آینده بیت کوین کش (Bitcoin Cash) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با قرار گرفتن در بین 10 ارز برتر در جدول ارزهای دیجیتال، توانسته ثابت کند که یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری است. به عنوان یک هارد فورک موفق، انتظار می‌رود آینده بیت کوین کش (BCH) آینده مناسبی همراه با رشد بیشتر باشد. در این مطلب نگاهی عمیق به پیش‌بینی‌های قیمت بیت کوین کش می‌اندازیم، اما پیش از آن لازم است که نگاهی به تاریخچه این ارز دیجیتال داشته باشیم.

بیت کوین کش (BCH) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بیت کوین کش یک فورک سخت، انشعاب سخت یا هاردفورک از برادر بزرگ‌تر خود یعنی بیت کوین است. این ارز دیجیتال در ماه اوت 2017 و در نتیجه تصمیم گروهی از ماینرها، توسعه‌گران، سرمایه‌گذاران و کاربرانی که مخالف به‌کارگیری الگوریتم توافق جمعی سگویت (SegWit) بودند، ایجاد شد. امروزه، بیت کوین کش یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) محسوب می‌شود. ایدۀ اصلی آن «یک کوین برای تراکنش‌های روزمره» است.

توسعه‌دهندگان بیت کوین کش تصمیم گرفتند که اندازۀ بلاک‌ها را در راستای امکان‌پذیر ساختن تعداد بیشتری تراکنش و بهبود مقیاس‌پذیری این ارز دیجیتال تغییر دهند تا آینده بیت کوین کش بهتر از بیت کوین باشد. برای همین آنها این اندازه را از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش دادند.

بیت کوین کش تقریباً بلافاصله پس از ساخته شدن محبوب شد. در حدود 1500 بلاک در طول یک ماه در آن ساخته شد. استخرهای ماینینگ مثل انتپول (Antpool) و ویا‌بی‌تی‌سی (ViaBTC) این ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته و حجم‌های بالایی هش‌ریت برای استخراج بیت کوین کش اختصاص دادند.

نام پروژه بیت کوین کش
سازنده اماوری سِچِت (Amaury Sechet)، راجر ور (Roger Ver)، جیان وو (Jian Wu)
حجم بازار 7/3 میلیارد دلار
قیمت بازار 206 دلار
پروتکل توافق جمعی گواهی اثبات کار (PoW)
الگوریتم SHA-256
اندازه بلاک 8 مگابایت
ستاره‌های گیت‌هاب 866
وبسایت رسمی www.bitcoincash.org

تحلیل قیمت آینده بیت کوین کش (BCH)

بسیاری از اعضای اجتماع ارزهای دیجیتال، از جمله ماینرهای بیت کوین و اتریوم، بیت کوین کش را قبول نمی‌کنند. با این وجود، بیت کوین کش تبدیل به ابزاری عالی برای سرمایه‌گذاری شده است. این ارز دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال مختلفی مثل بیت‌استمپ (Bitstamp)، کوین‌بیس (Coinbase)، جمینی (Gemini) و کراکن (Kraken) فهرست شده است. اکثر تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها، آینده بیت کوین کش را رو به رشد می‌دانند.

تاریخچه قیمت بیت کوین کش

برای بررسی آینده بیت کوین کش (BCH) لازم است اول گذشته آن را بررسی کنیم. همه چیز با نرخ حدود 200 دلار برای 1 بیت کوین کش شروع شد. از همان ابتدا این ارز دیجیتال بلافاصله به بالای جدول سایت کوین‌ مارکت ‌کپ ارتقا یافت و رتبه آن در روز بعد، دو برابر شد. جدول ایستا بود، اما بعد از سه هفته، قیمت بیت کوین کش (BCH) به 1000 دلار رسید. اجتماع فعالان این رمزارز باید قانع شده باشند که این یک افزایش تعمدی بوده است؛ چراکه قیمت بلافاصله به 700 دلار سقوط کرد.

در میانه اکتبر 2017، جدول رمزارزها شاهد نرخ 317 دلار برای هر بیت کوین کش بود. بعد، یک بازگشت عالی انجام شد و قیمت این ارز دیجیتال تا 1600 دلار افزایش یافت. در پی این اتفاق، بازار چندین بار رشد داشت. همه ارزهای دیجیتال حدود 400% رشد داشتند. بعضی از قیمت‌ها تا 1000% افزایش داشتند. اواسط ماه دسامبر، بیت کوین کش بالاترین سطح قیمت خود را با ارزش 4091 دلار برای هر کوین ثبت کرد.

روزهای تاریک ارزهای دیجیتال از 22 ماه دسامبر شروع شدند. در این تاریخ، تمام پروژه‌ها از جمله بیت کوین شروع به ضرر کردند. قیمت بیت‌ کوین کش تا 1000 دلار سقوط کرد. در ادامه، رشد ایجاد شد و قیمت را به رقم 1500 دلار رساند. این اتفاق اوائل ماه می 2018 رخ داد. اما بعد دوباره بازار سقوط کرد. زمستان بعدی بدترین دوران بازار ارزهای دیجیتال بود، که در آن تمام قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود رسیدند. به همین دلیل، بیت کوین کش با نرخ 80 دلار معامله می‌شد. در آن حین یک رشد کوچک اتفاق افتاد که نرخ آن را تا 534 دلار افزایش داد، اما بعد باز هم قیمت‌ها افت کردند.

در پاییز 2019 قیمت بیت کوین کش (BCH) سطح حمایت 200 دلار را آزمود اما به بالای کانال 300 دلار برگشت تا یک اوج قیمت در رقم 309 دلار ایجاد کند. اما با ناتوانی بازار از ادامه روند افزایشی، قیمت به سطح زیر 210 دلار افت کرد. در نهایت، بیت کوین کش سال 2019 را با قیمت 209 دلار به پایان برد.

پیش ‌بینی قیمت آینده بیت کوین کش

پیش ‌بینی کردن قیمت برای بازاری با این حد از نوسان، کار بسیار سختی است. داشتن تحلیل تکنیکال برای این کار کافی نیست. چرا؟ برای درک این مطلب لازم است که نگاهی به روانشناسی انسان داشته باشید و آخرین اخبار در مورد ارزهای دیجیتال برجسته را دنبال کنید.

نکته اول اینکه قیمت‌ها وابسته به بیت کوین هستند. با قدرت گرفتن آن، رونق وارد بازار شده و رشد ارزهای دیجیتال تحریک می‌شود. بر عکس این موضوع هم صادق است؛ کاهش قیمت بیت کوین باعث کاهش قیمت تمام ارزهای دیجیتال می‌شود. چرا این اتفاق می‌افتد؟ چون مردم فکر می‌کنند بیت کوین آینده نزدیک این بازار را تعیین می‌کند. به این ترتیب آینده بیت کوین کش پیوند جالبی با بیت کوین دارد.

بعد هم، بیشتر ارزهای دیجیتال به رویه‌های منفی وابستگی دارند و نسبتاً مستقل از رویه‌های مثبت هستند.

هنگامی که بازار افت می‌کند، تمام ارزهای دیجیتال قیمت خود را از دست می‌دهند، اما در حین یک رشد عمده، هر شاخص به تنهایی رشد می‌کند.

دیگر عوامل تأثیرگذار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آخرین اخبار
  • سرمایه‌گذاری از طرف شرکت‌ها یا اشخاص با رتبه بالا
  • خلاقیت ماینرها
  • اقبال در صرافی‌های مختلف

پیش ‌بینی ‌ها از قیمت آینده بیت کوین کش می‌تواند مثبت باشد؛ زیرا این ارز دیجیتال موفق‌ترین هارد فورک در تاریخ ارزهای دیجیتال تا به امروز است. علاوه بر این، استخرهای ماینینگ به آینده این ارز دیجیتال باور دارند و در حال تلاش برای پشتیبانی از آن هستند. مطابق بررسی کوین‌ مارکت‌ کپ، حجم معاملات روزانه بیت کوین کش، بالای 1 میلیارد دلار است. برای همین، معامله‌گران هم به این پروژه باور دارند.

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین کش پایین است؛ برای همین می‌تواند استواری بیشتری با افرادی که تراکنش‌های بیشتری انجام می‌دهند، داشته باشد. این امر می‌تواند تأثیر مثبتی در رویکرد افراد به این ارز دیجیتال داشته باشد و رشدی کوچک را برانگیزد.

از طرف دیگر، بیت کوین کش مشکلات زیادی دارد. بیشتر آنها با مسائل فنی ارتباط دارند. درست مثل بیت کوین، زمان ایجاد بلاک بیت کوین کش هم تقریباً هر 10 دقیقه است. به این ترتیب، زنجیره آن بیش از حد سنگین شده و هر تراکنش با یک تأخیر زیاد پردازش می‌شود. تولید بیت کوین کش به فعالیت ماینرها بستگی دارد. سختی شبکه افزایش پیدا می‌کند و ماینرها باید منابع بیشتری را برای کار مؤثر اختصاص دهند. بعضی از آنها در مقابل این ایده تسلیم می‌شوند؛ برای همین نرخ هش (hash rate) کاهش پیدا می‌کند. این تأثیری منفی روی نرخ تراکنش‌ها خواهد گذاشت. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین کش سقوط خواهد کرد.

این به خاطر مسائل امنیتی است. اگر ماینرها مایل به استفاده توان بیشتر نباشند، احتمال حمله 51 درصدی نیز افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب، یک طرف با منابع بسیار زیاد می‌تواند قدرت کنترل زنجیره بیت کوین کش را در اختیار گرفته و از آن برای نیازهای خود استفاده کند. از این رو، آینده بیت کوین کش ممکن است در خطر قرار بگیرد.

سخن پایانی

با وجود اختلاف نظر تحلیلگران، پیش‌بینی‌ قیمت آینده بیت کوین کش می‌تواند مثبت باشد؛ زیرا این ارز دیجیتال یک هاردفورک موفق از بیت کوین است. همچنین استخرهای ماینینگ به آینده این ارز دیجیتال باور دارند و در حال تلاش برای پشتیبانی از آن هستند. علاوه بر اینها، با توجه به بررسی کوین‌مارکت‌کپ، حجم معاملات روزانه بیت کوین کش بالای 1 میلیارد دلار است. از این رو، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به آینده این پروژه باور دارند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

فعلا ک داغونه

فعلا ک خراب کرده