کیف پول سیف پل چیست؟ آموزش کیف پول SafePal + ویدئو

زمان مطالعه: 9 دقیقه

اگر به بازار ارزهای دیجیتال و موارد موردنیاز برای یک سرمایه‌گذاری موفق علاقه دارید، احتمالاً تا کنون نام کیف پول سیف پل (SafePal) را شنیده‌اید. SafePal، اولین کیف پول سخت‌افزاری است که توسط Binance، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، پشتیبانی می‌شود. این کیف پول، با استفاده از توکن SFP که در شبکه هوشمند بایننس (BSC) ایجاد شده و از طریق لانچ پد بایننس معرفی گردید، تجربه استفاده از کیف پول تماماً رمزنگاری‌شده را برای کاربران، به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص این کیف پول و میزان امنیت آن هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر آموزش ترید بدون احراز هویت در کیف پول سیف پل به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کیف پول سیف پل (SafePal) چیست؟

سیف پل (SafePal) یکی از انواع کیف پول‌های سخت ‌افزاری است که با کاربری ساده و جذابی که دارد، امنیت و مدیریت راحت ارزهای دیجیتال را برای افراد، امکان‌پذیر کرده است. اما نکته جالب‌توجه این است که صرافی بایننس، به ‌عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال، از این کیف پول پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی‌ای که پیش ‌از این در دنیای ارزهای دیجیتال برای دیگر والت‌ها، سابقه نداشته است.

این سرویس با استفاده از انواع قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصربه‌فرد، به بیش از دو میلیون کاربر در بیش از 140 کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که کلیه ارزهای دیجیتال ذخیره‌شده در کیف پول سیف پل (SafePal) با برنامه SafePal همگام می‌شوند. در واقع با استفاده از این کیف پول، کاربران نه‌تنها مدیریت ایمن دارایی‌هایی خود را به عهده دارند، بلکه می‌توانند از امکاناتی نظیر ترید و انتقال توکن نیز بهره‌مند شوند.

safepal-wallet-sfp-token

کیف پول SafePal توانسته از طریق برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ نظیر سامسونگ، هواوی و Tencent، توسعه و پیشرفت خدمات خود را تضمین کند. SafePal از رویکردی بی‌نظیر برای تهیه قطعات با کیفیت بالا، در بخش سخت‌افزار خود با قیمت‌های بسیار رقابتی بهره می‌برد. در واقع گروه توسعه‌دهنده کیف پول سیف پال، ترجیح می‌دهد به‌ جای کسب سود بیشتر، امنیت و راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم کند. همین مسئله باعث شده است که این کیف پول جدید، خیلی زود به ‌عنوان رقیب اصلی دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری در بازار شناخته شود.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال ، فضای فیزیکی یا مجازی را برای ذخیره رمزارزها فراهم می‌کنند و بر اساس همین مبنا، کیف پول‌های کریپتو تحت عناوینی همچون کیف پول‌های “گرم” یا “سرد”، “آنلاین” و ” آفلاین” شناخته می‌شوند.

برخی از کیف پول‌های گرم را می‌توان از طریق یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) یا مرورگر، نصب و استفاده کرد؛ اما کیف پول‌هایی از این‌ دست در معرض هک شدن قرار دارند؛ زیرا تمامی اطلاعات در کامپیوتر ذخیره می‌شود. در مقابل، روش دیگری وجود دارد که تحت عنوان ذخیره‌سازی آفلاین یا سرد، شناخته می‌شود. در حال حاضر، ذخیره رمزارزها به ‌صورت آفلاین، مطمئن‌ترین راه برای تأمین امنیت دارایی دیجیتال شما است!

هر یک از کیف پول‌ها، در هر مدلی، یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی منحصربه‌فرد دارند. همان‌طور که حتماً می‌دانید، از کلید عمومی برای دریافت ارز از دیگران استفاده می‌شود. در واقع دیگران با داشتن این آدرس، قادر به انتقال ارز برای شما هستند؛ اما کلید خصوصی، تنها باید در اختیار صاحب سرمایه قرار گیرد. سرمایه‌گذار با استفاده از این کلید، وارد کیف پول خود می‌شود و می‌تواند در صورت نیاز، ترید، خرید یا فروش انجام دهد.

عبارت Seed معمولاً یک عبارت 12 یا 24 کلمه تصادفی است که اگر به ترتیب و درست وارد کیف پول شوند، دسترسی شما به سرمایه‌تان، فراهم خواهد شد. به همین دلیل است که تنها صاحب دارایی باید به این عبارت دسترسی داشته باشد. یکی از محصولات ارائه‌شده توسط سف پل، “Cypher Seed Board” است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که عبارت Seed خود را ایمن نگه ‌دارند. در ادامه به ‌طور مفصل در مورد این محصول و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد.

توکن SFP (اس اف پی)

safepal-wallet-sfp-token

شرکت SafePal یک ارز دیجیتال منحصربه‌فرد، به نام SFP دارد. ارز دیجیتال SafePal، هجدهمین پروژه‌ای بود که از طریق لانچ پد بایننس راه‌اندازی شد؛ اما این بار Binance تصمیم گرفت از مدل اشتراکی جدید Launchpad استفاده کند که در آن دارندگان بایننس کوین می‌توانستند BNB خود را به توکن SFP در رویداد معرفی و راه‌اندازی، تبدیل کنند. در دوره راه‌اندازی توکن SFP تقریباً 50،000 شرکت‌کننده بیش از 11 میلیون BNB سپرده‌گذاری کردند. در نهایت SafePal توکن SFP را روی شبکه هوشمند بایننس (BSC)، به ‌عنوان یک توکن BEP-20 راه‌اندازی کرد.

کاربرد ارز دیجیتال سیف پل چیست؟

مشابه با بسیاری از توکن‌‎های اختصاصی، از توکن رمزارز SafePal هم می‌توان به ‌عنوان حق رأی در جامعه SFP استفاده کرد. در واقع افرادی که صاحب تعداد مشخصی توکن سیف پل باشند، می‌توانند در مورد ایجاد تغییراتی در پروتکل پیشنهاد داده و به ویژگی‌های جدید رأی دهند. علاوه بر این، دارندگان توکن SFP پاداش مضاعفی از سوی شبکه دریافت می‌کنند. این پاداش، شامل توکن‌های ایردراپ، پاداش استیکینگ و NFTs می‌شود.

در صفحه قیمت سیف پل (SafePal) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن SFP و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

همچنین دارندگان توکن SFP می‌توانند از برنامه SafePal Earn و Lending که از طریق دانلود و نصب در تلفن همراه در دسترس هستند، استفاده کنند.

برنامه SafePal

safepal-wallet-sfp-token

استفاده از برنامه SafePal از طریق دانلود از فروشگاه‌های اپ استور یا گوگل پلی، امکان‌پذیر است. پس از بارگیری، کاربران به طیف وسیعی از برنامه‌های معروف غیرمتمرکز مالی (DeFi) که در چندین شبکه بلاکچین ازجمله Ethereum، Tron و Binance Smart Chain (BSC) موجود است، دسترسی دارند. این برنامه‌ها شامل Aave ،Compound ،Uniswap ،Curve و بسیاری دیگر در بلاکچین‌های دیگر است. کاربران می‌توانند برنامه‌های غیر متمرکز (dApps) موردعلاقه خود را انتخاب و در یک bookmark ذخیره کنند تا در آینده با یک کلیک به آنها دسترسی داشته باشند.

برنامه SafePal امکان مدیریت چندین کیف پول ارز دیجیتال را از طریق یک رابط کاربری مناسب فراهم کرده است. از طریق این برنامه، افراد می‌توانند اطلاعات کیف پولشان را با دیگر کیف پول‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری به اشتراک بگذارند. خرید، فروش و ترید ارز دیجیتال از طریق برنامه کیف پول سیف پل وجود دارد.

Wallet Holder Offering (WHO)

سیف پل نوع جدیدی از کمپین ایردراپ (Airdrop) را معرفی کرده است که به ‌عنوان “Wallet Holder Offering”شناخته می‌شود. به ‌طور خلاصه، این پروژه به کاربران نرم‌افزار و کیف پول‌های سخت ‌افزاری SafePal این فرصت را داد که عضو یک جامعه ایردراپ شوند. هدف از این پروژه، ایجاد مکانیسم توزیع رمز به ‌صورت عادلانه و بدون تقلب بود.

safepal-wallet-sfp-token

برای استفاده از این طرح، افراد باید واجد شرایط خاصی باشند و چند وظیفه کوچک را به بهترین شکل ممکن، به انجام برسانند. برنامه شامل یک طرح به نام Earn to Learn است. در این برنامه، افراد با یادگیری و ابراز علاقه‌مندی در خصوص پروژه‌های جدید، ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. برای جلوگیری از تقلب، جوایز در قالب یکی از محصولات کیف پول سیف پل فقط به دارندگان توکن سیف پل تعلق می‌گیرد.

آموزش کامل کار با کیف پول سیف پل

بدون شک مراحل ساخت کیف پول جدید سیف پل تفاوت چندانی با سایر والت‌ها ندارد. اما نحوه عملکرد و کارایی این والت با والت‌های دیگر اندکی متفاوت است. با هم نحوه کار با این والت را مرور می‌کنیم.

دانلود و نصب کیف پول سیف پل

در قدم اول می‌بایست به یکی از سایت‌های خارجی مراجعه کنید و کیف پول سیف پل را دانلود کنید. در قدم بعدی باید مثل هر والت دیگری آن را نصب کنید.

سپس باید انتخاب کنید که والت نرم‌افزاری نیاز دارید یا سخت‌افزاری؟ از آنجا که ما والت نرم افزاری نیاز داریم، روی گزینه اول کلیک می‌کنیم.

در مرحله بعدی باید روی گزینه Create wallet کلیک کنید تا مراحل ایجاد کیف پول جدید آغاز شود.

در این مرحله نوبت به انتخاب رمز عبور والت می‌رسد. سپس باید برای والت خود نام انتخاب کنید و همچنین از بین گزینه‌های موجود، انتخاب کنید که عبارت بازیابی شما 12 یا 24 کلمه‌ای باشد.

برای امنیت بیشتر دارایی کریپتوی خود از عبارت پشتیبانی 24 کلمه‌ای استفاده کنید.

تبریک می‌گوییم، کیف پول Safepal شما آماده است. فراموش نکنید که حتماً از عبارت بازیابی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در مرحله بعدی تیک هر 3 گزینه را بزنید و روی Understood کلیک کنید.

اضافه کردن کوین و توکن جدید به کیف پول سیف پال (Safepal)

مطابق تصویر زیر، روی علامت + در بالای صفحه کلیک کنید.

اکنون با جست‌وجوی کوین یا توکن‌های مدنظر خود می‌توانید آنها را به والت خود اضافه کنید.

مشاهده قیمت ها در والت SafePal

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال کافی است به قسمت Markets مراجعه کنید. در این قسمت با کلیک روی هر ارز، قادر به دیدن نوسانات قیمتی آن ارز در طول 24 ساعت گذشته هستید.

نحوه ارسال و دریافت

پروسه ارسال و دریافت یک ارز در کیف پول سیف پل شبیه سایر والت‌ها است. برای ارسال یک ارز با کلیک روی آن ارز وارد صفحه آن شوید و پس از تعیین آدرس مقصد و میزان ارسال، روی گزینه Send کلیک کنید. برای دریافت نیز کافی است گزینه receipt را کلیک و آدرس عمومی آن را برای فرستنده ارسال کنید.

ترید بدون احراز هویت در کیف پول سیف پل

برای تبدیل دارایی‌های رمزارزی خود به دیگر ارزها، باز هم می‌توانید به کیف پول سیف پل اعتماد کنید. به این منظور مطابق تصویر روی گزینه چهارم کلیک کنید.

بخش سواپ، خود به چند بخش دیگر تقسیم می‌شود و کار را برای کاربر لذت‌بخش‌تر می‌کند.

سواپ (Swap)

اگر بخواهیم در مورد ویژگی مهم والت سیف پال صحبت کنیم، می‌توانیم به وجود بخش سواپ منحصربه‌فرد آن اشاره کنیم. در این بخش شبکه ارز اولیه و ثانویه اهمیتی ندارد و به‌ راحتی امکان تبدیل هر ارزی به ارز دیگر وجود دارد. به این ویژگی مهم عدم دریافت کارمزد در هنگام سواپ را نیز اضافه کنید تا متوجه قدرت این کیف پول شوید.

سخن پایانی

کیف پول سیف پل (SafePal) یکی از انواع کیف پول سخت ‌افزاری، با پشتیبانی صرافی Binance است. بایننس نه‌تنها سرمایه‌گذار اولیه این پروژه بود، بلکه از طریق مدل اشتراکی جدید Launchpad، راه‌اندازی توکن SFP را تسهیل کرد. کیف پول SafePal محصولات مختلفی دارد که هر کدام برای افزایش امنیت دارایی شما، طراحی‌ شده‌اند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

12 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام وقتتون بخیر بابت اطلاعات مفیدتون خیلی ممنون
فقط یه سوال دارم اینکه من الان ترکیه زندگی میکنم اگه یه وقتی کشورم رو عوض کنم برم یه کشور دیگه ای به ای پی جدید مشکلی به حسابم پیش نمیاد؟

سلام اگر آی پی کشور های تحریمی نباشه مشکلی پیش نمیاد

سلام‌ خیلی ممنون از اطلاعات کامل و جامع شما ،یه سوال داشتم از خدمتتون آیا این تحریم آمریکا شامل کیف پول سیف پل هم میشه،،یعنی بایننس میتونه از طریق این کیف پول موجودی ارزهای کشورهای مورد تحریم رو فریز کنه ..باتشکر

سلام ممنون از توجه شما
بله احتمالش هست

سلام
من ارز کاردانو رو از کیف پول سیف پل به بایننس فرستادم آدرس و شبکه به درستی وارد شده ولی ممو رو به اشتباه وارد کردم ممنون میشم راهنمایی کنید تا چطوری ارز ام رو برگردونم

متاسفانه خیلی سخت میشه برگردوند موجودی رو، آدرس تراکنش (TxID) و بقیه اطلاعات رو داخل بخش پشتیبانی برای صرافی مقصد ارسال کنین.
اگر مبلغش زیاد بوده و ارزشش رو داره باید یک مدت پیگیری کنین شاید برگردونن

آدرس مقصد من بایننس متصل به سیف پله.و پشتیبانی نداره.کجا باید پیام بدم

وارد سایت سیف پل بشید پشتیبانی داره .
safepal. io

امکان داره بایننس حسابهای سیف پال و مسدود کنه ؟
در این صورت چیکار باید بکنیم ؟

به هیچ وجه بدون فیلترشکن استفاده نکنین. پشتیبانی این کیف پول هم اعلام کرده که تمامی قوانین بایننس رو اعمال میکنه

ایرانی ها میتونن از قسمت بایننس کیف پول سیف پال بدون مشکل بلاک شدن سرمایه استفاده کنن؟

حتما از وی پی ان استفاده کنین، ضمن اینکه پشتیبانی سیف پل اعلام کرده تمامی قوانین بایننس رو اعمال میکنه