آشنایی با ارز دیجیتال بند پروتکل (Band Protocol)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال Band Protocol یک پلتفرم غیر متمرکز در حال ظهور است که داده‌های دنیای واقعی را در قالب قراردادهای هوشمند جمع‌آوری و به هم متصل می‌کند. نام قرارداد هوشمند با اتریوم بر سر زبان­ها افتاد. همان‌طور که در مقاله قرارداد هوشمند اتریوم آمده است، قراردادهای هوشمند در ذخیره‌سازی اطلاعات غیرقابل تغییر و محاسبات قطعی، عالی هستند اما نمی‌توانند به اطلاعات دنیای واقعی که قابل اعتماد باشد، در خارج از شبکه‌های خود دسترسی پیدا کنند. بند پروتکل (Band Protocol) با دسترسی به داده‌های قابل اعتماد و غیرمتمرکز، قابلیت‌های قرارداد هوشمند را تقویت می‌کند. Band Protocol توسط Sequoia Capital و صرافی بایننس (Binance) پشتیبانی می‌شود.

قراردادهای هوشمندی که این پلتفرم غیرمتمرکز اجرا می‌کند، توسط دیتای آنی و خارج از زنجیره، که از یک منبع مورد اعتماد انتخاب شده، تأمین می‌شوند. این مسئله باعث از بین رفتن محدودیت‌های اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز می‌شود؛ چرا که قراردادهای هوشمند به اطلاعات دنیای واقعی متصل هستند.
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال Band Protocol چیست؟

ارز دیجیتال Band Protocol بستری برای ارائه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) است. اپلیکیشن‌های غیر متمرکز می‌توانند به هر API (Application Programming Interface) عمومی متصل شوند و بدون اینکه به نهاد متمرکزی وصل شوند، توسط دیتای تأیید شده تأمین شوند؛ در نتیجه، به دلیل عدم اتصال به نهادهای متمرکز، هیچ اطلاعات امنیتی‌ای درباره دیتای مورد نظر توسط این API ها فاش نمی‌شود. API یا رابط برنامه نویسی نرم افزار به ما این امکان را می‌دهد که نرم افزارهای‌های متعددی را (بیش از 2 نرم افزار) به یکدیگر متصل کنیم تا با هم تعامل داشته باشند.

سیستم‌های نرم‌افزاری، همانند انسان می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند. آنها برای این کار نیاز به یک رابط دارند که نام آن، رابط برنامه نویسی نرم افزار می‌باشد. برای اطمینان حاصل کردن از در دسترس بودن دیتا، دیتای مورد تقاضا به طور منظم آپدیت می‌شود و بدون هیچ لطمه‌ای، روی بلاکچین نگهداری می‌شود.

ارز دیجیتال band protocol

جمع‌آوری و نمایش داده‌های Band Protocol بین 4 تا 6 ثانیه طول می‌کشد تا امکان اقدام سریع را برای کاربران فراهم کند و همچنین از کاربران نهایی در برابر مصرف داده‌های تأخیردار محافظت می‌کند.

توکن Band

توکن Band، توکن بومی Band Protocol است که مقدار کل آن مشخص و تعداد آن 100 میلیون عدد است. این توکن نمایانگر ارزش کلی مجموعه دیتاهای (Dataset) داخل پروتکل است و به عنوان وثیقه برای صدور توکن‌های Dataset استفاده می‌شود. مقدار و قیمت آن هم به طور الگوریتمی توسط یک منحنی روی بلاکچین تعیین می‌شود. همچنین از توکن Band به عنوان توکن رأی‌دهی برای تصمیم‌های مدیریتی شبکه استفاده می‌شود.

چین لینک در برابر بند پروتکل

در حال حاضر چین لینک (Chainlink) با مشارکت‌های عمده از جمله Google Cloud، Binance، Matic Network، Ethereum Classic و XProject ارائه دهندۀ برتر پروتکل اوراکل است. توکن بومی LINK در سال جاری یکی از بهترین‌ها بوده است.

ارز دیجیتال Band Protocol با همکاری Waves ،DeFi، برنامه استیکینگ Frontier، بستر بازی غیرمتمرکز BetProtocol و پروتکل قابلیت همکاری بین‌زنجیره‌ای Gravity Hub، بستر رشد فزاینده‌ای را فراهم کرده است.

پروژه ChainLink زودتر از Band Protocol اجرایی شد و با این وجود، Band Protocol تاکنون موفق شده با ارائه امکانات و محصولات رقابتی، خود را رقیب سرسختی برای ChainLink نشان دهد. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که اهداف این دو پروژه تا حدودی با هم متفاوت است.

چگونه بند پروتکل (Band Protocol) بخریم؟

ارز دیجیتال band protocol

صرافی‌های ارزهای دیجیتالی مثل کوین بیس، کوین دسک، هوبی گلوبال، ‌هات بیت، بایننس، پولونیکس و بیت مکس بیشترین معاملات Band Protocol را روزانه انجام می‌دهند و امکان معامله توکن Band Protocol با بیت کوین، اتریوم و USDT در این صرافی‌ها وجود دارد. علاوه بر این امکان معامله آن با ارزهای فیات مانند یورو، دلار آمریکا و سایر ارزهای معتبر هم ایجاد شده که این موضوع نشان‌دهندۀ استفاده بالای این توکن در کشورهای مختلف است.

جهت خرید بند پروتکل می‌توانید از صرافی‌های ایرانی بیت کوین، اتریوم یا تتر خریداری کنید و سپس از آنها برای خرید بند پروتکل (Band Protocol) در صرافی‌های ارز دیجیتال که در آنها Band Protocol معامله می‌شود، استفاده کنید. این شیوه به‌صرفه‌ترین و معتبرترین روش جهت خرید Band Protocol در داخل ایران است. البته می‌توانید از طریق حساب‌های ارزی بین‌المللی نیز در صرافی‌هایی مانند بایننس، هوبی گلوبال و سایر صرافی‌هایی که با ارز فیات هم مبادله می‌کنند، اقدام به خرید مستقیم Band Protocol کنید.

کیف پول Band Protocol

شرکت Band Protocol کیف پول Band را (که یک کیف پول سرد مبتنی بر نسل سوم وب است) برای نگهداری توکن‌های Band و توکن‌های دیتا سِت (Dataset) ارائه کرده است. با استفاده از این کیف پول، کاربران می‌توانند توکن‌های Band را که از صرافی‌های مختلف خریداری کرده‌اند، وارد کیف پول کنند. علاوه بر این می‌توانید از کیف پول‌های رایج ارز دیجیتال مانند کوینومی، تراست والت، اتمیک و… جهت نگهداری و انتقال Band Protocol استفاده کنید.

توکن Band Protocol در 20 سپتامبر 2019 عرضه شد و در زمان عرضه، قیمت Band Protocol به 0.613 دلار رسید. در طول سال 2020 قیمت Band Protocol جهش فراوانی داشت و در مقاطعی بالاتر از 16 دلار معامله شد.

سخن پایانی

ارز دیجیتال Band Protocol با داشتن الزامات سخت‌گیرانه برای تحقیق و توسعه، مقاومت بالایی در برابر چالش‌های احتمالیِ پیش رو دارد. علاوه بر این، به تأمین‌کنندگان دیتا هم به خوبی پاداش داده می‌شود. حقیقت غیرمتمرکز بودن و عدم دسترسی نهادهای متمرکز برای به دست گرفتن کنترل و ایجاد تغییرات، باعث می‌شود هیچ دلیلی برای شکست بند پروتکل وجود نداشته باشد. از این رو، بند پروتکل یک آلت کوین آینده دار خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments