آینده ارز دیجیتال کاردانو + پیش بینی قیمت Cardano

زمان مطالعه: 11 دقیقه

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد: تمامی مراحل ایجاد آن بر اساس قواعد علمی طرح‌ریزی شده و از بنیادی عمیقاً آکادمیک برخوردار است. تحولات تکنولوژیک در پی چنین ویژگی‌ای می‌تواند ایجاد شود و آینده ارز دیجیتال را در سایه بهره‌گیری از علم، بسیار درخشان سازد. در این مقاله قصد داریم آینده ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) را بررسی و پیش بینی قیمت آن را بررسی کنیم.

کاردانو (Cardano) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کاردانو اولین پروژه بلاکچین جهان است که بر اساس بررسی‌های تخصصی و کارشناسانه و همچنین روش شواهد تحلیلی طراحی شده است. کاردانو به تکنولوژی نسل سوم بلاکچین مجهز است و بر اساس الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام (PoS) کار می‌کند. کاردانو در نظر دارد که با ایجاد شفافیت، تداوم‌پذیری، تأمین امنیت کاربر و ایجاد زیرساخت مناسب برای شرکت‌ها و کسب‌و‌کار‌ها، جهان را تغییر دهد و اعتماد را به سیستم جهانی بازگرداند. آینده کاردانو در پرتو چنین برنامه‌هایی رو به رشد ارزیابی می‌شود.

معماری و ساختار کاردانو متشکل از دو لایه است: لایه تسویه کاردانو (CSL) که برای تراکنش از ارز دیجیتال یا کوین ADA استفاده می‌کند و لایه محاسباتی (CCL) که بر قرارداد هوشمند مبتنی است و به عنوان وسیله مبادله عمل می‌کند.

آینده کاردانو

مروری بر وضعیت کاردانو

نام پروژه کاردانو (Cardano)
نماد ADA
وبسایت رسمی Cardano.org
مبتنی بر بلاکچین
تکنولوژی نسخه بهتری از POW اتریوم
عرضه کل 31,112,483,745 ADA
سال عرضه 2017
پلتفرم صرافی

Binance, Huobi Global, HitBTC, Bitrue, Binance JEX, BKEX, Kraken, ZBG, Upbit, Bithumb, Zb.com, CoinEx, Bitmax, MXC, Cointiger, HBTC.

کاردانو پتانسیل فراوانی برای غلبه بر اتریوم دارد و حریف قابلی برای کوین‌های کم‌قیمت محسوب می‌شود. بلاکچین کاردانو قابلیت اجرای قرارداد هوشمند را دارا است و چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است؛ زیرا از ساختاری علمی برخوردار است و همچنین اولین رمزارز است که در امکانات پزشکی به کار می‌رود. افرادی که از سال 2017 پیگیر ارزهای دیجیتال هستند، نظر مساعدی نسبت به کاردانو دارند؛ زیرا کاردانو در آن زمان نسبت به اتریوم، لایت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال امکانات بهتری داشت، از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار بود و سرعت تراکنش‌اش حدوداً دو برابر ارزهای دیجیتال دیگر بود.

آینده کاردانو بسیار درخشان است. خرید کاردانو نه تنها یک سرمایه‌گذاری بزرگ بلکه مشارکت در ساخت یک پروژه عظیم است. کاردانو موفق شده که در برخی از تراکنش‌ها هزینه کارمزد را حذف کند و در حال حاضر نیز ادعا می‌کند که دارای پلتفرم نسل سومی است که می‌تواند به راحتی در بستری پیاده‌سازی شود که امکان ایجاد آن زیرساخت‌ها برای بیت کوین و سایر رمزارزها ممکن نیست.

آینده کاردانو

کاردانو قصد داشت در سال 2020، Hydra Solution را راه‌اندازی کند که عملکرد سیستم ریز‌پرداخت (Micropayment) را ارتقا می‌داد. اولویت کاردانو افزایش سرعت سیستم ریز‌پرداخت در شبکه است اما با افزایش سرعت ریزپرداخت، مقیاس‌پذیری شبکه نیز کاهش می‌یابد و تأخیر (Latency) شبکه همچنان کم می‌ماند. شرکت کاردانو با اتکا به Hydra می‌تواند به صورت غیرمستقیم توسعه‌دهنده (Developer) استخدام ‌کند. به این صورت که شرکت کاردانو به تعدادی توسعه‌دهنده اختیار می‌دهد اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp) تولید کنند و با این کار نه تنها به سمت تولید یک محصول می‌روند بلکه تلاش می‌کنند که بهترین خدمات خود را ارائه دهند.

همچنین می‌توانند به دانشمندان و پژوهشگران برای ساخت واکسن کمک کنند. به این صورت که آنها قصد دارند داده‌های مطالعاتی ویروس کرونا را به یک ابَر کامپیوتر بدهند و با کمک نرم‌افزاری که تمامی دستگاه‌های رایانه در سراسر جهان را به هم متصل می‌سازد، به پژوهش در این راه سرعت ببخشند.

تفاوت کاردانو با دیگر آلت کوین‌ها

آینده ارز دیجیتال کاردانو

  1. زبان برنامه‌نویسی کاردانو Haskell است. آلت کوین‌های دیگر از این زبان پیروی نمی‌کنند.
  2. کاردانو از الگوریتمی به نام Ouroboros استفاده می‌کند.
  3. کاردانو از دو لایه تشکیل شده است: یک لایه پرداختی (CSL) و یک لایه محاسباتی (CCL). این دو لایه، عملیات محاسباتی را از حساب‌های دفتر کل توزیع شده جدا می‌کنند.
  4. سرعت تراکنش‌های کاردانو حدود 257 تراکنش در ثانیه است!

شلی (Shelley) عصر جدید کاردانو

از زمان تأسیس کاردانو تا کنون، نسخۀ بایرن (Byron) روی این شبکه فعال بوده است. همان‌طور که قبلاً در مقاله استیکینگ کاردانو گفته شد، شلی (Shelley) عصر جدیدی برای کاردانو است. تیم توسعه‌دهنده کاردانو، مسیر پیشرفت کاردانو را به 5 مرحله تقسیم کرده است. شلی مرحلۀ دوم این مسیر است. این به‌روزرسانی، گامی در جهت غیرمتمرکزشدن کاردانو است.

این به‌روزرسانی موجب شد که هیجان زیادی در قیمت کاردانو و توکن آن ADA ایجاد شود. به دنبال آن، آینده ارز دیجیتال کاردانو می‌تواند امیدوارکننده‌تر باشد.

به‌روزرسانی کاردانو و انتقال شبکه آن به شبکه شلی، یکی از چشمگیرترین انتقال‌های تاریخ رمزارزها است.

چارلز هاسکینسون، مؤسس کاردانو، معتقد است که پس از این به‌روزرسانی، آینده‌ کاردانو بسیار لذت‌بخش‌تر می‌شود و به اعتقاد وی هیچ رمزارز دیگری قابل مقایسه با آن نیست.

پس از این به‌روزرسانی، شلی شاهد استقبال خوبی از سوی کاربران بوده است و تنها در یک روز، صدها استخر سرمایه‌گذاری به شلی پیوستند. پس از راه‌اندازی شبکه شلی، 481 استخر که 416 تای آن فعال است، برای سرمایه‌گذاری به این شبکه پیوستند، البته این اعداد دائماً در حال تغییرند. این میزان اعتماد به کاردانو و شبکۀ شلی، می‌تواند آینده رمزارز کاردانو را به سمت سودهی ببرد.

به‌روزرسانی کاردانو موجب شد که ارزش آن افزایش یابد. هاسکینسون معتقد است که اگر تمام برنامه‌های تیم وی به خوبی پیش برود، آینده ارز کاردانو بسیار امیدوارکننده‌تر از بیت کوین خواهد بود.

چرا کاردانو را نسل سوم ارزهای دیجیتال می‌دانند؟

آینده ارز کاردانو

به گفتۀ چارلز هاسکینسون، بلاکچین سه نسل دارد. بنیانگذار اتریوم معتقد است کاردانو نسل سوم بلاک چین است. در ادامه مقاله به معرفی 3 نسل بلاک چین می‌پردازیم.

نسل اول بلاکچین: بیت کوین و تغییر نوع انتقال پول

آینده ارز کاردانو

در دنیای مدرن، یکی از متداول‌ترین سؤالات این است که آیا روشی وجود دارد که بتوان به کمک آن پول را بدون هیچ واسطه‌ای و همچنین به صورت غیرمتمرکز، بین دو یا چند شخص انتقال داد؟

ساتوشی ناکاموتو با خلق بیت کوین به تمام پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ داد.

بیت کوین این امکان را فراهم کرد که پول بدون هیچ واسطه‌ای و به صورت غیرمتمرکز بین دو شخص جابه‌جا شود. اما این بلاکچین با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

در بیت کوین هیچ راهی وجود ندارد که برای یک تراکنش شرایط خاصی در نظر گرفته شود. به‌ عنوان مثال اگر علی کارمند یک شرکت است و قرار است حقوق او به صورت بیت کوین پرداخت شود، رئیس شرکت نمی‌تواند بیت کوین را با شرط انجام‌پذیری صحیح کار، در همان ابتدا پرداخت کند. زیرا بیت کوین قابلیت پذیرش شرایط خاص را ندارد.

برای به وجود آوردن چنین شرایطی، باید یک برنامه‌نویسی پیچیده و در عین حال یکپارچه صورت پذیرد. به دلیل وجود این مشکل، نسل دوم بلاکچین تولید شد.

نسل دوم بلاکچین: اتریوم و قراردادهای هوشمند آن

برای پایان دادن به مشکل نسل اول بلاکچین، Smart Contract (قرارداد هوشمند) تولید شد.

کاربران در قراردادهای هوشمند می‌توانند انتقال پول را به صورت غیرمتمرکز و بدون واسطه انجام دهند. همچنین در این قراردادها می‌توانید هر گونه شرطی را برای طرف مقابل بگذارید.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق اتریوم توانست با رفع این مشکل، یک بلاکچین قدرتمند را تأسیس کند. این ویژگی (قرارداد هوشمند) آنقدر جذاب بود که به سرعت با استقبال کاربران همراه شد.

اما نسل دوم بلاک چین نیز مشکلاتی داشت. پیش‌بینی نکردن مقیاس ‌پذیری در این بلاکچین به عنوان یک مشکل در نسل دوم بلاکچین مطرح بود. در زمان طراحی این پروژه، مقیاس‌پذیری پیش‌بینی نشده و با ورود کاربران، گنجایش و سرعت انجام تراکنش‌ها به مشکل خورد.

برای رفع چنین مشکلی نسل سوم بلاکچین وارد شد.

نسل سوم بلاکچین: کاردانو

هاسکینسون می‌دانست که بلاکچین اتریوم نیاز به تغییراتی دارد.

هاسکینسون از ویژگی‌های مثبت دو نسل قبل بلاک چین در کاردانو استفاده کرد. او با ادغام کردن ویژگی‌های مثبت دو نسل قبل به علاوه اضافه کردن یک سری ویژگی‌های مثبت جدید، کاردانو را به وجود آورد.

ویژگی‌های مثبت جدید کاردانو عبارت‌اند از:

  1. مقیاس‌پذیری
  2. کارکردپذیری مشترک
  3. پایداری مطلوب

همان‌طور که گفته شد، کاردانو منحصربه‌فرد است و با فلسفه علمی و دانشِ داوریِ همتا خلق شده است. کاردانو به دلیل قدرتمند بودن و همچنین رفع مشکلات دو نسل قبل بلاک چین، به سرعت در حال انتشار است. به گفتۀ هاسکینسون، کاردانو در تلاش است که مشکلات اتریوم را نداشته باشد. هاسکینسون آینده کاردانو را امیدوارانه توصیف می‌کند.

پیش بینی قیمت آینده کاردانو (Cardano)

آینده کاردانو

برای پیش‌بینی قیمت آینده کاردانو فرض می‌گیریم که اثر منفی همه‌گیری کرونا از بازار ارزهای دیجیتال حول‌و‌حوش ژولای 2020 از بین رفته است و در آن برهه بازار بازسازی و بهبود خود را شروع کرده است.

به زودی ممکن است کاردانو با PwC اعلام شراکت کند و به نظر می‌رسد این شراکت به نفع هر دو طرف است. کاردانو برای اینکه بر اتریوم غلبه کند، بسیار تلاش کرده است و می‌خواهد ارز دیجیتال خود را به ارزشمندترین گزینه سرمایه‌گذاری بعد از اتریوم تبدیل کند.

کاردانو تقریباً خود را به اندازه کافی ثابت کرده‌ است و بهتر است بر جذب سرمایه‌گذارهای بزرگ‌تر تمرکز کند یا محصولی عرضه کند که بتواند حجم ارزش بازار را افزایش دهد.

کاردانو اخیراً با شرکت Gen Two AG نیز مشارکت داشته است. شرکت Gen Two AG در نظر داشت محصول مالی جدیدی بر بستر بلاکچین بسازد تا با استفاده از آن بتواند در بازارهای آینده رقابت کند؛ زیرا آنها به درک این مطلب رسیده‌اند که بلاکچین پدیده بزرگ بعدی خواهد بود. کاردانو علاوه بر اینها با دولت ازبکستان نیز قویاً همکاری دارد. در این کشور برای تأمین امنیت شبکه از Emurgo استفاده می‌شود.

اوایل سال 2020 که هنوز ویروس همه‌گیر نشده بود، قیمت کاردانو به آرامی در حال رشد بود اما کرونا سر رسید و قیمت‌ها مجدداً کاهش یافت. امید است که در سال 2021 از شر این ویروس نجات یابیم که در این حالت طبیعتاً دیگر خطری بازار ارزهای دیجیتال را تهدید نخواهد کرد و در این صورت ممکن است قیمت ADA از 1.5 دلار عبور کند. در صورتی که کاردانو را در قیمت 0.044 خریده باشید و بتوانید در قیمت 1.5 دلار بفروشید در این صورت RoI یا نرخ بازدهی سرمایه‌تان مقدار بسیار زیادی خواهد شد؛ فقط باید بتوانید برای مدتی ارز دیجیتال کاردانوی خود را هودل (HODL) کنید.

آینده کاردانو

تحلیلگران، پیش‌ بینی‌ قیمت کوین‌های مهم را در صفحه توئیتر خود یا در سایر رسانه‌های مجازی منتشر می‌کنند. معمولاً صاحبان ارزهای دیجیتال محصول خود را آپدیت و به‌‎روز نگه می‌دارند. برخی اوقات شرکت‌ها اعلام می‌کنند که قصد دارند به زودی با شرکت معتبری مشارکت کنند و در این شرایط سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند با اعلام رسمی این خبر، قیمت کوین پروژه مذکور رشد خواهد داشت.

در صفحه قیمت کاردانو (Cardano) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت ADA و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

به این ترتیب در عرض یک هفته حجم ارزش بازار ارز دیجیتال ممکن است 1 میلیون دلار افزوده شود و این خود باعث تقویت رشد کوین خواهد شد. از الان تا 5 یا 10 سال آینده طبیعتاً چهره تکنولوژی‌های به‌کاررفته دگرگون می‌شود و در پی آن ممکن است شوک‌های قیمتی رخ دهد. این نوسانات قیمتی سرمایه‌داران را از بازار سهام به سمت بازار ارزهای دیجیتال سوق خواهد داد.

سال 2025 سال فوق‌العاده‌ای برای ارزهای دیجیتال خواهد بود؛ زیرا در این سال اکثر ارزهای دیجیتال مهم و مطرح وضعیت پایداری پیدا می‌کنند و تعداد سرمایه‌گذاران این بازار نیز رشد خواهد کرد و تعداد تراکنش‌ها بر واحد ثانیه نیز افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

کاردانو پروژه‌ای است که با بهره‌گیری از دو لایه مجزا و با استفاده از قرارداد هوشمند در تلاش است که بر جای اتریوم بنشیند. بنیاد این پروژه کاملاً علمی است و تیم طراح آن همگی دانشگاهی هستند. کاردانو کوینی به نام ADA دارد. بنیاد علمی این پروژه باعث شده که تکنولوژی‌های به کار رفته در آن توان رقابتی بالایی داشته باشند و در راستای افزایش سرعت تراکنش، مقیاس‌پذیری و تأمین امنیت شبکه کارا عمل کنند. آینده ارز دیجیتال کاردانو زیر سایه چنین روحیه‌ای قطعاً درخشان خواهد بود. پیش بینی قیمت کاردانو و سایر ارزهای دیجیتال را نمی‌توان به صورت دقیق انجام داد، اما با  توجه به پیشرفت‌های پروژه کاردانو، می‌توان آینده درخشانی برای آن متصور شد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

عالی بود ممنون

کاردانو تا عید چند دلاره؟؟

نمیشه دقیق گفت چون عوامل مختلفی هستن که روی قیمت رمزارزها تاثیر گذار هستند

بسیار ممنون مطالب بسیار آموزنده و راهنمای خوبی بود انشالله همیشه موفق و پیروز باشید

سلام . اینطوری که پیش بینی میشه در بعضی پیش بینی ها قیمت های بالاتری برا کاردانو در نظر میگیرن تا ده سال آینده در مقایسه با ۵ دلار اصلا هیچی نیس . مثلا اتریوم در طی ۵ سال ب ۲ هزار دلار رسیده یعنی کاردانو پتانسیلشو نداره برا ۵ ۶ ال آینده به اینجور قیمتی برسه ؟

ارتباطی نداره، تعداد سکه اتریوم ۱۲۰ میلیون و کاردانو ۴۵ میلیارد هست!!!

تارگت کاردانوتاپایان امسال۱۲دلاره

سال تموم شدو ۱ لاره

خیلی ممنونم من با توجه به این مقاله خرید کردم و الان واقعا خوشحالم!!!! به نظرتون الان بفروشم؟

سلام میتونید سودتون رو ذخیره کنید

به نظر من ارزهای مطرح مثل ADA رو اصلا نباید فروخت . من مطمئنم که دولتها به زودی با رمزارزها موافقت و همراه میشن و دارندگان رمزارز تنها میلیاردرهای جهان میشن

فک کنم الان کلا نا امید شدی مثل من که نابود شدم

سلام یعنی اینطور که پیشبینی شده تا آخر سال۲۰۲۱ ارزش کاردانو به چقدر میرسه

سلام. قیمت رو نمیشه پیش بینی کرد. نکته اینه که در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، کاردانو دارای خواص قنی زیادی است.