معرفی کامل صرافی OKEx و توکن OKB

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال OKB (او کی بی) یک رمزارز کاربردی است که توسط بنیاد OK Blockchain ایجاد شده است. بنیاد OK Blockchain  یک سیستم اقتصادی فعال در حوزه رمزارزها است که توسط تیم توسعه‌دهنده OK Blockchain مبتنی بر فناوری بلاکچین طراحی و راه‌اندازی شده است. توکن OKB قرار است پروژه‌های دارایی دیجیتالی آینده را به کاربران صرافی OKEx و همچنین سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ارائه کند. از دیگر اقدامات این توکن، پشتیبانی از پلتفرم معاملاتی OKEx است که به پیشرفت فناوری بلاکچین و صنعت دارایی دیجیتال کمک می‌کند.

معرفی صرافی OKEx

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

صرافی اوکی اکس

صرافی OKEx (اوکی اکس) یک از صرافی‌های ارز دیجیتال پیشرو در جهان است و با استفاده از فناوری بلاکچین خدمات مالی پیشرفته‌ای را در سطح جهانی به تریدرها ارائه می‌دهد. OKEx که در اصل در سال 2014 و در چین تأسیس شد، دومین صرافی رمزارز بزرگ جهان از لحاظ حجم معاملات است.

صرافی OKEx دسترسی به صدها جفت معاملاتی رمزارز و معاملات آتی را برای تریدرها فراهم می‌کند. همچنین از نظر حجم معاملات، یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که به میلیون‌ها کاربر در بیش از 100 کشور جهان خدمات ارائه می‌کند. حجم معاملات آتی بیت کوین (BTC) در صرافی اوکی اکس روزانه به تقریباً 1.5 میلیارد دلار می‌رسد.

توکن okb
حجم روزانه معاملات آتی بیت کوین در صرافی‌های برتر

 

صرافی OKEx (اوکی اکس) جفت‌های معاملاتی سنتی را در کنار اوراق مشتقه و دیگر امکانات معاملاتی پیشرفته ارائه می‌دهد. صرافی OKEx‌ ابزارهای متنوعی برای ترید ارائه می‌دهد که شامل معاملات لحظه‌ای (Spot)، ترید مارجین، قرادادهای آتی، سواپ دائمی و معاملات آپشن هستند.

این صرافی می‌تواند خدمات مختلف را برای کاربران گوناگون ارائه دهد؛ این خدمات شامل استخر ماینینگ OKEx، کیف پول‌های صرافی، خدمات OKEx Cloud و امکانات کسب درآمد و وام دهی هستند، که به کاربران اجازه نگهداری و درآمدزایی از طریق کوین‌هایشان را می‌دهند.

در حال حاضر، صرافی OKEx، برای شهروندان هنگ‌‌کنگ، کوبا، کره شمالی، ایران، کریمه، سودان، مالزی، سوریه، ایالات متحده آمریکا و سرزمین‌‌های آن، بنگلادش، اکوادر، بولیوی و قرقیزستان، قابل استفاده نیست.

کارمزدهای OKEx

کارمزدهای خدمات OKEx (اوکی اکس)، برای چنین صرافی متنوعی، بسیار مناسب هستند. صرافی OKEx برای تمام معاملات توکن به توکن، یک کارمزد Maker (ارائه‌‌کنندۀ نقدینگی) و Taker (برداشت‌‌کنندۀ نقدینگی) 0.1 درصدی مطالبه می‌‌کند. برای معاملۀ قراردادهای آتی، کارمزدها به صورت توکن به توکن تعیین می‌‌شوند. به عنوان مثال برای BTC، یک کارمزد سازنده (Maker) ، گیرنده (Taker) و یک کارمزد واریز 0.015 درصدی تعیین می‌‌شود.

معاملات قراردادهای آتی LTC (لایت کوین)، دارای یک کارمزد سازنده (Maker) 0.025 درصدی، یک کارمزد گیرنده (Taker) 0.075 درصدی و یک کارمزد واریز 0.05 درصدی هستند. ETH، ETC و BCH، همگی متحمل یک کارمزد سازنده (Maker) 0.025 درصدی، یک کارمزد گیرنده (Taker) 0.075 درصدی و یک کارمزد واریز 0.05 درصدی می‌‌شوند.

همچنین OKEx دارای یک ساختار تخفیف کارمزد مبتنی بر ساختار لایه به لایه است. یعنی تخفیفات، به صورت روزانه و بر اساس یک حجم مبادلات 30 روزه محاسبه می‌‌شوند و همچنین همراه با سطوح برداشت مرتبط صورت می‌‌گیرند. یک ساختار تخفیف لایه به لایۀ مشابه برای معامله‌‌گران قراردادهای آتی وجود دارد که به صورت مجزا از معاملات بازار نقدی محاسبه می‌‌شود. این سطوح، برای معاملات کمتر از 10000 BTC تا بیشتر از 300000 BTC، متغیر هستند.

توکن OKB و کاربردهای آن

توکن okb

در حال حاضر، کل عرضه توکن  OKB، مقدار 300 میلیون کوین است. دارندگان توکن (اوکی بی) OKB می‌توانند برای توسعه اکوسیستم OKB نظرات خود را ارائه دهند و در مدیریت این شبکه سهیم باشند.

توکن OKB فقط برای ارائه تخفیف در کارمزدهای ترید به کار نمی‌رود؛ این توکن یک اکوسیستم قدرتمند خواهد داشت که کاربران می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. همچنین برای استفاده از خدمات داخلی OKEx، همچون SlowMist ،Boesin و Certic (هر سه پروژه روی امنیت بلاکچین تمرکز دارند) شما باید هزینه را از طریق توکن OKB پرداخت کنید.

علاوه بر این موارد ذکر شده، مهم‌ترین کاربردی که می‌توان در آینده برای توکن OKB متصور شد، استفاده از این توکن جهت پرداخت در حوزه خدمات مالی دیفای است.

توکن OKB‌، چندین برنامه داخلی و خارجی دارد که از جمله آنها می‌توان پوشش پرداخت‌ها، اطلاعات بازار، کیف پول، مدیریت وام‌دهی و ثروت، امنیت سایبری، مسافرت، سبک زندگی و برنامه‌های سرگرمی را نام برد. این برنامه‌ها به دارندگان توکن OKB اجازه می‌دهند که با توکن‌های OKB‌ خود، این خدمات و محصولات را خریداری کنند و پرداخت‌های خود را انجام دهند.

جفت‌های معاملاتی اصلی این توکن، تتر، بیت کوین و اتر هستند؛ البته توکن OKB با جفت‌های زیادی در صرافی OKEx ترید می‌شود. همچنین این توکن با بیش از ۴۰ ارز دیگر، به صورت همتا به همتا (P2P) در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) معامله می‌شود.

قیمت توکن OKB و نمودار قیمت OKB را می‌توانید در صفحه قیمت لحظه‌ای OKB مشاهده کنید.

کیف پول OKEx

توکن okb

صرافی OKEx یک کیف پول اختصاصی برای نگهداری توکن OKB‌ دارد. البته این توکن در هر کیف پولی که استاندارد ERC-20 را پشتیبانی می‌کنند، قابل ذخیره است.

شما می‌توانید از تمامی کیف پول‌های اتریوم جهت ذخیره یا انتقال ارز دیجیتال OKB‌ استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از کیف پول‌های کوینومی، تراست والت، اکسودوس و جکس جهت ذخیره‌سازی و مبادله توکن OKB‌ بهره بگیرید.

سخن پایانی

OKEx یک پلتفرم مبادله و تبادل رمزارزها است که در معاملات آتی بیت کوین تخصص دارد. نرم‌افزار این صرافی در تلفن‌های هوشمند iOS و Android نیز قابل استفاده است.

بسیاری از پروژه‌هایی که پرداخت‌ها در آنها باید با توکن OKB انجام گیرد، باعث کاربردی‌تر شدن توکن OKB می‌شوند. همچنین استفاده از توکن OKB جهت پرداخت در حوزه خدمات مالی دیفای (DeFi) سبب ارزشمند شدن این توکن خواهد شد. علاوه بر اینها، اگر تعداد کاربران صرافی OKEx نیز بیشتر شود، باز هم استفاده از توکن OKB افزایش می‌یابد که این موارد همگی نویدبخش آینده‌ای روشن برای توکن OKB است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments