کی کلاینت (KeepKey Client)؛ این برنامه را می‌توانید از فروشگاه گوگل کروم (Chrome Web Store) دانلود و نصب کنید.
  • کارت عبارت بازیابی؛ در جعبه کیف پول موجود است.

بعد از آماده‌سازی موارد بالا، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: برنامه کیپ کی کلاینت را دانلود کنید.

مرحله ۲: برنامه را باز کنید و روی گزینه Initialize KeepKey کلیک کنید.

مرحله ۳: نام/ برچسب دستگاه خود را اضافه کنید.

مرحله ۴: پین کد خود را انتخاب و تأیید کنید. این پین کد باید حداقل ۶ و حداکثر ۹ رقم داشته باشد. هنگام انتخاب رقم‌های پین کد از نزدیک به صفحه خود نگاه کنید؛ چون قبل از تأیید تغییر می‌کنند.

مرحله ۵: حال وقت آن است که عبارت بازیابی خود را یادداشت کنید. این عبارت از ۱۲ کلمه تشکیل شده است. با دقت همه کلمات را روی کارت مخصوص یادداشت کنید و آن را در یک مکان ایمن نگه دارید.

فراموش نکنید که عبارت بازیابی، حکم کلید ورود و دسترسی به دارایی‌های موجود در کیف پول را دارد. بنابراین، حفظ امنیت آن بسیار ضروری است.

مرحله ۶: در اینجا، راه‌اندازی اولیه کیف پول شما تمام می‌شود و می‌توانید به داشبورد خود وارد شوید.

نحوه ارسال ارز دیجیتال از کیف پول کیپ کی

قبل از ارسال ارز دیجیتال، باید مطمئن شوید که دارایی مورد نظر و مقدار لازم آن را در کیف پول خود دارید. در این صورت، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: در بالای صفحه پنل کاربری روی گزینه Send کلیک کنید.

مرحله 2: حال، شما باید ارز دیجیتال مورد نظر خود که قصد ارسال آن را دارید، انتخاب کنید. با استفاده از ابزار جستجو یا اسکرول کردن به پایین، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

مرحله ۳: ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب و روی گزینه Next کلیک کنید.

مرحله ۴: اطلاعات لازم، از جمله آدرس گیرنده و مبلغی را که می‌خواهید ارسال کنید، با دقت وارد کنید و سپس، روی گزینه Continue کلیک کنید.

مرحله ۵: صحت اطلاعات واردشده را تأیید و سپس روی گزینه Send کلیک کنید.

مرحله ۶: کد پین خود را وارد و بعد روی گزینه Submit کلیک کنید.

و تمام! همان‌طور که مشاهده کردید، ارسال ارزهای دیجیتال با استفاده از کیف ‌پول کیپ کی بسیار آسان است.

نحوه دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کیپ کی

برای دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کیپ ‌کی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: در بالای پنل کاربری روی گزینه Receive کلیک کنید.

مرحله ۲: همان‌طور که در بخش «نحوه ارسال ارز دیجیتال از کیف پول کیپ کی» توضیح داده شد، ارز دیجیتال مورد نیاز را پیدا کنید و پس از انتخاب آن، روی گزینه Next کلیک کنید.

مرحله ۳: اکنون باید تأیید کنید که آدرس کیف پول کیپ کی شما با آدرسی که روی صفحه نمایش رایانه‌تان مشاهده می‌کنید، مطابقت دارد.

مرحله ۴: کل آدرس مذکور را کپی و برای صرافی یا شخص مقابل ارسال کنید.

و به همین راحتی می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر را در کیف پول خود دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)، مزایا، معایب، قیمت، ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی و همچنین نحوه راه‌اندازی اولیه دستگاه، ارسال و دریافت ارز دیجیتال با استفاده از آن، پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، KeepKey یک کیف پول سخت افزاری است که ویژگی‌های امنیتی عالی‌ای را ارائه می‌دهد. از آنجایی که کیپ کی یک کیف پول سرد است و دارایی‌های شما را به ‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند، یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رود.

با این حال، کیپ کی یکی از بزرگترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار است. علی‌رغم وزن نسبتاً سنگین آن در مقایسه با کیف پول‌های رقیب، صفحه نمایش بزرگ کیپ کی قابلیت استفاده از آن را به شدت بهبود می‌بخشد. علاوه براین، تنظیم، ارسال و دریافت دارایی‌ها با استفاده از کیف ‌پول کیپ کی بسیار آسان است.

مسئله اصلی در مورد کیف پول کیپ کی این است که تنها از ۴۰ کوین و توکن های شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری رقیب مانند لجر نانو اس و نانو ایکس که از بیش از ۱۰۰۰ کوین و توکن پشتیبانی می‌کنند، این رقم بسیار محدود به نظر می‌رسد.

بنابراین، در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا این کیف پول برای نیازهای شما مناسب است یا خیر. امیدواریم این مقاله در پاسخ دادن به این پرسش به شما کمک کرده باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments