تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و رمزارزها برای مبتدیان

تجزیه و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین را با نمودار‌های قیمت و حجم معاملات، بدون توجه به خود کوین یا پروژه در نظر می‌‌گیرند.

زمان مطالعه: 8 دقیقه

تریدرها(معامله گران) ابزارهای مختلفی برای ارزیابی بازار رمزارزها و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین دارند. یکی از آن‌ها رویکردیست که به آنالیز فنی معروف است. با استفاده از این روش، تریدرها می‌توانند درک بهتری از احساسات بازار داشته و روندهای چشمگیر در بازار را پیش‌بینی کنند.

از این داده‌ها می‌توان برای پیش ‌بینی‌های حرفه‌ای‌تر و معاملات عاقلانه‌‌تر استفاده کرد. تجزیه و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین را با نمودار‌های قیمت و حجم معاملات، بدون توجه به خود کوین یا پروژه در نظر می‌‌گیرند.

در مقایسه با تجزیه و تحلیل فنی، تجزیه و تحلیل بنیادی بیشتر روی تعیین میزان افزایش یا کاهش قیمت تمرکز دارد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای درک بهتر تحلیل تکنیکی، درک ایده‌‌های اساسی تئوری داو که تجزیه و تحلیل تکنیکال مبتنی بر آن است، ضروری است:

  1. بازار همه چیز را در قیمت‌گذاری خود در نظر می‌گیرد. تمام جزئیات موجود، قبلی و آینده قبلا در قیمت دارایی‌های فعلی ادغام شده‌اند. با توجه به بیت کوین و Crypto، این شامل چندین متغیر مانند تقاضای فعلی، گذشته، آینده و هرگونه مقرراتی است که بر بازار رمزنگاری تاثیر می‌‌گذارد. قیمت موجود پاسخی است به کلیه‌ی جزئیات فعلی، که شامل انتظارات و دانش هر بین‌کوین معامله شده در بازار است. تکنسین‌ها آنچه را که در مورد احساسات بازار ارائه می‌‌شود، تفسیر می‌‌کنند تا پیش ‌بینی‌های عاقلانه‌ ای درباره ‌ی قیمت‌ گذاری آینده محاسبه کنند.
  2. حرکت قیمت، تصادفی نیست. آن‌ها اغلب روندهای کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال می‌کنند. بعد از اینکه روند سکه‌‌ای شکل گرفت، احتمالا مخالف آن روند را دنبال می‌کنند. تکنسین‌‌ها سعی می‌‌کنند با استفاده از تحلیل تکنیکی، روندها را از یکدیگر جدا و سود حاصل کنند.
  3. چه چیز از چرا مهم‌ تر است. تکنسین‌ها بیشتر از هر متغیری که حرکتی در قیمت بیت ‌کوین ایجاد می‌‌کند، بیشتر روی قیمت سکه متمرکز هستند. اگر چه جنبه‌‌های مختلف می‌‌تواند قیمت بیت‌ کوین را برای حرکت در یک جهت خاص تحت تاثیر قرار دهد، اما تکنسین‌ها به طور قاطع عرضه و تقاضا را بررسی می‌‌کنند.
  4. تاریخ تمایل به تکرار دارد. بر اساس اصل چهارم پیش ‌بینی روانشناسی بازار امکان دارد. تریدرها گاهی اوقات وقتی با محرک‌های مشابه مواجه می‌‌شوند به همان روش قبل واکنش نشان می‌‌دهند.

خطوط روند

خطوط روند یا جهت معمولی که یک بیت ‌کوین به طرف آن حرکت می‌‌کند، می‌‌تواند بیشترین سود را برای تریدرها داشته باشد. گفته می‌‌شود جداسازی این روند ساده‌تر از آنچه که می‌‌گوییم انجام می‌شود. دارایی‌‌های Crypto ممکن است بسیار بی ‌ثبات باشند، و تماشای نمودار حرکت قیمت بیت کوین یا Crypto احتمالا گزیده‌ای از ارتفاع پایین و بالا را نشان می‌‌دهد که یک الگوی خطی است.

با توجه به این نکته تکنسین‌ها می‌‌دانند که با دیدن یکسری روندهای صعودی می‌توانند از نوسانات چشم‌‌پوشی کرده، و برعکس آن‌ها می‌توانند با دیدن یکسری نقاط سطح پایین، روند نزولی را تشخیص دهند. علاوه بر این روند‌هایی وجود دارند که به صورت پهلو حرکت می‌‌کنند، در این موارد یک سکه به هیچ وجه حرکت نمی‌کند. تریدرها باید توجه داشته باشند که روندها به اشکال مختلفی از جمله خطوط روند متوسط، بلند مدت و کوتاه مدت به وجود می‌‌آیند.

خطوط روند در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

نکته مهم: شما باید هنگام ترسیم این خطوط روند دقیق باشید! چگونه آن را به طور کامل انجام دهیم؟

وقتی هر شمع را معلق می‌کنید کمترین قیمت آن را با عنوان L در نوار بالا (یا بالاترین قیمت H مشاهده می‌کنید اگر جهت خط پایین است). اکنون خط خود را دقیقا همان‌جا قرار دهید. بعد خط را تقریبا بکشید، چون در قسمت روند شمع بعدی را لمس می‌کند، همین کار را انجام دهید، دقیقا L را برای آن شمع بررسی کنید. اکنون خط خود را اصلاح کنید. مرحله‌ی نهایی گسترش خودکار خط با استفاده از تنظیمات خط است، گسترش خط به طرف مورد نظر (احتمالا درست). این توضیح برای نمودارهای کیونجی (Coinigy) بود، اما باید با سایر برنامه‌های نمودار هم خوب کار کنید.

مقاومت و سطح پشتیبانی

همانطور که خطوط روند وجود دارد، خطوط افقی نیز وجود دارند که میزان پشتیبانی و مقاومت را بیان می‌کنند.

با مشخص کردن مقادیر این سطوح، می‌توان نتیجه‌ای در مورد عرضه و تقاضای فعلی سکه به دست آورد. در سطح پشتیبانی، به نظر می‌رسد مقدار قابل توجهی از تریدرهایی که مایل به خرید سکه هستند (تقاضای زیادی)، یعنی آن تریدرها بر این باورند که ارز در این سطح پایین است و بنابراین به دنبال خرید آن در این قیمت هستند. با نزدیک شدن سکه به آن سطح، “کف” خریداران ایجاد می‌شود. تقاضای بزرگ معمولاً روند نزولی را متوقف می‌کند و بعضی اوقات حتی حرکت را به سمت روند صعودی تغییر می‌دهد. سطح مقاومت دقیقا برعکس است: منطقه‌ای که بسیاری از فروشندگان با صبر و شکیبایی در سفارشات خود صبر می‌کنند و یک منطقه بزرگِ عرضه را تشکیل می‌دهند. هر وقت سکه به آن “سقف” نزدیک می‌شود، با کمبود عرضه مواجه می‌شود و به عقب بر می‌گردد.

غالباً شرایطی رخ می‌دهد که مبادلات تجاری بین سطح حمایت و مقاومت باشد: جمع شدن نزدیک خطوط پشتیبانی و فروش در سطح مقاومت. این فرصت معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که حرکت جانبی مشخص شود.

 در طول شکست مقاومت یا سطح حمایت چه اتفاقی میافتد؟

احتمال زیادی وجود دارد که این یک شاخص باشد که روند فعلی را تقویت می‌کند. تقویت بیشتر روند هنگامی که سطح مقاومت به سطح پشتیبانی تبدیل می‌شود، و کمی بعد از شکستگی مقاومت مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید: گاهی شکست‌های دروغین مقاومت رخ می‌دهد، اما روند تغییر نمی‌کند. از این رو، برای شناسایی این روند باید از برخی شاخص‌های دیگر مانند حجم معاملات استفاده کنیم.

سطح مقاومت در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

میانگین حرکت

یکی دیگر از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای ارزهای رمزپایه و آنالیزهای فنی به طور کلی، به منظور ساده سازی شناخت روند، میانگین‌های متحرک نامیده می‌شود. میانگین متحرک براساس قیمت متوسط ​​سکه در مدت زمانی معین است. به عنوان مثال ، میانگین متحرک یک روز معین با توجه به قیمت سکه برای هر یک از 20 روز معاملاتی قبل از آن روز محاسبه می‌شود. اتصال به تمام میانگین‌های متحرک یک خط تشکیل می‌دهد. همچنین شناخت میانگین متحرک نمایی، یک میانگین متحرک که وزن بیشتری را در محاسبه خود به مقادیر قیمت روزهای گذشته نسبت می‌دهد، بسیار مهم است. به عنوان مثال ضریب محاسبه پنج روز آخر معاملات EMA دو برابر بیشتر از ده روز گذشته خواهد بود.

در نمودار زیر می‌توانیم یک مثال عملی را مشاهده کنیم: اگر میانگین حرکت 10 روزه از یک میانگین متحرک 30 روزه عبور کند ، ممکن است به ما بگوید که روند مثبت پیش می‌آید.

میانگین حرکت در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

حجم معاملات

حجم معاملات نقش مهمی در شناسایی روندها دارد. روند قابل توجه با حجم بالای معاملات همراه است، در حالی که روند ضعیف با حجم معاملات پایین همراه است. هنگامی که ارزش یک سکه پایین می‌رود با میزان کاهش همراه است. روند طولانی مدت رشد سالم با حجم زیاد افزایش و حجم کم کاهش همراه است. همچنین مهم است که شاهد افزایش حجم آن با گذشت زمان باشید. اگر در طول افزایش حجم روند کاهش یابد، روند صعودی به پایان می‌رسد.

حجم معاملات در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

این فقط یک تحلیل تکنیکی نیست

با استفاده از تحلیل تکنیکی، تریدرها می‌توانند روندها و احساسات بازار را تشخیص دهند و همچنین توانایی تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری عاقلانه‌تر را دارند. با این حال، تعدادی از نکات کلیدی در نظر گرفته شده است:

تجزیه و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین به روش فنی روشی عملی است که وزن گذشته سکه‌های خاص و حجم معاملات آنها را وزن می‌کند. در هنگام ورود به تجارت، توصیه نمی‌شود که فقط به تحلیل تکنیکی اعتماد کنید. به خصوص در زمینه رمزنگاری، زمینه‌ای که اغلب بمب خبری ایجاد می‌کند، عوامل اساسی دیگری وجود دارد که تاثیر بسزایی در بازار دارند (مانند آیین‌نامه‌ها، گواهینامه‌های ETF و…)

تجزیه و تحلیل فنی فقط این عوامل را نادیده گرفته و نمی‌تواند پیش بینی کند، بنابراین توصیه این است که تجزیه و تحلیل فنی و آنالیز اصولی را برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری عاقلانه با هم مخلوط کنید. یک تحلیل‌گر که به دلایل اساسی تصمیم به خرید یک سکه خاص می‌گیرد می‌تواند از پشتیبانی فنی برخوردار شود یا یک نقطه ورود فنی خوبی پیدا کند و بدین ترتیب ROI تجارت خود را تقویت کند.

از تئوری تا اجرا: چگونه روندها را شروع و شناسایی کنیم؟

حتما ببینید : تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

برای شروع کار، به یک ابزار تحلیلی نیاز داریم که نمودارها را به سرعت و به راحتی ترسیم می‌کند. می‌توانید از نمودارهای موجود در مبادلات رمزنگاری استفاده کنید، اما آنها خطوط روند ارائه نمی‌دهند و فقط شاخص‌های جزئی را ارائه می‌دهند.

TradingView:

 خدمات معروف نمودار، با گزینه‌های متنوع عمدتا رایگان است، به جز حق بیمه که باید پرداخت شود.

Coinigy:

یک سرویس نمودار جامع در بین کلیه سکه‌های معاملاتی و صرافی‌های رمزنگاری ارائه می‌دهد. می‌توانید در ادامه این لینک ثبت نام کنید و 30 روز آزمایشی رایگان دریافت کنید.

این راهنما مفاهیم اساسی در تحلیل تکنیکی را ارائه کرده بود. توصیه می‌شود اگر می‌خواهید تجزیه و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین را اجرا کنید‌، دانش خود را در این زمینه عمیق‌تر کنید: شاخص‌ها، سطح فیبوناچی، الگوهای مثلثی و موارد دیگر.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments