صرافی اکسیر (exir) – بررسی قیمت و امکانات

صرافی اکسیر

  • تعداد ارز: 64
  • حداکثر کارمزد: %0.35
  • کیف پول اختصاصی: دارد
  • اپلیکیشن: دارد
  • قدمت صرافی: 6 سال
  • زمان احراز هویت: 1 روز

معرفی صرافی اکسیر و بررسی قیمت‌ها

بی‌ تردید خرید و فروش انواع ارز دیجیتال از صرافی‌های ایرانی یا خارجی، بهترین شیوه معامله این ارزها تلقی می‌شود. اما زمانی که صرافی‌های خارجی حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند، استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌تواند جایگزین مناسبی برای انجام معاملات رمزارزی باشد. صرافی اکسیر یکی از اولین صرافی‌های رمزارزی ایرانی است که با آغاز به کار خود، دریچه‌ای جدید را به روی کاربران ایرانی طرفدار دنیای رمزارزها گشود.

اکسیر چیست؟

اکسیر نام یک صرافی رمزارزی ایرانی است که در حال حاضر به عنوان یک بازار معاملاتی ایمن در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. در ادامه این مطلب بیشتر با این صرافی آشنا می‌شویم.

صرافی اکسیر در چه سالی تأسیس شده است؟

سال 1396 برای تیم صرافی اکسیر سال بسیار مهمی بود. آنها پس از 2 سال تحقیق و اقدام، بالأخره شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایشان بودند و در بهمن ماه همان سال صرافی اکسیر (Exir) متولد شد.

آدرس صرافی اکسیر کجاست؟

دفتر صرافی اکسیر در پارک علم و فناوری پردیس واقع شده است.

شماره‌های تماس این صرافی نیز 02191300182 و 02191300236 است که می‌توانید برای پاسخ به سؤالاتتان از آنها کمک بگیرید.

کارمزد اکسیر چقدر است؟

کارمزد معاملات در صرافی اکسیر، به سطح کاربری شما بستگی دارد. سطوح کاربری در این صرافی 5 سطح است که از میگو تا نهنگ نام‌گذاری شده‌اند. هر چه سطح کاربری شما بالاتر باشد، کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد. به‌ عنوان ‌مثال در صورت انجام معامله (Taker) در سطح 1، باید 0.35% کارمزد پرداخت کنید. این در حالی است که در سطح 5 این کارمزد تنها 0.15% خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با سطوح کاربری و میزان کارمزدها به نشانی exir.io/exir_fees مراجعه کنید.

مزایا و امکانات اکسیر چیست؟

هرچند که تا حدودی با صرافی رمزارزی اکسیر آشنا شدیم، اما ثبت نام و استفاده از یک صرافی بدون دانستن مزایا و معایب آن و بدون مقایسه آن با سایر صرافی‌های مشابه، اشتباه است. با هم به بررسی مزایا و معایب این صرافی می‌پردازیم:

بازار شبیه ساز

شما می‌توانید از طریق بازار شبیه‌سازی‌شده (تست نت (Testnet)) صرافی اکسیر، بدون نیاز به سرمایه و احراز هویت در صرافی، اقدام به انجام معاملات رمزارزی در بستر این سامانه کنید و با نحوه کار این صرافی بیشتر آشنا شوید. اگر می‌خواهید این بخش از صرافی را امتحان کنید، به نشانی exir.io/announcement/testnet مراجعه کنید.

ابزار حد ضرر (Stop Loss)

شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، تا حدود زیادی مانع ضرر کردن در معاملات خود شوید یا حداقل میزان آن را کمتر کنید. اگر تاکنون با این ابزار کار نکرده‌اید، بهتر است حتماً با یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید.

خرید حداقلی بدون محدودیت

برخی از صرافی‌ها امکان خرید حداقلی ندارند و همین امر منجر به روانه شدن سرمایه‌های اندک به صرافی‌های دیگر می‌شود. در صرافی اکسیر شما محدودیتی در حداقل میزان خرید ندارید.

بهره‌مندی از اپلیکیشن

وجود یک برنامه کاربردی (اپلیکیشن) گاهی می‌تواند معجزه کند. کاربرانی مانند تریدرهای حرفه‌ای که سرعت عمل برای آنها مهم است، تحلیل‌های خود را روی کامپیوتر انجام می‌دهند؛ اما معاملات خود را با گوشی همراه و البته برنامه کاربردی خود پیش می‌برند تا کمترین وقتی از آنها تلف نشود. به همین دلیل اکسیر اقدام به طراحی اپ برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOs نموده است.

امنیت نسبتاً بالا

امکان فعال‌سازی رمز پیامکی برای حساب کاربری، یکی از خدماتی است که می‌تواند امنیت حساب شما را به ‌شدت بالا ببرد. برای این کار کافی است پس از ورود به ناحیه کاربری خود، روی گزینه امنیت کلیک کنید تا بتوانید مراحل لازم را انجام دهید.

کیف پول اختصاصی

کیف پول اختصاصی برای هر یک از ارزهای دیجیتال قابل‌معامله در اکسیر، کمک می‌کند که وقتی قصد برداشت و واریز ارزهای دیجیتال به والت شخصی خود را ندارید، آنها را در یک کیف پول امن نگهداری کنید. از سوی دیگر این امر سبب مدیریت آسان‌تر دارایی‌های کریپتویی شما خواهد شد.

دریافت پاداش با دعوت از دوستان

در این صرافی می‌توانید با دعوت از دوستان از طریق لینک دعوت اختصاصی خود، از دو امتیاز ویژه برخوردار شوید. اول اینکه 40 درصد از کارمزد معاملات دوستان شما برای مادام‌العمر به حساب کاربری شما واریز خواهد شد. از سوی دیگر دوست شما نیز 10 درصد کارمزد را تخفیف خواهد گرفت. البته این پاداش مختص کاربران سطح 2 به بالا است و شامل کاربران سطح 1 یا همان کاربران بدون احراز هویت کامل، نمی‌شود.

برنامه تسویه ريالی منظم

بنا به گزارش کاربران، تسویه‌حساب‌های ريالی این صرافی، از منظم‌ترین‌ها در بین صرافی‌های ایرانی است.

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته یکی از مزیت‌هایی است که برای هر صرافی معتبر یک امر مهم تلقی می‌شود.

معایب اکسیر چیست؟

اکسیر با تمام ویژگی‌های جذاب و مثبتی که دارد، مشکلاتی نیز دارد که قبل از شروع کار با آن بد نیست بدانید:

تنوع پایین رمزارزها

تنوع ارزهای قابل‌معامله در این صرافی بسیار اندک است. شما در این صرافی فقط قادر به خرید و فروش بیت کوین و 21 آلت کوین دیگر هستید.

احراز هویت زمان‌بر

در دوره‌ای که برخی از رقبای اکسیر پروسه احراز هویت را به کمتر از 5 دقیقه رسانده‌اند، این پروسه در صرافی اکسیر 7 روز طول می‌کشد. این امر سبب دلسردی کاربران تازه‌وارد به دنیای ارزهای دیجیتال خواهد شد.

کارمزد غیرشفاف

هر چند که در بالا در مورد کارمزدهای این صرافی سخن گفتیم، اما میزان کارمزدهای این صرافی حداقل برای کاربران مبتدی مجهول است و نباید از آن غافل شد.

اخبار و اطلاعیه‌های صرافی اکسیر را از کجا دنبال کنم؟

نشانی صرافی اکسیر در شبکه‌های مختلف اجتماعی و اینترنتی به شرح ذیل است. با کلیک روی هر لینک به صفحه اختصاصی صرافی اکسیر وارد خواهید شد.

اینستاگرام:
instagram.com/exirofficial

کانال تلگرامی اکسیر:
t.me/exirofficial

لینکدین:
linkedin.com/company/exirexchange

فیس‌بوک:
facebook.com/exirofficial

توییتر:
twitter.com/EXIR_Official

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments