فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

یکی از بهترین و قانونی‌ترین روش‌های کسب درآمد به کمک بیت‌کوین‌ها، استخراج آنها است. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین هر بار که یک بلاک را کامل می‌کنند، 12.5 بیت‌کوین به دست می‌آورند. البته، استخراج‌کنندگان اولیه سود بیشتری به دست می‌‎آوردند. قبل از ژوئن 2016، استخراج بیت‌کوین باعث کسب 25 بیت‌کوین به ازای تکمیل یک بلاک می‌شد. قبل از سال 2012، استخراج‌کنندگان 50 بیت‌کوین به دست می‌آورند. در حال حاضر، ایجاد یک فارم ماینینگ کمی پیچیده است اما شدنی است.

مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

فارم ماینینگ یک اتاق یا یک انبار است که مخصوص استخراج رمزارزها می‌باشد. این مزرعه استخراج می‌تواند زیرزمین منزل شما با دو دستگاه ASIC یا یک انبار بزرگ با تعداد زیادی دستگاه GPU و ASIC باشد. مزرعه‌های استخراج حاوی منبع‌های بزرگ برق، فن‌های غول‌پیکر جهت خنک‌سازی تجهیزات و یک یا چند نفر مسئول نگهداری هستند که این تجهیزات را به راه می‌اندازند. فارم ماینینگ شبیه یک استخر استخراج کوچک با استخراج‌کنندگانی است که در ساختمان‌های مجزا مستقر هستند.

استخراج بیت‌کوین یک مفهوم ساده است که اگر در مورد آن به خوبی توضیح داده نشود، پیچیده به نظر می‌آید. استخراج در اصل فرآیند تایید یک تراکنش است طوری که به در یک لجر عمومی به نام بلاک‌چین ثبت شود. تراکنش‌ها به بلاک‌ها افزوده می‌شوند. تنها چیزی که برای تایید یک تراکنش بیت‌کوینی به آن نیاز دارید یک کامپیوتر متصل به اینترنت با یک برنامۀ نرم افزاری مخصوص بلاکچین است.

استخراج بیت‌کوین نیز فرآیندی است که طی آن، بیت‌کوین‌های جدید به جریان می‌افتند. همانطور که قبلاً هم گفتیم، هر بار که استخراج‌کنندگان بلاک سایز تراکنش‌ها را کامل می‌کنند، 12.5 بیت‌کوین منتشر می‌شود. هر بلاک تراکنش‌ معادل 1MB و به طور متوسط شامل 1400 تراکنش است.

چگونگی ساخت یک فارم ماینینگ

استخراج رمزارزها نه تنها ارزشمند است، بلکه به استخراج‌کنندگان پاداش نیز می‌دهد. با یک بیت‌کوین به ارزش 9080 دلار، یک جایزۀ 12.5 بیت‌کوینی به ارزش 113512 دلار به دست خواهید آورد. اگر کارمزد تراکنش‌ها را نیز اضافه کنید در قبال تایید تراکنش‌ها نیز پول دریافت خواهید کرد، لذا می‌توانید استخراج را به یک روش درآمدزایی برای خود تبدیل کنید.

چگونگی ساخت یک فارم ماینینگ

ابزارهای اصلی برای شروع استخراج

ابزارهای زیادی برای شروع استخراج وجود دارد. در زیر به بخشی از این دستگاه‌ها اشاره خواهیم کرد. میزان توان آن‌ها بستگی به قدرت خرید و میزان استخراج موردنظر شما دارد.

والت بیت‌کوین: والت یا کیف پول یک اپ موبایلی، یک دستگاه سخت افزاری یا یک اپلیکیشن وب است که از یک پسوورد استفاده می‌کند و می‌توانید در آنجا بیت‌کوین‌ها را نگهداری کنید.

برنامۀ نرم افزاری مورد نیاز در فارم بیت کوین : استخراج کنندۀ ETC و استخراج کنندۀ CG نمونه‌هایی از نرم افزاری هستند که از ASICهایی که نیاز دارید، پشتیبانی می‌کنند.

عضویت در یک استخر استخراج: استخراج کنندگان توان محاسباتی خود را صرف تکمیل سریع یک بلاک بیت‌کوین می‌کنند. استخراج‌کنندگان پس از تکمیل یک بلاک بیت‌کوین، جایزه‌ها را تقسیم می‌کنند.

ریگ استخراج: در حال حاضر، استخراج‌کنندگان حرفه‌ای استخراج را با استفاده از دستگاه‌های ASIC انجام می‌دهند. ASICها دستگاه‌های قدرتمندی هستند که به شکل ویژه‌ای برای استخراج رمزارزها طراحی می‌شوند.

یک کامپیوتر متصل به اینترنت: فرقی ندارد از چه کامپیوتری استفاده می‌کنید، فقط توان پردازشی آن مهم است.

منبع برق: شما حداقل به 1000 کیلووات برق هر هفته نیاز دارید تا بتوانید یک مزرعه استخراج کوچک را به راه اندازید.

فن خنک کننده: تجهیزات استخراج، گرمای زیادی تولید می‌کنند. شما برای حفظ هوای خنک داخل منزل خود و ریگ به یک فن خوب نیاز دارید.

اصطلاحات مهم استخراج

برای آشنایی بیشتر با فارم ماینینگ نیازمند یادگیری چند اصطلاح خاص هستید. در ادامه برخی از مهم‌ترین این اصطلاحات را مرور خواهیم کرد.

ابزارهای اصلی برای شروع استخراج

سختی استخراج

دلیل اینکه چرا استخراج‌کنندگان حرفه‌ای بیت‌کوین دیگر از کامپیوترهای CPU یا GPUای استفاده نمی‌کنند به سختی استخراج بیت‌کوین برمی‌گردد. بلاک‌چین به این منظور توسعه یافته است تا خودش را طوری تعدیل کند که یک بلاک بیت‌کوینی فقط در عرض 10 دقیقه تولید شود. لذا، پنج سال قبل حل پازل‌های ریاضی به کمک CPUها و GPUها آنقدر سخت شد که فقط ASICها توانایی استخراج را داشتند.

اپلیکیشنِ مدار یکپارچۀ خاص (ASIC) نسبت به کامپیوترهای عادی از یک CPU با قدرت محاسباتی خیلی بالاتر برخوردار است. دستگاه ASIC حاوی یک چیپ خاص است که پازل‌های ریاضی که برای تایید تراکنش‌ها به ازای بیلیون‌ها هش‌ریت در هر ثانیه لازم هستند را حل می‌کند. برخی از ASICها از هش‌ریتی معادل یک تریلیون تراکنش در هر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. ASICهایی که از سرعت‌های بالایی برخوردار هستند مادامی که سختی استخراج از سرعت آنها تجاوز نکند، آمادۀ تایید منصفانۀ تراکنش‌ها خواهند بود.

مصرف برق

دستگاه‌های استفاده شده در مزرعه استخراج انرژی خیلی زیادی مصرف می‌کنند. فقط یک دستگاه ASIC می‌تواند بیش از 150 دلار در هر ماه به هزینه‌های برق شما اضافه کند. یک دستگاه خوب باید توان محاسباتی بالا و مصرف انرژی پایینی داشته باشد. اگر یک فارم ماینینگ با چندین ASIC به راه اندازید باید آمادۀ پذیرش هزینه‌ 100 دلار هر ماه در صورتحساب برق خود باشید.

ارزش بیت‌کوین

ارزش بیت‌کوین مانند سایر رمزارزها نوسان دارد. در پایان دسامبر 2017، ارزش یک بیت‌کوین 19000 دلار بود. در حال حاضر، بهای آن خیلی پایین‌تر است. فرض کنید قیمت یا بهای بیت‌کوین بتواند تا 5000 دلار کاهش پیدا کند، این تاثیر منفی بر سودآوری کسب و کار شما خواهد گذاشت.

حتما ببینید: قیمت لحظه ای بیت کوین

مطالعه موردی در خصوص یک فارم بیت کوین در کشور چین

در نوامبر 2017، اطلاعاتی راجع به یک مزرعه استخراج بیت‌کوین در چین در رسانه‌ها منتشر شد که بسیار بزرگ بود. این مزرعه 3 مرکز داده و 2500 دستگاه استخراج داشت. این مزرعه پر از تعداد زیادی فن و یک مرکز دادۀ بزرگ بود. سیم‌های معلق همه جا وجود داشتند و دستگاه‌ها به نظر کثیف می‌آمدند. گروهی از افراد جوان، بیت‌کوین‌ها را در این فارم استخراج می‌کردند. سازمان‌دهی این مرکز ضعیف بود و کارکنان فقط شب کار می‌کردند. اگر فردی می‌خواست نحوۀ استخراج بیت‌کوین‌ها در این مزرعه را یاد بگیرد باید تا شب صبر می‌کرد.

مالک این مزرعه، رایان، یک تاجر بود که اکثر مزرعه‌های استخراج او پس از تبلیغ در مورد آنها در یک مصاحبۀ تلویزیونی، تعطیل شدند. از آنجایی که این مزرعه خاص در شهر چنگدو در ایالت مغولستان داخلی، بنا نهاده شده بود و متکی بر یک ایستگاه برق آبی محلی بود، تعطیل نشد.

خطاها و راه‌حل‌ها

برای ساخت یک فارم بیت کوین باید آن را تحت شرایط مناسبی نگهداری کنید. فارم ماینینگ باید توسط دولت ثبت شود و در سرزمینی که در آنجا فرآیند استخراج، مجاز است، کار کند. استخراج‌کنندگان باید در زمینۀ مدیریت فرآیند استخراج بیت‌کوین‌ها آموزش ببینند؛ آنها باید درآمدی معقول و ساعات کاری منعطفی داشته باشند.

منابع انسانی ضعیف

استخراج‌کنندگان موجود در این مزرعه خاص شرایط بسیار بدی داشتند. آنها معمولاً در مورد غذا و مکان خوابیدن مشکل داشته‌اند.

فارم بیت کوین در کشور چین

راه حل

اگر می‌خواهید که یک فارم ماینینگ را به راه اندازید حتماً مراقب کارمندان باشید. کارمندانی مثبت اندیش را استخدام کنید. کارمندان شاد، افراد سختکوشی هستند و نسبت به کسب و کارها شما وفادار خواهند بود.

سخن پایانی

راه اندازی یک فارم ماینینگ ساده به سرمایۀ هنگفتی نیاز ندارد. به کمک دستگاه‌های ASIC با هزینه‌های پایین 100 دلاری می‌توانید یک فارم بیت کوین در زیرزمین منزل خود به راه اندازید. با این حال، استخراج از آن دست صنایعی است که به سرعت در حال تغییر می‌باشد. الگوریتم استخراج رمزارزها تقریباً هر هفته تغییر می‌کند. بهترین ASICها بیش از 2000 دلار می‌ارزند. قبل از اینکه تصمیم به شروع استخراج بیت‌کوین‌ها بگیرید، تحقیق کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments