قیمت لحظه ای اتریوم + نمودار قیمت ETH 🖥️ فروردین ۱۴۰۳

Ethereum
ETH
رتبه: 2
$ 3,027.22
201,555,880 تومان
0.23%
ارزش کل بازار
$ 363,067,234,788
حجم معاملات 24 ساعته
$ 21,245,890,296
عرضه در گردش
120,072,140 ETH
عرضه کل
120,073,358 ETH


نوسانات و اطلاعات قیمت اتریوم

هر واحد اتریوم در این لحظه با قیمت 3,026.41 $، معادل 201,555,880 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال اتریوم، معادل $ 363,067,234,788 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 21,245,890,296 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 0.23% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت اتریوم یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره اتریوم

اتریوم یک بلاکچین متن‌باز و غیرمتمرکز است که ارز دیجیتال مخصوص به خود، به نام اتر، را دارد. اتریوم علاوه بر اینکه خود یک ارز دیجیتال است، به عنوان بستری برای اجرای قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز و همچنین برای تعدادی دیگر از ارزهای دیجیتال به کار می‌رود.
اتریوم اولین بار در سال ۲۰۱۳ به دست ویتالیک بوترین در یک وایت پیپر معرفی شد. بوترین و دیگر هم‌بنیانگذاران این پروژه، در تابستان ۲۰۱۴ با برگزاری یک حراج عمومی آنلاین، برای تأمین بودجه پروژه اقدام کردند. تیم پروژه موفق شد ۱۸.۳ میلیون دلار بیت ‌کوین (BTC) جمع‌آوری کند و قیمت اتریوم در عرضه اولیه خود (ICO) برابر با ۰.۳۱۱ دلار بود. شایان ذکر است که در این عرضه اولیه، بیش از ۶۰ میلیون اتر فروخته شد. با در نظر گرفتن قیمت فعلی اتریوم، بازگشت سرمایه (ROI) از سال ۲۰۱۴ تاکنون به صورت سالانه بیش از ۲۷۰ درصد بوده است. به عبارتی دیگر، با سرمایه‌گذاری در اتریوم تقریباً هر ساله سرمایه شما چهار برابر می‌شود.
بنیاد اتریوم به طور رسمی این بلاکچین را در ۳۰ جولای ۲۰۱۵ تحت نام رمز "Frontier" راه‌اندازی کرد. از آن زمان تاکنون، به‌روزرسانی‌های متعددی در شبکه از جمله "قسطنطنیه" در ۲۸ فوریه ۲۰۱۹، "استانبول" در ۸ دسامبر ۲۰۱۹، "برلین" در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ و ... صورت گرفته است. هدف نهایی اتریوم تبدیل شدن به یک پلتفرم جهانی برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. این پلتفرم به کاربران سراسر جهان این امکان را می‌دهد که نرم‌افزارهایی را بنویسند و اجرا کنند که در برابر سانسور، خرابی و تقلب در امان باشند.
اتریوم مجموعاً هشت نفر هم‌بنیانگذار دارد که برای یک پروژه مبتنی بر ارزهای دیجیتال، تعداد غیرمعمولی است. آنها در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۴ در شهر زوگ سوئیس برای اولین بار با یکدیگر ملاقات کردند.
ویتالیک بوترین، یک برنامه‌نویس کانادایی-روسی، شاید شناخته‌شده‌ترین فرد در این گروه باشد. او در سال ۲۰۱۳ وایت ‌پیپر اصلی را که برای اولین بار اتریوم را توصیف می‌کرد، نوشت و تا به امروز همچنان روی بهبود این پلتفرم کار می‌کند. پیش از اتریوم، بوترین به همراه دیگران مجله خبری «بیت ‌کوین مگزین» را تأسیس کرد و برای آن می‌نوشت.
گاوین وود، برنامه‌نویس بریتانیایی، احتمالاً دومین هم‌بنیانگذار مهم اتریوم به شمار می‌رود؛ چراکه او اولین پیاده‌سازی فنی اتریوم را به زبان برنامه‌نویسی C++ کدنویسی کرد، زبان برنامه‌نویسی بومی اتریوم به نام «سالیدیتی» را پیشنهاد داد و اولین مدیر ارشد فنی بنیاد اتریوم بود. وود قبل از اتریوم، به ‌عنوان پژوهشگر در مایکروسافت فعالیت می‌کرد. او بعداً به تأسیس بنیاد وب ۳ روی آورد.
اتریوم پیشرو مفهوم «پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی بر بلاکچین» است. قراردادهای هوشمند، برنامه‌های رایانه‌ای هستند که به طور خودکار اقدامات لازم برای اجرای توافق بین چند طرف را در اینترنت انجام می‌دهند. آنها برای کاهش نیاز به واسطه‌های قابل اعتماد بین طرفین قرارداد طراحی شده‌اند که در نتیجه هزینه‌های معاملات را کاهش و در عین حال، اطمینان‌پذیری تراکنش‌ها را افزایش می‌دهند. درباره اتریوم (ETH) نوآوری اصلی اتریوم طراحی پلتفرمی بود که به اجرای قراردادهای هوشمند با استفاده از بلاکچین امکان می‌داد، که مزایای از پیش موجود فناوری قرارداد هوشمند را بیش از پیش تقویت می‌کند. بلاک‌چین اتریوم، طبق گفته گاوین وود، به عنوان «یک رایانه برای کل سیاره» طراحی شده است که از لحاظ تئوری می‌تواند با اجرای هر برنامه‌ای روی یک شبکه توزیع‌شده جهانی متشکل از گره‌های عمومی، آن را در برابر سانسور مقاوم‌تر و در برابر تقلب ایمن‌تر سازد.
علاوه بر قراردادهای هوشمند، بلاکچین اتریوم می‌تواند از طریق استفاده از استاندارد سازگاری ERC-20، میزبان ارزهای دیجیتال دیگر باشد. در واقع، این موضوع تا کنون رایج‌ترین دلیل استفاده از پلتفرم اتریوم بوده است. شایان ذکر است که تا به امروز، بیش از 280 هزار توکن سازگار با استاندارد ERC-20 راه‌اندازی شده‌اند.
طبق تارنمای رسمی این پروژه، نرخ تورم سالانه اتر حدود ۴.۵ درصد است و پاداش‌ها از زمان استخراج اولین بلاک اتریوم، دو بار کاهش یافته است. این کاهش‌ها مانند رویدادهای هاوینگ بیت‌ کوین، در کد اتریوم برنامه‌ریزی نشده‌اند. در عوض، اعضای جامعه پیشنهادهایی را با عنوان «پیشنهادهای بهبود اتریوم» یا EIP ارائه می‌دهند و سایر اعضای جامعه در مورد گنجاندن این پیشنهادها در به‌روزرسانی‌های کد نرم‌افزاری اتریوم رأی می‌دهند.

تاریخچه قیمت اتریوم

اتریوم، در کنار بیت کوین، یکی از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده حتی خارج از جامعه رمزارزها است. البته دلیل خوبی هم دارد: اتریوم یکی از بلاکچین‌های پرامکانات و جالب توجه است. علاوه بر اینکه اتریوم یک فناوری فوق‌العاده نوآورانه را ارائه می‌دهد، یک دارایی عالی برای سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود. برخلاف آلت کوین‌های کوچک، احتمال سقوط و نابودی آن کمتر است، اما همچنان فضای رشد ناگهانی و رساندن سودهای نجومی به سرمایه‌‌گذاران خود را دارد.
اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در سال 2015 با قیمتی کمتر از 0.5 دلار به بازار عرضه شد. در آن زمان، افراد بسیاری به پتانسیل این پلتفرم نوآورانه بلاکچین پی بردند، اما هنوز مشخص نبود که این ارز دیجیتال چه مسیری را در پیش خواهد گرفت.
سال 2016 شاهد رشد پیوسته قیمت اتریوم بودیم. عواملی مانند افزایش تقاضا برای استفاده از پلتفرم اتریوم برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز و هجوم سرمایه‌گذاران به این بازار نوظهور، در این افزایش قیمت نقش داشتند. تا پایان سال 2016، قیمت ارز دیجیتال اتریوم به 8.4 دلار رسید که نشان‌دهنده رشد 17 برابری در طول سال بود.
اما سال 2017 نقطه عطفی در تاریخچه قیمت اتریوم بود. در اواسط سال، قیمت آن از 100 دلار عبور کرد و شور و هیجان زیادی در بین سرمایه‌گذاران به وجود آمد. افراد بسیاری اتریوم را "طلای جدید" می‌دانستند و پیش‌بینی می‌کردند که قیمت آن به طور نامحدودی افزایش خواهد یافت. در اواخر دسامبر 2017، قیمت Ethereum به اوج خود یعنی 774.69 دلار رسید. با این حال، طولی نکشید تا این هیجانات فروکش کند. در سال 2018، بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی با رکود مواجه شد و قیمت رمزارز اتریوم نیز به شدت کاهش یافت. تا پایان سال 2018، قیمت ETH به 89.79 دلار سقوط کرد که نشان‌دهنده 88 درصد افت در مقایسه با اوج قیمتی خود بود. درباره اتریوم (ETH) در سال 2019، قیمت ارز دیجیتال Ethereum نسبتاً ثابت ماند و بین 100 تا 250 دلار نوسان داشت. اما در سال 2020، به دنبال همه‌گیری کووید، قیمتش دوباره جهش کرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌های امنی برای سرمایه‌گذاری در دوران عدم قطعیت اقتصادی بودند و اتریوم به عنوان یک گزینه جذاب به نظر می‌رسید. تا پایان سال 2020، قیمت اتریوم به 738.74 دلار رسید که نشان‌دهنده 730 درصد رشد در مقایسه با سال قبل بود.
سال 2021، سال رشدی چشمگیر برای اتریوم تلقی شد. در اواسط آوریل، قیمت رمزارز اتریوم به 4362.35 دلار رسید که سقفی جدید بود. با این حال، در ماه‌های بعد، قیمت آن به 1700 دلار کاهش یافت. در سال 2022، قیمت ETH بین 1700 تا 3500 دلار نوسان داشت. در سال 2023، قیمت ارز دیجیتال Ethereum دوباره شروع به افزایش کرد و در 8 دسامبر به 3843.44 دلار رسید. عواملی مانند افزایش تقاضا برای NFT ها، رشد حوزه مالی غیرمتمرکز و پیشرفت‌های اتریوم 2.0 در این افزایش قیمت نقش داشتند.

پیش بینی قیمت اتریوم

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، عرضه اتریوم نامحدود است؛ یعنی هیچ محدودیتی برای تعداد اترهایی که وارد گردش می‌شوند، وجود ندارد. میزان استفاده از پلتفرم اتریوم برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) و سایر موارد، نقشی کلیدی در قیمت آن خواهد داشت. ظهور سایر پلتفرم‌های بلاکچینی نیز می‌تواند سهم بازار اتریوم را تهدید کند. از سوی دیگر، قوانین و مقررات جدیدی که توسط دولت‌ها وضع می‌شوند، می‌توانند بر قیمت اتریوم تأثیر بگذارند.
تحلیلگران Changelly پیش‌بینی می‌کنند که اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۴ به زیر ۲,۱۹۶.۲۵ دلار سقوط نخواهد کرد. با بررسی روند قیمتی اتریوم در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت اتریوم حدود ۶,۰۹۹ دلار و حداکثر قیمت حدود ۷,۳۹۶ دلار باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان Changelly در مورد قیمت اتریوم، در سال ۲۰۲۶، انتظار می‌رود اتریوم به ترتیب حداقل و حداکثر قیمت حدود ۸,۷۷۱ و ۱۰,۶۴۷ دلار را نشان دهد. کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال که قیمت Ethereum و نوسانات آن را در سال‌های گذشته تحلیل کرده‌اند، بر این باورند که در سال ۲۰۲۷ حداقل قیمت ETH ممکن است به ۱۲,۷۱۳ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۱۵,۴۰۲ دلار برسد. در نهایت، برآورد شده است که اتریوم در سال ۲۰۳۰ بین ۳۶,۹۱۹ تا ۴۳,۰۰۴ دلار معامله شود. درباره اتریوم (ETH)

توکنومیک اتریوم

توکنومیک اتریوم به مجموعه‌ای از قوانین و سیاست‌ها اشاره دارد که بر عرضه، توزیع و کاربرد اتر حاکم است. درک این قوانین برای سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا به آنها کمک می‌کند که ارزش و پایداری اتریوم را به عنوان یک پلتفرم بلاکچین و ارز دیجیتال، ارزیابی کنند. حداکثر عرضه‌ای برای اتریوم وجود ندارد و عرضه فعلی به بالای 122 میلیون ETH می‌رسد. البته نرخ تورم اتریوم به طور مداوم در حال کاهش است و با به‌روزرسانی EIP-1559 به حدود 1.55 درصد در سال رسیده است.
از نظر توزیع، 72 میلیون اتر در سال 2014 پیش‌فروش شد که از آن مقدار، 50 میلیون اتر به استخراج‌کنندگان تعلق می‌گیرد و 13.3 میلیون اتر به بنیاد اتریوم برای توسعه و ترویج پلتفرم اختصاص داده شده است. اتر برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم استفاده می‌شود که برای تعامل با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز مورد نیاز است.
اتریوم از سازوکارهای مختلفی برای سوزاندن ETHها استفاده می‌کند. با به‌روزرسانی EIP-1559، بخشی از کارمزد تراکنش‌ها به طور دائمی سوزانده می‌شود. علاوه بر این، پروژه‌‌های مختلفی در حال توسعه هستند که از اتر برای سوزاندن و کاهش عرضه استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که توکنومیک اتریوم همیشه تکامل می‌یابد و با به‌روزرسانی‌های جدید تغییر می‌کند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2397 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام وقت دوستان بخیر، ممنون میشم یه راهنمایی به من بدید. من چند وقت پیش یه رپورتاژ تو یه سایتی خوندم نوشته بود قیمت بیت کوین میتونه تاثیر شدید روی قیمت اتریوم بذاره و این به علت همبستگی این دوتا ارزه. خواستم ببینم شما هم این رو تائید میکنید؟ یعنی هر زمان بیت کوین بره بالا باید انتظار داشت اتریوم هم میره بالا؟

سلام
میخوام وارد بازار ارزدیجیتال بشم کاش راهنماییم کنید با چی شروع کنم خودم اتریوم و دوس دارم

بدبخت میشی

سلام وقت بخیر
نحوه تبدیل ارز دیجیتال اتریوم به پول رایج (تومان) به چه صورت انجام میشود؟؟

سلام. استفاده از صرافی‎‌های رمز ارزی داخلی معتبر آسان‌ترین گزینه است.

خوب جوابش سادس ،با صرافی

من طلا میخریدم ولی یه سال گذشته اتریوم خریدم،اونو نگه میدارم ولی دوباره برمیگردم به طلا

سلام من ارز سولانا رو خرید زدم الان که گذاشتم برای فروش سفارشم باز مونده میتونین راهنماییم کنین دلیلش چیه؟

سلام.اردر شما فعلا فعال نشده است تا زمانی که قیمت به اردر ثبت شده از سمت شما برسد.

فروش۴تا کارت گرافیک rx 580 به قیمت ۸ تومان دو ماهه کار کرده تخفیف هم میدم

من اتریوم دارم.، اهل خرید و فزوش هم نیستم. به عنوان سرمایه گذاری خریدم. فقط میخوام بدونم قیمتش صعود میکنه. یا بفروشم. دوسال پیش خریدم. ممنون دوستان. دوستانه پاسخ بدید

منم مثل شما دو سال پیش خریدم اما الان قیمت هر واحد اتریوم نصف قیمت شده

خسته نباشید

بالا میره خیلی بالاتر از اینی که فکرش کنی عزیز بی دلیل نمیگم خودتون یه قدم بردارین ببینید چه خواهدشد.

الهی اتریوم را به عرش برسان

کسی می تونه یه پیش بینی از وضعیت اتریوم و ترون کنه؟

درود
به نظرتون الان كارت گرافيك بخريم واتريوم ماين كنيم ضرر ميكنيم ؟؟؟؟

نه اصلا ضررنداره تامیتونی کارت بخر واستخراج کن

به نظر تو اتریوم ۴گرافیکی ماهیانه چقدر سود میده استخراج کنی

بهترین چیز برای سرمایه گذاری اتریوم

دوستان ارز شیبا تقریبا سنگین شده و دیگه ازش انتظار پامپ های بالای بیست درصد نداشته باشین ولی خیلی خوشحالم ک اونایی ک اولین نفرات ورود ب شیبا بودن خیلی هاش زندگیشون با این ارز عوض شد ..

ایشالا همتون پر سود باشین ❤

کسب درآمد از طریق موبایل

استخراج ارز دیجیتال ethereum با استفاده از کیف پول و گوشی موبایل.
با استفاده از آدرس کیف دیجیتال ارزی و یا با استفاده از برنامه atomic wallet

من چهار اتریوم و هزار و دویست آدا خریدم هنوز ناراحتم چرا بیشتر نگرفتم یارو چپ شده میگه دلداریم بدین
دوست عزیز عرصه رمزارز عرصه صبره

صد درصد داری اشتباه میگی

جالبه

بچه ها صرافی والکس خوبه یا بده .

تو این چند روزه هی دارم ضرر میکنم .کاش تازه وارد نبودم

به نظر من اتریوم۲ و استیکینگ کردن داخل اون میتونه یکی از بهترین سرمایه گذاری های برای هر فعالی در حوزه ارزهای دیجیتال باشه. سایت خوب هم برای خرید و فروش کم نیست.

سلام . میگما اتریوم ۲ اگر بیاد
۱-منی که ریگ کارت گرافیک دارم نمیتونم اتریوم استخراج کنم؟
۲-بعدش اتریوم روتا چه سالی میشه استخراج کرد؟
آخه شنیدم که چند ماه آینده ، دیگه نمیشه اتر استخراج کرد!!!!
ممنون میشم راهنماییم کنید:)

سلام.
برای این کار زمان دقیقی مشخص نشده. به نظر نمیرسه در سال جاری همچین رویدادی انجام بشه

سلام ، خسته نباشید
آیا ممکن است بفرمائید Real کوین که از شاخه های اتریوم هست چه والتی می خواهد و قیمتش چقدر است ، ضمنا خوشحال میشم بدونم کجا میتونم بفروشم .

سلام در کیف پول های تراست و متامسک میتونین نگهداری کنین.
لیست صرافی های پشتیبانی کنندش رو هم میتونین در سایت کوین مارکت کپ و در قسمت مارکت در صفحه اختصاصی ارز مورد نظر خودتون ببینین.

من ۲/۲ دقیقا تو اوج قیمت خرید زدمـ
تورو خــــدا یڪم دلداریم بدین بگین ڪہ میره بالا سہ شبہ خوابمـ نبرده😔

نگران نباش، اتریوم یه ارز کاملا معتبره، و یه روزی از صبری که به خرج دادی حتنا لذت میبری.
در ضمن قطعا شما تنها کسی نبودی که توی اون قیمت خرید داشتی

الان برو حالشو ببر. امیدوارم نفروخته باشیش

اوج قیمت یعنی چند امروز فردا ۴۰۰۰ دلار رو رد میکنه

دلداری 😒داداش مگه اومدی مسابقه محله 😅اقا چرا شماها اینجورین انتظار دارین فقط سود کنید یه ۲ ماه صبر کن اگر نرفت بالا بد هنوز ۱ هفته نشده همتون ریختین به هم من موندم شماها با این صبر کم چجوری با مشکلات زندگی کنار میاین خودتونم میدونید بلاخره میاد بالا فقط ناراحت بودنو دوست دارین بابا این بدبخت هم نیاز داره جای پاشو مهکم کنه پس نگران نباش این دوره باید بگذره چه تو ناراحت بشی چه نه پس راحت بگیر بزار بگذره ✌️🤙🏻

😒

سلام…شک نکن که به زودی بازار صعودی میشه و حداقل پولت دوبرابر میشه….

همون جور که ریزش داشت شک نکن سعود میکنه فقط صبر کن و زمان همه ضرر کردتو جبران میکنه

اگر بخواهید میتونم اینجا لالایی برات تایپ کنم بعد خودت شبها از روش بخونی خوابت میبره آخه بنده خدا اگر دل شیر نداری شکار شیر نرو که به این حال و اوضاع برسی ولی مطمئن باش که قیمتی که خریدی در آینده نزدیک حالت عکس امروز میشه و حسرت این را داری که چرا بیشتر نخریدم

سلام دیدی جبران شد

دیدمـــــ

نگران نباش . ما که دویست سیصد میلیون گذاشتیم چی بگیم . کل پول یک شبه یک سوم می شه ولی چند روز بعد جبران می شع . فقط صبر . هیچ ارزی ، اگه صبر داشته باشین توش ضرر نیست

میشه برای خرید الان اقدام کرد دوستان لطفا نظرتون رو بگید بتونیم استفاده کنیم

حقیقتش من هم میخواستم توی این کار مشغول بشم راهنمائی میخواستم در صورت امکان با تشکر خدا کنه سه ماه طول نکشه جواب دادن تشکر فراوان از جنابعالی

برو توی کارش
ریسک نکنی موفق نمی شی. با پنج تومن ده تومن شروع کن ضرر توش نیست اگه بدونی کی بخریم کی بفروشی

Erc, 20
چه والتی میخواد؟

هیچ وقت نفهمیدم اتریوم چیه؟
مگه پول نیست؟

اتریوم شیره💪🏻

ریپل میتونه جای اتریووم رو بگیره؟؟

سلام و. خسته نباشید
یه سوال
ERC 30. هم داریم؟؟

سلام

اترسوم ۲ قیمتش با اتریوم متفاوته؟

به نظر بنده، با در نظر گرفتن روند فعلی ارزهای دیجیتال، به طور کلی می‌توان گفت در سال ۲۰۲۱ نیز روند مثبت رشد ارزهای دیجیتال ادامه خواهد یافت.
با گسترش روزافزون کاربرد این ارزها در کارهای روزمره و نیز صنایع مختلف انتظار می‌رود تقاضا برای ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت‌کوین و اتریوم که سرآمد این حوزه هستند در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشته باشد و این عوامل در نهایت به افزایش چشمگیر قیمت این دارایی‌های دیجیتال منجر گردد.

اتریوم قیمتش به بیت میرسه؟؟

چک اتریوم

eth1

btc1