جاستین سان (Justin Sun) کیست؟ بیوگرافی خالق ترون (TRON)

زمان مطالعه: 7 دقیقه
سن 29
محل تولد چین، چینگ های
محل اقامت سنگاپور
دسته بندی بنیانگذاران
محل تحصیل دانشگاه پنسیلوانیا – دانشگاه پکینگ
علت شهرت بنیانگذار بلاکچین ترون و توکنیزه کردن بیت تورنت
شبکه‌های اجتماعی

آقای رئیس جمهور، شما با اخبار اشتباه گمراه شده‌اید. بیت کوین و بلاکچین، بهترین شانس برای توسعه آمریکا هستند. من دوست دارم شما را به صرف ناهار با رهبران رمزارزها به همراه وارن بافت در تاریخ 25 ژوئیه دعوت کنم. به شما قول می‌دهم بعد از این ناهار، هیچ کس بیش از شما رمزارزها را دوست نخواهد داشت.

مقدمه

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای همه ما، نام بیت کوین با نام ساتوشی ناکاموتو گره خورده است. اما آیا خالق ترون (TRON) را هم می‌‌شناسید؟ در این مطلب شما را با جاستین سان (Justin Sun) خالق خلاق و کارآفرین ترون (TRON) آشنا خواهیم کرد. بیوگرافی خالق ترون را می‌‌توان به 2 بخش قبل و بعد از ورود وی به عرصه فناوری تقسیم‌بندی کرد.

زندگی‌‌نامه جاستین سان از تولد تا 23 سالگی

جاستین سان در 30 ژوئیه 1990 میلادی متولد شد. جاستین در دوران مدرسه همیشه به عنوان یک رهبر فکری شناخته می‌‌شد و به اصطلاح، خلاف جریان آب شنا می‌‌کرد.

جاستین عاشق نوشتن بود و مقالات زیادی ‌‌نوشت. حتی از نوشتن مقالات انتقادی نسبت به دولت چین حذر نکرد و برخی از سیاست‌‌های چین را زیر سؤال برد.

این علاقه به نوشتن مقالات انتقادی، در نهایت منجر به شهرت جاستین شد. این اتفاق زمانی برای وی افتاد که دولت چین تصمیم به ایجاد تغییرات در نظام آموزشی این کشور گرفت. بر اساس این تصمیم، شیوه تحصیل دانش‌‌ آموزان کم‌بضاعت در دانشگاه‌‌‌‌ها متفاوت از دیگران می‌‌شد. تصمیمی که با روحیه مبارز‌‌ه‌طلبی جاستین همخوانی نداشت. بنابراین جاستین با انتشار یک پست آنلاین ضمن انتقاد از این شیوه، آن را “تصمیمی بی‌رحمانه” خواند. از نظر جاستین سان هدف نهایی این تصمیم، کنترل دقیق دانش آموزان چینی بود. این پست به شدت مورد استقبال دیگران قرار گرفت و خیلی زود در سرتاسر چین پخش شد. دیری نگذشت که مقالات او نه تنها در فضای آنلاین بلکه در نشریات و مجلات نیز منتشر شد. مجله‌‌ یاژو ژوکان (Yazhou Zhoukan) نیز با انتشار تصویری از وی، لقب «رهبر عقیده جوان» را برای او برگزید.

جاستین در رشته تاریخ ادامه تحصیل داد و در سال 2011 مدرک لیسانس خود را از دانشگاه پکن دریافت کرد.

دو سال بعد نیز توانست مدرک فوق لیسانس خود را در رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کند. زمانی که جاستین مدرک خود را گرفت 23 سال بیشتر نداشت.

ورود جاستین سان به دنیای فناوری و تأسیس TRON

احتمالاً هیچ کس نمی‌‌دانست بازگشت جاستین به پکن، چه تأثیری بر زندگی وی خواهد گذاشت.

زندگی جاستین از همان سال 2013 وارد عرصه جدیدی شد. اتفاقاتی که در آن سال و سال‌‌‌های بعد برای جاستین به وجود آمد، زندگی او را تغییر داد. با هم به مرور برخی از این رویداد‌‌ها می‌‌پردازیم.

خرید بیت کوین

جاستین در همان سال 2013 به دلیلی نامعلوم اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در بیت کوین کرد. اقدامی که باعث شد وی در مدت کوتاهی به یک میلیونر تبدیل شود.

سرمایه‌گذاری سان در بیت کوین را می‌‌توان آغاز ورود وی به دنیای فناوری دانست.

ورود به شرکت ریپل لبز (Ripple Labs)

جوان باذکاوت دانشگاه، پس از بازگشت به پکن خیلی زود به شرکت ریپل لبز پیوست. این شرکت در حال کار روی پروژه‌‌ای بود که بعد‌‌ها منجر به تولید توکن XRP یا همان ریپل شد. ریپل در حال حاضر در رتبه چهارم ارز‌‌های دیجیتال از نظر حجم بازار است.

جاستین با اثبات لیاقت خود برای ارتقای شغلی، ابتدا به عنوان نماینده اصلی شرکت در منطقه بزرگ چین معرفی شد. طولی نکشید که با ترفیع درجه به عنوان مشاور شرکت منصوب گردید.

راه‌‌اندازی برنامه پیوو (Peiwo)

جاستین سان همزمان با فعالیت در شرکت ریپل لبز، برنامه کاربردی خود به نام پیوو را نیز طراحی کرد. پیوو اپلیکیشنی بود که اجازه برقراری ارتباط صوتی با دیگران را به کاربران خود می‌‌داد. البته جاستین بیشتر این اپلیکیشن را برای ارتباط با همفکران خود استفاده می‌‌کرد. اما این برنامه به سرعت در بین نوجوانان و جوانان محبوب شد و بیش از 10 میلیون کاربر جذب کرد.

این موفقیت سبب شد جاستین در مسیر موفقیت‌های بزرگ‌تر قرار گیرد.

ورود به دانشگاه هوپان

جاستین، در سال 2015 نظر بنیان‌گذار علی بابا (Alibaba.com) اقای جک ما (Jack MA) را نیز به خود جلب کرد. مدیرعامل و بنیان‌گذار ابرشرکت علی بابا از وی برای افتتاحیه کلاس‌‌های خود در دانشگاه هوپان دعوت کرد. جاستین پس از 3 سال تحصیل در این دانشگاه از آن فارغ‌التحصیل شد. اما آن چیزی که باعث پیشرفت جاستین شد، مدرک تحصیلی از این دانشگاه نبود. هوپان مانند سکوی پرتاب برای جاستین عمل کرد و سبب ایجاد ارتباطات مؤثری با دیگران شد. این ارتباطات و مصاحبه‌‌های جنجالی، به وی کمک کرد تا در سال 2017 بنیاد TRON را راه‌اندازی کند.

جاستین سان

راه‌‌‌اندازی بنیاد ترون (TRON)

بی شک راه‌اندازی بنیاد ترون را می‌‌توان بزرگ‌ترین موفقیت جاستین سان دانست. وظیفه این شرکت، ایجاد یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین بود که TRON نام گرفت. جاستین و بنیاد ترون برای رسیدن به اهداف خود نیاز به سرمایه عظیمی داشتند. بنابراین جاستین تصمیم گرفت مانند هر ارز دیجیتال دیگری اقدام به راه‌اندازی یک ICO (عرضه اولیه) کند.

وی در صرافی بزرگ بایننس، اقدام به راه‌اندازی عرضه اولیه ترون کرد. عرضه اولیه‌‌ای که از 31 آگوست تا 2 سپتامبر سال 2017 طول کشید، 70 میلیون دلار سرمایه ایجاد کرد. شاید یکی از دلایل موفقیت‌‌‌‌‌‌آمیز بودن این ICO را بتوان زمان مناسب آن دانست. چین اندکی بعد از عرضه اولیه TRON، قانون ممنوعیت عرضه‌‌‌‌های اولیه را اجرایی کرد. این اقدام چین سبب مهاجرت طراحان توکن‌‌های جدید به ژاپن و دیگر نقاط شد و زمینه برای یکه‌‌تازی ترون فراهم گردید. شرکت ترون بلافاصله پس از تحکیم موقعیت، اقدام به عقد قرارداد با دیگر شرکت‌‌ها و مجموعه‌‌‌‌های تجاری کرد. یکی از این شرکت‌‌ها، شرکت اوبایک (oBike) بود که بزرگ‌ترین شرکت اجاره دوچرخه در سنگاپور تلقی می‌‌شد. شرکتی که جاستین سان مدیر آن باشد، بازار بزرگ چین را از دست نخواهد داد. بنابراین ترون با شرکت باوفنگ (Baofeng) که در زمینه ارائه خدمات سخت‌‌افزاری و نرم‌‌افزاری ویدئویی فعالیت داشت نیز قرارداد بست.

میزان ثروت جاستین سان

دارایی‌‌های جاستین را می‌‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

اول، دارایی‌‌های کریپتویی (رمزارزی) و دوم، دارایی‌‌های غیرکریپتویی که در ادامه آنها را بررسی می‌‌کنیم. البته این ارقام صرفاً تخمینی است و کسی از میزان دقیق دارایی وی اطلاعی ندارد.

ثروت کریپتویی جاستین سان

تخمین‌‌ها حاکی از آن است که جاستین 10 تا 20 درصد کل عرضه ترون را در اختیار دارد. بنابراین دارایی وی چیزی بین 100 تا 200 میلیون دلار تخمین زده می‌‌شود.

از سویی دیگر جاستین در سال 2013 اقدام به خرید بیت کوین کرد. اما از آنجا که میزان دقیق این خرید و فروش‌‌ها مشخص نیست، پس میزان دارایی کریپتویی وی هم مشخص نیست.

ثروت غیرکریپتویی جاستین سان

وی یکی از سهامداران عمدۀ صرافی پولونیکس (Poloniex) و همچنین بیت تورنت (Bit Torrent) است.

با احتساب این سرمایه‌گذاری‌‌ها و سود حاصلۀ احتمالی، ثروت جاستین سان بین 250 تا 400 میلیون دلار تخمین زده می‌‌شود.

سخن پایانی

جاستین سان، خالق TRON، با اجرایی کردن ایده‌‌های خود در سنین جوانی درس‌‌های بزرگی به همگان داد.

  • اول: نیاز هر کارآفرین برای شروع، ایدۀ اولیه است نه سرمایه.
  • دوم: کارآفرینی می‌‌تواند منجر به ثروت‌‌آفرینی شود.
  • سوم: خطرپذیر باشید. مقالات جاستین نمونه بارز خطرپذیری بود.
  • چهارم: از کسب دانش و مهارت غافل نشوید. جاستین در دانشگاه هوپان علاوه بر کسب علم، مهارت برقراری ارتباط و فنون فروش را نیز آموخت.

به نظر شما آیا ترون می تواند جای ریپل یا حتی اتریوم را در بازار جهانی بگیرد؟

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

جالب بود تشکر

ممنون از شما