بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۱

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

اگر شما هم از علاقه‌‌‌‌مندان به حوزه استخراج رمزارز‌‌‌‌ها هستید، احتمالاً همه مسیر‌‌‌‌های استخراج بیت کوین را تجربه کرده‌‌‌‌اید یا حداقل مطالبی در مورد آنها شنیده‌‌‌‌اید. استخراج بیت کوین با کامپیوتر، استخراج بیت کوین با موبایل و حتی تجربه‌‌‌‌های مربوط به فاست بیت کوین از جمله این روش‌‌‌‌ها هستند. اگر بعد از مدتی از سودآوری آنها نا‌‌‌‌‌امید شده‌‌‌‌اید و اکنون به فکر تهیه یک ریگ استخراج هستید، ما در این مطلب به شما کمک می‌‌‌‌کنیم تا بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین و صد‌‌‌‌‌البته دیگر ارز‌‌‌‌های دیجیتالی را بشناسید و از آنها استفاده کنید. اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می‌‌‌‌توانید مقاله نقش کارت گرافیک در استخراج بیت کوین را مطالعه کنید.

فرآیند استخراج با کارت گرافیک

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

قبل از هر چیزی لازم است بدانیم که اصلاً چگونه ممکن است با کارت گرافیک پروسه استخراج را آغاز کرد؟

کارت گرافیک‌‌‌‌های امروزی از قدرت پردازش بالایی برخوردارند و این دقیقاً همان چیزی است که برای استخراج ارز‌‌‌‌های دیجیتال مورد نیاز است. در ادامه با مراحل این فرآیند جذاب آشنا می‌‌‌‌شویم.

مراحل استخراج ارز‌‌‌‌های دیجیتال با کارت گرافیک

  • انتخاب کارت گرافیک مناسب
  • نصب و یکپارچه‌‌‌‌سازی کارت گرافیک‌‌‌‌ها برای افزایش توان پردازشی
  • نصب نرم‌‌‌‌افزار‌‌‌‌های مورد نیاز ماینینگ
  • اتصال به یک استخر استخراج

زمانی که همه این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، شما موفق به استخراج بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارز‌‌‌‌های مد نظر خود می‌‌‌‌شوید. به مجموعه این کارت گرافیک‌‌‌‌ها و اتصال آنها به یکدیگر ریگ ماینینگ (Mining Rig) نیز می‌‌‌‌گویند.

معیارهای خرید کارت گرافیک

تفاوتی نمی‌‌‌‌کند که شما در پی انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین هستید یا می‌‌‌‌خواهید از آن برای استخراج اتریوم و سایر آلت کوین‌‌‌‌ها استفاده کنید. آنچه مهم است انتخاب کارت گرافیک مناسب با هش ریت (HashRate) قابل قبول است؛ چراکه مهم‌ترین قسمت کار شما در این زمینه همین انتخاب درست کارت گرافیک است که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌‌‌‌شویم. قبل از آن بهتر است با هم معیار‌‌‌‌های انتخاب یک کارت گرافیک مناسب برای استخراج را مرور کنیم.

ویژگی‌‌‌‌های کارت گرافیک مناسب استخراج در سال 2021

1- قدرت هش ریت

قدرت هش یا هش ریت کارت گرافیک‌‌‌‌ها با توجه به پردازنده‌‌‌‌های آنها با یکدیگر متفاوت است. قدرت هش، در اصل، توانایی کارت گرافیک در شناسایی یک الگوریتم مشخص است. به عنوان مثال الگوریتم SHA-256 الگوریتم بیت کوین است. هر چه قدرت پردازش بیشتر باشد، شانس استخراج نیز بیشتر می‌‌‌‌شود.

2- میزان مصرف برق

هر کارت گرافیکی بسته به نوع و مدل خود، مصرف برق مشخصی دارد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

این ویژگی‌‌‌‌ها که وجه تمایز کارت گرافیک‌‌‌‌ها هم محسوب می‌‌‌‌شود، دقیقاً در هنگام خرید دستگاه‌‌‌‌های ماینر (ASIC) نیز باید مورد توجه قرار بگیرد تا پروژه استخراج با موفقیت به سرانجام برسد. برای اطمینان از سود‌‌‌‌دهی GPU های خود می‌‌‌‌توانید از ماشین حساب ماینر کمک بگیرید.

بهترین کارت گرافیک برای استخراج در سال 2021

مبنای قرار گیری GPU ها در این لیست کاملاً تصادفی است و صرفاً بر اساس نام برند تقسیم‌‌‌‌بندی شده‌‌‌‌اند. کارت گرافیک‌‌‌‌های معرفی شده در 2 نوع Nvidia و AMD تقسیم‌بندی شده‌‌‌‌اند.

کارت گرافیک Nvidia GTX 1070 Ti

بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین

یک کارت گرافیک بسیار عالی برای استخراج آلت کوین‌‌‌‌ها است. قیمت بسیار مناسب آن از یک سو و قدرت هشینگ 30.5MH/S ازسوی دیگر، این کارت گرافیک را در لیست بهترین کارت گرافیک‌ برای استخراج اتریوم در سال 2021 قرار داده است. مصرف برق پایین نیز که تنها 180 وات است از دیگر مزایای استفاده از این کارت گرافیک محسوب می‌شود.

کارت گرافیک‌ AMD radeon vii
بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین

این کارت گرافیک کوچک، قدرت هشی قریب به 90 مگاهش بر ثانیه دارد که در مقایسه با هم‌‌‌‌رده‌‌‌‌های خود مقرون به صرفه‌‌‌‌تر است. بازدهی این کارت گرافیک برای استخراج اتریوم 79 مگاهش بر ثانیه (79MH/S) و مصرف برق آن 300 وات است.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 580

بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین

قدرت هش این کارت گرافیک در استخراج اتریوم تنها 30MH/S است. اگر این هش ریت پایین را نقطه ضعف محسوب کنیم، مصرف برق پایین آن که 185 وات است این ضعف را می‌‌‌‌پوشاند. شاید برایتان جالب باشد که این کارت گرافیک به قدری هوادار پیدا کرده است که تا مدتی جزو جی پی یو‌‌‌‌های کمیاب محسوب می‌‌‌‌شد.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 470

بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین

این کارت گرافیک، قدرت هشی معادل 26MH/S دارد و از مدل RX 480 کارایی بهتری از خود نشان داده است. مصرف برق این کارت گرافیک 120 وات است. کارایی این GPU باعث شده است که کاربران آن را در لیست بهترین کارت گرافیک برای استخراج قرار دهند.

کارت گرافیک Nvidia GTX 1060

بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین

اگر دنبال یک کارت گرافیک مناسب برای استخراج هستید و قیمت هم برای شما بسیار مهم است، می‌‌‌‌توانید این کارت گرافیک را خریداری و از آن احساس رضایت کنید. میزان هش آن حدود 22.5MH/S است و تنها 120 وات انرژی مصرف می‌‌‌‌کند. البته اگر به دنبال استخراج اتریوم هستید، باید از مدل‌‌‌‌های با حافظه 6 گیگابایتی آن استفاده کنید.

کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 56

اگر مصرف برق بالا و تا حدودی گرمای ایجاد شده توسط این کارت گرافیک را نادیده بگیریم، این کارت گرافیک بازدهی نسبتاً خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. قدرت هش اتریوم با این کارت گرافیک 36.5MH/S بر ثانیه و مصرف برق آن 210 وات است.

کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 Ti

اگر قیمت کارت گرافیک برای شما در زمینه استخراج مهم است، این GPU را باید از لیست بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین و سایر رمزارز‌‌‌‌ها حذف کنید. اما اگر این موضوع مهم نیست، باید بدانید که انتخاب بسیار شایسته‌‌‌‌ای کرده‌‌‌‌اید. قدرت هشینگ این کارت گرافیک در شناسایی اتریوم 49.5MH/S و مصرف انرژی آن 190 وات است.

کارت گرافیک Nvidia GTX 1070

اگر جزو افرادی هستید که صبر را عامل موفقیت می‌‌‌‌دانید، این کارت گرافیک برای شما مفید خواهد بود. قدرت هش این کارت گرافیک نیز فقط 30MH/S و مصرف برق آن 150 وات است.

سخن پایانی

در حال حاضر با توجه به افزایش شدید سختی شبکه بیت کوین، استخراج بیت کوین با کارت گرافیک آنچنان به صرفه نیست و بیشتر فارم‌‌‌‌های ماینینگ هم به ماینرهای ASIC مجهز هستند. اما برای سایر رمزارزها، استخراج با ریگ و کارت گرافیک همچنان مقرون به صرفه هست. قیمت ریگ‌‌‌‌های ماینینگ و کارت‌‌‌‌های گرافیک در بازار ایران بسیار متغیر است، پس حتما قبل از شروع به استخراج، برآورد دقیقی از هزینه و سود ماینینگ داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

با سلام
وتشکر از سایت خیلی خوب شما
لطفا در باره ی استخراج ارزهای دوگانه ETC+ZIL مثل اتریوم کلاسیک با زیلیکا
یا ارزهای مشابه مقاله یا توضیحی اختصاص بدید لطفا
اصلا هیچ منبع فارسی نیست
هم در مورد استخراجش و هم چگونگیش
چون سود استخراجش نسبت به یک ارز خیلی بیشتره
لطفا اگه میشه توضیحاتی بدید یا منبعی هست لینکش قرار بدید ممنون میشم

سلام
این مقاله به زودی منتشر خواهد شد.