قیمت لحظه ای یونی سواپ + نمودار قیمت UNI 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Uniswap
UNI
رتبه: 23
$ 8.02
520,522 تومان
2.20%
ارزش کل بازار
$ 6,047,110,525
حجم معاملات 24 ساعته
$ 154,185,946
عرضه در گردش
753,766,667 UNI
عرضه کل
1,000,000,000 UNI


نوسانات و اطلاعات قیمت یونی سواپ

هر واحد یونی سواپ در این لحظه با قیمت 8.02 $، معادل 520,522 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال یونی سواپ، معادل $ 6,047,110,525 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 154,185,946 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 2.2% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت یونی سواپ یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره یونی سواپ

یونی سواپ (UNI) یک بستر محبوب معاملاتی غیرمتمرکز است که به خاطر نقشش در تسهیل معاملات خودکار حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) شناخته می‌شود. یونی سواپ به عنوان نمونه‌ای از یک بازارساز خودکار (AMM) در نوامبر ۲۰۱۸ توسط هایدن آدامز، توسعه‌دهنده اتریوم (ETH)، راه‌اندازی شد، اما به لطف پدیده‌ی DeFi و افزایش چشمگیر معاملات، محبوبیت قابل توجهی به دست آورد.
هدف یونی سواپ این است که معاملات غیرمتمرکز را به صورت خودکار و کامل برای هرکسی فراهم کند و در عین حال کارایی معاملاتی را نسبت به صرافی‌های سنتی بهبود بخشد. یونی سواپ با حل مسائل نقدینگی با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، کارایی بیشتری ایجاد می‌نماید و از مشکلاتی که گریبان‌گیر اولین صرافی‌های غیرمتمرکز بود، اجتناب می‌کند.
در سپتامبر ۲۰۲۰، یونی سواپ با ایجاد و اعطای توکن حاکمیتی خود، UNI، به کاربران، یک قدم فراتر رفت. این امر هم فضای سودآوری و هم توانایی کاربران برای شکل دادن به آینده‌ی یونی سواپ را به همراه داشت که جنبه‌ی جذابی از نهادهای غیرمتمرکز است.
در واقع، یونی سواپ با هدف ایجاد نقدینگی و در نتیجه تسهیل معاملات و ارزشی که معاملات ایجاد می‌کنند، برای حوزه DeFi به وجود آمده است. یونی سواپ که یکی از بازارسازهای خودکار بزرگ حال حاضر است، صرفا یک صرافی غیرمتمرکز نیست؛ بلکه تلاش می‌کند مشکلاتی را که بسترهای معاملاتی با نقدینگی داشتند، حل نماید.
یونی سواپ با خودکارسازی فرآیند بازارگردانی، با محدود کردن ریسک و کاهش هزینه‌ها برای همه طرفین، سرمایه‌گذاران را به فعالیت بیشتر تشویق می‌کند. این سازوکار همچنین نیاز به احراز هویت کاربران را بی‌اهمیت می‌داند و از لحاظ فنی هرکسی می‌تواند برای هر جفت‌ارز معاملاتی، یک استخر نقدینگی ایجاد کند.
یونی سواپ یک نسخه دوم (V2) نیز دارد که ویژگی‌های جدیدی مانند جفت‌ارز‌های ERC-20، تبادل‌های آنی و موارد دیگر را معرفی می‌کند. آخرین نسخه یونی سواپ، یعنی نسخه سوم (V3)، در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۱ روی شبکه اصلی راه‌اندازی شد. این نسخه از کارایی سرمایه‌گذاری بیشتری برای تأمین‌کنندگان نقدینگی، اجرای بهتر برای معامله‌گران و زیرساخت بهبودیافته برخوردار است. شایان ذکر است از زمان راه‌اندازی آن، علاقه زیادی به جفت‌ارز‌های UNI به دلار استرالیا (AUD) و یورو (EUR) به وجود آمد.

تاریخچه قیمت یونی سواپ

UNI در طول تاریخ خود نوسانات زیادی را تجربه کرده است و عوامل متعددی می‌توانند بر قیمت آن تأثیر بگذارند. تقاضا برای توکن‌های حاکمیتی، وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال و موارد دیگر، از جمله عواملی به شمار می‌روند که در تعیین قیمت UNI نقش داشته‌اند.
صرافی یونی سواپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز، نقش مهمی در قیمت UNI ایفا می‌کند. رشد و پذیرش این صرافی می‌تواند به افزایش تقاضا برای UNI و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شود. به عنوان مثال، قیمت UNI در آستانه راه‌اندازی نسخه سوم یونی سواپ روی شبکه اصلی به بالاترین حد خود یعنی ۴۴.۹۷ دلار رسید.
در مقابل، صرافی‌های غیرمتمرکز دیگری مانند پنکیک سواپ (CAKE) و سوشی سواپ (SUSHI) در حال رقابت با یونی سواپ هستند. افزایش سهم بازار این صرافی‌ها می‌تواند به ضرر UNI باشد. همچنین قوانین و مقررات جدید در خصوص ارزهای دیجیتال می‌توانند بر تقاضا برای UNI و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند.
یونی سواپ در سپتامبر ۲۰۲۰ با قیمتی حدود ۳.۴۹ دلار به دنیای ارزهای دیجیتال قدم گذاشت. در همان سال، UNI نوسانات جزئی را تجربه کرد و در محدوده ۵.۷ تا ۲.۹ دلار باقی ماند. اما سال ۲۰۲۱ با صعودی طوفانی آغاز شد و UNI در ماه می به اوج خود یعنی ۴۴.۹۷ دلار رسید. این اوج قیمتی دیری نپایید و در اواسط جولای، شاهد سقوط قیمت UNI تا ۱۴.۵۷ دلار بودیم. در ادامه سال، قیمت UNI ثبات نسبی به خود گرفت و در اواخر سپتامبر ۲۰۲۱ به ۳۱.۳۴ دلار رسید.
سال ۲۰۲۲ برای UNI سالی پر از نوسانات کوچک بود. بالاترین قیمت ثبت‌شده برای UNI در ژانویه ۲۰۲۲ رخ داد و این ارز دیجیتال قیمتی معادل حدود ۱۷ دلار را به خود دید. در ژوئن ۲۰۲۲، قیمت یونی سواپ مجدد محدوده ۳.۶۵ دلار را لمس کرد و تا پایان سال ۲۰۲۳ با نوسانات جزئی بازار ارزهای دیجیتال را همراهی کرد.

پیش‌بینی قیمت یونی سواپ

پیش‌بینی قیمت یونی سواپ به عوامل مختلفی از جمله شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال، پیشرفت‌های صنعت بلاکچین و میزان پذیرش آن توسط کاربران و سرمایه‌گذاران بستگی دارد. با توجه به توان بالای یونی سواپ، انتظار می‌رود که قیمت UNI در بلندمدت افزایش یابد.
تحلیل‌گران Changelly پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز UNI در پایان سال ۲۰۲۴ پایین‌تر از ۶.۶۲ دلار نخواهد آمد. با بررسی روند قیمت‌ ارز دیجیتال یونی سواپ در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل و حداکثر قیمت توکن UNI حدود ۲۳.۹۵ و ۲۹.۵ دلار باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان Changelly، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ توکن یونی سواپ حداقل ۳۳.۵ دلار و حداکثر ۴۱.۷۴ دلار قیمت داشته باشد. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت ارز دیجیتال UNI ممکن است به ۵۴.۱۹ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۶۳.۶۴ دلار برسد. در نهایت، برآورد شده است که قیمت رمزارز یونی سواپ در سال ۲۰۳۰ بین ۱۶۵.۵۸ دلار و ۱۹۹.۰۱ دلار معامله شود.

توکنومیک یونی سواپ

کل عرضه یونی ‌سواپ، یک میلیارد UNI است. این توکن‌ها طی چهار سال در دسترس قرار می‌گیرند و پس از آن، یونی‌ سواپ برای حفظ مشارکت در شبکه، نرخ تورم دائمی ۲ درصد را اعمال خواهد کرد.
در حال حاضر توزیع توکن به این شرح است: ۶۰ درصد به اعضای جامعه یونی ‌سواپ (یعنی کاربران)، ۲۱.۵۱ درصد به اعضای تیم، ۱۷.۸ درصد به سرمایه‌گذاران و ۰.۶۹ درصد به مشاوران. توزیع سه مورد آخر بر اساس برنامه‌ای چهار ساله انجام می‌شود.
از سهم ۶۰ درصدی که به کاربران اختصاص دارد، ۱۵ درصد به کسانی که قبل از ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ از یونی ‌سواپ استفاده کرده‌اند، قابل دریافت است. حتی کاربرانی که تراکنش‌هایی انجام داده‌اند که هرگز موفقیت‌آمیز نبوده نیز واجد شرایط دریافت ۴۰۰ توکن UNI هستند.
هدف از توکن UNI، ایجاد مالکیت مشترک جامعه در رشد و توسعه این پروتکل غیرمتمرکز است. این امر به دارندگان توکن UNI اجازه می‌دهد تا به طور خنثی و بدون اعتماد در حکم‌رانی پروتکل یونی‌ سواپ و اکوسیستم آن مشارکت کنند. موفقیت و پذیرش محصولات یونی ‌سواپ تأثیر مثبتی بر قیمت UNI خواهد داشت و در نتیجه دارندگان توکن را برای مشارکت در توسعه پایدار اکوسیستم ترغیب می‌کند.
چهار سال پس از راه‌اندازی توکن UNI، در سپتامبر ۲۰۲۴، نرخ تورم دائمی ۲ درصد به صورت سالانه اعمال خواهد شد. این کار برای اطمینان از ادامه مشارکت در اکوسیستم یونی ‌سواپ با کاهش انگیزه دارندگان غیرفعال انجام می‌شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

مثل بورس ایران میماند شصت درصد آمده پایین خجالت نمکشه

سرمایه خود را هدر ندهید ارز دیجیتال = ضرر

عالیه قراره همین روزا پامپ بشه

غلط کرده هرکی میگه خوبه یک مشت نهنگه حرام لقمه سرمایه مردم رابه تاراج میبرند

دوباره به ۴۰دلارمیرسه؟