آریا کوین (Arya Coin) یک کلاهبرداری دیجیتالی جدید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

آریا کوین (Arya Coin) یک کوین ایرانی است که بر حسب ادعای گردانندگان و سازندگان آن، با هدف ایجاد یک روش پرداخت نظیر به نظیر (Peer to Peer) و غیرمتمرکز ایجاد شده است؛ درست مثل بیت کوین! نکته جالب اینجا است که این کوین با یک پروژه کلاهبرداری دیگر به نام مستر دیجی کوین (Mrdigicoin) مرتبط است و گویا هر دو توسط یک تیم ساخته شده‌اند.

در این مقاله به بررسی این کوین می‌پردازیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آریا کوین کلاهبرداری است

Arya Coin یا AYA طبق ادعای سازندگان آن، اولین ارز دیجیتال ایرانی است. آنها می‌گویند تراکنش‌های این کوین روی بلاکچین آن ذخیره می شود و امکان استخراج هم دارد. در بررسی این پروژه نکات قابل تأملی وجود دارد:

ظاهرسازی برای عوام‌فریبی

وقتی وارد سایت این پروژه می‌شوید، می‌بینید که ظاهر سایت به زبان انگلیسی است تا نمود بین‌المللی آن را نشان دهد.

آنها در سایت‌های ایرانی مثل تابناک و سایت‌های خارجی مثل CCN با پرداخت پول تبلیغات کرده (رپورتاژ) و خود را معرفی کرده‌اند. حتی خود سایت CCN گفته که بابت این مقاله پول پرداخت شده است و هیچ مسئولیتی متوجه سایت CCN نیست. در این سایت‌ها آمده که کارمزد همه تراکنش‌ها ثابت و 0.001 آریاکوین است.

آنها برای اعتبار بخشیدن به کوین خود، ادعا می‌کنند که AYA با کوین‌های معتبر دیگر مبادله شده است. اما در سایت CoinMarketCap هم اگر سرچ کنید، متوجه می‌شوید که این کوین فقط با چند کوین ناچیز دیگر که احتمالاً شت کوین هستند، مبادله شده است. قیمت آن هم در زمان نگارش مقاله 0.01088 دلار است که بسیار ناچیز است.

وایت پیپر تقلّبی

برای بررسی هر کوینی ابتدا باید وایت پیپر (White paper) آن را بررسی کرد. وایت پیپر، یک سند است که پروژه در تلاش است آن را به انجام برساند. وایت پیپر یک پروژه، شامل تعریف کردن دقیق پروژه، تمام اطلاعات در مورد توکن‌ پروژه، نوع استفاده از مبلغ جمع‌آوری شده از طریق فروش توکن‌های پروژه، معرفی تیم توسعه‌دهندۀ پروژه و … است.

۸۰ درصد وایت پیپر آریا کوین، یک رونویسی تمام‌عیار از وایت پیپر بیت کوین است. فقط چند قسمت جزئی را خود آریا کوین نوشته و در آن به تفاوت این پروژه با بیت کوین اشاره کرده است؛ که آن هم بیشتر مربوط می‌شود به نحوۀ خرید و فروش در صرافی‌های آفلاین! (یعنی یک سری نمایندگی در ایران دارند که امکان خرید و فروش ریالی و بدون کارمزد را به شما می‌دهند.)

این قضیه نشان می‌دهد که به هر دلیلی وقت زیادی صرف نوشتن وایت پیپر نشده است.

در ابتدای وایت پیپر آریا کوین، نام مستر دیجی کوین هم آمده است. در واقع مستر دیجی کوین، آریا کوین را راه‌اندازی کرده است.

سایت مستر دیجی کوین (mrdigicoin) یکی از سایت‌هایی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد دوج کوین (Dogecoin) استخراج کنند. این سایت توسط یک تیم ایرانی راه‌اندازی شده و توانسته کاربران زیادی را جذب کند. مستر دیجی کوین مدعی است که شما به وسیلۀ برنامه‌های سرمایه‌گذاری این سایت، می‌توانید با پرداخت از طریق دوج کوین، بیت کوین و لایت کوین، در استخراج ابری (Cloudmining) دوج کوین مشارکت کنید. یعنی از طریق جذب سرمایه از کاربران، دستگاه‌های استخراج خریداری می‌کنند.

این سایت ادعا کرده که اگر در طرح آنها سرمایه‌گذاری کنید، سودهای ماهیانه قطعی به دست می‌آورید. این سود همیشه مثبت است، حتی زمانی که فرآیند استخراج عملاً به‌صرفه نباشد!

این در حالی است که با استفاده از اطلاعات سایت whattomine.com در طول سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سود استخراج دوج‌کوین صفر و حتی زیر صفر، یعنی هزینه‌بردار بوده است.

شما می‌توانید با محاسبه درآمد استخراج در ماشین‌حساب‌های ماینینگ، پی ببرید که سود پرداختی به شما از درآمد استخراج‌شدۀ هر دو ارز بیت‌کوین و دوج کوین بیشتر است. این یعنی قضیه بسیار مشکوک است.

نکته اصلی اینجا است که این طرح خیلی شبیه طرح‌های پانزی است. طرح پانزی یک روش کلاهبرداری است که در آن، سود افراد قبلی با سرمایه افراد جدید پرداخت می‌شود. در پایان به دلیل نبود سرمایه‌گذار جدید، پرداخت سودها قطع می‌شود و طراح این سیستم با سرمایۀ جذب‌شده متواری می‌شود.

آریا کوین هم یکی از پروژه‌های جدید مستر دیجی کوین است.

گیت‌هاب خلوت

گیت هاب (Github) جایی است که همۀ پروژه‌های منبع باز، اطلاعات خود را در آن در معرض دید عموم قرار می‌دهند. کار بسیار ساده‌ای است و می‌توان کدها را از جایی دیگر در آن کپی کرد.

تمام کدهای پروژۀ آریا کوین، در یک روز و توسط یک فرد که تنها Contributer پروژه است به گیت هاب اضافه شده است. وقتی وایت پیپر پروژه را از روی بیت کوین رونویسی می‌کنند، مسلم است که برای کدنویسی آن هم خیلی وقت نگذاشته‌اند.

اکثر کاربران آن در ایران هستند

با مراجعه به سایت الکسا (Alexa) می‌بینیم که 72 درصد کاربران آن در ایران هستند و احتمالاً بقیه هم ایرانیانی هستند که به خاطر وارد شدن با فیلترشکن، موقعیتشان در کشورهای دیگر نمایش داده می‌شود.

۷۳ درصد آریا کوین‌ها در یک کیف پول

طبق اطلاعات موجود در بخش Explorer خود سایت آریا کوین در زمان نگارش مقاله، ۷۳ درصد آریا کوین‌ها در یک آدرس کیف پول نگهداری می‌شوند. وقتی 73 درصد کوین‌ها در اختیار یک نفر باشد، احتمال حمله 51 درصدی بسیار بالا می‌رود. این یعنی پروژه به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

هش ریت پایین

سازندگان آریا کوین اصرار دارند که بگویند الگوریتم استخراج آریا کوین (AYA) همانند لایت کوین از نوع Scrypt است. اما هش‌ ریت (Hash Rate) این شبکه در زمان نگارش مقاله در حدود ۲ گیگاهش بر ثانیه است که قابل مقایسه با لایت کوین نیست. هش ریت لایت کوین هم‌اکنون کمی بیش از 280 تراهش بر ثانیه است. همین میزان کم هش ریت شبکۀ آریا کوین، می‌تواند آن را در برابر حمله ۵۱ درصدی آسیب‌پذیر کند.

استقرار هش ریت در دو استخر استخراج کوچک

با مراجعه به وب‌سایت miningpoolstats و سرچ نام AYA، می‌توانید ببینید که دو استخر استخراج (Mining Pool) ۹۵ درصد هش ریت شبکه را در اختیار دارند و به نوبت هش ریت این دو استخر جابه‌جا می‌شود.

سخن پایانی

آریا کوین به وسیله مجموعه پانزی مستر دیجی کوین (mrdigicoin) که از آشناترین نام‌های پانزی اسکم رمزارزهای فعال در ایران است، بنا نهاده شد. این تیم با وعده شراکت در استخراج dogecoin یک سرویس استخراج ابری به راه انداخته و میلیاردها تومان از سرمایه مردم را به غارت برده است. پس از مدتی آریاکوین توسط این تیم ایجاد شد تا جهت سوددهی ماهیانه از آن استفاده کنند.

پس از شکایت بسیاری از هم‌وطنانی که سرمایۀ آنها توسط این پروژه دزدیده شده بود، عاملان اصلی آریا کوین در خارج از کشور تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. البته سایت آنها هنوز با پرداخت رمزارز به‌ جای ریال کار خود را ادامه می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

68 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

۵ فرد مشهدی، در میانه ی سالهای دهه نود، با تشکیل یک گروه و بعد ساخت پیجی به اسم مستر دیجی کوین، یک شبکه پانزی و کلاهبرداری ساختند و پول افراد زیادی را در مشهد، تهران و سایر شهرستانها دزدیدند و به بهانه ی هک شدن سایت، از پرداخت پولهایی که با ارز دوج کوین در سایتشان بود امتناع کردند. بعد از دو سال از به اصطلاح هک شدن سایت مستردیجی کوین، رمزارز آریا را بنیان نهادند و شروع به کلاهبرداری در این قالب کردند. گروه ها و کانال های تلگرامی شان موجود است و همچنان عده ی زیادی را فریب میدهند. بعد از اینکه به آنها پیام دادم، حتی اکانت من را در سایت مستردیجی کوین بستند.
نام این پنج فرد را به راحتی می توانید پیدا کنید، اما پولهایی که دزدیدند از دست رفت. در کشور ترکیه ساکن شدند که به بهشت دزدان ارزهای دیجیتالی معروف شده.
شکایت های زیادی همراه با مدارک و مستندات از ایشان کردیم و به هیچ نتیجه ای نرسید. چون بعید نیست با بعضی مسئولین محترم خط و ربطی داشته باشند.
همانگونه که سایت کریپتولند پول مردم را بالا کشید، اینها هم به وسیله ی سایر مسئولین همراه پول مردم را دزدیدند و هیچکس پیگیرشان نشد! و جالبتر اینکه دادگاه برای این ۵ نفر قرار تبرئه صادر کرد و به ریش ما هم خندید!!!

سلام من ۲ سال قبل به توصیه یکی از آشنایان ۱۲۰۰۰ تا دوج تو این سایت مستر دوج کوین سرمایه گذاری کردم اوایل سودشم بد نبود برداشت میکردم دوباره میذاشتم سایت تا اینکه قیمت دوج رفت بالا و طمع اینا زیاد شد یه دفعه سایت دوج هارو کلا به دلار تبدیل کرد اونم با قیمتی که یکسال قبل دوج گذاشته بودم گفت باید اونم بذارین ماین شه اونم گذاشتم مثلا بعدش برداشت کنم بعدش که رفتم سایت اصلا وارد اکانتم نشد یعنی به کل اکانتمو حذف کردن و هر چی داشتم بالا کشیدن، فک کنم این مال مردم خوردن تو خون بعضیا هس حالا من زیاد روش سرمایه نذاشتم ولی خیلیارو میشناسم هر چی داشتن فروختن گذاشتن سایت بدبخت شدن رفت. ولی خوردن مال مردمی که تو این کشور برای یه لقمه نون جون میکنن واقعا انصاف نیست.

این سایت و کسی که اون رو بنا کرد
نمونه تمام قد از غارت مال انسان ها و ایرانی های درمانده بود.اونم تو این شرایط آشوبناک.
حرفی با کیومرث پارسا نیست(نام جعلی)
این قبیل آدم ها شرافت و عدالتی ندارن .امیدوارم زودتر نفله بشه یکم جهان جا بهتری میشه.

چرا پارسا

سایت دیجی کوین ی سایت کلاهبرداریه که الان حساب بیشتر افراد رو بدون پرداخت ریالی از سرمایشون بسته. من خودم ۱۸۰۰۰۰ دوج داشتم . هر بار به بهانه ای دوجهامون رو نگه می‌داشت و اجازه برداشت نمی‌داد.
کیومرث ****** و ادمیناش کلاهبردارن و ارز آریا راه جدیدی برای ادامه کلاهبرداریش

#mrdigicoin.io #aryana.io #aryacoin
باسلام و احترام، دوست عزیز
در این گروه که خدمتتون لینکش رو ارسال میکنم داریم برنامه شکایت از مجموعه کلاهبرداری مستر دیجی کوین رو اجرایی میکنیم تعداد زیادی شکایت کردن، اگر شما هم مال باخته یا سرمایه گذار این شبکه کلاهبرداری هستید اطلاعات این گروه در پیشبرد اهدافتان کمک شایانی خواهد نمود، بهتر است اگر حساب احراز شده ای در مستردیجی یا آریانا دارید با اکانتی که مشخصاتش بیانگر هویتتان در سایت انها نباشد به گروه بپیوندید تا با همکاری همدیگه جهت احقاق حقمون هماهنگیهای لازم رو انجام بدیم ضمنا با پیگیریهای صورت گرفته با وکلای مجرب احتمال وصول مطالباتمون بسیار بالا میباشد جهت اضافه شدن به خیل عظیم مالباخته گان به ما بپوندید منتظر حضور شما هستیم .
https:// t.me/mrdigiscam

آره این سایت کلاهبرداره
با زبون سر همه کلاه گذاشت و همچنان کلاه میزاره
کسایی که طرفداری میکنند فکر کنم همکارش هستند
منم ۶۰.۰۰۰ دوج داشتم، گفتند به قیمت قبل میدیم ولی هنوز ندادند. ارز به نام آریا شروع کلاهبرداریه
خواهشا مواظب باشین
موفق باشید

آیا میشه این وبسایت مستر دیجی کوین رو در نهاد های بین المللی یا جایی ریپورت کرد که کلاهبرداریه؟ چطوری میشه جلوی کار سایتش رو گرفت؟

پول من هم خورده . اصلا اعتماد نکنید . کاش میشد عده بیشتری رو آگاه کرد

والله پول من رو که خردن زیاد نبود در حد ۱۲ میلیون بود ولی پول یه بنده خدایی رو خوردن که هفت میلیارد هستش و به روز سیاه نشوندنش

این آقای *** یک کلاهبردار به تمام معنا است چند سال پیش دوژکوین کاربران را گرفت قرار بود هم سود بده هم اصل پول رو به بهانه هک شدن سایت مستر دیجی کوین دوژکوین ها رو فریز کرد که کلکی بیش نبود هک نشده بود سایت. بعد سایت رو راه انداخت و اجازه داد از دوژکوین های فریز شده بعنوان ماینر استفاده بشه و ۶ ماهه بعد دوباره یه ماه سود داد اومد گفت دوژ دیگه نمیدم تبدیل به دلار میکنم به همان تاریخی که سرمایه گذاری کردید. ماینر بزنید با دلار اونم ۶ ماهه دوباره یک ماه سود داد بعد حالا میگه سایت رو تعطیل میکنم و هر چه قدر واریز کردید به همون تاریخ سرمایه گذاری با سود هایی که برداشت کردید کم میکنه اگه تهش چیزی موند بهمون میده یعنی سرمایمون رو چند سال استفاده کرده حالشو برده الان اصل پولمون رو میخواد بده به قیمت ۳ سال پیش .انگار یه پولی بهش قرض دادیم میخواد پسمون بده که اونم بعید میدونم. این آقا کلاهبرداره یه کوین هم تولید کرده آریا که مفت هم نمی ارزه . سمتش نرید.

یه روزی چنان بخوره این مهندس ******** کلاهبردار که نفهمه از کجا خورده . هر چیزی مرتبط با این ***** است کلاهبرداریه حالا میخواد آریا کوین باشه یا اون سایتی که توش پول مردمو بالا کشید .

⛔️دوستان گرامی سایت مستر دیجی کوین تقریبا اسکم شده و از پرداخت اصل و سود پول به کاربرها هر بار ب بهانه های الکی ممانعت کرده.
این کلاهبردار ارزی به نام اریا کوین با نماد aya هم داره مراقب باشید

این سایت همش دروغه من ۲ میلیون دوج فریز داشتم که همشو خوردن اکانتم حذف کردن

خدارو شاهد میگیرم یا شما دشمنه مهندس *** و اهداف پاکشون هستید یا اصلا یه ذره از سایت و کوین ایرانی اطلاعات نداری
آریاکوین با زحمات تیم ایرانی در لیست شدن صرافی بایننس هست و سایت مستر هنوز با قدرت پابرجاست و آریانت و آریانا با قدرت دارن ادامه میدن
درود بر مهندس ** و تیم آریا کوین اولین رمز ارز ایران

حتما یه کاری کرده که دشمنش شدم برادر من اخه مگه مرض دارم الکی دشمنش بشم تا اینجا هم با پول سرمایه گذارا تا اینجا رسونده این ارز فیک رو … دوج مردم رو به دلخواه خودش تبدیل به تتر کرد تترها رو هم که نداد حساب شاکی هارو هم که ساسپند کرد غلط کرد که این کار رو کرد با جون و مال مردم بازی کرد.. قسم خوردم تا به پولم نرسم این بی همه چیزو به همراه سایت اسکمش بکوبونمش …
دوستان زحمت کشیدن یه کانال تلگرامی راه انداختن برا شکایت از این سایت اینم لینکش https://t.me/mrdigicoinscam

آخرین ویرایش 3 سال پیش توسط امیر

برن گم شن عوضیا همه پولمونو خوردن یه ابم روش لعنت بهشون اگه ازشون حمایت می کنی توهم از اونایی همه پولمو خوردن تا مرز سکته پیش رفتیم لعنت به اریا کوین

جمع کنید کاسه کوزه تونو بیشرفهای دزد

حرف مفت نزن از **** دزد هم طرفداری نکن

شتر در خواب بیند پنه دانه گهل لپ لپ خورد گه دانه دانه / باش تا صبح دولتت بدمد مهندس اسم و رسمش قلابیه چه برسه به کار و کردارش

همون آریا کوین مال صاحب سایت مستر دیجی هستش کلاه برداریه باور کنین هر کسی قبول نداره با من تماس بگیره تا با مدرک ثابت کنم ۶۵۰۰ دوج منو بدون اجازه ی من تبدیل به تتر کرد اونم چقد؟۳۵ تتر که اگه خودم چنج میکردم ۴۵۰ دلار رو رد میکرد لعنت به مستر دی جی کوین
@mehrantdr

سلام دوستان به هیچ عنوان در سایت مستر دیجی کوین سرمایه تون رو نخوابونید همشون دزدن . من همین الان وقتی ازشون درخواست کردم حساب من رو باز کنن تا بتونم برداشت کنم حساب من رو کامل حذف کردن بگین تا به گوش همه برسه

تازه دوج گذاشتم که به ادعای خودشون سایت هک شد و دوج ها به سرقت رفت( هر چند شنیدم کار خودشون بوده) دوج هام فریز شد و همینطوری موند بعد یک مدت گفتن اگه ۱۵ هزار تا دوج نزاری اکانتتوت کلا پاک میشه ( تهدید به اخاذی) ۱۵ هزار تا گذاشتم و ماینر فعال کردم. بعدش دوج های فریز شده رو میتونید ماینر فعال کنید باهاش. اینکارو کردم . حالا دوج رشد کرد بهانه جدیدی برای دزدی فراهم شد . دوج های رو به قیمت نصف تتر داد که اونم نمیشه برداشت .دوج هامون رو برا خودش برداشت. تتر ها رو هم یا باید پلن فعال کنی یا اگه برداشت کنی هیچ سودی بهت تعلق نمیگیره . یعنی پولی گه ۲ سال پیش گذاشتم هم بهم نمیرسه .
صاحب سایت دزد هستش .ادمین ها هم جیره خوار
من شنیدم تو ایران علیهش شکایت و قرار صادر شده براش . اگه کسی در این مورد اطلاعی داره بگه . خیلی ممنون از سایت بایت آشکارسازی در مورد این شخص ‌لاهبردار

کار خودشون بوده همش حرفای مفت میزنن ** چرا هیچکس سایتشو نمیبنده

با سلام خدمت دوستان عزیز، اگر مال باخته سایت مستر دیجی کوین هستید توصیه می کنم به من ایمیل بزنید. البته با اجازه مدیر سایت.
nima14913 @gmail .com

برای چی ایمیل بزنیم ؟

صرافی فقط تترلند

هم سایتشون هم ارز اریاشون و هم خود آقای که مدیر همه این پروژه های اسکم هستن کلاهبردارن یکم هم اون که باز اولی پولای مردمو خردن ی پسر جوان که مال کرمانشاه بود بخاطر همه زندگیشو گذاشته بود توی سایت مستر دوج و همه ور از دست داد خود کشی کرد این که از این بار که اومدن همه دوج کون ها رو برداشتم چون ارزش دوج رفته بود بالا و به چهاز تتر یا هموندلار دادن بهشون حالا مشکی به مبلغ دوج ها به کاربران پولشونو میدادن اما نه یچیزی حدود ۱۰ برابر کم تر دزدای بیهمه چیز. مذاق باشید

خیلی ضرر کردیم دوستان خیلی
خدا لعنتش کنه من یکی که حلالش نمیکنم
کل سرمایمون به باد رفت
**** لااقل تتر هامون رو آزاد میکردی به وقتش دوج میخریدم

فروردین سال ۹۷ ۳۲۰۰۰۰ دوج وارد سایت کردم ۵ روز بعد همشو بلوکه کرد پارسال با تهدید اینکه اکانت کاربرا حذف میشه مجدد ۱۵۰۰۰ دوج وارد سایت کردم. با طرح هایی که سایت گذاشته بود دلم خوش بود تا ۶ ماه دیگه به ۳۰۰۰۰۰ دوجم میرسم. ولی متاسفانه به بهانه قیمت حبابی دوج همه سرمایمو به دلار تبدیل کرد. به جای ۳۳۵۰۰۰ دوج ۴۵۰ تتر واسم حساب کرده، اونم سه ماهه دیگه میده. اگه این اسمش دزدی نیست پس چیه؟ من بعد از سه سال هنوز به اصل سرمایه ریالیم نرسیدم سود بخوره تو سرشون. نوع برخورد مدیر سایت با کاربرا در نوع خودش واقعا جالبه در نظر ایشون هیچ کس نمیفهمه مگر خود احمقش. اگه وجودشو داره یه آدرس از خودش ارائه بده اونوقت بهش میفهمونم سواد کلاس سوم دبستان یعنی چی

سلام من خودم از مالباخته های مستردیجی هستم و ساکن اروپا هستم ،اگر بخوام از عوامل میتردیجی علی الخصوص مدیرش شکایت کنم ایا میتونم ؟کدوم کشورن ؟ حاضرم حتی برم المان یا هر کشور دیگه ، ایا فایده ای داره ؟

برو داداش برو هر کاری از دست هرکس بر بیاد تورو خدا دریغ نکنه من دستم به هیچ جایی بند نیست کل سرمایم هم رفت به خاطر همین سایت مستردیجیکوین کلاه بردار به قران هرشب دارم کابوس مبینم یه بار تا مرز سکته هم رفتم دستم به این مدیر سایت برسه میدونم چیکارش کنم

اگر کلاه بردار نیستن همین الان اعلام کنن بعد از اینکه بیش از نصف سرمایه کاربر را خوردن بدون کسر اجازه برداشت دارن ببینم چند نفر میمونن ولی الان ایشون سرمایه کاربر را گرو گرفته و فقط میگه اجازه پلن زدن دارید که شیش ماه دیگه یه بازی جدید دربیاره

سلام دوست عزیز متاسفانه منم تجربه شمارو دارم دقیقا حساب من رو کامل حذف کردن داخل سایت هم اکانت جدید بخوای بسازی باز باید پول بدی مکاتبه ایمیلی هم فعلا نتیجه نداده rshorche@gmail.com اگه شما نتیجه گرفتید به من از ایمیل خبر بدید ممنون

مستر دیجی کلاهبردار تموم ماین ها و موجودی سایت رو ب قیمت دلار عهد عتیق درآورده!تازه باید سه ماه دیگه بلوکه کنی این تتر های لعنتی پرداخت کرده رو
فقط می تونم بگم خدا لعنتشون کنه!
و این ک با پیشرفت تکنولوژی و جرائم رایانه ای چرا راهی برای دستگیری این افراد وجود نداره واقعا؟!

مستر دیجی بزرگترین کلاهبرداری قرن انجام داد
کاملا کلاهبردارن و ذات پلیدی دارنو صاحب سایت مهندس **** جعلی احمد **** خیلی مراقب باشید این سیستم فاسد کلاهبرداره .

با گرون شدن ارزهای دیجیتال و از جمله دوج کوین،موسس این پروژه و سایت مستردیجی کوین. احمد **** با نام مستعار کیومرث **** کل سرمایه افراد رو مجددا از دسترس خارج کرده و با ایجاد شانتاژ و تشنج . الان میخواد اصل مبلغ سرمایه گذاری رو منهای سود دریافتی کنه و به قیمت همون زمان معادل دلاری بده. یعنی کسی که سه سال قبل دوج خریده و براساس قرارداد باید بهش دوج پرداخت بشه. الان مجبور هست نهایتا پول دلاری سه سال قبلش و دریافت کنه .
عملا کمتر از یک پنچم سرمایه افراد پرداخت میشه. اون هم به شرطی که حداقل سه ماه دیگه پولشون بلاک بمونه و آریا کوین هم بخرند و واریز سایت کنن.

اکانت افرادی که موجودی سنگین داشتن و هم بستن. یکیش دوست من که ۱۵۰۰۰۰۰ یک ملیون و نیم دوجش داخل سایت هست و اکانتش و هم مسدود کردند

این بزرگترین کلاهبرداری تاریخ کریپتو در ایران هست .
لطفاً یه گزارش ازش کار کنید تا دیگه کسی توی دلم این کلاهبردار بی همه چیز نیفته.

سایت مستر دیجی کوین کلاه برداری هست دوساله ۲۰۰.۰۰۰۰ دوجم رو نمیتونم برداشت کنم چند ماه دوج هارو فریز کرد بعد گفت ماین ۶ ماهه بزنین حالا هم ۲ روزه هم کل ماین رو هارو به بهانه حباب دوج کوین قفل کرده میخوایی کنسل بزنی هفت خانه رستم هست باید vip کنی اکانت که ۴۰۰۰ دوج میخواد و تمام سودها رو باید برگشت بدی و بهت دوج نمیده بر اساس قیمت روزی که سرمایه گذاری کردی تتر میده .البته اگه بده !

اتفاقا کار درستی کردند.
سایت کارش درسته
این چند روزهم حال افراد سود جو رو گرفتند
مهندس پارسا ۳ساله که داره ۱۲درصد به ما ۵۰هزار نفر عضو سایت سود میده
وازاین به بعد هم خواهد داد،البته به دلار
تا کور بشه کسی که فشار میاد بهش
زنده باد مهندس پارسا ،
موسس آریا کوین ،اولین کوین آریای ها

غفاری
۹۹/۱۰/۳۰

خودت از گردانندگان سایتی حرف مفت نزن خواهشا

کلاهبردارن حرف مفت نزن.

چرا چرت میگی ایشون یکسالو نیم سرمایه را فریز کرده اونم جزو سه سال سود میدونی شعور خوب چیزیه بعد این آقا از کجا معلوم چند نفر نذاشته برای فحاشی بهش و گرفتن سرمایه چندصد میلیونی کاربرا اگه واقعا کلاه بردار نبود میذاشت هرکی میخواد حالا بره نه اینکه گرو بگیره سرمایه کاربرا را

۳ساله

غفاری خودش از ادمین های سایته کلاهبردار مستر دیجی هست / خیلی دلم میخواد روزی که این شت کوین نابود میشه بخاطر عدم پشتوانش چهره شما رو ببینم / تمام حرکات و رفتار های این مهندس قلابی در جهت خالی کردن جیب خلق اله طراحی شده / بارکج ب مقصد نمیرسه / شما هم بهتره بری طلب مغفرت کنی برای خودت غفاری برو تا دیر نشده بشین ب کار هات فکر کن / حمایت از دزد عین دزدی هست این و یادت باشه

این سایت امروز تمام ماین های دوست من قفل کرده به خاطر افزایش قیمت دوج سایت مستر دوج سایت کلاهبرداری است

کلاهبردارن مراقب باشید.

حالا که میسوزی بسوز بقیه مثل خودت بی سواد نیستن

چی بهتون میرسه از تخریب سایت؟؟

بررسی این کوین باتوجه به درخواست کاربران انجام شده، اگر اشتباهی درش هست همینجا ذکر کنید

من هم حدود ۵۷۰۰۰ دوج تو مستر دیجی کوین سرمایه گذاری کردم. برادرم حدود ۳۸۳۰۰۰ دوج سرمایه گذاری کرد ولی هر دو ما حدود دو ساله که داریم ازش سود برداشت میکنیم. من از عوامل سایت نیستم و فقط کاربر هستم ولی برای ما سودآوری خوبی داشته.

اره فقط ۵۰ درصد سرمایه ۵۰ هزار بدبخت بالا کشیده دیشب🚫🚫🚫

چرا دروغ میگی سایت کجا دوساله سود داده شما دوسال پیش میزاشتی باید جزو فریزها میبودی بعد کجا سود میگرفتی وقتی کمتر از یکساله طرح داده

فقط ۳۰۰ دوج ازت خوردن چقدر الافند

داداش فیلتر شکن روشن کن سکته نکنی یهو

من تواین سایت ثبت نام کردم ومبلغ ناچیزحدود۳۰۰داج کوین واریزکردم الان یکماهی میشه که اصلاسایت بازنمیشه.مقالات قبلی روخونده بودم که میگفتن مستردیجی کوین کلاهبردار،الامیگم صددرصدکلاهبرداره واشخاصی که میگن من سودکردم یاازخودشون هستن یاالکی فقط حرف میزنند

داداش فیلتر شکن باز کن

وقت بخیر
دلم میسوزه که هیچ تحقیقی نکردید
وال پیپیر تقلبی = شما برو از بقیه کوین ها را بخون تا متوجه اشتباهت بشی
ظاهر سازی = عزیز زبان انگلیسی زبان بین الملل حساب میشه خیلی زشته مخاطبت رو بیسواد نشون میدی
کاربران = عزیز قراره کاربرا کجا باشن – این کوین ایرانیه و قراره جهانی بشه که زمان بره –
حدود ۸۵ درصد شده که تو کیف پول مادره😉
هک شدن اریا امکان نداره اگه تونستن بیت کوین را هک کنند اریا را هم میتونند علتش را هم میتونی تو مقاله سایت کومودو بخونی البته اگه بدونید سایت کومودو چی هست.

صرافی آریانا هم هست که میتونی اونم بکوبی
آریانت هم هست که به زودی عرضه میشه

دلت میسوزه؟
دلت برا سرمایه ما ۵۰ هزار نفر که پارسای عوضی بالا کشید نمیسوزه؟؟؟

آریا کووین کاملا کلاه برداریع

جالب نوشتید ولی جاهایی از مقاله مشخصه که اطلاعات غلط دارید

اگر اطلاعات غلط هست بفرمایید

با سلام خدمت شما
اونجایی غلط نوشتید که مستر دیجی کوین روش درامدیش استخراج دوج کوینه!خیلی وقته که روش درامدی این سایت تغییر کرده و شما اطلاعات کاملی ندارید در مورد این موضوع
و شما سخت در اشتباه هستید.خود بنده با همین سایت مستر دیجی کوین که شما کلاهبردار خطابش میکنید با ده میلیون تومن سرمایه توی یک سال رسیدم به یه چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تومن!و همه ی سرمایه رو هم خارج کردم!
شاید شما فکر کنید من از عوامل خود سایت هستم اما فقط لطف کنید که اطلاعات غلط به مردم ندید.

سلام
هر قسمتی از این مقاله اشکال داره بفرمایید حتما اصلاح میکنیم.
ضمنا این که ۱ نفر از سیستم برداشت موفق داشته، دلیل بر اسکم نبودن اون پروژه نیست.
بسیاری از پروژه های اسکم، سالها به سرمایه گذاران سود بالا میدن ولی این سود از سرمایه افراد جدید است.

عزیز تمام سرمایه گذاران توی این سایت نوی گروه تلگرامی حضور دارن و افراد بسیار زیادی هستن که برداشت کردن.
پرسود باشید.

کلاهبردارن و خطرناک

بسیار بسیار دروغ گو هستید شما / حتما از طرف ایشون هستی که چنین دروغی رو میگی مرد حسابی میدونی ۳ ساله پول ما رو بلوکه کرده چرا حرف الکی میزنی این پروژه پانزی و کلاه برداری محض است / کی بود میگفت دستگاه ماینر داریم ؟ چی فرق کرده اینکه میگه کارخانه نخ زده ؟ اونم خالی بندی کرده تا امثال شما رو گول بماله / یه خورده دقت کن ب دنیای پیرامون خودت تمام مالباخته ای این پروژه که همین الان اکانت ۴۶ هزار نفر رو حذف کرده در گروه تلگرامی مال باختگان مستر دیجی گرد هم جمع شدند تا این دزد و پیداش کنند ب سزای اعمالش برسانند پلیس فتا سر بزنی بد نیست یه چیزایی دستگیرت میشه https:// t.me/mrdigiscam

کاملا درسته . من مقالات یکی از سایت‌های معتبر رو هم خوندم که به نظرم حرفش باهات یکی بود

این یک پروژه پانزی هست تا زمانیکه ورودی داره سود میده / زمانی که خروجی سود بیشتر از ورودی بشه دیگه اسکم میشه / اینا هم که میگن سود گرفتن همگی از طرف اون پارسا هدایت شده و دون پاشی میکنند برای به دام انداختن هر چه بیشتر سرمایه های سرگردان / اینبار با ارز آریا کوین

درسته

دروغگو