آموزش ترید در صرافی کوینکس (CoinEx)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

صرافی کوینکس (CoinEx) یک پلتفرم ارائه دهندۀ خدمات مبادله رمزارز جهانی و حرفه‌ای است که یک سیستم مبادله‌ای بسیار امن، پایدار و کارآمد برای کاربران جهانی به ارمغان آورده است. CoinEx در دسامبر 2017 تأسیس شد. صرافی کوینکس (CoinEx) ازشرکت‌های اینترنتی و مالی پیشرو در جهان می‌باشد که جزو اولین پذیرندگان رمزارزها به حساب می‌آید. در حال حاضر صرافی کوینکس (CoinEx) از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و همچنین خدمات تجارت جهانی را در بیش از 100 کشور ارائه می‌دهد. پشتوانه صرافی Coinex، استخر ماینینگ ViaBTC است که یکی از بزرگ‌ترین استخرهای ماینینگ دنیا است.

طبق بررسی انجام شده در زمان نگارش این مقاله، صرافی کوینکس با فعالیت کاربران ایرانی مشکلی ندارد و به راحتی می‌توان از طریق آی پی ‌های ایران به این صرافی دسترسی پیدا کرد. با این حال، تحقیقات تکمیلی و مسئولیت استفاده از این پلتفرم بر عهده شما است.
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال CoinEx Token (CET)

ارز دیجیتال CoinEx Token در ژانویه 2018 منتشر شد. CET توکن اختصاصی شبکه CoinEx Chain است. CoinEx Chain یک بلاک چین عمومی است که شبکه اصلی خود را در نوامبر 2019 راه‌اندازی کرد.

CoinEx Chain قصد دارد یک سیستم تجارت غیرمتمرکز (CoinEx DEX) ایجاد کند که توسط کاربران اداره شود. این هدف برای توسعه یک پلتفرم با 3 زنجیره عمومی است:

(1) زنجیره DEX

(2) زنجیره هوشمند

(3) زنجیره حریم خصوصی

این سه زنجیره برای ایجاد یک بلاکچین عمومی غیرمتمرکز به ترتیب بر تجارت، قراردادهای هوشمند و حریم خصوصی تمرکز دارند. CET را می‌توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • تخفیف در هزینه‌های معاملات و برای خرید خدمات با ارزش افزوده در صرافی CoinEx
  • پرداخت هزینه‌های معاملاتی در شبکه CoinEx Chain
  • مطرح کردن پیشنهادات و شرکت در رأی‌دهی‌های شبکه CoinEx Chain
  • دارندگان CET می‌توانند در سهام شرکت CoinEx سهیم باشند.
کاربران می‌توانند با دعوت کردن دوستان خود برای تجارت در صرافی CoinEx توکن CET کسب کنند.

قیمت CoinEx از ابتدای عرضۀ اولیه آن تا سال 2020 بین 0.03 دلار تا 0.3 دلار در نوسان بوده است.

امنیت در صرافی کوینکس CoinEx

با داشتن تیم فنی متخصص، محافظت از امنیت همه‌جانبه و موتور تطبیق سریع اختصاصی، صرافی کوینکس با هزاران سفارش همزمان، امنیت کاربری شما را تضمین می‌کند. علاوه بر این از طریق بالا بردن امنیت حساب، به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد تا مطمئن شوید که کسی جز شخص شما به آن دسترسی نداشته و نمی‌تواند رمزارزی را برداشت یا وارد کند. اما چگونگی امن کردن حساب موجود در صرافی CoinEx نیز راهکار‌هایی دارد. برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربری‌تان شوید و به قسمت امنیت یا security وارد شوید. پس از ورود به این بخش، هم می‌توانید رمز عبور فعلی‌تان را تغییر دهید و هم می‌توانید حالت ورود دومرحله‌ای را فعال نمایید.

صرافی کوینکس

از این رو، بخش احراز هویت دو مرحله‌ای نیاز به یک رمز تصادفی دارد که تنها روی موبایل یا اپلیکیشن گوگل قابل دریافت است. در این صرافی، امکان فعال کردن رمز تصادفی، هم برای اپ موبایل و هم برای نسخه دسکتاپ به طور همزمان وجود دارد؛ این بسته به نظر و سلیقه شما است. شما همچنین می‌توانید در بخش تأیید اعتبار معاملات، هر گونه فعالیتی را که در حسابتان انجام می‌شود به صورت لحظه‌ای دریافت کنید.

آموزش استفاده از صرافی CoinEx

برای آغاز کار یا ترید در صرافی CoinEx در ابتدا باید در وب سایت CoinEx ثبت‌نام کنید. به سایت صرافی CoinEx وارد شوید و در بخش فرم عضویت سایت CoinEx اطلاعات درخواستی را وارد نمایید.

صرافی کوینکس

پس از ورود اطلاعات می‌توانید تأیید دومرحله‌ای را فعال کنید که از دسترسی دیگران به حساب‌تان جلوگیری شود. در واقع با فعالسازی تأیید دومرحله‌ای بدون وجود موبایل‌تان، ورود به اکانت شما در این صرافی تقریباً غیرممکن می‌شود. بعد از ثبت‌نام، نوبت به وارد کردن ارز به CoinEx می‌رسد. در این صرافی 60 ارز را می‌توان خرید و فروش کرد. برای ورود رمزارزهایی که در اختیار دارید، باید به کمک صفحه Assets اقدام کنید. ورود ارز‌ها به این بخش چندان سخت نیست. فقط کافی است ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس Depostit را بزنید و در مرحله بعد آدرس رمزارز را در آن کپی نمایید.

صرافی کوینکس

همان‌طور که می‌دانید، هر رمزارز آدرس جداگانه‌ای دارد و مقداری نیز برای آن در این پلتفرم در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار با این صرافی این است که حتماً مقدار مجازی را که برای ارز در نظر گرفته شده است، وارد کنید.

استفاده از کد معرفی در صرافی کوینکس (CoinEx)

در صرافی کوینکس می‌توانید کد معرفی اختصاصی خود را ایجاد کنید. در صورتی که افراد به وسیله کد معرفی شما در صرافی کوینکس ثبت‌نام کنند، تا 40 درصد از کارمزدهای پرداختی توسط این افراد به شما تعلق می‌گیرد.

در نظر داشته باشید که فقط کاربرانی که با لینک یا کد معرفی شما در CoinEx ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند کاربر ارجاع‌شده شما باشند.کاربران ارجاع‌شده پس از ثبت موفقیت‌آمیز، می‌توانند از تخفیف 3 ماهه هزینه تراکنش VIP برخوردار شوند. همچنین ارجاع‌دهنده می‌تواند درصدی ازکارمزد معاملات انجام‌شده توسط فرد معرفی‌شده را دریافت کند. این درصد با توجه به نرخ رمزارز معامله‌شده به وسیله CET تسویه می‌شود و روز بعد به حساب شما واریز می‌گردد. برای دریافت کد معرف در صرافی کوینکس وارد قسمت کاربری خود شوید و گزینه Referral را بزنید. در این قسمت می‌توانید کد معرفی خود را مشاهده کنید.

مزایای استفاده از صرافی CoinEx

بسیاری از افراد، به خصوص ایرانیان، علاقه شدیدی به استفاده از این پلتفرم دارند و معاملات خود را درون صرافی CoinEx انجام می‌دهند. فارغ از رابط کاربری آسان و امکان کار کردن با آن توسط افراد مبتدی، بسیاری از مزایای آن را می‌توان به صورت موردی بیان کرد:

  • ثبت نام آسان و راحت در سایت
  • وجود برنامه تلفن همراه برای استفاده آسان و بدون دردسر
  • سپرده رایگان و بدون هزینه
  • کارمزدهای معاملات پایین و شفاف
  • دریافت سود از طریق معرفی سایر افراد
  • و…

البته این مزایا برای همه کاربران در سطح بین‌المللی وجود دارد و در حقیقت تحریم‌های بین‌المللی که در مورد ایرانیان وضع شده است، توسط این سایت پیگیری نمی‌شود. از این رو می‌توان از آن بدون محدودیت و بدون نگرانی از بسته یا مسدود شدن حساب کاربری و از دست دادن سرمایه استفاده کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی این است که ویژگی نقدینگی را برای شما فراهم می‌کند؛ یعنی سرمایۀ شما به طور آسان و بدون دردسر به پول و سرمایه نقد تبدیل خواهد شد. از این بابت، این یک مزیت مهم برای صرافی CoinEx است.

کارمزد‌ها برای برداشت ارز در این صرافی، بسته به نوع آن، متفاوت است و فقط به یک رقم خاص وابسته نیست.

در صورت استفاده از توکن CET جهت پرداخت کارمزدها، هزینه‌های شما تا میزان زیادی کاهش می‌یابد.

معایب کار با صرافی CoinEx

با توجه به مزایایی که برای صرافی کوینکس ذکر شد، این صرافی سه ایراد اساسی دارد:

اول: هزینه یا کارمزدی برای برداشت رمزارزها از کیف پول صرافی دریافت می‌شود.

دوم: امکان پشتیبانی از ارز‌های فیات وجود ندارد. از این رو برای معامله کردن، شما باید از طریق پلتفرم دیگری واریز خود را انجام دهید و نمی‌توانید از کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت استفاده کنید.

سوم: مقدار معین و محدودیت مشخصی برای برداشت از کیف پول‌تان دارید. در حقیقت، این یک عیب به حساب می‌آید و برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست.

هشدار : صرافی کوینکس در تاریخ 21 شهریور 1402 هک شده است.

سخن پایانی

کوینکس یک سایت خارجی است و هیچ ارتباطی با سیستم بانکی ایران ندارد. بنابراین نمی‌توانید با کارت بانکی ایران در این سایت خرید کنید. به منظور ترید در صرافی کوینکس می‌توانید در یک صرافی ایرانی با کارت شتاب، بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید و در نهایت آن را به اکانت کوینکس خود منتقل کنید. البته در نظر داشته باشید که بر اساس قوانین تحریم آمریکا، در صورت مشاهده یک صرافی که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد، سریعاً به آن هشدار می‌دهند و آن صرافی را مجبور می‌کنند که از این قوانین تبعیت کند. در نتیجه، دیگر این صرافی به کاربران ایرانی سرویس نخواهد داد و هر لحظه ممکن است حساب کاربران ایرانی را مسدود کند. این یک روند آشنا برای کاربران ایرانی صرافی‌های بین‌المللی است. بعضی از صرافی‌ها ادعا می‌کنند که کاربران ایرانی می‌توانند در آنها فعالیت داشته باشند. خود این قضیه هم دچار مشکل است؛ چون معنی آن این است که از قوانین تحریم تبعیت نمی‌کنند که این خود نشان‌دهندۀ اعتبار جهانی پایین این صرافی‌ها است.

همچنین طبق داده‌های پلتفرم‌های آنالیز وبسایت‌ها بیش از 45 درصد از کاربران سایت کوینکس، ایرانی هستند.

عدم استقبال کاربران سایر کشورها از این پلتفرم معاملاتی، ایجاب می‌کند که با احتیاط مضاعفی با این صرافی در تعامل باشید. علاوه بر اینها به خاطر داشته باشید که در خصوص مقرّ اصلی صرافی کوینکس نیز اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام ممنون از سایت خوبتون جالبه که الان همه چی مجازیه طرف سایت زده لوله بازکنی برچسب و سفارش چاه بازکنی رو هم اینترنتی میگیره قدرت خدا همه چی اینترنتی شده 🙂 ما قدیما جلو پدر مادرمون دراز نمیکردیم اونوقت جوون های الان همه دنیا رو تو گوشیشون دارن

سلام من کد گوگل اتنتیکیتورم روندارم و کلیدشم گم کردم الان کوینکس از من میخاد احراز هویت کنم ولی هر چی براشون میفرستم فقط پیغام میدن احراز هویتتون شکست خورده کسی تجربه ای در این زمینه داره که کمک کنه
Your security keys resetting has failed. Reason:Wrong screenshots of historical notifications on CoinEx. Please log in for more details
If the multiple log-in attempts were not your operation, please reset your password or disable your account at once, and submit a request to contact CoinEx Customer Service via submitting a ticket as soon as possible
البته در ادامه از من میخاد اکانتم و غیر فعال کنم و به پشتیبانی تیکت بدم لطفا راهنمایی کنید

سلام در مرحله اول از شما یک اسکرین شات از ایمیل هایی که کوینکس برای شما فرستاده خواسته که شما اون رو اشتباه فرستادین. برای همین این مشکل پیش اومده

ممنون از جوابتون.من تو اون قسمت که میگه یه اسکرین شات از اعلان ها رو بفرستم یه عکس که خودش حاوی چهارتا از عکس های ایمیلمه فرستادم که یکیش زمان ثبت نام منه که میگه به کوینکس خوش آمدی یکیش پیام دریافت یه ارزیه که گفتن اونو دریافت کردن یکیش کد لاگینه کوینکسه و یکیشم ای پی خودمه.ولی هیچچچ فایده ای نداره و فقط میگن احراز هویتتون شکست خورده من نمی دونم دیگه چی باید بفرستم

پس باید رمزتون رو ریست کنین و حساب رو DISABLE کنید و به Customer service کوینکس تیکت ارسال کنید

داراییم از بین نمی ره اونوقت؟

اگر خود کوینکس مشکل رو حل کنه و به خودشون تیکت بدید، حساب شما رو باز می کنن دارایی تون هم سر جاش هست