ارز دیجیتال DFI.Money (دیفای مانی) چیست؟ معرفی توکن وای فای ۲

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال DFI.Money یک پلتفرم DeFi است که هدف آن ساخت توکن‌ها با استفاده از جمع‌آوری نقدینگی است. ارز دیجیتال DFI.Money (دیفای مانی) یک فورک از ارز دیجیتال yEarn.finance (وای ارن فایننس) است. توکن YFII (وای فای 2) توکن اختصاصی پلتفرم DFI.Money است. کاربران می‌توانند توکن وای فای 2 (YFII) را از طریق اضافه کردن نقدینگی به استخر نقدینگی DFI.Money به دست آورند و از این توکن جهت حاکمیت و مدیریت شبکه DFI.Money استفاده کنند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا کنیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

چگونه YFII (وای فای 2) به دست آوریم؟

ارز دیجیتال DFI.Money

YFII تقریباً مشابه YFI می‌باشد و یک فورک YIP8 از YFI است. هر دو مجموعه قدرتمندی دارند و در جهت توسعه مداوم تلاش می‌کنند.

با انتقال رمزارزهای خود به استخرهای سرمایه‌گذاری YFII، توکن‌های عادی استیک‌شده (نگهداری‌شده) توسط سرمایه‌گذاران، به توکن‌های با بهره iToken تبدیل می‌شوند و همچنان از طریق بهینه‌سازی خودکار سود و از طریق استراتژی‌های YFII Vault، ارزش iToken افزایش می‌یابد (به عنوان مثال اگر شما بیت کوین را وارد استخر دیفای مانی کنید، تبدیل به iBTC خواهد شد). در عین حال، iToken از استاندارد ERC20 تبعیت می‌کند و می‌تواند جهت ترکیب با سایر محصولات DeFi برای تولید مشتقات پیچیده‌تر DeFi استفاده شود.

تفاوت YFII و YFI در چیست؟

در ارز دیجیتال YFII یا DFI.Money توکن‌های iToken مشابه توکن‌های yToken در YFI ایجاد می‌شوند. توکن‌های iToken به عنوان سنگ بنای YFII به کار گرفته شده‌اند. تفاوت iToken با yToken این است که استراتژی منافع و درآمد iToken به وام‌دهی محدود نمی‌شود، بلکه علاوه بر وام‌دهی، درآمدزایی این توکن‌ها از طریق Yield Farming و مبادلات DeFi انجام می‌شود.

در عین حال، iToken از نظر عملکرد بهینه شده است و اقدامات احتیاطی را در برابر مخاطرات موجود در نظر گرفته است، به طوری که از دارایی‌های سرمایه‌گذاران کاملاً محافظت می‌شود. همچنین توکن‌های YFII قابلیت معاملات اهرمی و بازاریابی خودکار را دارند.

وام‌های بسیار سریع (Flash loans)

ارز دیجیتال DFI.Money

از طریق مکانیسم Flash loans یا وام‌های بسیار سریع، می‌توانید با قرارداهای هوشمند YFII بدون هیچ وثیقه‌ای وام دریافت کنید. شما در کمتر از چند ثانیه درخواست وام را مطرح می‌کنید و وام‌دهنده‌گان با آن موافقت می‌کنند. شما می‌توانید با وام خود، درآمدزایی کنید و وام را به همراه سود آن پس دهید. همۀ اینها در کمتر از چند ثانیه انجام می‌شود.

در ابتدا شاید عجیب باشد که چرا باید برای چند لحظه یک وام را دریافت کنید و در چند ثانیه وام را به همراه سود آن بازپرداخت کنید. اما در دنیای بلاکچین این یک فرآیند عادی و منطقی است.

افراد کم‌اطلاع و بدبین ممکن است با Flash loans یا وام‌های بسیار سریع مخالف باشند، اما قطعاً کاربردهای جالبی در آن گنجانده شده است.

وام بدون وثیقه، وامی است که در آن نیازی به ارائه وثیقه ندارید. به عبارت دیگر، هیچ دارایی‌ وجود ندارد که وام‌دهنده بتواند در صورت عدم بازپرداخت وام، آن دارایی را از آنِ خود کند.

در مکانیسم Flash loans یا وام‌های بسیار سریع، هیچ وثیقه‌ای ارائه نمی‌دهید. یعنی نیازی به قراردادن چک، سفته یا موارد مشابه دیگر ندارید. به عنوان مثال شما به سادگی از وام‌دهنده می‌پرسید که آیا می‌توانید 50،000 دلار ETH وام بگیرید؟ آنها هم می‌گویند بله! بفرمایید! این در حالی است که هیچ کدام از طرفین شناختی از هم ندارند و ممکن است هزاران کیلومتر از هم دور باشند.

اما چگونه این کار انجام می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که این کار به سادگی از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌گیرد و ضرورت بازپرداخت وام و سود از طریق کدهای قرارداد هوشمند تضمین می‌شود.

سؤال بعدی این است که وام سریع (Flash loan) چه کاربردی دارد؟ در پاسخ می‌توان گفت که در دنیای بلاکچین و به خصوص در صنعت DeFi، این‌گونه وام‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند. ملموس‌ترین کاربرد را می‌توان در آربیتراژ ارزهای دیجیتال ذکر کرد. از طریق مکانیسم Flash loans یا وام‌های بسیار سریع، می‌توانید بدون داشتن سرمایه هم آربیتراژ را انجام دهید.

مکانیسم کسب درآمد در DFI.Money

ارز دیجیتال DFI.Money

پس از اینکه کاربر توکن‌های خود را به استخرهای DFI.Money منتقل کرد، استراتژی استخراج بهینه به صورت خودکار اجرا می‌شود تا بیشترین سود استخراج ممکن حاصل شود. پس از ایجاد سود، 90 درصد سود به طور خودکار از طریق DEX به توکن اصلی (iToken) که از طریق آن سرمایه‌گذاری شده بود، تبدیل می‌شود. در نتیجه منافع دارندگان iToken افزایش می‌یابد. 10٪ باقی‌مانده سود را YFII پس می‌گیرد و این سود طبق پروتکل YIP-5 توزیع می‌شود.

همچنین ببینید: قیمت لحظه‌ای ارزهای DeFi

چطور دیفای مانی یا توکن وای فای 2 خریداری کنیم؟

در حال حاضر بهترین و ساده‌ترین مسیر خرید بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال، خرید آنها از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است؛ چراکه خطر بلوکه شدن و از دست دادن سرمایه، آن‌طور که در صرافی‌های خارجی اتفاق می‌افتد، وجود ندارد. البته برای خرید اغلب آلت کوین‌ها شما نمی‌توانید از ریال، دلار یا به‌ طور کلی ارزهای فیات استفاده کنید.

هرچند برخی صرافی‌های ایرانی تعداد معدودی از این آلت کوین‌ها را که در بازار ایران بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به فروش می‌رسانند ولی برای خرید اکثر آلت کوین‌ها، مانند YFII، نمی‌توان از آنها استفاده کرد. برای این منظور شما باید بعد از مراجعه به یک صرافی خارجی از طریق خدمات جفت‌ارز اقدام به خرید YFII کنید.

توکن‌های دیفای مانی برای خرید در صرافی‌هایی مانند، صرافی بایننس، OKEx ،Bilaxy ،Huobi Global و همچنین در اکثر صرافی‌های DEX در دسترس هستند و بیشترین معاملات توکن YFII در این صرافی‌ها انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید با شرکت در یک استخر سرمایه‌گذاری دیفای مانی، توکن YFII (وای فای 2) دریافت کنید.

پس از خرید، توکن‌های YFII را می‌توان در هر کیف پولی که از استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کند، ذخیره کرد.

می‌توانید قیمت لحظه‌ای و تاریخچه قیمت دیفای مانی را در صفحه قیمت DFI.Money مشاهده کنید.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که با توجه به رشد بی‌سابقه قیمت YFI استقبال خوبی از توکن YFII (وای فای 2) شده است و تصمیم‌گیری‌های احساسی زیادی در خصوص این کوین‌ها وجود دارد. بنابراین با اطلاعات کامل و مطالعه دقیق جهت سرمایه‌گذاری در این توکن‌ها اقدام کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments