همه چیز در مورد استخراج ابری بیت کوین

زمان مطالعه: 14 دقیقه

مقدمه

آیا علاقه‌مند به استخراج بیت کوین هستید ولی دوست ندارید تجهیزات گران‌قیمت خریداری کنید؟ در این صورت، استخراج ابری مناسب شما است. با استخراج ابری یا هشینگ ابری، به دیگران (مراکز داده‌ها) اجازه می‌دهید تا بیت کوین‌ها را برای شما استخراج کنند که این کار را می‌توانید با اجارۀ تجهیزات آنها و پرداخت پول به آنها (حق‌الزحمۀ خدمات) انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز طبق روال خود پیش می‌رود. ما در این مقاله دقیقاً توضیح خواهیم داد که قراردادهای ابری شامل چه مواردی می‌شوند و بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین را به شما اطلاع خواهیم داد.

بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت‌کوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

چرا مراکز داده تجهیزات استخراج را اجاره می‌دهند؟

جواب این سوال واقعاً ساده است. هرچندکه مدل کسب و کار این مراکز به نوعی متکی بر بیت کوین است، ولی آنها مدل کلی کسب و کار خود را بر اساس قیمت بیت کوین نمی‌سازند، زیرا قیمت بیت کوین فوق‌العاده پرنوسان است. این مراکز در اصل بیل و کلنگ‌هایی که جویندگان طلا به آن احتیاج دارند را فراهم می‌کند. این همان کاری است که صد و پنجاه سال پیش در دورۀ تب طلای کالیفرنیا انجام شد و اکنون با بیت کوین نیز انجام می‌شود.

این مراکز بدون تکیۀ بر قیمت بیت کوین بازگشت سرمایه را تجربه خواهند کرد. اگر قیمت بیت کوین به صفر دلار کاهش می‌یافت، آنگاه ارزش سرمایۀ آنها صفر دلار بود. این روش، حداقل در زمان فعلی، امن‌ترین روش برای انجام کسب و کار خود با اجاره دادن تجهیزات توسط بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین است.

با این حال، از زمانی که قیمت بیت کوین شروع به افزایش کرده است، کاربران این مراکز صاحب سودهای روزافزونی از طریق سرویس‌های این مراکز شده‌اند. لذا، این وضعیت یک وضعیت برد-برد است. کاربر مجبور نیست در زمینۀ سخت افزار استخراج بیت کوین سرمایه‌گذاری کند و پول برق بپردازد (قیمت استخراج کننده می‌تواند بیش از 3000 دلار باشد و صورتحساب‌های برق نیز به سرعت افزایش می‌یابند). مرکز داده کاملاً متکی بر قیمت بیت کوین نیست.

مزایای استخراج ابری کدام هستند

بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین مزیت‌های فراوانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه برخی از مهم‌ترین این موارد را ذکر می‌کنیم.

  • استرس هزینۀ نگهداری و تعمیر، هزینه‌های برق، نصب نرم افزارها یا سخت افزار گران‌قیمت وجود ندارد
  • شما مجبور نیستید صدای گوش‌خراش فن‌هایی که در تمام طول روز کار می‌کنند را تحمل کنید
  • هر زمانی که استخراج بیت کوین دیگر سودآور نیست، می‌توانید این کار را رها کنید
  • به هیچ سیستم تهویه‌ای برای خنک‌کردن دستگاه‌های داغ‌شده نیاز ندارید
  • لازم نیست منتظر شروع استخراج بیت کوین بمانید
  • دیگر مجبور نیستید منتظر انبارسازی مجدد تجهیزاتی شوید که دیگر در انبار وجود ندارند

معایب هشینگ ابری

هشینگ ابری یکی از مواردی است که حتی بعد از انتخاب بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین ممکن است برای شما رخ بدهد. در ادامه برخی از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

  • بسیاری از شرکت‌ها اعتراف کرده‌اند که از مبتدیان اینترنتی در این شرایط سو استفاده کرده‌اند
  • سودهای بلندمدت کم یکی از شایع‌ترین نتایج هشینگ است
  • شما متکی بر ارائه دهندۀ استخراج ابری هستید که از ترس کاهش بیش از حد قیمت بیت کوین می‌تواند هر زمانی که صلاح دانست، فرآیند استخراج را متوقف کند.

هشینگ ابری چند نقطه ضعف و نقطۀ قوت دارد که با توجه به آنها می‌توانید تصمیم بگیرید کدام روش بهتر است. با این حال، به نظر اکثر افرادی که همگام با تکنولوژی نیستند یا پول کافی برای خرید سخت افزارهای گران قیمت دارند، قراردادهای استخراج ابری بیت کوین بهترین انتخاب هستند.

ویژگی‌های یک شرکت ابری مطمئن

حال که می‌دانید چگونه مراکز داده عمل می‌کنند و مزایا و معایب استخراج ابری را می‌دانید، زمان آن فرا رسیده است تا ببینیم بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین چه ویژگی‌هایی دارد. در اینجا چند توصیه آورده خواهد شد که به بگوییم هنگام کدام شرکت خدمات بهتری دارد.

هنگام انتخاب قرارداد استخراج ابری چشم و گوش خود را باز کنید

آوازۀ قرارداد یک شرکت استخراج ابری، مهم است. شما باید مطمئن شوید که عملیات و کارها بدون هیچ دردسری انجام می‌شوند و شرکت‌ها سعی نمی‌کنند از رونق بیت کوین سوء استفاده کنند و در واقع شما را دور بزنند.

توصیۀ ما به شما این است که همیشه نظرسنجی‌های منابع مختلف را بخوانید تا بتوانید یک تصمیم آگاهانه اتخاذ کنید. با این حال، نگران نباشید، پس از این بخش بهترین قراردادهای هشینگ ابری بیت کوین را فهرست‌وار ذکر خواهیم کرد تا مجبور به تحقیقات گسترده نشوید.

قیمت را فراموش نکنید

هزینۀ عملیات، مهم است. اکثر شرکت‌ها معتقد هستند که وقتی به یک ماه خاص از سال سر می‌رسد، شما به نقطۀ سربه‌سر دست پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید کدام یک از ماشین آلات را اجاره کنید و چه مقدار پول پرداخت کنید، لذا می‌توانید هر مقدار پول که دوست دارید وارد این فرآیند کنید. معمولاً حداقل پولی که باید پرداخت کنید هر ماه 10 الی 20 دلار است.

فراموش نکنید که درصورتی که قصد سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارید، حتما از پس انداز اضافه خود برای این کار استفاده کنید. سرمایه‌گذاری در بیت کوین با استفاده از استخراج ابری ریسک‌پذیری بالایی دارد، بنابراین همه دارایی خود را در این شیوه سرمایه‌گذاری نکنید. توجه داشته باشید که همانطور که با استفاده از ماشین حساب ماینر می‌توانید سودآوری یک ماینر را حساب کنید، با همین ماشین حساب ها می‌توانید سودآوری یک استخراج ابری را نیز محاسبه کنید.

بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین

شرکت‌های زیادی هستند که استخراج ابری را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مطلب به معروف‌ترین و بهترین این شرکت‌ها اشاره خواهیم کرد.

اوبوت (Eobot.com)

شرکت Eobot بهترین راه‌حل استخراج ابری است. این شرکت یک راه‌حل منحصر بفرد ارائه می‌دهد. شما به کمک استخراج ابری Eobot می‌توانید درصدهایی از یک نمونۀ ابری را خریداری کنید، با پی‌پال یا با استفاده از رمزارزها پول پرداخت کنید و انواع مختلفی از رمزارزها (مانند لایت‌کوین، اتریوم، بیت کوین کش، دوج‌کوین، ریپل، دش، گولم و اتریوم کلاسیک) را استخراج کنید. به ازای هر نمونۀ ابری SHA-256، صاحب 1 گیگاهش در ثانیه خواهید شد.

شرکت Eobot اسکریپت ابری شما را صاحب 1 مگاهش در ثانیه خواهد کرد که بیشتر مناسب استخراج لایت‌کوین و سایر کوین‌های جدیدتر است. اگر در امر استخراج تازه وارد هستید، این خدمت ابری گزینۀ عالی برای مبتدیانی است. شروع این کار، آسان است و می‌توانید فقط با 10 دلار شروع کنید. شما هر 60 ثانیه آپدیت‌های استخراج را دریافت خواهید کرد و این مسئله، پیگیری سودهای شما را آسان خواهد ساخت. علاوه براین، یک ماشین حساب در وبسایت Eobot گذاشته شده است که می‌توانید به کمک آن خیلی راحت درآمد خود به ازای هر نمونۀ ابری را محاسبه کنید.

هش‌فلر  (HashFlare.io)

هش‌فلر یکی از بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین است. این شرکت از سال 2014 شروع به کار کرده است. آنها راه‌حل ساخت استخر اختصاصی استخراج را پیشنهاد می‌دهند و سپس شما با انتخاب یک استخر استخراج مناسب می‌توانید پول بیشتری به دست آورید. با وجود کمیسیون‌ها و کارمزدهای شفاف، همیشه می‌توانید پیگیری کنید دقیقاً چقدر پول با احتساب کارمزدها به دست آورده‌اید.

این ارائه دهندگان مانند اکثر ارائه دهندگان دیگر استخراج ابری بیت کوین، دو نوع استخراج پیشنهاد می‌کنند: اسکریپت و SHA-256. آنها کیج‌های مخصوص علاقه‌مندان به استخراج اتریوم، زی کش و دش نیز ارائه می‌دهند. به راحتی می‌توان از طریق آن‌ها قیمت‌گذاری را انجام داد و درصد مناسب برای رقابت را پیدا کرد. شما اولین دستمزد خود را در عرض 24 ساعت دریافت خواهید کرد. این سرویس خدمات ابری عالی است زیرا به سرعت سود سرمایه‌گذاری خود را به تدریج ولی مطمئن مشاهده خواهید کرد.

جنسیس ماینینگ  (Genesis-mining.com)

جنسیس ماینینگ نیز یکی از بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین است چرا که با وجود یک رابط کاربری که به راحتی می‌توان از آن استفاده نمود و یک روش آسان جهت شروع استخراج بیت کوین‌ها، جنسیس ماینینگ تبدیل به یک غول بزرگ ارائه دهندۀ استخراج ابری شده است. جنسیس ماینینگ یکی از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان استخراج ابری است و لذا تجربۀ زیادی در این زمینه دارد. آنها بزرگترین شرکت استخراج ابری بیت کوین نیز هستند که ثابت کرده است که می‌تواند از عهدۀ حجم‌های بالا برآید و در عین حال استخراج را به خوبی انجام دهد.

شما می‌توانید قدرت هشی که دارید را در آنِ واحد صرف استخراج کوین‌های مختلفی کنید. این کار نه تنها یک نوع سرگرمی است و موفق شدن در آن فوق‌العاده راحت است، بلکه ریسک سرمایه‌گذاری را نیز کم می‌کند.

جنسیس ماینینگ پکیج‌های قیمت‌گذاری مختلفی را عرضه می‌کند که به میزان استخراج کوین (کوین‌هایی) و مقدار قدرت هش مورد نظر شما بستگی دارند. این پکیج‌ها گران‌تر از سایر پکیج‌های این حوزه هستند ولی پشتیبانی و تجربۀ این ارائه دهندگان، باعث می‌شود قیمت این پکیج‌ها معقولانه به نظر برسد.

هشینگ 24 (Hashing24.com)

هشینگ 24 یک شرکت کاملاً شناخته شدۀ استخراج ابری است زیرا از سال 2012 شروع به کار کرده و به هزاران مشتری راضی نیز سرویس‌رسانی کرده است. آنها با استفاده از ASICهای مدرن شرکت Bitfury مطمئن هستند که واقعاً در حال استفاده از یک سخت افزار کارآمد و قدرتمند می‌باشند. آنها آپ‌تایم 100 درصدی را نیز تضمین می‌کنند، لذا دیگر لازم نیست خواب شبانۀ خود را صرف دان‌تایم‌ها یا خطاها کنید. مراکز دادۀ آنها در گرجستان و ایسلند واقع شده است. آنها محاسبات چارچوب زمانی ROI را واقعاً آسان کرده‌اند زیرا تمام ارقامی که قبلاً لحاظ شده‌اند را به شما نشان می‌دهند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، محاسبۀ مورد نظر همان نتیجۀ برآورد شده خواهد بود.

هشینگ 24 سرویسی است که افراد زیادی آن را توصیه کرده‌اند و یکی از بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین محسوب می‌شود. آنها می‌دانند چکار می‌کنند و کاربر را در جریان کارمزدهای لحاظ شده قرار می‌دهند.

استخراج ابری بیت کوین

ماینرگیت (Minergate.com)

ماینرگیت نه تنها استخراج ابری را انجام می‌دهد بلکه نرم افزار استخراجی را به شما معرفی می‌کند که به راحتی می‌توانید با استفاده از کامپیوتر خود ارزرمزها را استخراج کنید. ماینرگیت مانند سایر سرویس‌هایی که قبلاً به آنها اشاره کردیم، به وضوح تمام هزینه‌های لحاظ شده و محاسبات سود بالقوه را به شما نشان خواهد داد.

ماینرگیت با وجود بیش از 20000 کاربر راضی و یک UI (واسط کاربری) شفاف، یک گزینۀ عالی برای مبتدیان است. شما به راحتی می‌توانید مقدار پولی که می‌خواهید هر روز سرمایه‌گذاری کنید را تعیین کنید و خیلی راحت وارد دنیای استخراج رمزارزها شوید. آنها امکان استخراج بیت کوین، اتریوم و مونرو را برای شما فراهم خواهند کرد.

هش‌نست (Hashnest.com)

هش‌نست سرویسی است که در شرکت بیت‌مین به کار گرفته شده است و قراردادهای استخراج ابری بسیار مناسب را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، هش‌نست بیش از 600 آنت‌ماینر S7 جهت اجاره دارد و چون بیت‌مین مالک آن است لذا به سرعت انبارهای خود را پر می‌کنند تا مبادا کمبودی احساس شود.

آنها یک قرارداد خاص به نام PACMIC V5 دارند. PACMiC سرواژۀ “قرارداد استخراج ابری برگشت سریع سرمایه” است که هدف آن کوتاه کردن چارچوب زمانی برگشت سرمایه تا حدی زیاد است. ما استفاده از آن را خیلی توصیه می‌کنیم زیرا با استفاده از PACMIC V5 برگشت به سرمایه را سریع‌تر از قراردادهای مرسوم استخراج ابری مشاهده خواهید کرد.

نایس‌هش (Nicehash.com)

نایس‌هش بیشتر یک مارکت‌پلیس است ولی یکی از بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین را نیز ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید با فروشندگان حجم برای استخراج ملاقات کنید یا اگر قصد فروش حجم و حافظه را دارید، می‌توانید از طریق این سرویس با خریداران تماس بگیرید. مزایای نایس‌هش این است که هر زمانی که بخواهید، می‌توانید همه چیز را بدون پرداخت حق‌الزحمۀ فسخ، تمام کنید (زیرا وارد یک قرارداد نخواهید شد) و درصدهای اینجا کمی ارزان‌تر از مراکز داده‌ای هستند که سرویس نگهداری و فضا را اجاره می‌دهند. عیب نایس‌هش این است که فقط در حال حاضر فقط با بیت کوین یا ارز فیات می‌توانید پرداخت کنید یا پول دریافت نمایید.

استخراج ابری بیت کوین

آیا استخراج ابری سودآور است؟

بله، در حال حاضر سودآور است. سخت افزار فعلی استخراج پس از گذشت مدت زمان خاصی، استخراج را سودآور می‌سازد. 12 تا 16 ماه معمولاً یک بازۀ زمانی استاندارد برای رسیدن به نقطه سر به سر است. شاید این مدت زمان به نظر طولانی برسد ولی اگر بیشتر در مورد آن فکر کنید، متوجه خواهید شد که هر کسب و کاری که در یک چارچوب زمانی 12 ماهه به نقطۀ سربه‌سری رسیده است، مسیر درست را طی کرده است.

این موضوع تا حد زیادی به قیمت بیت کوین نیز بستگی دارد. اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، کل درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت. یک نکتۀ دیگر در مورد استخراج ابری این است که شما باید کمی از پول خود را سرمایه‌گذاری کنید تا واقعاً بازدهی‌ها را ببینید، هرچقدر پول بیشتری به صورت ماهانه سرمایه‌گذاری کنید پول بیشتری نیز به دست خواهید آورد.

به نظر اکثر افراد، خرید بیت کوین و معاملۀ آن با سایر آلت‌کوین‌ها یا حتی نگهداری آنها نزد خود، پرسودتر از استخراج است (مگر اینکه دسترسی رایگان به برق و یک فضای ذخیره‌سازی خوب داشته باشید).

کلاهبرداری در استخراج ابری بیت کوین

متاسفانه، حتی بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین نیز گاهی دچار مشکل کلاهبرداری می‌شوند. کلاهبرداری‌های زیادی در صنعت استخراج ابری بیت کوین رخ می‌دهند. شاید بپرسید چطور ممکن است؟ در حال حاضر راه اندازی یک وبسایت و ادعای اینکه کاربران X، Y و Z مقدار پول به دست خواهند آورد، خیلی راحت است. در واقع، ممکن است کلاهبرداران هیچ امکانات یا سخت افزاری در اختیار نداشته باشند. اگر در این زمینه دچار تردید شدید کافیست تا ادعا‌ها و تبلیغات شرکت مورد نظر را تحت نظر بگیرید. یادتان باشد هیچ کدام از سایت‌های معتبر در زمینه استخراج ابری هیچ ادعایی مبتنی بر دریافت سود تضمینی و درآمد نجومی آن هم با نرخ ثابت ندارند. چرا که این شرکت‌ها در زمینه استخراج فعالیت می‌کنند و نوسانات قیمت هیچ ارتباطی به نحوه بستن قرار داد با شما ندارد. به بیان دیگر در صورتی که شرکتی به شما وعده پرداخت سود بالا و ضمانت شده داد، مطمئن باشید چیزی جز از دست دادن سرمایه نصیبتان نخواهد شد.

دو مورد از کلاهبرداری‌های بزرگ استخراج ابری، هش‌اُشن (HashOcean) و سرویس‌های ابری بیت کوین هستند که متهم به اجرای طرح پانزی استخراج بیت کوینی 500000 دلاری شده و از آن پس، تعطیل شدند.

دوج کوین نمونه بارز کلاه‌برداری استخراج ابری

بله، درست خواندید، استخراج ابری دوج کوین یک نمونه بارز کلاهبرداری است. دوج کوین برای تامین امنیت شبکه خود از قدرت لایت‌ کوین بهره می‌برد. به عبارت ساده‌تر دوج کوین یک ارز دیجیتال وابسته به لایت‌ کوین است و به همین دلیل استخراج مستقل آن عملا سودآوری نخواهد داشت. دوج کوین ارز دیجیتالی است که به عنوان پاداش استخراج به استخراج کنندگان لایت‌ کوین پرداخت می‌شود. با توجه به آنچه گفته شد، هر وعده‌ای که مبنی بر سودآوری بالا و یا تضمین درآمد از طریق استخراج ابری دوج کوین باشد، به طور حتم دعوتنامه ایست برای به دام انداختن شما در یک طرح پانزی و هدف آن پر کردن حساب افراد قدیمی‌تر و به اصطلاح بالا‌دستی شماست. ذکر این نکته مهم و حائز اهمیت در اینجا لازم است که بدانید شاید برخی از سایت‌های استخراج ابری دوج کوین وجود داشته باشند که به ازای میزان فعالیت شما به شما دوج کوین پرداخت کنند اما سود پرداختی آنها بسیار ناچیز است.

ویروس‌های استخراج ابری

قطعاً ویروس‌‌هایی وجود دارند که کامپیوترها را آلوده می‌کنند و بیت کوین را از این کامپیوترها استخراج می‌کنند. اگر می‌ترسید که این اتفاق برای شما هم پیش آید و اگر برنامه‌های ناامن یا تورنت‌ها را دانلود کرده‌اید لطفاً یک بار اسکن ویروس روی کامپیوتر خود انجام دهید. ممکن است استخراج ابری در بک‌گراند کامپیوتر شما انجام شده باشد و نتوانید این ابر را در فرانت‌اند کامپیوتر خود پیدا کنید. استخراج نه تنها سرعت کامپیوتر شما را پایین می‌آورد (به خاطر استفاده از تعداد زیادی CPU)، بلکه به دلیل افزایش صورت‌حساب‌های برق هزینه‌ای نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

استخراج ابری بیت کوین

آیا استخراج ابری، رایگان است؟

خیر. هر شرکتی که خدمات رایگان ارائه دهد، حتماً سعی دارد کلاهبرداری کند. هیچ کس مایل نیست پول یا سرویسی رایگان در اختیار دیگران بگذارد. توصیۀ ما به همۀ افراد و شرکت مادر آنها این است که از شرکت‌های هشینگ ابری که سرویس‌های رایگانی ارائه می‌دهند، دوری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به بهترین قراردادهای استخراج ابری بیت کوین انداختیم و دیدیم که چه ویژگی‌هایی دارند و چرا می‌توانید از آن‌ها برای درآمدزایی استفاده کنید. فرقی ندارد که مبتدی هستید یا سال‌ها است درگیر این کار شده‌اید. سرویس‌های ابری همیشه یک گزینه مناسب برای شما خواهند بود.

منبع
Bitcongress

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments