ارز دیجیتال سوشی سواپ (SushiSwap) چیست؟ معرفی توکن سوشی (SUSHI)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی پروژۀ ارز دیجیتال سوشی سواپ (SushiSwap) و توکن سوشی (SUSHI)، یکی از جدیدترین پروژه‌های ایجادشده در زمینۀ دیفای (سیستم‌های مالی غیر متمرکز) و پلتفرم‌های استخر نقدینگی، بپردازیم. افراد می‌توانند در این پلتفرم توکن‌های خود را به استخرهای نقدینگی اضافه کنند و در قبال این کار، توکن‌های سوشی و دیگر توکن‌ها را به عنوان پاداش دریافت نمایند و از این طریق به کسب سود بپردازند. در ادامه به چگونگی انجام این فرآیند و انجام مبادله در صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که همه می‌توانند با این فرآیند سود به دست آورند. اگر اطلاع از چنین موضوع‌هایی برایتان جالب است، مطالب این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

دلایل شهرت پروژه ارز دیجیتال سوشی سواپ

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

طبق ادعاهای مطرح شده، سوشی سواپ نسخۀ بهبودیافتۀ پروژۀ یونی سواپ است و فضایی را با کاربری آسان‌تر و دوستانه‌تر برای کاربران ایجاد نموده است. بر خلاف صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکزی همچون بایننس که با استفاده از بازارسازهای مختلف به مدیریت و کنترل نقدینگی در شبکۀ خود می‌پردازند، پلتفرم ارز دیجیتال سوشی سواپ، کاربر محور است و این کاربران این شبکه هستند که نقدینگی لازم در این شبکه را تأمین می‌کنند. انگیزۀ لازم برای تأمین‌کنندگان نقدینگی از طریق پرداخت بخشی از کارمزدها و مقداری توکن سوشی به عنوان پاداش فراهم می‌شود. در واقع در این پلتفرم‌ها، کاربران به عنوان بازارساز عمل می‌کنند.

برای اینکه متوجه تفاوت این دو پلتفرم شوید و بهتر تصمیم بگیرید که از یونی سواپ یا سوشی سواپ استفاده کنید، به این مقاله مراجعه کنید.

دربارۀ توکن سوشی (SUSHI)

توکن‌های سوشی به عنوان پاداش و در قبال مشارکت در تامین نقدینگی به کاربران پرداخت می‌شود. همچنین دارندگان این توکن‌ها در مدیریت شبکه نقش و دخالت دارند. علاوه بر این، مقداری از کارمزدهای پرداخت‌شده در این شبکه مطابق با تعداد توکن‌های نگهداری‌شده، بین دارندگان این توکن‌ها تقسیم می‌شود.

همچنین در مواقعی که دارندگان این توکن‌ها تصمیم می‌گیرند توسعه یا تغییری در شبکه ایجاد کنند، آن را با دیگر اعضای شبکه به اشتراک می‌گذارند و دارندگان توکن سوشی با استفاده از توکن‌های خود می‌توانند در رأی‌گیری شبکه شرکت داشته باشند.

یکی دیگر از استفاده‌هایی که کاربران از این توکن‌ها دارند، خرید و فروش و ترید آنها در صرافی‌هایی همچون بایننس، FTX و OKEx و کسب سود از نوسانات قیمتی توکن سوشی است.

در زمان نگارش مقاله، ارز دیجیتال سوشی سواپ رتبۀ 31 را در لیست ارزهای لیست‌شده در سایت کوین مارکت کپ دارد. در حال حاضر حجم بازار این ارز دیجیتال چیزی حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار است. تعداد عرضۀ کل این ارز دیجیتال تا کنون چیزی حدود 194 میلیون توکن بوده است که از این میزان چیزی حدود 127 میلیون توکن در گردش است. در مورد تعداد عرضۀ نهایی این ارز دیجیتال اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

ارز دیجیتال سوشی سواپ

برای اطلاع از قیمت توکن سوشی به این صفحه مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید برای مشاهده تحلیل تکنیکال سوشی به این آدرس مراجعه نمایید.

مزایای صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ (SushiSwap)

عدم نیاز به احراز هویت

استفاده از این صرافی غیر متمرکز برای همۀ افراد امکان‌پذیر است. تمامی افراد بدون نیاز به احراز هویت یا هر گونه مجوزی می‌توانند به اضافه کردن نقدینگی به این پلتفرم و کسب سود از این طریق بپردازند.

کسب توکن از پلتفرم ارز دیجیتال سوشی سواپ

توکن سوشی، توکن اختصاصی پروژۀ ارز دیجیتال سوشی سواپ است. بعد از اینکه نقدینگی مورد نظر خود را به این پلتفرم اضافه کنید، مقداری توکن سوشی به عنوان پاداش به شما تعلق می‌گیرد. امکان تبادل توکن SUSHI با اتریوم وجود دارد.

کارمزدها در صرافی ارز دیجیتال سوشی سواپ

%0.25 از کامزدها به تأمین‌کنندگان نقدینگی در شبکه تعلق می‌گیرد و 0.05% دیگر به توکن سوشی تبدیل و به دارندگان این توکن‌ها پرداخت می‌شود.

راهنمای استفاده از صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ

بعد از ورود به سایت سوشی سواپ با صفحه‌ای مطابق با شکل زیر برخورد خواهید کرد. این صفحه، صفحۀ اصلی پلتفرم ارز دیجیتال سوشی سواپ است:

ارز دیجیتال سوشی سواپ

سپس گزینۀ Unlock Wallet یا See The Menu را انتخاب کنید. به هر حال در صورت استفاده از هر یک از این گزینه‌ها، نیاز به اتصال کیف پول اتریومی خود به این پلتفرم دارید.

در این صرافی غیر متمرکز امکان استفاده از کیف پول‌های متامسک، Walletconnect و کیف پول‌های دیگری از این قبیل وجود دارد. کیف پول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

ارز دیجیتال سوشی سواپ

در این مرحله باید اجازۀ اتصال و دسترسی به کیف پول خود را صادر کنید. به محض اتصال کیف پول به پلتفرم سوشی سواپ می‌توانید به تأمین نقدینگی برای استخرهای نقدینگی بپردازید.

لیست استخرهای نقدینگی که می‌توانید به اضافه کردن نقدینگی در آنها بپردازید، بسیار متنوع است و هر کدام از آنها نرخ بهرۀ سالیانه (APY) متفاوتی نیز دارند. شما می‌توانید استخر نقدینگی مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

در این قسمت استخر نقدینگی مربوط به ETH-USDT انتخاب شده است. بعد از انتخاب این استخر نقدینگی می‌توان به اضافه کردن تتر (USDT) اقدام کرد. در قبال این کار و با توجه به مدل این شبکه، مقداری تتر و توکن سوشی به این حساب کاربری به عنوان پاداش تعلق خواهد گرفت.

برای تأیید تأمین نقدینگی در استخر مورد نظر، گزینۀ USDT-ETH UNI-V2 LP را انتخاب نمایید و سپس مجوز دسترسی به کیف پول متامسک خود را صادر کنید تا توکن‌ها از کیف پول شما به استخر نقدینگی اضافه شوند.

بعد از انجام این مرحله، اطلاعات مربوط به توکن‌های سوشی دریافت‌شدۀ شما در قسمت مربوط به توکن سوشی قرار می‌گیرد. بعد از این، هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید با انتخاب گزینۀ Harvest به برداشت توکن سوشی موجود در حساب کاربری خود بپردازید.

اهداف پروژۀ ارز دیجیتال سوشی سواپ برای سال 2021

  • Mirin نسخۀ جدید و ارتقا یافتۀ پروتکل Sushiswap V3 است. به این نسخه امکانات متعدد جدیدی همچون استخرهای نقدینگی دارای حق امتیاز، امکان بازدهی دوبرابر، امکان بازدهی متغیر و … اضافه شده است.
  • Bentobox ایدۀ دیگری است که توسط تیم پروژۀ ارز دیجیتال سوشی سواپ مطرح شد. این ایده مربوط به استفاده از روش‌های جدید در پلتفرم‌های وام دهی است.
  • به زبان ساده این ایده می‌تواند به عنوان فضایی عمل کند که تمامی توکن‌ها، مربوط به هر پروتکلی که باشند، حتی در صورت رخداد افزونه‌های جدید، در آن امکان جای‌گیری داشته باشند. علاوه بر این از پروژه‌های اوراکل متعددی نیز پشتیبانی می‌کند و این امر در آینده به نفع دارندگان توکن سوشی خواهد بود.
  • MISO که مخفف Minimal Initial Sushi Offering است، به نوعی شبیه به لانچ پد بایننس عمل می‌کند. با راه‌اندازی این امکان، تیم پروژۀ سوشی قصد دارند بستری را برای عرضه اولیه‌های مربوط به سسیستم‌های مالی غیرمتمرکز فراهم نمایند.
  • با توجه به کارمزدهای موجود در شبکه اتریوم و افزایش این کارمزدها تا زمان روی کار آمدن کامل اتریوم 2، بسیاری از پلتفرم‌ها به دنبال یافتن روش‌های جایگزینی همچون استفاده از لایه 2 (Layer2) برای کاربران خود هستند. برخلاف یونی سواپ، سوشی سواپ تصمیم گرفت با پروژۀ بزرگ‌تری مثل یرن فایننس (Yearn) ادغام شود و امکانی تحت عنوان ZK-rollups را ارائه داده است.
  • یکی دیگر از اقداماتی که این پروژه قصد دارد در سال 2021 انجام دهد، تغییر دامنه اصلی است؛ چراکه بر این اعتقاد است که دامنۀ فعلی دیگر نمی‌تواند پاسخگوی تنوع و گستردگی خدمات این پروژه باشد. همچنین قصد دارد تا پایان سال 2021 به طور کامل ساختار مدیریتی کاملاً غیرمتمرکزی را در پلتفرم خود پیاده کند.

همچنین ببینید: قیمت لحظه‌ای ارزهای DeFi

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و بررسی ارز دیجیتال سوشی سواپ و توکن سوشی پرداختیم. سوشی سواپ یکی از پلتفرم‌های ارائه‌دهندۀ استخرهای نقدینگی است و کاربران می‌توانند با اضافه کردن نقدینگی مورد نظر خود به این استخرها به کسب سود و درآمد از آن بپردازند.

با توجه به اهداف پیش روی این پروژه برای سال‌های آینده و رشد پروژه‌های دیفای، ممکن است که آیندۀ روشنی در انتظار این ارز دیجیتال باشد. اما در نهایت این شما هستید که باید با تحقیق و بررسی لازم و با توجه به اهداف خود تصمیم بگیرید که نسبت به ورود یا سرمایه‌گذاری در یک پروژه اقدام نمایید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سوشی مگه غذای چینی، ژاپنی کره ای و.نبود؟