کوینکس یا بایننس ؟! کدام صرافی را انتخاب کنیم؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

همان‌طور که می‌دانید، بهترین راه خرید و فروش ارزهای دیجیتال، صرافی‌های آنلاین رمزارزی هستند. صرافی‌های معتبر زیادی وجود دارند که در آنها می‌توانید رمزارز خود را بفروشید یا رمزارز بخرید. از جملۀ صرافی‌های پرکاربرد در میان کاربران ایرانی، صرافی کوینکس (CoinEx) و بایننس (Binance) هستند. هر کدام از این صرافی‌ها مزایا و معایبی دارند که بسته به شرایط و نیازهای شما باید انتخاب ‌شوند. اما کدام‌یک برای ما ایرانی‌ها بهتر است؟ کوینکس یا بایننس ؟! این سؤالی است که در این مقاله در پی پاسخ دادن به آن هستیم.

برای پاسخ دادن به این پرسش، باید ابتدا با این دو صرافی کمی آشنا شویم و مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم. بعد از آن می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام صرافی برای ما بهتر است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
هشدار : صرافی کوینکس در تاریخ 21 شهریور 1402 هک شده است.

صرافی بایننس (Binance)

صرافی ‌بایننس (Binance) را می‌توان در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی آنلاین جهان دانست. این صرافی‌ دیجیتال که در سال 2017 به دست چان پنگ ژائو در کشور مالت تأسیس شد، توانسته است در این مدت کوتاه چنین عنوانی را به دست آورد.

کار اصلی صرافی بایننس برقراری ارتباط میان فروشنده و خریدار است. بایننس زمانی که یک تقاضای خرید دریافت می‌کند، با استفاده از اطلاعات فروشندگان، تقاضای خریدار را تکمیل می‌کند. برای اینکه بتوانید در این صرافی آنلاین به خرید و فروش بپردازید، باید حتماً در کیف پول خود مقداری رمز‌ارز داشته باشید تا از طریق آن بتوانید ارز‌های ‌دیجیتال و رمز‌ارز‌های دیگر را خریداری کنید. اگر قصد ترید در صرافی بایننس را دارید، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را از طریق صرافی‌های آنلاین ایرانی تهیه کنید. البته خرید رمزارزها از طریق ارزهای فیات نیز در این صرافی امکان‌پذیر است، اما این کار نیازمند طی کردن کامل مراحل احراز هویت و داشتن حساب بانکی مورد پذیرش است.

کوینکس یا بایننس

مزایای صرافی بایننس

از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. علاوه بر سطح امنیتی بالا، می‌توان پشتیبانی از ارائه نرم‌افزار برای هر دو پلتفرم موبایل و کامپیوتر را نیز از ویژگی‌های مثبت صرافی بایننس دانست. افراد و شرکت‌هایی که اقدام به عرضه اولیه کوین/توکن خود می‌کنند نیز می‌توانند از این صرافی برای معرفی توکن/کوین خود استفاده کنند. همچنین بزرگ‌ترین مزیت صرافی بایننس حجم بالای معاملات و پشتیبانی از جفت ارزهای بسیار متنوع است.

بایننس در معاملات خود از بیش از 1000 جفت‌ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. حجم معاملات آن نیز در حال حاضر به بیش از 24 میلیارد دلار در روز می‌رسد. همچنین شما در صرافی ‌بایننس این امکان را دارید که از صرافی وام بگیرید و اقدام به خرید و فروش ارز کنید.

بایننس کوین (Binance Coin) ارز مخصوص صرافی بایننس است. اگر از بایننس کوین (BNB) جهت پرداخت کارمزدها استفاده کنید، می‌توانید کارمزد کمتری پرداخت کنید.

بایننس به شدت در حال گسترش خدمات و فعالیت‌های خود است. بایننس، دلار هنگ کنگ را نیز برای خرید از طریق ویزا کارت و مسترکارت به پلتفرم خود اضافه کرده است. همچنین پول روسیه و چندین ارز مختلف را نیز به پلتفرم ترید همتا به همتای خود اضافه کرده است.

معایب صرافی بایننس

بزرگ‌ترین مشکل صرافی بایننس برای کاربران ایرانی این است که به پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این صرافی هم ایران را تحریم کرده و حساب کاربران ایرانی را می‌بندد.

صرافی بایننس با ایجاد نوعی قلمرو خاص برای خود و متمرکز بودن این صرافی در انتشار اخبار خلق‌الساعه و کارهای غیرحرفه‌ای (از جمله دیلیست (حذف ارزها) همچون بایت کوین و …) و همچنین موضع‌گیری غیرشفاف در خصوص احراز هویت افراد مختلف، اعتماد بسیاری از کاربران را از دست داده است. اما به دلیل حجم بازار گسترده آن، بسیاری از کاربران ناگزیر از فعالیت در بایننس هستند.

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس (CoinEx) در دسامبر 2017 تأسیس شده است. دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است و بنیان‌گذار آن یانگ هایپو است.

این صرافی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که از طریق آن حجم زیادی از ارزهای دیجیتال را مبادله کنند. همچنین امکان سپرده‌گذاری و برداشت سرمایه و خرید ارزهای دیجیتال را با انواع کردیت کارت یا کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر می‌کند. این صرافی توانسته یک پلتفرم رمزنگاری‌شده سریع و بسیار امن، کاربرپسند، کم‌هزینه و با سرعت بالا را ایجاد کند تا کاربران بتوانند از طریق آن، ارزهای دیجیتال را مبادله کنند.

در حال حاضر صرافی کوینکس (CoinEx) از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و همچنین خدمات تجارت جهانی را در بیش از 100 کشور ارائه می‌دهد.

طبق بررسی انجام‌شده، در زمان نگارش این مقاله، صرافی کوینکس با فعالیت کاربران ایرانی مشکلی ندارد و به راحتی می‌توان از طریق IP ‌های ایران به این صرافی دسترسی پیدا کرد. با این حال، تحقیقات تکمیلی و مسئولیت استفاده از این پلتفرم بر عهده شما است.

با داشتن تیم فنی متخصص، محافظت از امنیت همه‌جانبه و موتور تطبیق سریع اختصاصی، صرافی کوینکس با هزاران سفارش همزمان، امنیت کاربری شما را تضمین می‌کند. علاوه بر این، از طریق بالا بردن امنیت حساب، به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد تا مطمئن شوید که کسی جز شخص شما به آن دسترسی ندارد و نمی‌تواند رمزارزی را برداشت یا وارد کند.

در این صرافی، امکان فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای، هم برای اپ موبایل و هم برای نسخه دسکتاپ به طور همزمان وجود دارد. شما همچنین می‌توانید در بخش تأیید اعتبار معاملات، هر گونه فعالیتی را که در حسابتان انجام می‌شود به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

مزایای صرافی کوینکس

ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس کمتر تحت تأثیر و کنترل ربات‌ها و نهنگ‌ها قرار دارند. کوینکس نسبت به صرافی‌های ایرانی از جفت‌ارزهای بیشتری پشتیبانی می‌کند. کارمزد برداشت در صرافی کوینکس برای بیشتر ارزها خیلی کم است. سرعت انجام تراکنش خوبی دارد و امنیت بالا و امکانات خوبی برای محافظت از دارایی‌ها دارد.

عدم پیروی از قوانین بین‌المللی در تحریم و ارائه خدمات به کاربران ایرانی شاید مهم‌ترین مزیت این صرافی برای ایرانی‌ها باشد. البته فعلاً ایران را تحریم نکرده ولی در آینده معلوم نیست این کار را بکند.

معایب صرافی کوینکس (CoinEx)

حجم معاملات در صرافی کوینکس در حال حاضر زیر یک میلیون دلار در روز است. کوینکس از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند. همچنین در صرافی کوینکس رعایت حداقل مقدار سپرده و برداشت لازم است. به عنوان مثال، در حال حاضر حداقل برداشت بیت کوین در کوینکس 0.001 بیت کوین است و برای برداشت بیت کوین، کارمزد 0.00051 بیت کوین در نظر گرفته شده است.

علاوه بر مزایا و معایب مطرح‌شده برای صرافی کوینکس، در نظر داشته باشید که هر لحظه امکان مسدودسازی حساب کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها و سایر عوامل وجود دارد؛ دقیقاً شبیه به همان اتفاقی که مدتی پیش در بایننس افتاد و به یک‌باره کاربران ایرانی با شرایط جدید بایننس مواجه شدند. از طرفی هم تجزیه و تحلیل داده‌های تحت وب نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کاربران این صرافی را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند. این عدم استقبال کاربران سایر کشورها به این صرافی می‌تواند برای کاربران ایرانی یک هشدار جدی در مورد اعتبار این صرافی باشد.

صرافی کوینکس

معیارهای انتخاب صرافی

برای اینکه بتوانیم صرافی‌های ارز دیجیتال را با هم مقایسه کنیم، باید موارد زیر را بررسی نماییم:

  • آدرس صرافی در لیست اسکم (SCAM) نباشد.
  • داشتن سابقه معتبر صرافی؛ سایت یا بلاگ و شبکه‌های اجتماعی صرافی را بررسی کنید و مطمئن شوید که این صرافی معتبر است.
  • امنیت
  • بررسی اعتبار در بازار
  • حجم معاملات
  • بررسی سرمایه‌گذاران و مؤسسان صرافی
  • میزان گردش حساب کاربران
  • کارمزد پایین تراکنش
  • داشتن مراحل احراز هویت (KYC)
  • امکان خرید و فروش برای کاربران ایرانی

اکنون با توجه به این موارد، صرافی بایننس را با صرافی کوینکس مقایسه می‌کنیم. امیدواریم در نهایت به این نتیجه برسید که کدام صرافی را می‌خواهید برای تبادلات رمزارزی خود انتخاب کنید؛ کوینکس یا بایننس !

کوینکس یا بایننس ؟! کدام برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است؟

با توجه به اینکه صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی است، در نتیجه محبوبیت بیشتری دارد. تیم امنیت این صرافی از بزرگ‌ترین تیم‎ها است. به گفته چانگ ‌پنگ ژائو، بنیانگذار صرافی بایننس، روزانه تقریباً بین 5 تا 10 بار به زیرساخت‌های صرافی بایننس حمله می‌شود. برای در امان ماندن از این حملات هکری، چانگ ‌پنگ ژائو و تیم صرافی بایننس مدام در حال تقویت امنیت سرورهای خود هستند. به همین دلیل، صرافی بایننس یکی از امن‌ترین صرافی‌ها در جهان است.

اعتبار، حجم معاملات و میزان گردش حساب کاربران در صرافی بایننس بسیار بالاتر از کوینکس است. در واقع رتبه‌بندی صرافی بایننس با توجه به پارامترهای مختلف (ترافیک وب ، نقدینگی و …) قابل قیاس با صرافی کوینکس نیست.

کوینکس یا بایننس

در رتبه‌بندی سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap.com)، رتبه صرافی کوینکس در حال حاضر 48 است که در مقایسه با صرافی بایننس که در جایگاه اول قرار دارد، بسیار پایین است.

از نظر میزان حجم (Volume) یا همان نقدینگی هم این دو صرافی قابل مقایسه نیستند. نقدینگی کوینکس 163 میلیون دلار است که در برابر نقدینگی 24 میلیارد دلاری بایننس رقم ناچیزی است.

در نهایت شاید بتوان گفت مزیت صرافی کوینکس در تحریم نکردن کاربران ایرانی است. صرافی کوینکس وقتی که امریکا ایران را تحریم کرد، توانست جایگزین خوبی برای ایرانیان بشود.

سخن پایانی

ایرانیان پس از تحریم در بایننس به دو گروه تقسیم می‌شوند:

عده‌ای پس از تحریم‌های بایننس تصمیم می‌گیرند باز هم در بایننس تبادل ارز داشته باشند و با راه‌کارهای موقت همچون استفاده از vpn، vps و … این سایت را دور بزنند. اما یک نکته منفی درباره بایننس وجود دارد و آن هم اینکه کاربران ایرانی معمولاً نگران مسدود شدن و از دست دادن تمام دارایی‌شان هستند.

از طرفی دیگر، عده‌ای ترجیح می‌دهند ریسک نکنند و دارایی خود را در امنیت حفظ کنند. آنها به جای بایننس، از صرافی‌های دیگری همچون کوینکس یا صرافی‌های معتبر ایرانی استفاده می‌کنند.

در این مقاله دو صرافی بایننس و کوینکس را معرفی و مزایا و معایب آنها را بررسی کردیم. حالا نوبت شما است که تصمیم بگیرید از کدام صرافی می‌خواهید استفاده کنید: کوینکس یا بایننس ؟!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

صرافی کوینکس صرافی خوبیه

درود دوستان دیروز ۷مهر سیستم قطع شد بعد دارایی من دیگه نشون نمی ده…فقط فکر می کنم شاید لیکوئید .کرده لطفاً راهنمایی کنید.تشکر

رفیق پولت نپریده. کافیه یه واریز دیگه انجام بدی که مجموع دو تا واریزت به اندازه اون حداقلی که گفته بشه تا واریز قبلی هم بشینه تو حسابت. فقط حواست باشه واریز دومی بیشتر از حداقل باشه

هشدار مهم!

دوستان، اگه تو صرافی کوینکس می خواهید خرید و فروش کنید، اشتباه من را مرتکب نشید که یه میلیون تومان پولم پرید!
تو صرافی کوینکس، سرمایه گذاری برای هر ارزی یه حداقل داره و اگه کمتر بفرستی، ارزت را به حسابت واریز نمیکنه و ارزت می‌پره!
برای ارز تتر، با شبکه trc20، نوشته بود حداقل سرمایه گذاری ۱ تتر.
با این شبکه، تتر را می‌خواستم بفرستم، خطا داد.
شبکه را عوض کردم و با شبکه erc20 فرستادم، اما دقت نکردم که حداقل این شبکه متفاوته؛ حداقل این شبکه، دائما در حال تغییره، یه بار می‌نویسه ۴۶، یه بار می‌نویسه ۵۳، یه بار می‌نویسه ۶۶، یه بار می‌نویسه ۹۸ و…
از صرافی ایرانی وقتی می‌خواهید ارزی را منتقل کنید به کوینکس، چند ساعت طول می‌کشه و در طول این چند ساعت، ممکنه کوینکس حداقل را تغییر بده و ارز شما بپره! به همین راحتی!
پس هر ارزی را خواستید به کوینکس بفرستید، حداقلش را نگاه کنید و هیچ وقت تتر را با شبکه erc20 منتقل نکنید یا حداقل، بالای ۱۰۰ تتر بفرستید.

اعصابتو خورد نکن عزیز، از حداقل مقدار کم ریختی پولتو نداده ! قوانین داره نترس مخوده برای خودمم هزار بار پیش اومده، از دوباره پول بریزی مبلغ قبلی رو هم بهت میده مثلا حداقل ۱۰ دلاره و تو ۵ دلار زدی براش . دوباره برو ۱۰ دلار بریز بهت ۱۵ دلار میده پولتو نخورده.
موفق باشی
ولی بهتره بیشتر دقت کنی.