آشنایی با کیف پول سخت افزاری لجر بلو (Ledger Blue)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

کیف پول‌های سخت ‌افزاری یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها برای ارزهای دیجیتال است. کیف پول لجر بلو (Ledger Blue) یک کیف پول سخت ‌افزاری باکیفیت و امن است و داشتن صفحه نمایش بزرگ، کار با آن را بسیار راحت کرده است. در حال حاضر لجر بلو گران‌ترین دستگاه سخت‌افزاری بیت کوین در بازار است. در این مقاله این دستگاه را بررسی می‌کنیم تا ببینیم ارزش این قیمت بالا را دارد یا نه.

کیف پول لجر بلو (Ledger Blue) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کیف پول سخت افزاری لجر بلو (Ledger Blue) یک دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی و اتصال USB، BLE (بلوتوث کم‌مصرف) و NFC است که هم با کامپیوتر‌ها و هم گوشی‌های هوشمند سازگار است. این کیف پول چندین پلتفرم مثل بیت کوین، اتریوم، FIDO U2F، SSH و GPG را اجرا می‌کند و می‌توان از آن برای چندین ارز دیجیتال مثل بیت کوین، دش، زی کش، لایت کوین و دوج کوین استفاده کرد.

تیم سازنده لجر بلو چه کسانی هستند؟

لجر یک استارت‌آپ است که دستگاه‌های امنیتی برای کاربران، ماژول امنیتی برای سرورها و اوراکل‌های سخت افزاری برای اجرا و ارتقا اینترنت اشیا می‌سازد.

قیمت کیف پول لجر بلو (Ledger Blue)

کیف پول لجر بلو در دسامبر 2016 به بازار عرضه شد و هم‌اکنون قیمت آن 229 یورو است. Ledger Blue مرحله جدیدی از تکامل کیف پول‌ های سخت افزاری ارزهای دیجیتال است. این کیف پول امنیت بالا و راحتی استفاده را با هم ترکیب کرده است.

امنیت کیف پول Ledger Blue

در وبسایت رسمی لجر و صفحه محصول و مقاله معرفی کیف پول Ledger Blue مجموعۀ زیادی از ویژگی‌های رمزنگاری و امنیتی نام برده شده است. بسته لجر بلو به صورت زیر به دست مشتریانش می‌رسد و بسته‌بندی آن کاملاً ایمن است تا کیف پول شما در مسیر هیچ آسیبی نبیند.

کیف پول لجر بلو

کیف پول لجر بلو

بعد از بازکردن بسته اصلی Ledger Blue می‌توانید از دفترچه آموزش آن استفاده کنید.

ledger blue

روشن کردن دستگاه و تنظیمات آن بسیار آسان است.

پس از روشن شدن دستگاه، لیست 24 کلمه‌ای عبارت بازیابی نمایش داده می‌شود که باید آن را کپی کنید. این عبارت برای بازگرداندن دارایی شما در زمانی که دستگاه شما مفقود شود یا ریست شود، مورد نیاز است.

دقت داشته باشید که عبارت بازیابی را در جای امنی نگهداری کنید.

ledger blue

ledger blue

پس از نوشتن کلمات عبارت بازیابی، کیف پول شما آماده استفاده است. در صفحه اول، نام ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می‌کند نمایش داده شده است.

مزایای کیف پول سخت افزاری لجر بلو

لجر بلو یک دستگاه سبک وزن در اندازه یک گوشی هوشمند است. تقریباً هیچ خطری Ledger Blue را در زمان مفقود شدن یا دزدیده شدن تهدید نمی‌کند؛ زیرا بعد از سه تلاش ناموفق برای لاگین شدن، دستگاه غیرقابل استفاده می‌شود. اگر هم دستگاه مفقود شود، به راحتی با عبارت 24 کلمه‌ای دستگاه جدید قابل بازیابی است.

این دستگاه صفحه نمایش بزرگی دارد و صفحه کلید کامپیوتری را پشتیبانی می‌کند. این مزیت، کار با آن را آسان کرده ‌است. در دستگاه‌های لجری که صفحه نمایش ندارند، مثل HW.1 یا لجر نانو (Ledger Nano)، شما مجبورید که از یک کامپیوتر امن برای تولید کلمات بازیابی استفاده کنید. اما در لجربلو و لجر نانو اس نیاز به کامپیوتر دیگر نیست. دستگاه‌های لجری که صفحه نمایش ندارند، به دلیل اینکه به کامپیوتر دیگری متصل می‌شوند ممکن است مورد حمله قرار بگیرند. بنابراین یک لایه امنیتی اضافه دارند که کاربر باید دستگاه را با تلفن همراه خود نیز جفت کند یا یک کد را از کارت امنیتی خود وارد کند که در نتیجه کاربری آن سخت‌تر می‌شود.

صفحه لجر بلو یک صفحه شیشه‌ای مقاوم و ضدخش است. عمر باتری آن نیز بالا است و اگر دائماً روشن باشد، حداقل سه ساعت می‌توان به صورت پیوسته با آن کار کرد.

نزدیک‌ترین رقیب Ledger Blue از نظر سطح امنیت و کاربرد، کیف پول ترزور، کیپ کی (KeepKey) و کیف پول دیگر از همین شرکت لجر، یعنی لجر نانو اس است. برای مشاهده محصولات شرکت لجر می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید. البته به دلیل تحریم‌ها از طریق آی پی ایران شما نمی‌توانید از این سایت خرید کنید.

اریک لارچویک (Eric Larcheveque) مدیر عامل شرکت لجر می‌گوید:

لجر بسیار متعهد است که بهترین پشتیبانی ممکن را به مشتری ارائه دهد. خط مشی ما بازپرداخت یا تعویض هر دستگاهی حتی با کمترین مشکل است.

سخن پایانی

کیف پول سخت افزاری لجر بلو (Ledger Blue) یک کیف پول سخت افزاری کاملاً کاربرپسند است. در مقایسه با HW.1، نانو و نانو اس، لجر بلو کارآیی بیشتری دارد و استفاده از آن هم راحت‌تر است. اگر شما یک کاربر حرفه‌ای یا مبتدی باشید، لجر بلو برای شما مناسب است. اگر ارزش ارزهای دیجیتال شما زیاد است، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً کیف پول سخت ‌افزاری تهیه کنید اما اگر مقدار کمی ارز دیجیتال دارید، به دلیل قیمت بالای کیف پول سخت ‌افزاری، شاید برای شما خریدن آن صرفه اقتصادی نداشته باشد. در چنین شرایطی کیف پول‌های نرم ‌افزاری _چه موبایل و چه دسکتاپ_ نیاز شما را برآورده می‌کند. اما بدون شک می‌توان گفت امن‌ترین کیف پول‌ها هم‌اکنون کیف پول‌های سخت افزاری است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments