استخر استخراج بیت کوین چیست؟ معرفی بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

در این مقاله با شیوه کار استخر استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها آشنا می‌شویم

زمان مطالعه: 16 دقیقه

مقدمه

انتخاب استخر استخراج بیت کوین مناسب یک گام بسیار مهم برای شروع به کار در عرصه ماینینگ است. علاوه بر این گام مهم، فعالیت‌هایی از جمله انتخاب رمزارز مناسب و تهیه تجهیزات سخت افزاری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مقاله با شیوه کار استخر استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها آشنا می‌شویم و در ادامه کار، شناخته‌شده‌ترین استخرهای استخراج را به زیر ذره‌بین می‌بریم. پس برای بررسی نحوه کار استخر استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها و معرفی بهترین استخرهای استخراج در این مقاله همراه ما باشید.

استخر استخراج

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای استخراج یک بلاک، استخراج‌کنندگان در محلی مجازی دور هم می‌آیند که استخر استخراج یا ماینینگ پول(Mining pool) نامیده می‌شود. در این محل هر ماینر یا استخراج کننده با توجه به توان پردازشی‌اش سود می‌برد. این محل به ماینر‌‌ها امکان اشتراک‌گذاری منابع محاسباتی و قدرت پردازش خود با ماینر دیگر با هدف افزایش شانس برای به دست آوردن پاداش بالا را می‌دهد.

در آغاز راه بیت کوین، ماینرها توانایی رقابت مستقیم با یکدیگر بر سر حل کردن معادله ریاضی بیت کوین و آزادسازی یک بلاک و در نتیجه دریافت پاداش در ازای آن را داشتند، اما با پیشرفت شبکه بیت کوین، دیگر نمی‌توان به طور مستقیم شانس پیدا کردن پاداش بلاک را داشت. در این بین با افزایش تعداد ماینرها و قدرت پردازش سخت افزارها، حل معادله پیچیده ریاضی برای بدست آوردن یک بلاک سخت‌تر می‌شود. به این پیچیدگی شبکه، سختی شبکه گفته می‌شود و یک پارامتر برای هر شبکه رمزارزها است. این پارامتر، یک مولفه مهم برای انتخاب رمزارز مناسب برای استخراج است.

با افزایش سطح محبوبیت بیت کوین سختی شبکه این رمزارز بسیار بالا رفته است و این عمل کار انفرادی ماینرها را سخت و تقریبا غیر ممکن می‌کند. امروزه فارم‌های استخراج بزرگ نیز برای استخراج به این استخرها می‌پیوندند. به علت افزایش سختی شبکه و هزینه‌های ابتدایی برای استخراج بیت کوین اگر ما استخراج رمزارز را بدون پیوستن به استخر شروع کنیم، دیگر سودی با ما همراه نمی‌شود و حتی با ضرر روبه‌رو خواهیم شد.

استخر استخراج

روند افزایش سختی استخراج بیت کوین در طول زمان

شیوه کار یک استخر استخراج بدین گونه است که ماینرها در تمام دنیا، قدرت پردازش سخت افزارهای خود را به استخر استخراج واگذار می‌کنند و این محل مجازی به عنوان نماینده‌ای از تمام ماینرها به شروع رقابت با دیگر استخرها می‌کند. اما با وجود این محل‌های مجازی، ماینرها همچنان می‌توانند با جمع‌آوری توان پردازشی، هش‌های بیشتری تولید کنند و در نهایت پاداش استخراج بین افراد یک استخر متناسب با توان هش هر کدام تقسیم می‌گردد. استخرهای استخراج مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود دارد که متناسب با ابعاد و روش پرداخت با هم متفاوت هستند.

انتخاب استخر استخراج

در حین انتخاب یک استخر استخراج بیت کوین باید نکات زیر را مورد توجه خود قرار دهید:

اندازه استخر: در ابتدا اندازه استخر مورد توجه است که به معنای تعداد ماینرهای آن یا به بیان دیگر اندازه قدرت پردازشی یک استخر است. استخرهای بزرگ دارای نظم زیادی در پرداخت هستند و مقبولیت بیشتری داشته اما نسبت به استخرهای کوچک میزان مبلغ پرداختی کمتری دارند، اما باید توجه داشت که استخرهای کوچک با وجود پرداختی بهتر از اعتبار کمتری بهره‌مند هستند.

کارمزد: دومین نکته مورد توجه کارمزد است که می‌تواند بین صفر تا 4 درصد پاداش استخراج متفاوت باشد. تا جایی که می‌توان این گونه تعبیر کرد که برخی از استخرها کارمزدی نمی‌گیرند.

اعتبار و امنیت: سومین مورد امنیت و اعتبار یک استخر است، سوالی که باید با آن روبه‌رو شوید آن است که استخر انتخابی شما به اندازه‌ای اعتبار دارد که تقلبی نکند تا سرمایه شما از بین نرود؟ و یا به راحتی هک نشود و درآمد شما به باد نرود.
برای پاسخ به این سوال و دور ماندن از خطرات احتمالی بهتر است استخر انتخابی شما قدیمی و شناخته شده باشد و قبل از عضویت در هر استخری نظرات دیگر ماینرها را بدانید. اما باید در نظر داشته باشید که اغلب اوقات فرد ناراضی وجود دارد و نباید بر تصمیم شما تاثیر بگذارد.

سیاست پرداخت: به عنوان چهارمین نکته مورد توجه باید بدانیم که خواهان این هستید که پرداخت‌هایتان مرتب و به طور روزانه باشد و یا این که بعد از استخراج یک بلاک صورت گیرد. این درخواست را باید پیش از ثبت نام بیان کنید و در مورد شیوه پرداخت استخرهای متفاوت به مطالعه بپردازید.

روش های پرداخت پاداش استخرهای استخراج

حال بهتر است با مفهوم shares یا سهام در استخرهای استخراج آشنا شویم. می‌توان این گونه گفت که سهام، واحدهایی هستند که برای صاحبان استخر این توانایی را قائل می‌شود که سهم هر یک از ماینرها را نسبت به توان محاسباتی که در دسترس استخر می‌گذارد و در برخی اوقات نسبت به مدت زمانی که یک ماینر در استخر عضو شده است، محاسبه کنند. یا به بیان دیگر به هر ماینر نسبت به سهم قدرت پردازشش در حل یک بلاک، سهم تعلق می‌گیرد و در نهایت نسبت به کل سهام‌هایی دریافتی هر ماینر، پاداشی به آنها داده می‌شود. در ادامه روش‌های رایج استخرها برای پرداخت به ماینرها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پرداخت به ازای سهم (PPS)

pps یکی از روش‌های ارائه پاداش است و مخفف کلمه Pay Per Share است. در این روش استخر استخراج نسبت به توان محاسباتی که هر ماینر به شبکه ارائه می‌دهد، سهمی برای آن ماینر در نظر می‌گیرد. سهم ماینرها نسبت به میزان سهامی که در دسترس دارند می‌تواند در هر مرحله از عمل هش کردن و استخراج بلاک پاداشی را بدست آوردند. به بیان دیگر pps برای ماینرها امکانی را فراهم می‌کند که در زمان مشارکت و بدون در نظر گرفتن استخراج بلاک و درآمد روزانه استخر، میزان سهم خود از پاداش را به دست آورد.

در اینگونه سیستم پرداختی صاحبان استخرها از موجودی استخر، سهم ماینر را می‌پردازند. نسخه بروزتر این روش pps+ نام گذاری شده است. سازوکار این روش جدید مانند pps است اما با این تفاوت که کارمزد تراکنش در بلاک مدنظر قرار گرفته می‌شود و در نهایت کارمزد تراکنش پاداش از طریق PPLNS در بین سهامداران تقسیم می‌شود.

مبتنی بر نسبت (Proportional)

این روش با pps مشابه است. در این روش هم در ازای قدرت محاسباتی بیشتری که به استخر ارائه می‌دهید، میزان سهام بیشتری به دست می‌آورید. اما تفاوتی هم با pps دارد و به ماینر فقط در صورتی پاداش تعلق می‌گیرد که به استخراج یک بلاک بپردازد و در نهایت با ایجاد بلاک، استخر، پاداش هر ماینر را نسبت به مقدار سهامش به وی پرداخت می‌کند.

روش کار این حالت بدین صورت است که ماینر به نسبت هر سهم، میزانی پاداش دریافت می‌کند كه فرمول آن به قرار زیر است: پاداش بلاک تقسیم بر تعداد کل سهام‌های ارائه شده توسط همه ماینرها. این فرمول بیان می‌کند که ارزش سهامی که به شما تعلق دارد، با هر عضویت رو به کاهش و شانس پیدا کردن بلاک رو به افزایش است.

مبتنی بر امتیاز (Score-Based)

روش دیگر که با هدف ممانعت از تعویض مداوم استخرها طراحی شده بدین صورت است که مدت زمان عضو شدن شما در یک استخر و قدرت هشی که به استخر ارائه می‌دهید با نام «امتیازدهی نرخ هش» محاسبه می‌شود و در نهایت هر چه مدت زمان بیشتری را در این کار صرف کرده باشید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد و از سهام ارزشمندتری بهره‌مند خواهید شد. باید توجه داشته باشید که توقف استخراج، امتیاز شما را کمتر و سهام شما را بی‌ارزش می‌كند. در این روش نیز به ماینری پاداش تعلق می‌گیرد که استخراج بلاک را انجام داده باشد.

پرداخت به ازای N سهام آخر (PPLNS)

به بررسی روش دیگر با نام PPLNS که مخفف عبارت Pay Per Last N Share است می‌پردازیم. گفتیم ماینرها تنها زمانی پاداش دریافت می‌کنند که به ازای سهام دریافتی در طی پنجره تعیین شده و ایجاد یک بلاک، کار را به پایان برسانند. اما این روش تفاوتی در شیوه پرداخت با دیگر روش‌های گفته شده دارد و آن تفاوت این است که اگر سهامی بیرون از پنجره تعیین شده، گرفته شود، به آن سهام پاداشی تعلق نمی‌گیرد. پنجره گفته شده می‌تواند موارد بسیاری را شامل شود. مثلا می‌تواند محدود کننده مدت زمان لازم برای استخراج یک بلاک باشد و یا می‌تواند بیان کننده عددی مانند N به معنای آخرین سهام دریافتی تا زمان حل مشکل یک بلاک باشد.

برای فهم بیشتر مثالی را در نظر بگیرید: به فرض عدد N برابر با یک میلیون باشد. حال باید توجه داشت پس از حل شدن یک بلاک شما تنها به میزان همان یک میلیون سهم آخری که در فرایند استخراج بلاک سرمایه‌گذاری شده است، پاداش دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که عدد N با وجود این که عدد معینی نیست اما اغلب اوقات ضریب ثابتی از شدت سختی استخر است (معمولا این ضریب برابر 2 است). بنابر موارد گفته شده این روش را با پرداخت به ازای شانس نیز نام برده‌اند. پس بر طبق گفته‌ها اگر ماینرها سهم بیشتری در N سهم آخر خود دریافت کنند، به طبع پاداش بیشتری به همان میزان نصیبشان می‌شود و در غیر این صورت از آن بهره‌مند نمی‌شوند.

بهترین استخر استخراج بیت کوین

برای ادامه کار به بررسی و معرفی بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین بر اساس نرخ هش کل شبکه این رمزارز می‌پردازیم.

بهترین استخر استخراج بیت کوین

 سهم استخرهای استخراج مختلف از نرخ هش شبکه بیت کوین

با توجه به تحریم‌های اخیر ایران، ممکن است بعضی از استخرهای نام برده شده در ادامه برای ماینرهای ایرانی نامناسب و کارایی لازمه را نداشته باشند و همچنین برای یک ماینر ایرانی ریسک بالایی همراه داشته باشد. پس قبل از استفاده از استخر استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها درباره آن بیشتر تحقیق کنید.

استخر BTC.com

ابعاد: بزرگ

کارمزد: %1.5

روش پرداخت: FPPS

استخر استخراج بیت کوین BTC.com

شرکت Blocktrail تاسیس کننده یکی از بزرگترین ماینینگ‌پول‌ها یا استخر استخراج بیت کوین با نامBTC.com است. اما در حال حاضر این استخر متعلق به شرکت بیت‌مین (Bitmain) می‌باشد. این روش پرداخت قبل از ارائه خدمات استخر برای کاربران، شهرت خود را صرفا از طریق ارائه خدمات کیف پول و کاوشگر بلاکچین بدست آورده بود. این استخر روش کار مخصوص به خود را دارد که با نام FPPS خوانده می‌شود که از زیر مجموعه‌های روش پرداخت pps است. این استخر دارای بیشترین نرخ هش‌ها در بین دیگر استخرهای متعلق به این روش پرداخت است.

کارمزدی که این استخر در نظر دارد 1.5 درصد است و بیشترین زمانی که برای انتقال پاداش به کاربر اختصاص می‌دهد، در حدود 2 ساعت است و همچنین باید ذکر شود سقف پرداخت این سایت 0.001 بیت کوین است. این استخر در پی تحریمات ایران پیش شماره (98+) را از سیستم ثبت نام خود حذف کرده و عملا کاربران ایرانی را مسدود کرده است.

مزایا:

  • استخری مشهور و بسیار گسترده
  • کارمزد برداشت پایین
  • کارمزد تراکنش در واریزها لحاظ می‌شود.

معایب:

  • کارمزد %1.5
  • با توجه به این که شرکت هدایت کننده این استخر بیت‌مین است، در بحث تمرکز زدایی کمی بحث برانگیز و مشکل ساز است.

استخر AntPool

ابعاد: متوسط

کارمزد: %4-1

روش پرداخت: PPLNS و +PPS

استخر استخراج بیت کوین AntPool

AntPool استخری مشهور و دارای مقبولیت در بین دیگر استخرهای استخراج بیت کوین است كه توسط شرکت بیت‌مین، بزرگترین تولیدکننده سخت افزار استخراج بیت کوین، کنترل می‌شود. یکی از مزایای این استخر این است که برای عضویت نیاز به پرداخت مبلغی نیست و کاملا رایگان است. همچنین مزیت دیگر آن، این‌است که به شما توانایی انتخاب حالت استخراج همتا به همتای انفرادی با سخت افزار خودتان را می‌دهد و نیز توانایی انتخاب روش پرداخت PPLNS با کارمزد صفر درصد و یا +PPS با کارمزد 4 درصد را دارید.

متاسفانه انت‌پول هنوز کارمزد تراکنش را اعلام نکرده و عملا مخفی است. انت‌پول برای واریزی پاداش به صورت منظم و روزانه عمل می‌کند و در حدود 10 صبح این عمل صورت می‌گیرد. همچنین این حالت برای پرداختی بیشتر از 0.001 BTC انجام می‌گیرد. این سایت محیطی کاملا خوب و ساده برای کاربران فراهم آورده و به راحتی می‌توانید درآمد خود و نرخ هش‌ها را به طور لحظه‌ای و در هر زمان دلخواه مورد بررسی قرار دهید.

این استخر برای برقراری امنیت به فعالیت‌هایی از جمله احراز هویت دو مرحله‌ای، رمز کیف پول و همچنین پیام‌رسانی از طریق ایمیل به صورت حالت هشدار برای کاربر دست زده است. دسترسی ایرانیان به این سیستم هم همانند سیستم قبلی مسدود است و به دلیل آن است که هر دو سیستم توسط یک شرکت کنترل می‌شوند.

مزایا:

  • ارائه روش‌های پرداخت در دو حالت متفاوت.
  • امنیت بسیار بالا.
  • برقراری محیطی امن و راحت برای کاربر

معایب:

  • این استخر هم همانند com توسط شرکت بیت‌مین اداره می‌شود و در مورد تمرکز زدایی کمی بحث برانگیز است.
  • کارمزد تراکنش نامشخص

استخر F2Pool

ابعاد: متوسط بزرگ

کارمزد: %2.5

روش پرداخت: +PPS

استخر استخراج بیت کوین F2Pool

یکی از اولین استخرهای موجود در دنیا واقع در چین که با نام “اف2پول” شناخته شده است و در سال 2013 تاسیس شده است و همچنین لازم به ذکر است که این استخر در رتبه سوم بعد از BTC.com با 10.8 درصد از کل قدرت هش‌های شبکه بیت کوین است.

این استخر کارمزدی بالا نسبت به دیگر استخرها و در حدود 2.5 درصد از ماینرهایش دریافت کرده و شیوه پرداخت پاداش آن به روش +pps و به صورت روزانه و خودکار است.

این استخر تنها در زمینه بیت کوین فعالیت ندارد و لایت کوین، اتریوم و زی کش را نیز پشتیبانی می‌کند.

با وجود اینکه این شرکت تاسیس شده در چین واقع است اما زبان این سایت انگلیسی و بسیار روان است. همچنین دارای امنیت قفل کیف پول بیت کوین است و بر روی پروتكل HTTPS به فعالیت می‌پردازد. باید توجه داشته باشید که در پایان ثبت نام دیگر نمی‌توانید ایمیل خود را تغییر دهید.

با وجود تحریمات، این برنامه همچنان قابل دسترس برای کاربران ایرانی است و هنوز خطری این کاربران را تهدید نمی‌کند.

مزایا:

  • مدت زمان کوتاه پرداخت پاداش
  • پشتیبانی از ارز‌های مختلف از جمله بیت كوین
  • پرداخت منظم و روزانه پاداش کاربران

معایب:

  • کارمزد بالای 2.5 درصدی

استخر SlushPool

ابعاد: متوسط بزرگ

کارمزد: %2

روش پرداخت: مبتنی بر امتیاز

استخر استخراج بیت کوین SlushPool

شاید علاقمند به دانستن نام اولین استخر استخراج بیت کوین باشید، این استخر در سال 2010 با نام اسلایش پول اولین بلاک خود را استخراج کرده و تا به حال در حدود 15000 بلاک را استخراج کرده است. کنترل این استخر به عهده یک شرکت در کشور چک با نام “ساتوشی لبز” است. لازم به ذکر است که این شرکت سازنده کیف پول ترزور هم هست و اولین تولید کننده فناوری‌های بسیار دیگری از جمله اولین نقشه جهان بیت کوین محور، پروتکل استراتوم ماینینگ (که اکنون توسط سایر استخرها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد) نیز هست.

شهرت این استخر به دلیل آن است که پاداش را بر اساس امتیاز می‌دهد و در این مورد منحصر به فرد است. این روش بر مبنای پاداش دهی با هدف پایبند کردن ماینرها صورت می‌گیرد و در نهایت از هر پاداش دریافتی کارمزد 2 درصدی دریافت می‌کند.

این استخر به منظور آموزش ماینرهای مبتدی یک حساب کاربری آزمایشی در اختیار ماینرها قرار می‌دهد که ویژگی بسیار عاقلانه و مفید برای یک ماینر است. طراحی محیط این استخر بسیار زیبا و در نگاه اول اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دیگر ویژگی مثبت این استخر بروزرسانی منظم اطلاعات و خبرها و نمودارها در صفحات اجتماعی خود است.

مزایا:

  • گرافیک بسیار جذاب و مورد سلیقه كاربران
  • اولین استخر استخراج بیت کوین
  • روش پرداخت مبتنی بر امتیاز، روشی منحصر به فرد برای پایبندی کاربر و دوری از تقلب

معایب:

  • کارمزد نسبتا زیاد نسبت به دیگر استخر ها
  • به علت روش پرداخت مبتنی بر امتیاز در این استخر، با توقف فعالیت ماینینگ از طرف کاربر، امتیاز او و در نتیجه ارزش سهامش به شدت کاهش می‌یابد.

استخر ViaBTC

ابعاد: متوسط

کارمزد: %3

روش پرداخت: PPS, PPLNS

استخر استخراج بیت کوین ViaBTC

یکی دیگر از استخرهای استخراج چینی “ویا بی‌تی‌سی” است که در اندازه‌ای متوسط از استخرها قرار دارد. سال تاسیس آن 2016 بوده و 8.7 درصد از کل نرخ هش را به خود اختصاص داده است.

این استخر تنها خود را به بیت کوین محدود نکرده و دیگر ارزها از جمله لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک، زی کش، دش، مونرو و بیت‌مارک را نیز شامل می‌شود. این استخر با فراهم کردن امکان ماینینگ ترکیبی برای کاربرانش، باعث شده است که ماینرهای بیت کوین کش، به صورت رایگان Syscoin و ماینرهای لایت کوین نیز دوج‌کوین دریافت کنند. پرداخت پاداش در این استخر شامل سه روش است :+PPS با کارمزد 4 درصدی، PPLNS با کارمزد 2 درصدی، SOLO با کمترین کارمزد یعنی 1 درصد.

مزایا:

  • شامل ارزهای دیگر علاوه بر بیت کوین می‌شود.
  • ارائه سه روش پرداخت با کارمزدی متفاوت.
  • پرداخت منظم و روزانه پاداش ماینر.
  • ماینینگ ترکیبی

معایب:

  • دریافت کارمزدی بالا نسبت به سایرین

استخر BTC.TOP

ابعاد: متوسط

کارمزد: –

روش پرداخت: –

استخر استخراج بیت کوین BTC.TOP

و باز هم استخری در کشور چین با نام “بی تی سی دات تاپ” که در سال 2017 تاسیس شد و اندازه‌ای متوسط دارد. موسس این استخر قبلا در شرکت “چاینا موبایل” بوده است. در حال حاضر در صورتی می‌توانید عضو این استخر شوید که صاحب یک فارم بزرگ با صدها دستگاه باشید؛ زیرا با یک استخر خصوصی روبه‌رو هستید. تا به حال برنامه‌ای برای عمومی سازی این استخر ارائه نشده است.

این استخر به زبان چینی نگارش شده است و اطلاعاتی کافی را در اختیار ماینرها قرار نمی‌دهد و از این بابت با یک نقطه ضعف بزرگ روبه‌رو است. این استخر خصوصی چینی در برابر بهترین استخرهای استخراج زمان حال همچون BTC.com و F2Pool ایستادگی کرده و رقیب مهمی به حساب می‌آید.

مزایا:

  • قدرت پردازش بالا

معایب:

  • ناکافی بودن اطلاعات برای ماینرها
  • استخری شخصی و برای ماینرهای بزرگ

استخر Bitfury

ابعاد: متوسط

کارمزد: %0

روش پرداخت: –

استخر استخراج بیت کوین Bitfury

این شرکت با نام‌های دیگری به جز استخر استخراجش شناخته می‌شود، زیرا در سطح بین المللی در عرصه سخت افزارها و تراشه‌های استخراج فعالیت دارد. این استخر هم خصوصی است و تنها برای فارم‌های خود فعالیت می‌کند و لازم به ذکر است که در کشور گرجستان واقع است.

تا به امروز سهم این استخر استخراج بیت کوین از کل بیت کوین‌های استخراج شده 3.2 درصد است.

مزایا:

  • کارمزد %0 (معمولا برای خودش کار می‌کند)

معایب:

  • استخر شخصی

استخر Kano CKPool

ابعاد: کوچک

کارمزد: %0.9

روش پرداخت: PPLNS

“کانوسی‌کی‌پول” درسال 2014 پا به عرصه گذاشته و در اندازه کوچک است. شیوه انتخابی پرداخت پاداش این استخر PPLNS است و کارمزدی در حدود 0.9 درصد از ماینر می‌گیرد. لازم به ذکر است از این استخر با نام کانوپول نیز نام برده می‌شود. با توجه به شیوه انتخابی پرداخت پاداش، یک ماینر بعد از استخراج یک بلاک باید برای تایید حدود 101 بلاک دیگر انتظار بکشد و در نهایت به پاداش خود از سمت استخر برسد. این کار کمی زمان‌بر است اما محدودیتی در پاداش مکرر وجود ندارد.

این استخر رابط کاربری بسیار ضعیفی دارد که اغلب مورد توجه کاربران نیست و حتما نیاز به بروزرسانی دارد.

در مورد میزان امنیت باید گفت از امنیت بالایی از جمله احراز هویت دو مرحله‌ای برخوردار است.

مزایا:

  • کارمزد کم
  • امنیت خوب

معایب:

  • رابط کاربری ضعیف

استخر Bixin

ابعاد: بزرگ

کارمزد: %4

روش پرداخت: PPS

این استخر هم مانند اغلب استخرها در چین واقع است که علاوه بر استخر به فعالیت‌های دیگر از جمله کیف پول نیز مشغول است. شیوه انتخاب این استخر برای پرداخت پاداش که به صورت روزانه است. روش PPS است و کارمزدی برابر 4 درصد از ماینر دریافت می‌کند.

در مورد امنیت این استخر باید گفت که ادعا می‌کند، می‌تواند در برابر حملات دیداس (DDOS) از خود محافظت کند.

مزایا:

  • پیش بینی میزان پاداش توسط کاربر قبل از استخراج بلاک.

معایب:

  • کارمزدی بالا نسبت به سایر استخرها.
  • طراحی شده برای کاربران چینی.

نتیجه گیری

دلیل ایجاد استخر استخراج بیت کوین، مقابله با افزایش سختی شبکه و بهبود عملکرد دستگاه‌های ماینر بیت کوین بود. بر اساس مطالبی که از ابتدا تا به حال بیان شد، دیدید که استخرهای استخراج گوناگون با خدمات متفاوتی وجود دارند. پیوستن به یک استخر مناسب امری عقلانی و بسیار مفید برای کاربری است که سرمایه‌گذاری در رمزارز را به طور جدی دنبال می‌کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام هر کی بیت کوین رایگان میخواد بره به آدرس سایت bitco