کیف‌ پول کاغذی، نگهبان استلار شماست!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

استلار ارز دیجیتالی است که توانسته است در کوین مارکت کپ در زمان نگارش مقاله مقام چهاردهم را به خود اختصاص دهد. این موضوع نشان می‌‌دهد که احتمالاً آینده بسیار روشنی در پیش روی استلار است. بنابراین اگر به دنبال خرید و نگهداری طولانی مدت استلار هستید یا تصور می‌‌کنید که از ترید استلار در سال‌‌های آینده می‌‌توانید به کسب درآمد بپردازید، می‌‌توانید از کیف پول کاغذی استلار برای نگهداری سرمایه خود استفاده کنید. قیمت استلار که کوین آن با نماد XLM شناخته می‌‌شود، تابحال به یک دلار نرسیده است ولی این دلیلی بر بی‌‌ارزش بودن آن نیست. اگر با کیف‌ پول‌‌های رمزارزی و کیف‌ پول‌‌های استلار آشنایی ندارید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

انواع کیف‌ پول‌‌های استلار

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

استلار نیز مانند ارز‌‌های دیجیتالی دیگر نیازمند ذخیره‌‌سازی در کیف‌ پول‌‌های دیجیتال یا همان والت (wallet) است. والت‌‌ها انواع مختلفی دارند و در پلتفرم‌‌های متفاوتی قابل استفاده هستند. با مراجعه به صفحه لیست کیف پول‌‌های رمزارز می‌‌توانید با امکانات مختلف انواع کیف پول‌‌ها آشنا شوید. هر چند در این مقاله تأکید بیشتری بر کیف‌ پول کاغذی استلار خواهیم داشت، با این وجود بد نیست با انواع دیگر آن نیز آشنا شوید.

کیف‌ پول موبایلی

کیف‌ پول‌‌های موبایل قابلیت نصب روی گوشی‌‌های تلفن همراه را دارند و به این ترتیب می‌‌توان گفت در هر جا و هر زمانی که بخواهید می‌‌توانید استلار‌‌های خود را مدیریت کنید و به خرید و فروش آنها بپردازید. والت گواردا (Guarda) یکی از والت‌‌هایی است که در پلتفرم‌‌های مختلف android و ios طراحی و روانه بازار شده است. همچنین از این والت می‌‌توانید در رایانه و همچنین بدون نیاز به نصب برنامه و به صورت تحت وب نیز استفاده کنید. این کیف‌ پول حتی افزونه کروم نیز دارد که کار با آن را بسیار آسان‌تر می‌‌کند. استفاده از این والت، به دلیل برخورداری از رابط کاربری ساده؛ هم برای افراد حرفه‌‌ای و هم برای افراد مبتدی بسیار آسان است. ضمن اینکه این والت خود یک صرافی داخلی نیز دارد و به همین جهت در صورت تمایل می‌‌توانید تبدیل ارز‌‌های دیگر به استلار را به راحتی انجام دهید. البته معمولا این نوع صرافی‌‌ها کارمزد به نسبت زیادی دریافت می‌‌کنند. لذا قبل از تبدیل ارزهای خود، کارمزدهای آنها را چک کنید.

کیف پول کاغذی استلار

کیف‌ پول دسکتاپ

همان‌طور که از نام این والت‌‌ها پیداست، این کیف‌ پول‌‌ها مخصوص مدیریت سرمایه رمزارزی شما توسط رایانه شما هستند. به این نوع کیف‌ پول‌‌ها در اصطلاح کیف‌ پول ویندوزی نیز گفته می‌‌شود. والت گواردا نسخه ویندوز را نیز پشتیبانی می‌‌کند. علاوه بر والت گواردا، کیف‌ پول فاکسلِت استلار (stellar Foxlet) نیز جزو والت‌‌های محبوب برای نگهداری استلار است. این والت همچنین برای کاربران لینوکس و مک نیز پلتفرم مربوطه را ارائه کرده است تا به طیف گسترده‌‌تری ازکاربران ارائه خدمات کند. همچنین در این والت امکان تبدیل یوان چین به استلار نیز وجود دارد.

کیف‌ پول سخت افزاری

اغلب کیف پول‌‌های سخت افزاری، شکل و شمایل فلش مموری‌‌های معمولی را برای خود برگزیده‌‌اند تا توجه هکر‌‌ها و دزدان را کمتر به خود جلب کنند. لجر نانو اس (Ledger Nano S) یکی از بهترین والت‌‌های سخت افزاری شناخته شده برای ذخیره‌‌سازی رمزارز‌‌هاست. لجر نانو اس علاوه بر استلار، از برخی ارز‌‌های دیگر از جمله بیت کوین، اتریوم و ریپل نیز پشتیبانی می‌‌کند. امنیت کیف‌ پول‌‌های سخت افزاری به شدت بالا است و به همین جهت می‌‌تواند جزو بهترین گزینه‌‌ها برای ذخیره‌‌سازی استلار باشد.

کیف پول کاغذی استلار

کیف‌ پول تحت وب

امنیت کیف پول همواره مساله بسیار مهمی است که در انتخاب کیف پول مناسب بسیار موثر است. کیف‌ پول‌‌‌‌های تحت وب بر خلاف گزینه قبلی از امنیت بسیار پایینی برخوردارند. کیف‌ پول استرال (Astral wallet) یکی از همین والت‌‌هاست که خوشبختانه از استلار نیز پشتبانی می‌‌کند. شما با افتتاح حساب در استرال می‌‌توانید با اتصال آن به حساب‌‌های دیگر به صورت محدود و رایگان، توکِن XLM یا همان استلار به دست آورید. در هنگام ثبت‌نام در این سایت حتماً از ایمیل واقعی استفاده کنید تا بتوانید از احراز هویت دوعاملی آن استفاده کنید.

کیف پول کاغذی استلار

کیف پول کاغذی فارغ از اینکه برای نگهداری چه ارزی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، یکی از بهترین و امن‌‌ترین والت‌‌ها محسوب می‌‌شود. این کیف‌ پول‌‌ها بیشتر توسط افرادی استفاده می‌‌شوند که به دنبال سرمایه‌‌گذاری بلندمدت روی استلار یا ارز‌‌های مشابه باشند.

کیف پول‌‌های کاغذی در اصل ترکیبی است از کلید‌‌های عمومی و خصوصی که روی کاغذ پرینت می‌‌شوند. حال زمان آن است که ببینیم چطور می‌‌توانیم کیف پول کاغذی استلار درست کنیم.

چگونه کیف پول کاغذی استلار درست کنیم؟

ساخت کیف پول کاغذی استلار پروسه‌‌ای شبیه ساخت کیف پول کاغذی ریپل دارد. اما با توجه به تفاوت‌‌های جزئی که در برخی مراحل با هم دارند، بهتر است با هم به مرور مراحل آن بپردازیم.

در مرحله اول باید به صفحه اینترنتی stellar.github.io/paper-wallet مراجعه کنید. در این مرحله با چنین صفحه‌‌ای مواجه می‌‌شوید.

در مرحله دوم با کلیک روی گزینه Generate، سایت به صورت اتوماتیک برای شما یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی تولید می‌‌کند.

کیف پول کاغذی استلار

اکنون می‌‌توانید با استفاده از یک پرینتر آن را پرینت گرفته یا آدرس آنها را روی کاغذ یادداشت کنید. آدرس بالا آدرس عمومی کیف پول کاغذی استلار شما و آدرس پایین آدرس خصوصی یا همان کلید خصوصی شما است که به هیچ عنوان آن را نباید در اختیار کسی قرار دهید. البته دقت داشته باشید که با توجه به طولانی بودن این دو عبارت، عملا نوشتن آن روی کاغذ غیرممکن است.

مزیت استفاده از کیف پول کاغذی استلار چیست؟

در ادامه به بیان برخی مزیت‌‌های استفاده از کیف پول‌‌های کاغذی برای ذخیره‌‌سازی استلار می‌‌پردازیم.

امنیت بالا

با نگهداری کلید‌‌های عمومی و خصوصی استلار خود در کیف پول کاغذی استلار، آن را از دسترس هکر‌‌ها که غالباً طعمه‌‌های خود را در فضای اینترنت پیدا می‌‌کنند، دور نگه می‌‌دارید.

کیف پول‌‌های کاغذی امن‌‌ترین نوع کیف پول به حساب می‌‌آیند.

عدم جلب توجه

یک تکه کاغذ چه‌قدر جلب توجه می‌‌کند؟ اصلاً اگر در جیب شما باشد چه کسی متوجه آن می‌‌شود؟ یکی از بهترین ویژگی‌‌های کیف پول کاغذی استلار نیز می‌‌تواند همین عدم جلب توجه باشد.

سخن پایانی

هر چند که استفاده از کیف پول کاغذی استلار مزایای زیادی از جمله آسودگی خاطر در هنگام حملات هکری به رایانه یا صرافی‌‌های آنلاین را به همراه دارد، اما فراموش نکنید احتمال اینکه تمام دارایی‌تان در ماشین لباسشویی از بین برود نیز هست. بنابراین پس از پرینت کلید‌‌های عمومی و خصوصی، در صورت امکان آن را پرس کرده یا در یک نایلون قرار داده و در جایی امن از آن نگهداری کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بسیار عالی