استخر استخراج یا استخر ماینینگ چیست؟

پیوستن به استخر درآمد پایداری را ایجاد می‌­کند

زمان مطالعه: 6 دقیقه

یکی از اولین سوالاتی که علاقه مندان به استخراج رمزارزهای پایه با آن روبرو هستند این است که به صورت انفرادی برای استخراج بیت کوین اقدام کنند یا به یک استخر استخراج یا استخر ماینینگ بیت کوین بپیوندند.

دلایل بسیاری در نقد استخرهای استخراج بیت کوین وجود دارد. با این حال، اگر توزیع نرخ هش در شبکه‌ی بیت کوین اقدامیست که باید صورت گیرد، بیشتر ماینرها مایلند تا به یک استخر بپیوندند.

مزایا و معایب

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اگر تصمیم‌دارید به یک استخر استخراج یا استخر ماینینگ بپیوندید، باید بدانید موفقیت در این کار می‌تواند مانند موفق شدن در قرعه کشی باشد! و خواهید دید که مزایا و معایب آن دقیقاً به یک اندازه خواهد بود، و تنها به این معنا نیست که امکان دریافت پاداش را نخواهید داشت، اما شانس دریافت جایزه به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. هر چند استخرهای استخراج بیت کوین شانس بیشتری برای حل یک بلوک و کسب پاداش دارد.

تک‌روی به این معناست که شما مجبور به اشتراک گذاری یا تسهیم پاداش نیستید، اما به هرحال، شانس شما برای سودآوری به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت. درمقابل، اگرچه یک استخر شانس بیشتری برای حل یک بلاک و در نتیجه برنده شدن پاداش دارد، اما پاداش به دست آمده بین تمامی اعضای استخر تقسیم خواهد شد.

بنابراین، پیوستن به استخر درآمد پایداری را ایجاد می‌­کند. حتی اگر هر پرداخت نسبت به پاداش کامل بلاک متوسط که در حال حاضر ۲۵ بیت کوین است باشد. بنابراین، حتی اگر هر پرداختی در مقایسه با پاداش کامل بلاک کمتر باشد، باز هم پیوستن به یک استخر، درآمد پایدارتری ایجاد خواهد کرد.

در ضمن ذکر این نکته حائز اهمیت است که یک استخر استخراج دارای قدرت هش شبکه‌ای بیش از ۵۱ درصد نباشد. چنانچه یک نهاد به تنهایی کنترل بیش از 50 درصد قدرت محاسباتی یک شبکه ارزی رمزگذاری شده را به سرانجام برساند، در تئوری قادر است تمام آن شبکه را به ویرانی بکشاند. در اوایل سال ۲۰۱۴، بسیاری ابراز نگرانی کردند که استخر استخراج بیت کوین GHash.io در حال نزدیک شدن به این آستانه است و از استخراج کنندگان درخواست شد که فوراً استخر را ترک کنند.

استخر ماینینگ چیست؟

مشکل ارز

در مورد بیت کوین دشواری به حدی است که سطح سودآوری را برای کارآفرینان غیر ممکن می‌کند. مگر اینکه شما یک گاراژ مملو از مدارهای مجتمع با کاربرد خاص در قطب شمال داشته باشید. اگر مبتدی باشید پیوستن به استخر بیت کوین یک راه عالی برای کسب درآمد کم در مدت زمان کوتاه است. در واقع، استخرهای استخراج بیت کوین راهی برای تشویق کارگران در مقیاس کوچک هستند.

سهم من چیست؟

البته بیت کوین تنها رمزارز قابل استخراج نیست. می توانید از لیست استخرهای استخراج، تعداد زیادی استخر ماینینگ و کوین های قابل استخراج در هر کدام را مشاهده کنید.

یکی از روش­های استخراج بیت کوین، استخراج ترکیبی (معدن ادغام شده) است. در اینجا بلوک‌های حل شده‌ی بیت کوین می­‌توانند برای سایر ارزهایی که از همان اثبات الگوریتم کار استفاده می‌کنند، استفاده شوند. مانند (namecoin) و (devcoin).

یک مساله‌ی مفید برای استخراج ترکیبی این است که به آنها باید مانند وارد شدن به چند قرعه‌کشی فکر کنید. استخراج‌گران در مرحله‌ی اول که فاقد سخت افزار قدرتمند هستند باید نسبت به ارزهای بیت کوین به ویژه ارزهای مبتنی بر الگوریتم scrypt به جای SHA256 به altcoin (ارزهای رمز پایه جایگزینی) توجه کنند.

اگر ‌به انتخاب ارز مناسب برای معدن خود اطمینان ندارید، استخری چند منظوره وجود دارد که به صورت خودکار سخت افزار معدن خود را به سودآورترین altcoin تغییر خواهد داد. استخرهای چند منظوره (multipool) هر ۳۰ دقیقه به روزرسانی می‌شود و با گذشت زمان خواهید دید که تعادل در ارزهای چندگانه چگونه ایجاد می‌شود. در صورت لزوم، استخر به شما این امکان را می دهد که مشکل سخت افزار را با استفاده از ارزهای جایگزین برطرف کنید. با این حال مارک از استخر nut2pools در مورد این نوع از تعویض استخر می گوید:

هواداران کوین از استخرهای چند منظوره متنفر هستند زیرا به محض برطرف شدن مشکل کوین، سودآوری آن بالا می رود، سپس تمام استخرهای چند منظوره تغییر وضعیت داده و در طی چند ساعت به حالت قبل برگردانده می شوند و دوباره سودآوری کاهش پیدا می کند‌. این مساله باعث می شود که هواداران کوین مجبور شوند با کاهش حاشیه سود به کمترین میزان سود، این مشکل را برطرف کنند.

استخر استخراج چیست؟

پرداخت پول به شما

هنگام تصمیم‌گیری برای پیوستن به استخرهای استخراج بیت کوین باید بدانید که چگونه هر استخر پرداخت‌های خود را می‌پردازد و چه هزینه‌هایی را کسر می‌کند. طرح‌های بسیاری که در آنها استخرها می‌توانند مبلغ پرداخت را تقسیم کنند وجود دارد و بیشتر آنها در میزان(سهام)که یک استخراج‌گر به عنوان (ثبات کار) به استخر ارسال کرده است، متمرکز شده است. درک مفهوم سهام دشوار است. این دو مفهوم را در ذهن بسپارید، اول: استخراج فرآیندی برای حل ابهامات رمزنگاری است، ثانیا: استخراج معادن با دشواری همراه است. هنگامی که استخراج‌گر بلاک را حل می‌کند. یک سطح دشواری برای حل وجود دارد. به عنوان یک معیار سنجش کیفیت به آن توجه کنید. اگر سطح سختی استخراج توسط استخراج‌گر پایین‌تر از سطح دشواری کل شبکه باشد، عملیات استخراج روی ارز مورد نظر آغاز می‌شود. اگر استخراج‌گر بلاکی را که سطح سختی آن بین سطح سختی استخر و سطح سختی بلاکچین آن ارز باشد،آن بلاک به عنوان یک (سهم) ثبت می­‌شود. هیچ استفاده­‌ای از این بلوک‌های سهم نمی‌شود، اما به عنوان اثبات کار ثبت شده اند تا نشان دهند که استخراج‌گران در تلاش برای حل بلاک ها هستند. آنها همچنین نشان می‌دهند که چه قدر قدرت پردازشی به استخر کمک می‌کند، هر چه سخت افزار بهتر باشد، سهام بیشتری تولید می‌شود. ابتدایی‌ترین نسخه‌ی تقسیم پرداخت‌ها از طریق مدل (پرداخت به ازای هر سهم) است. تغییرات این مورد محدودیت در نرخ پرداخت شده برای هر سهم یا حداکثر پرداخت مشترک برای هر سهم را نشان می‌دهد. استخرها ممکن است پرداخت‌های دارای اولویت را برای نحوه‌ی ارائه‌ی اخیر استخراج گران داشته باشد: به طور مثال حداکثر پرداخت مشترک در هر سهم.

فاکتور دیگری که باید در نظر بگیرید این است که مبلغ استخر از پرداخت‌های معدن شما کم‌ می‌شود. مقادیر معمولی از ۱ تا ۱۰ درصد است. با این وجود، برخی از استخرها چیزی کم نمی­‌کنند.

شروع کردن به استخراج با یک استخر

برای کدام ارز و کدام نوع استخر تصمیم به فعالیت دارید؟ الآن زمان شروع کار است. باید یک حساب کاربری در وب سایت استخر، دقیقا مانند ثبت نام در سرویس وب‌های دیگر ایجاد کنید. هنگامی که یک حساب کاربری دارید، باید یک  “worker”هم ایجاد کنید. می­‌توانید برای هر قطعه سخت افزار معدن مورد استفاده‌ی چندین worker ایجاد کنید. تنظیم پیش فرض در اکثر استخرها برای worker هایی است که عده‌ای به نام خودشان اختصاص می‌دهند و رمز عبور را x قرار می‌­دهند، اما می‌­توانید آن را به مورد دلخواه تغییر دهید.

منبع : Coindesk

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام ای کاش استخر مطمعن معرفی میکردی