آموزش تبدیل بیت کوین به تتر

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

در دنیای رمزارزها و ارزهای دیجیتال، تبدیل ارزها به یکدیگر امری عادی است. بیت کوین یک ارز دیجیتال مهم محسوب می‌شود، بنابراین اکثر کاربران تمایل بیشتری برای خرید و نگهداری آن دارند. اما گاهی فردی تصمیم به استفاده از یک ارز دیجیتال دیگر مانند تتر می‌گیرد. اینجا است که تبدیل بیت کوین به تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر به کمک آن فرد خواهد آمد. اگر شما هم به استفاده از مزایای تتر تمایل دارید، با ما همراه باشید.

چرا باید ارزهای دیجیتال را تبدیل کنیم؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این سؤالی است که می‌تواند پاسخ‌های متعددی داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از این دلایل می‌پردازیم.

بهره‌مندی از مزایای ارز دوم

زمانی که شما اقدام به تبدیل یک ارز به ارز دیگر می‌کنید، می‌توانید از مزایای ارز دوم نیز بهره‌مند شوید. به‌ عنوان‌ مثال، فرض کنید شما بیت کوین خود را تبدیل به اتریوم کرده‌اید. با نگهداری اتریوم به‌‌دست‌‌آمده تا بعد از رونمایی از اتریوم 2، می‌توانید از مزایای اتریوم 2 نیز بهره‌مند شوید.

کاهش استرس نوسانات قیمتی

کاهش یا افزایش قیمت یک رمزارز می‌تواند استرس زیادی به کاربران دنیای رمزارزها وارد کند. برخی از کاربران برای جلوگیری از این استرس، دست به تبدیل ارزهای مختلف می‌زنند. یک مثال ساده در این زمینه، مفقود شدن پول نقد است. مسلماً استرس مفقود شدن چک‌پول یک‌ میلیون‌ ریالی نسبت به گم شدن یک اسکناس 10 هزار تومانی بیشتر است. حال اگر فرد، چک‌پول خود را به‌ اصطلاح خرد کند، استرس مفقود شدن مقداری از آن، کمتر خواهد بود. تبدیل بیت کوین به تتر یا اتریوم به دیگر رمزارزها نیز همین خاصیت را خواهد داشت.

نکته مهمی که می‌بایست آن را در نظر گرفت، کاربرانی هستند که نیاز به این تبدیل دارند. کاربران ارزهای دیجیتال را به 2 گروه می‌توان تقسیم کرد. گروه اول افرادی هستند که سرمایه‌گذاری در رمزارزها را به‌ عنوان یک برنامه بلندمدت تلقی می‌کنند. دسته دوم افرادی هستند که از این ارزها برای ترید استفاده می‌کنند. این دسته دوم همان افرادی هستند که بیشتر نیاز به یادگیری فنون تبدیل بیت کوین به تتر دارند. همه کاربران ارزهای دیجیتال، نیازی به یادگیری مراحل تبدیل ارزها به یکدیگر را ندارند.

روش‌های تبدیل بیت کوین به تتر

برای تبدیل بیت کوین به تتر، روش‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌هایی که هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب شیوه تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، بهتر است آنها را بررسی کنیم.

تبدیل بیت کوین به تتر از طریق صرافی

صرافی‌های آنلاین یکی از بهترین مسیرها برای تبدیل بیت کوین به تتر هستند. در این صرافی‌ها شما از دو طریق می‌توانید اقدام به تبدیل ارزهای دیجیتال خود کنید.

راه اول، فروش بیت کوین به صرافی و خرید تتر مورد نیاز از طریق همان صرافی است. این شیوه چندان مقرون‌به‌‌صرفه نیست.

راه دوم، تبدیل مستقیم بیت کوین به تتر از طریق صرافی است.

فرض کنید که برای مسافرت به ترکیه نیاز به مقداری لیر ترکیه دارید. می‌توانید لیر موردنیاز خود را با عابربانک از صرافی خریداری کنید. اگر هم مقداری دلار یا ارزهای دیگر داشته باشید می‌توانید با مراجعه به صرافی، آن را به لیر تبدیل کنید. یکی از صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال، صرافی بایننس است که امکان تبدیل رمزارزها را فراهم کرده است. با توجه به شهرت صرافی بایننس، در مورد شیوه تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر در این صرافی، صحبت خواهیم کرد. برای ورود به صرافی بایننس، به این آدرس بروید:  binance.com

کارمزد تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر در بایننس، 0.1 درصد است؛ حال می‌خواهد تبدیل بیت کوین به تتر باشد یا تبدیل اتریوم به ترون. کارمزد تبدیل، یکسان است. البته یک استثنا در این میان وجود دارد. در تبادلاتی که یک طرف آن بایننس کوین باشد، کارمزدها 20 درصد کمتر از همین 0.1 درصد خواهد بود.

تبدیل بیت کوین به تتر از طریق کیف پول

جالب است بدانید که برخی از کیف پول‌ها امکان تبدیل بیت کوین به تتر را فراهم آورده‌اند. این نمونه تبدیل بیشتر برای افرادی مناسب است که به امنیت صرافی‌ها مشکوک هستند. از طرفی هم تبدیل ارزهای دیجیتال از طریق والت، کارمزد کمتری نسبت به صرافی برای کاربر به همراه خواهد داشت. این والت‌ها از یک صرافی داخلی برای این منظور استفاده می‌کنند. بنابراین بد نیست ضمن آشنایی با اسامی برخی از این کیف پول‌ها، نحوه کار با آنها را نیز مرور کنیم. همچنین در مقاله «بهترین کیف پول های تتر در سال ۲۰۲۰» می‌توانید اطلاعات مفیدی در این باره به دست بیاورید.

کیف پول‌های مبدّل ارزهای دیجیتال

از جمله کیف‌ پول‌هایی که می‌توانید برای تبدیل ارز‌های مختلف استفاده کنید، اکسودوس، کوینومی، اتمیک و جکس هستند. به دلیل، محرومیت کاربران ایرانی از سوی برخی از این والت‌ها، حتماً از نرم افزار‌های تغییر آی‌پی (فیلتر شکن) استفاده کنید.

برای استفاده از والت‌ها، حتماً از نرم افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

از ویژگی‌های مثبت کوینومی، ارائه نسخه‌های دسکتاپ و موبایل برای مدیریت ارزهای دیجیتال است. بنابراین با هم به بررسی نحوه تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر در این کیف پول می‌پردازیم.

در والت کوینومی، تتر جزو کوین‌های پیش‌فرض قرار ندارد و باید آن را اضافه کنید. با اضافه کردن تتر به والت خود، تنها چند کلیک تا تبدیل فاصله دارید.

تتر بر ۳ بستر بلاکچینی اُمنی (omni)، اتریوم (Ethereum) و ترون (Tron) عرضه می‌گردد. این بلاکچین‌ها آدرس‌های متفاوتی دارند و کارمزد آنها نیز یکسان نیست. برای آشنایی بیشتر، مقاله «معرفی انواع تتر» را بخوانید.

قدیمی‌‌ترین نوع تتر، تتری‌ است که بر بستر بلاکچین اُمنی فعال است ولی در حال حاضر و به خصوص در بازار ایران، تتر بر بستر اتریوم که با توکن ERC-20 شناخته می‌‌شود، پرکاربردترین نوع تتر است.

برای اطلاع از قیمت تتر به این صفحه بروید.

پس از ثبت‌نام در کیف پول کوینومی و وارد شدن به والت، چنین صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد.

تبدیل بیت کوین به تتر

به منظور افزودن تتر به کیف پول کوینومی، ابتدا وارد قسمت Wallet شوید و در پایین گزینه Add Asset را بزنید و سپس گزینه Add Token را انتخاب کنید.

سپس بلاکچین موردنظر خود را (که همان‌طور که گفته شد، عمدتاً بلاکچین Ethereum یا OmniLayer یا Tron خواهد بود) انتخاب کنید.

تبدیل بیت کوین به تتر

در مرحله آخر تتر را که با نماد USDT مشخص شده است، انتخاب کنید و گزینه Add را بزنید.

اکنون تتر به کیف پول شما اضافه شده است.

حال می‌توانید برای تبدیل بیت کوین به تتر اقدام کنید. فراموش نکنید که کارمزد این تبادل با بیت کوین پرداخت می‌شود.

کارمزد کلیه تبدیل‌هایی که با بلاکچین امنی صورت می‌گیرد، با بیت کوین پرداخت می‌شود.

اکنون زمان آن است که به سراغ تبدیل کوین‌های مورد نظر خود برویم. برای این منظور روی Exchange کلیک می‌کنیم. سپس گزینه Changelly را انتخاب و روی دکمه قبول کلیک می‌کنیم.

تبدیل بیت کوین به تتر

در این صفحه به‌ صورت پیش‌فرض، ارز اول بیت کوین و ارز دوم اتریوم است. بنابراین با کلیک روی کادر ارز دوم و جست‌وجوی تتر، ارز دوم را به تتر تغییر می‌دهیم.

تبدیل بیت کوین به تتر

با وارد کردن مقدار بیت کوین، به صورت هوشمند میزان تتر قابل دریافت برای شما به نمایش در خواهد آمد.

تبدیل بیت کوین به تتر

اگر موجودی بیت کوین شما کافی باشد، با کلیک روی NEXT به مراحل بعد خواهید رفت و انتقال صورت می‌پذیرد.

مزایا و معایب تبدیل ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول نسبت به صرافی‌ها

مطمئناً تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، چه از طریق صرافی و چه از طریق کیف پول‌ها، خالی از ایراد نیست. البته هر کدام مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در این مقایسه، بایننس به نمایندگی از صرافی‌ها و کوینومی به نمایندگی از والت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از صرافی

کارمزد انتقال پایین‌تر: کارمزد انتقال 0.1 درصدی بایننس نسبت به کارمزد 0.25 درصدی کوینومی، بسیار کمتر است.

تعداد ارزهای قابل پشتیبانی: به طور کلی، صرافی‌ها از کوین‌ها و توکن‌های بیشتری نسبت به کیف پول‌ها پشتیبانی می‌کنند.

معایب استفاده از صرافی

بیشترین نگرانی‌ای که نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد، امنیت آنها است. هر چند وقت یکبار اخباری مبنی بر هک شدن برخی صرافی‌ها منتشر می‌شود. این اخبار و حتی شایعات پیرامون آن، نگرانی‌های کاربران را دوچندان می‌کند.

سخن پایانی

به طور کلی تبدیل بیت کوین به تتر یا ارزهای مختلف به یکدیگر، خالی از ضرر نیست. بنابراین بهتر است فقط در موارد نیاز، اقدام به تبدیل رمزارزها کنید. یکی از دلایل مهم تبدیل تتر به بیت کوین، نوسان گیری و همچنین ترید است که بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments