آینده ارز دیجیتال نئو (NEO) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مقدمه

در جهان ارزهای دیجیتال، هر روز پروژه‌های جدیدی معرفی می‌شود. ولی به صورت میانگین، فقط یک پروژه از هر ده پروژه تبدیل به یک اکوسیستم کارا می‌شود و فقط تعداد معدودی از آنها کاربردی برای مسائل دنیای مدرن دارند. نئو (NEO) یک ارز دیجیتال منبع‌باز با کارکردهایی مثل امکان توسعه قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) است و یکی از استارت‌آپ‌های موفق در این حوزه به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید از آینده نئو باخبر شوید تا ببینید که ارزش سرمایه‌گذاری کردن دارد یا نه، این مطلب را تا انتها بخوانید.

در این مطلب اصول پایه‌ای که در پشت این پروژه قرار دارند، تحلیل تاریخی قیمت، تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت بلندمدت نئو توسط متخصصان ارائه می‌شود. در پایان این مطلب می‌توانید درک روشنی از تغییرات قیمت و آینده نئو داشته باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

نئو چیست؟

نئو (NEO) یک ارز دیجیتال بر پایه تکنولوژی بلاکچین است. یعنی داده‌ها و اطلاعات تراکنش‌های موجود، در کامپیوترهای متفاوتی که از هم مستقل هستند نگهداری می‌شود. تمام عملیات‌هایی که با ارز دیجیتال نئو انجام می‌شوند، از طریق این بلاک‌ها بررسی شده و مالک و تراکنش آنها شناسایی می‌شود.

این پروژه در سال 2017 افتتاح شد، اما توسعه آن از سه سال قبل توسط دو برنامه‌نویس چینی یعنی دا هونگفی (Da Hongfei) و اریک ژانگ (Eric Zhang) شروع شده بود. در ابتدا نام این پروژه انت‌شیرز (Antshares) بود و در تابستان 2014 پیش از انجام یک عرضه اولیه کوین (ICO) (با بیش از 4 میلیون دلار فروش) در سال 2015، افتتاح شد. در آن زمان، ارز دیجیتال انت‌شیرز در وهله اول فقط به شکل محلی در چین معامله می‌شد. پلتفرم انت‌شیرز به شکل فعالی توسعه یافت و در سال 2016 وارد جدول 10 ارز دیجیتال برتر در چین شد. آینده نئو وابسته به موفقیت در این بازار بود.

آینده نئو

توسعه نئو

تیم انت‌شیرز با تقاضای افزاینده‌ای برای راه‌کارهایی با استفاده از تکنولوژی بلاکچین برای کسب و کارها در بعضی صنایع خاص مواجه شد. این تقاضاها باعث شد این تیم متوجه احتمال توسعه فعالیت‌های بیشتر شرکت شود. آنها به این درک رسیدند که تأمین این خدمات می‌تواند خودش یک کسب و کار متمایز باشد.

تمام اینها منجر به ایجاد آن‌چین (Onchain)، یک شرکت مستقل با هدف ساختن یک ساختار بلاکچین جهانی شد. در نتیجه، انت‌شیرز و آن‌چین تبدیل به دو پروژه مجزا شدند. هدف کلی انت‌شیرز، ایجاد یک شبکه بلاکچین در دسترس عمومی است، در حالی که تمرکز آن‌چین روی ایجاد یک معماری بلاکچین بود که بتواند برای برطرف کردن نیازهای خاص هر صنعت بازنویسی شود.

پس از یک عرضه کوین اولیه موفق، تیم انت‌شیرز به دنبال راهی برای رسیدن به معامله‌گران در بازار جهانی بود. برای همین شرکت تصمیم گرفت که نام شبکه بلاکچین خود را به نئو تغییر دهد.

بازبرندسازی در ماه ژوئن سال 2017 انجام شد. بعد از آن برخی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان برای پشتیبانی از نئو با آن هماهنگ شدند. این کار یک قدم هوشمندانه بود و این امکان را ایجاد کرد که ارز دیجیتال نئو وارد جدول 10 ارز دیجیتال برتر جهانی از نظر حجم بازار شود.

آینده نئو

نئو و حکومت چین

دولت چین مخالف ارزهای دیجیتال و عرضه اولیه کوین‌ها (ICO) بود. نظرات این حکومت در مورد تصویب برنامه‌هایی برای ممنوع کردن استخراج ارزهای دیجیتال منجر به سقوط قیمت‌ها در بازار شد. به هر ترتیب، نئو یکی از ارزهای دیجیتال است که این کشور به آن لطف دارد. نئو اولین پروژه بلاکچین است که مورد حمایت حکومت چین است. علاوه بر این توسط برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این کشور، مثل شرکت علی‌بابا (Alibaba) و مایکروسافت چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن حجم بازار چین و تأثیری که چین بر اقتصاد جهانی به عنوان یک کل دارد، این عامل می‌تواند شتاب نیرومندی به رشد نئو بدهد.

افراد بسیاری بر اساس کشور مبدأ و راه‌کارهایی که نئو ارائه می‌دهد، آن را با اتریوم مقایسه می‌کنند. به صورت کلی، اتریوم یک ارز دیجیتال و یک پلتفرم است که به کاربران امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) و توکن‌های مختلف ایجاد کنند، قراردادهای هوشمند را اجرایی نمایند و عرضه کوین اولیه (یا تأمین مالی جمعی برای پروژه‌های ارز دیجیتال) داشته باشند.

ویژگی‌ها و وجه تمایزهایی که آینده نئو را متفاوت خواهند کرد

آینده نئو

تیمی که پشت توسعه نئو بود، توانست یک ایراد بنیادی در اکوسیستم اتریوم شناسایی کند که تا حد زیادی سرنوشت آینده نئو را شکل می‌داد. قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در اتریوم، به زبان بومی اتریوم، یعنی سالیدیتی، کدنویسی می‌شوند. این یعنی توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند نقشی در این اجتماع داشته باشند یا سود ببرند، باید اول یک زبان برنامه‌نویسی کاملاً جدیدی را یاد بگیرند.

نئو به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد نرم‌افزار خود را به بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی، مثل زبان سی، سی‌ پلاس‌پلاس (C++)، جاوا، پایتون، دات.نت (.NET)، کاتلین و زبان‌های دیگر، کد نویسی کنند. این موضوع به شکل قابل‌توجهی سد ورودی را برای توسعه‌دهندگان کاهش می‌دهد، به نوآوری شتاب می‌بخشد، و در نتیجه، باعث کاربرد بیشتر آن خواهد شد.

این ویژگی نئو به شکل قابل‌توجهی معنای یک ارز دیجیتال را تغییر می‌دهد. تکنولوژی به سرعت تکامل می‌یابد و مهندسان و برنامه‌نویسانی که زحمت و زمان زیادی به خرج داده‌اند تا یک زبان برنامه‌نویسی یاد بگیرند، حالا به سادگی می‌توانند از آن برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

مزایای نئو

نئو یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بلاکچین است که از رمزنگاری امن برای تراکنش‌های داخل سیستم بدون دخیل کردن واسطه‌ها استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال به دلیل برخی از مزیت‌هایش محبوب شده است:

  • فقط اجازه ماینینگ محدود 15 میلیون سکه در سال را می‌دهد، که در جلوگیری از تورم نقش مهمی ایفا می‌کند.
  • این کوین پایین‌ترین کمیسیون در سیستم بلاکچین را دارد.
  • به لطف استفاده از سیستم قرارداد هوشمند، سرعت پردازش اطلاعات نئو به 1000 تراکنش در ثانیه می‌رسد.
  • مایکروسافت، علی‌بابا، و هایپرلجر از جمله شرکا و سرمایه‌گذاران نئو هستند. به لطف این شراکت‌ها، نئو برای کاربران شناخته‌تر شده است.
  • این پلتفرم از بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند.
  • برنامه‌نویسانی که نئو را ایجاد کرده‌اند، می‌خواهند به زودی همکاری نزدیکی با حکومت چین برقرار کنند. این به آنها امکان می‌دهد که وقتی ارزهای دیجیتال در کشور چین قانونی شوند، سهم بزرگی از بازار چین را به دست بیاورند.

معایب نئو

البته برخی از کارشناسان بعضی از مزایای بالا را از جمله معایب مؤثر بر آینده نئو در نظر می‌گیرند:

  • پیشرفت ارز دیجیتال نئو مستقیماً وابسته به رویکردهای آن‌چین است و توسعه‌دهندگان، مالک نیمی از کوین‌های آن هستند.
  • کار شرکت سازندۀ نئو با هدف همکاری با حکومت چین انجام شده است.
  • ارز دیجیتال در ارز دیجیتال. ماینینگ ارز دیجیتال نئو غیرممکن است. تعداد محدودی کوین ارائه شده است. ارز دیجیتال میانی برای عملیات‌های میان-سیستمی آن گاز (GAS) است، که حجم آن به 100 میلیون محدود است. کارشناسان معتقدند که این مسئله می‌تواند منجر به سفته‌بازی شود.

ظهور نئو 3

توسعه‌دهندگان در زمستان سال 2018 اعلام کردند که مشغول کار روی نئو 3 (NEO3) هستند. برنامه این است که کار در سال 2020 به پایان برسد. اگرچه بخشی از این به‌روزرسانی حالا آماده است، اما به قدر کافی مشکلات وجود دارد. بزرگ‌ترین مشکل هم در جابه‌جایی است. بعضی از کارکردهای نئو 3 با نسخه قبلی بلاکچین سازگار نیستند. برای همین است که سیستم جدید باید از ابتدا ساخته شود؛ یعنی یک بلاکچین و بلاک آفرینش (Genesis block) کاملاً جدید.

پیش از راه‌اندازی شبکه اصلی نئو 3، دو شاخه از توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال وجود خواهند داشت. این کار برای اجرای جابه‌جایی، یعنی انتقال داده‌ها از یک مدار به یک مدار جدید، لازم است. طبق ادعای این تیم، بیشتر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بدون هیچ مشکلی به بلاکچین آینده نئو منتقل می‌شوند. در عین حال، بنیاد نئو انواع پشتیبانی، هم فنی و هم مالی، را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.

این شرکت ادعا می‌کند که انتقال داده‌ها از زنجیره فعلی به یک زنجیره جدید اجتناب‌ناپذیر است. برای شروع، این جابه‌جایی در یک شبکه آزمایشی «شبیه‌سازی» می‌شود. اما بنیاد نئو وعده داده که تمام هزینه‌های راه‌اندازی مجدد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و آزمایش آنها را تقبّل خواهد کرد. برای تشویق بیشتر توسعه‌دهندگان به جابه‌جایی، این سازمان وعده داده که یک نرم‌افزار برای پشتیبانی از افرادی که زودتر از بقیه از این پلتفرم استفاده کنند ارائه می‌دهد. دارندگان توکن لازم است که توکن‌های خود را به نئو 3 تبدیل کنند.

تحلیل قیمت نئو

رقبای نئو، ارزهای دیجیتال اتریوم، تزوس، کاردانو و بعضی از پروژه‌های دیگر قرارداد هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز هستند. توجه به این ویژگی‌ها نقش مهمی در شناخت آینده نئو دارد.

در این قسمت سعی می‌کنیم تحلیلی از قیمت آینده نئو، از زمانی که این کوین با عنوان معروف نئو بازبرندسازی شد، ارائه بدهیم. هنگامی که انت‌شیر به نئو تبدیل شد، جفت معاملاتی اصلی، نئو / بیت کوین بود. جفتِ دلار بعدتر به این روند اضافه شد.

هنگامی که جامعه ارزهای دیجیتال از ویژگی‌های این کوین اطلاع پیدا کرد، به شکل فعالی شروع به خرید نئو کرد. این باعث شد آینده نئو مطمئن فرض شود. بعد از بازبرندسازی، ارزش نئو از 1 دلار به 7 دلار در ماه ژوئن 2017 رسید. بعد از این افزایش 700 درصدی، قیمت نئو در ژولای 2017 افت کرده و به سطح حمایت 50‚4 دلار رسید.

نئو از سطح حمایتی 50‚4 دلار در ماه اوت برگشت و به رقم 57 دلار رسید. در 16 سپتامبر خریداران وارد بازار شدند و سطح حمایتی این کوین به 50‚13 دلار ارتقا یافت. در دسامبر 2017 خریداران باعث بالا رفتن نئو شدند و این دارایی بالاترین قیمت قبلی یعنی 57 دلار را پشت سر گذاشت. این ارز دیجیتال به سرعت رشد کرد و در تاریخ 15 ژانویه 2018 به رقم 196 دلار رسید. بسیاری از آلت‌کوین‌ها در آن تاریخ افت کردند که نئو هم از جمله آنها محسوب می‌شود.

نام پروژه NEO
نماد NEO
تاریخ عرضه اولیه 2015
شبکه بلاکچین
وبسایت رسمی neo.org

تحلیل قیمت نئو در سال 2018

پس از گذر از افت قیمتی سال 2017، آینده نئو در سال 2018 هم مانند بسیاری از رمزارزها خوب بود و هم در برخی از بازه‌های زمانی با چالش‌هایی همراه بود. بعد از رسیدن به اوج 196 دلاری، این ارز دیجیتال دچار یک بازار خرسی شد و قیمت نئو سقوط کرد. نئو سعی کرد همراه با بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال دیگر به اوج برگردد، اما در تاریخ 28 فوریه، روند نزولی ادامه پیدا کرد و قیمت بعد از اینکه نتوانست در کانال 145 دلار بماند، سقوط کرد. در تاریخ 7 آوریل، خریداران وارد شده و از سطح حمایتی 45 دلار محافظت کردند. آنها کاری کردند که قیمت تا پایان این ماه به 90 دلار برسد. آوریل، آخرین ماه مثبت برای نئو در سال 2018 بود. در پایان سال، در تاریخ 15 دسامبر قیمت نئو تا سطح 40‚5 دلار کاهش پیدا کرد.

تحلیل قیمت نئو در سال 2019

نئو سال جدید را با روندی مثبت شروع کرد. در 7 ژانویه 2019 هنگامی که این کوین به سطح مقاومتی رسید با رقم 50‚9 دلار معامله شد و در فوریه به رقم نازل 60‚6 دلار رسید. اما تا آوریل، نئو قادر شد بالاتر از سطح مقاومتی 50‚9 قرار گرفته و به رقم 14 دلار برسد. از آنجا به بعد، قیمت این ارز دیجیتال در ماه می به کانال 8 دلار برگشت و در اواخر ژوئن به رقم 20 دلار رشد کرد. اما این به معنای تضمین آینده نئو نبود.

این رشد تا حد زیادی بر اثر سفته‌بازی بود و از به‌روزرسانی الگوریتم نئو، که مقیاس‌پذیری و سرعت شبکه را بهبود بخشیده بود، بهره می‌برد. به هر حال، حتی این قدم مثبت نتوانست به نئو کمک کند تا بالاتر از رقم 20 دلار را ببیند. فروشندگان در تاریخ 26 سپتامبر قیمت را به سطح حمایتی قبلی آن در رقم 60‚6 دلار رساندند. اما در تاریخ 27 دسامبر، قیمت نئو به رقم 50‚13 دلار رسید و ظرف دو روز یک رشد قابل اطمینان 100% را به نمایش گذاشت. این ارز دیجیتال دو بار سعی کرد از رقم 50‚13 دلار بالاتر برود اما شکست خورد. قیمت نئو در سال 2019 با رقم 9 دلار بسته شد.

تحلیل قیمت نئو در سال 2020

در شروع سال 2020 روند قیمت نئو گاوی شد و در تاریخ 15 فوریه به رقم 60‚16 دلار رسید. بعد از آن روند قیمت بیت کوین خرسی شد و قیمت بازار را پایین کشید. نئو در تاریخ 13 مارس به سطح حمایتی 50‚4 دلار رسید. از آن لحظه به بعد، قیمت نئو همراه با بیت کوین، گاوی شد و در یک محدوده 50‚13-60‚9 دلاری در نوسان بود.

با نگاه به نمودارهای روزانه نئو/تتر، هیچ شکی باقی نمی‌ماند که نئو رمزارز جذابی برای سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد. این ارز دیجیتال توانست در ماه می 2020 بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه قرار بگیرد و سطح حمایتی 200 روزه را با موفقیت بازآزمایی کرد. این رفتار تا حد زیادی از روند مثبت آینده نئو خبر می‌دهد.

قیمت نئو در ماه ژولای 2020، هنگامی که میانگین متحرک 12 روزه توانست میانگین متحرک 26 روزه را قطع کند، وارد روند صعودی خود شد.

از دیدگاه تحلیلگران، آینده نئو خیلی عالی است و سرمایه‌گذاری روی آن از بهترین گزینه‌های ممکن است.

سخن پایانی

مزایای رمزارز نئو (NEO) بسیار زیاد است. اغلب تحلیلگران و سایت‌های پیش‌بینی، نظر امیدوارکننده‌ای به آینده نئو دارند. از آنجا که دولت چین قصد دارد استفاده از صنعت بلاکچین را به عنوان یک نوآوری کلیدی شتاب ببخشد، به نظر می‌رسد آینده نئو هم درخشان باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments