لانچ پد (Launchpad) بایننس چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) که با توجه به حجم معاملاتش، به عنوان بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی شناخته شده است، در ژانویه 2020 اعلام کرد که قصد دارد هر ماه یک رویداد جدید جذب سرمایه را از طریق پلتفرم لانچ پد بایننس (Binance Launchpad) راه‌اندازی کند.

در این مقاله قصد داریم با توضیح چگونگی فعالیت لانچ پد بایننس به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید در پروژه‌های لانچ پد بایننس شرکت کنید. با ما همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آغاز به کار لانچ پد بایننس (Binance Launchpad)

اولین توکنی که از طریق لانچ پد بایننس، به جذب سرمایه پرداخت، ارز دیجیتال بیت تورنت (BitTorrent) بود. بیت تورنت پلتفرمی است که به صورت همتا به همتا (P2P) به انتقال فایل‌ها می‌پردازد.‌ این پروژه توانست در کمتر از 15 دقیقه چیزی حدود 7.12 میلیون دلار سرمایه جذب کند و این موضوع باعث شد که عرضه‌های اولیه (ICO) محبوبیت خود را دوباره به دست آورند.

ماه بعد، پروژۀ Fetch.Ai با توکن FET به عنوان دومین پروژه‌ای که از طریق لانچ پد بایننس به جذب سرمایه می‌پردازد، معرفی شد. این پروژه در مدت‌زمان 10 ثانیه چیزی حدود 6 میلیون دلار سرمایه جذب کرد و توانست با رکوردی که از خود بر جای گذاشت، پروژۀ بیت تورنت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

این دو پروژه بعد از لیست شدن در لانچ پد بایننس، رشد قیمتی بسیاری را تجربه کردند. این باعث شد که توجه جامعۀ ارزهای دیجیتال به این حوزه جلب شود.

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال Fetch.ai به این آدرس مراجعه کنید.

صرافی بایننس با این کار باعث شد که این حوزه به یکی از حوزه‌های محبوب و پرطرفدار تبدیل شود و به دنبال آن صرافی‌های ارز دیجیتال دیگری به راه‌اندازی پلتفرمی برای فروش توکن اقدام کردند. در حال حاضر به این کار عرضه اولیه صرافی یا Initial Exchange Offering (IEO) گفته می‌شود.

بعد از آغاز به کار فعالیت لانچ پد بایننس، پنج صرافی بزرگ همچون صرافی بیترکس، کوکوین و اکی اکس اعلام کردند که با پیروی از بایننس قصد دارند که پلتفرم عرضه اولیه خود را راه‌اندازی کنند.

چگونگی ثبت درخواست و شرکت در IEO بایننس

در این قسمت به صورت قدم به قدم، چگونگی ثبت نام و شرکت در پروژه‌های لانچ پد بایننس را به شما آموزش خواهیم داد.

در اولین مرحله باید در مجموعۀ بایننس حساب کاربری داشته باشید و به آن وارد شوید. در صورتی که حساب کاربری ندارید، برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس به آن وارد شوید.

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام و ورود به حساب کاربری صرافی بایننس خود به این آدرس مراجعه نمایید.

بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود، در قسمت منو در گوشۀ سمت چپ بالای صفحه، گزیۀ Launchpad را انتخاب نمایید. سپس می‌توانید لیست پروژه‌های موجود را در وسط صفحۀ خود ببینید.

لانچ پد بایننس

برای فهم بهتر وراحت‌تر، حالت مربوط به هر پروژه مشخص شده است. پروژه‌هایی که قرار است به زودی وارد مرحلۀ فروش توکن خود شوند در سمت چپ صفحه قرار دارند و خلاصه‌ای از اطلاعاتی مفید و کاربردی همچون حجم عرضۀ کل و روز آغاز فروش توکن در این قسمت قرار داده شده است. همچنین با کلیک کردن بر هر پروژه، وارد صفحۀ مربوط به اطلاعات آن پروژه خواهید شد.

در قسمت بالای هر صفحه، اطلاعاتی عمومی در مورد پروژه و رویداد جذب سرمایه، شامل قیمت، زمان شروع، مقدار عرضه، روز و ساعت شروع پروژه و … قرار دارد.

لانچ پد بایننس

اطلاعات لازم برای شرکت در لانچ پد بایننس

برای این کار شما نیاز به احراز هویت یا KYC دارید. با وجود اینکه بسیاری از مراحل احراز هویت در بسیاری از پروژه‌ها مشترک هستند، ممکن است برخی از موارد و مراحل مورد نیاز برای احراز هویت در پروژه‌های مختلف متفاوت باشد. 4 مرحله برای احراز هویت نیاز است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

مرحله اول:

وارد کردن اطلاعات هویتی

مرحله دوم:

بعد از انجام مرحلۀ قبلی، باید یک تصویر از مدارک هویتی خود را در سایت بایننس به آدرس binance.com آپلود نمایید. این پروسه بسیار سریع صورت می‌گیرد.

مرحله سوم:

بعد از طی این مرحله، باید متنی شامل متن درخواست‌شده توسط بایننس و تاریخ درخواست خود را به همراه تصویر خود، به صورت سلفی آپلود کنید.

مرحله چهارم:

بعد از طی این مراحل، باید منتظر بمانید تا بعد از مدتی اطلاعات شما تأیید شود.

دقت داشته باشید که در حال حاضر برخی کشورها مجوز دسترسی و استفاده از لانچ پد بایننس را ندارند. پس قبل از هر گونه اقدامی در این زمینه، از وضعیت کشور محل زندگی خود اطمینان یابید.

اطلاعات مربوط به پروژه‌‌های لانچ پد بایننس

قبل از ورود به هر یک از این پروژه‌ها، لازم است که به طور دقیق و جزئی تمامی نکات مثبت و منفی آن پروژه‌ها را بررسی نمایید. همچنین لانچ پد بایننس، اطلاعات مفید و مهمی را در مورد پروژه‌هایی که قرار است لانچ شوند در اختیار کاربران قرار داده است.

علاوه‌ بر این، بایننس یک بخش تحقیقاتی دارد که در آن اطلاعات بسیاری در مورد تمامی پروژه‌های لیست‌شده وجود دارد.

پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری در هریک از این پروژه‌ها، اطلاعات آن را در این بخش مطالعه نمایید. با رعایت موارد گفته‌شده و همچنین کسب اطلاعات کافی در مورد هر پروژه، می‌توانید اولین تجربۀ خود برای سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی را به یک تجربۀ موفق تبدیل کنید.

بعد از کسب اطلاعات لازم در مورد صحت و اعتبار پروژه، قدم بعدی، اطلاع از زمان دقیق شروع پروژه و آمادگی برای آن است.

دقت داشته باشید که کاربران فقط مجاز به خرید توکن‌ها با توکن‌هایی از پیش تعیین‌شده هستند. در سال جاری، تمامی توکن‌های لانچ‌شده، به جز بیت تورنت، با این شرایط اتفاق افتادند. در پروژه بیت تورنت برای کاربران امکان خرید بیت تورنت با استفاده از بایننس کوین (BNB) و ترون کوین (TRX) وجود داشت.

خرید IEO در لانچ پد بایننس

بعد از برگزاری چندین IEO توسط لانچ پد بایننس و با توجه به تعداد بسیار زیاد متقاضیان برای شرکت در این رویدادها، تیم بایننس تصمیم گرفت از روشی جدید برای شرکت دادن افراد در IEO ها استفاده کند. به همین دلیل پروژه بایننس مکانیزم جدیدی به نام مکانیزم لاتاری (Lottery) را به کاربران خود معرفی کرد. این مکانیزم بر اساس مقدار BNB نگهداری‌شده توسط افراد صورت می‌گیرد. بعد از اعلام خبر مربوط به IEO های جدید، اطلاعات مربوط به موجودی BNB افراد برای یک دوره که بین 7 تا 30 روز متغیر است، ثبت و ضبط می‌شوند.

بر اساس قوانین موجود در این مکانیزم، میانگین موجودی BNB در آن بازه محاسبه می‌شود و سپس به ازای هر 50 توکن BNB ذخیره‌شده، یک بلیط لاتاری صادر می‌شود.

توجه داشته باشید که هر فرد می‌تواند حداکثر 10 بلیط لاتاری معادل 500 توکن BNB داشته باشد.

بلافاصله بعد از محاسبۀ تعداد BNBهای افراد، می‌توانید تعداد تیکت‌های خود را با استفاده از گزینۀ Claim Ticket تأیید کنید. این گزینه 24 ساعت بعد از اتمام دورۀ شمارش BNB فعال می‌شود.

بعد از انجام فرآیند لاتاری، بلیط‌های صادرشده برای افراد، در صورت ثبت درخواست، به طور خودکار در پروژۀ IEO شرکت داده می‌شوند.

سخن پایانی

شرکت در پروژه‌های لانچ پد بایننس (Binance Launchpad) تقریباً ساده است. تنها لازمۀ این کار، کسب اطلاعات کافی و افزایش آگاهی فردی خود در مورد پروژه‌های مختلف است. با این وجود، بایننس تمام تلاش خود را انجام داده است تا کاربران از راحتی و قابلیت دسترسی این پروژه اطمینان حاصل کنند.

با وجود اینکه این گونه روش‌های جذب سرمایه، در حال حاضر توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده‌ و هزاران کاربر در چنین پروژه‌هایی شرکت می‌کنند و تقریباً تمامی پروژه‌های IEO تاکنون برای سرمایه‌گذاران، هر چند ناچیز، سودآور بوده‌اند، نمی‌توان درآمد حاصل از آنها و سودده بودن آنها را برای همیشه تضمین کرد.

پس از موفقیت صرافی بایننس در پروژۀ لانچ پد و با توجه به جذب سرمایه‌های بسیار در مدت‌زمان کوتاه از این طریق، صرافی‌های دیگری نیز به راه‌اندازی چنین پلتفرم‌هایی اقدام کردند و توجه سرمایه‌گذاران و کاربران زیادی به این حوزه جلب شد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

حداقل سرمایه برای شرکت در لانچ پد چقدر هست ؟