آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل (ripple) + ویدئو

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

اگر با انواع کیف پول ripple آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که برای نگهداری ریپل نیز مانند اکثر ارز‌های دیجیتالی، می‌توانید از کیف‌ پول‌ کاغذی استفاده کنید. کیف‌ پول‌های کاغذی بیشتر برای زمانی به کار می‌روند که صاحب ارز مورد نظر قصد نگهداری طولانی مدت آن را داشته باشد. از طرف دیگر امنیت این والت‌ها بسیار بالاست. این امنیت به دلیل عدم ارتباط آن با اینترنت است و این یعنی عدم دسترسی هکر‌ها به دارایی دیجیتالی شما. کیف‌ پول کاغذی ripple حاوی اطلاعاتی مانند کلید خصوصی، آدرس ریپل و همچنین کد QR آن می‌باشند. البته این والت‌ها نیز خالی از عیب نیستند و در صورت مفقود شدن و یا وارد شدن آسیب فیزیکی به آن، احتمالا دیگر به دارایی خود دسترسی نداشته باشید. حال زمان آنست که بیشتر با این والت‌ها آشنا شویم.

ویدئو آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل (ripple)

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

نحوه ایجاد کیف‌ پول کاغذی ریپل

برای استفاده از والت کاغذی شما به یک رایانه، یک پرینتر و یک قطعه کاغذ نیاز دارید.

برای این کار ابتدا از نظر امنیتی رایانه خود را کنترل کنید و در صورت نیاز آن را از طریق آنتی ویروس از وجود ویروس پاکسازی کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید.

در مرورگر خود این آدرس را وارد کنید: https://bithomp.com/paperwallet

به محض ورود، سایت یک والت کاغذی با کلید‌های عمومی و خصوصی منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. حال کافیست تا آن را از طریق گزینه print، پرینت بگیرید و تمام. البته در صورتی که نیاز به یک والت جدید داشتید نیز می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Generate New که در پایین همان کیف پول تعبیه شده است به این هدف دست یابید.

کیف پول ripple

فراموش نکنید که در صورتی که فایل کیف ripple خود را بر روی سیستم خود ذخیره کنید، دیگر نگرانی خاصی برای بازگردانی دارایی‌ دیجیتالی خود در صورت مفقودی والت نخواهید داشت.

فراموش نکنید که به اشتراک گذاری کلید عمومی به مثابه اعلام شماره حساب شماست که مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما به اشتراک‌گذاری کلید خصوصی مانند اعلام رمز کارت بانکی شماست. بنابراین در حفظ و نگهداری آن باید به شدت محتاطانه و با دقت نظر عمل کنید.

کیف پول ripple

نحوه فعال‌سازی پول کاغذی ریپل

برای فعال‌سازی والت خود باید حداقل 20 ریپل به آن واریز کنید. این 20 ریپل ظاهرا برای همیشه غیر قابل استفاده خواهد بود و امکان انتقال آنها به کیف پول ripple دیگران وجود نخواهد داشت. تقریبا مانند زمانی که یک حساب بانکی افتتاح می‌کنید و برای فعال ماندن حساب مجبورید مقداری مانده ریالی همیشه در آن داشته باشید. تفاوتی نمی‌کند که از کدام صرافی‌ ارز دیجیتال ریپل می‌خرید، مهم اینست که از اعتبار آن صرافی مطمئن باشید. تقریبا می‌توان گفت بهترین صرافیهای ارز دیجیتال ایران و جهان از ریپل پشتیبانی می‌کنند.

انتقال ریپل به کیف‌ پول کاغذی

پس از خرید و یا تبدیل ارزی دیگر به ریپل، باید ریپل خود را از طریق Public address یا همان ripple address به کیف‌ پول ripple خود منتقل کنید. پس از انتقال حتما به سایت xrpcharts یا سایت‌های مشابه آن مراجعه کنید و از انتقال آن به کیف‌ پول ریپل خود اطمینان حاصل کنید. اگر آدرس تراکنش خود را در سایت پیدا نکردید، احتمالا هنوز تراکنش شما تایید نشده است و باید کمی بیشتر صبر کنید. البته در برخی موارد ممکن است مشکل از سایت سازنده والت باشد و یا خود شما در یکی از مراحل اشتباه عمل کرده باشید. به هر ترتیب پس از پایان مراحل انتقال در صورتی که درست عمل کرده باشید، ریپل خود را در والت کاغذی خود خواهید داشت.

انتقال ریپل از کیف‌ پول کاغذی

حال برای آنکه از ریپل خود در نقل و انتقالات استفاده کنید، باید آن را به یک والت دیگر (نرم افزاری و یا دسکتاپ) منتقل کنید. بسیاری از والت‌ها با در اختیار گذاشتن گزینه Import کلید خصوصی به کاربران خود این امکان را فراهم می‌کنند که شما بتوانید موجودی خود را در هر لحظه مدیریت کنید. فراموش نکنید که انتقال ریپل به کیف‌ پول‌های آنلاین، افزایش خطر هک و دزدیده شدن آنها را بدنبال دارد.

سخن پایانی

در صورتی که از فعال بودن کیف پول ripple خود مطمئن شدید، می‌توانید از کیف‌ پول کاغذی خود استفاده کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از سرقت اطلاعات والت خود باید آن را در جایی امن نگهداری کنید. در ضمن با رعایت اصول احتیاطی مانند پرس کردن و یا در کاور قرار دادن آن از مفقود شدن و یا آسیب دیدن آن می‌توان جلوگیری نمود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments