بهترین کیف پول های تتر در ۲۰۲۰ + ویدئو آموزش اضافه کردن تتر به کیف پول

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

تتر (Tether) یک استیبل کوین یا رمزارز باثبات است. پروژۀ تتر در نوامبر 2015 تأسیس شد. تتر دارای دو توکنِ دلار تتر (USDT) و یورو تتر (EURT) است که به عنوان نظایر دلار و یورو ساخته شده‌اند. این رمزارزها ارتباط بسیار نزدیکی با صرافی بیت ‌فینکس دارند.

اگر می‌خواهید تترهای خود را به یک کیف پول دیجیتالی انتقال دهید، اول باید بدانید که از کدام‌یک از توکن‌های تتر استفاده می‌کنید. برای ذخیره و نگهداری تتر، باید یک کیف پول تتر مناسب در اختیار داشته باشید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بهترین کیف پول تتر را انتخاب کنید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
تتر یک استیبل کوین محسوب می‌شود و قیمت آن تقریباً بدون تغییر و نوسان است. قیمت هر واحد تتر، بر اساس یورو و دلار آمریکا محاسبه می‌شود.

انواع آدرس تتر

قیمت تتر (USDT) همواره به اندازه 1 دلار است. تتر با نماد اختصاری USDT، بی تردید بهترین و پرطرفدارترین استیبل کوین جهان است که در معاملات روزانه و در صرافی‌ها بیشترین استفاده را دارد. اما در بازار، چند نوع تتر وجود دارد که با هم فرق دارند.

نکته‌ای که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند این است که Tether روی چهار بلاکچین مختلف قابل استفاده است که عبارت‌اند از:

  • بلاکچین امنی (Omni)
  • بلاکچین اتریوم (Ethereum)
  • بلاکچین ترون (Tron)
  • بلاکچین ایاس (EOS)

البته تتر بر سایر بسترها نیز موجود است اما این 4 بلاکچین از اعتبار بیشتری برخوردارند. این در حالی است که میزان مبادلات تتر بر بستر این بلاکچین‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال تتر بر بستر بلاکچین ترون تا مدتی قبل کاربرد زیادی نداشت اما با افزایش کارمزدها در شبکه اتریوم استقبال از تتر بلاکچین ترون (تتر TRC-20) افزایش یافت. همین‌طور هم تتر TRC-20 به نسبت تتر موجود بر بستر بلاکچین اتریوم (تتر ERC-20) قیمت پایین‌تری در بازار دارد. البته این اختلاف قیمت بسیار کم است.

با توجه به موارد گفته شده، قبل از ارسال و دریافت تتر، باید بدانید که قصد استفاده از کدام یک از این انواع تتر را دارید؛ زیرا هیچ‌کدام از این توکن‌های تتر با یکدیگر سازگار نیستند و قابلیت ارسال به آدرس‌های یکدیگر را ندارند. یعنی اگر با استفاده کیف پول‌های اختصاصی اتریوم تترهای خود را جابه‌جا می‌کنید، باید حتماً آنها را به آدرسی در کیف پول خود که مربوط به توکن‌های ERC20 تتر است ارسال کنید؛ در غیر این صورت رمزارزهایتان را از دست می‌دهید.

صرافی‌های ارز دیجیتال ارسال پول به کیف پول‌های متفاوت را برای تتر پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است یک صرافی فقط امکان ارسال تتر با استفاده از پلتفرم Omni و اتریوم را داشته باشد و امکان ارسال تتر با بلاک چین ترون را پشتیبانی نکند یا بالعکس.

بهترین روش برای فهمیدن اینکه آدرس تتر کیف پول شما مربوط به کدام یک از این 3 پلتفرم است، چک کردن آن آدرس است. برای این کار می‌توانید از الگوی زیر استفاده کنید:

  • اگر آدرس تتر شما برای پلتفرم Omni باشد، با اعداد 1 یا 3 یا عبارت bc1 آغاز می‌شود. (مشابه کیف پول‌های بیت کوین)
  • آدرس تتر بلاک چین اتریوم یا همان توکن ERC20 با 0x آغاز می‌شود. (مشابه آدرس اتر)
  • آدرس تتر بلاک چین ترون با TX آغاز می‌شود. (مشابه آدرس کیف پول‌های ترون)

کیف پول تتر (Tether)

کیف پول تتر

جهت نگهداری و انتقال تتر یا هر ارز دیجیتالی دیگری، به یک کیف پول دیجیتال تتر نیاز خواهید داشت. در حال حاضر، کیف‌های پول دیجیتال، میلیون‌ها کاربر دارد و هر کاربر با توجه به نیاز و سلیقه، کیف پول تتر خود را انتخاب می‌کند. هر کاربر می‌تواند هر تعداد کیف پول دیجیتال که بخواهد نصب کند. اکثر خدمات کیف پول‌های دیجیتالی رایگان است.

رمزارزها در هیچ کجا و به هیچ صورت فیزیکی‌ نگهداری نمی‌شوند و تمام اطلاعات و تراکنش‌ها روی شبکه بلاکچین آنها ذخیره می‌گردد. کیف پول‌های رمزارز، رابط میان شما و بلاکچین‌های مختلف هستند. همان‌طور که گفته شد، تتر (Tether) روی چهار بلاک چین مختلف قابل استفاده است (بلاک چین امنی، بلاک چین اتریوم، بلاک چین ترون و بلاک چین ایاس). بنابراین باید کیف پول تتری را انتخاب کنید که بلاکچین تتر مورد نظر شما را پشتیبانی کند.

بهترین کیف پول های تتر

جهت انتخاب بهترین کیف پول تتر در ابتدا باید اطلاعاتی در خصوص کیف پول‌های رمزارز داشت. انواع مختلفی از والت‌ها یا کیف پول‌های دیجیتال وجود دارند که هر کدام به نیازهای مختلفی پاسخ می‌دهند و از لحاظ امنیتی، راحتی، دسترسی و پشتیبانی از رمزارزهای مختلف، با یکدیگر تفاوت دارند. بهترین کیف پول تتر را می‌توان در سه دستۀ کیف پول دیجیتال نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی دسته‌بندی کرد.

شما با دانلود کیف پول نرم افزاری و نصب آن روی رایانه، لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود می‌توانید از آن استفاده کنید. این نوع از کیف پول‌ها دارای امنیت بالایی هستند. اما در نظر داشته باشید که همواره مطمئن‌ترین روش برای نگهداری ارز دیجیتال، استفاده از کیف پول سخت‌افزاری است. اما استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری هزینه‌بر است و همین‌طور استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری دسترسی آسان‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد و کاربرد بیشتری در بین کاربران رمزارزها دارد.

بنابر‌این در این قسمت چند کیف پول نرم‌افزاری و سخت افزاری تتر را که محبوبیت بیشتری در میان کاربران کیف پول‌های دیجیتال دارند و همچنین خدمات متنوع‌تری را به نسبت سایر کیف پول‌ها ارائه می‌دهند، معرفی می‌کنیم. برای انتخاب بهترین کیف پول تتر می‌توانید از میان کیف پول‌های تتری که معرفی شده، کیف پول تتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مهم‌ترین بخش نصب کیف پول دیجیتال، یادداشت کردن 24 یا 14 واژه عبارات بازیابی کیف پول است. عبارات بازیابی برای ریکاوری کیف پولتان و حفظ تترهای شما، بسیار مهم است.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تتر

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)، یک کیف پول چندارزی و متن‌باز است که توسط صرافی بایننس (Binance) پشتیبانی می‌شود و می‌توان این کیف پول را جزو بهترین کیف پول های تتر قرار داد. این کیف پول برای پلتفرم‌های موبایلی اندروید و IOS طراحی شده است و امکان ذخیره، دریافت و پرداخت ارزهای دیجیتال را برای کاربران موبایل فراهم می‌کند.

بهترین بستر برای دریافت این کیف پول، وبسایت رسمی تراست والت است. شما می‌توانید نسخه سازگار با تلفن همراه خود را به صورت رایگان دریافت و نصب نمایید. همچنین می‌توانید با مراجعه به Google Play یا AppStore کیف پول تراست را روی تلفن همراه خود نصب کنید. سادگی استفاده از این کیف پول را می‌توان یکی از نقاط قوت آن دانست. در حال حاضر تراست والت از بلاکچین‌های مختلفی که تتر روی آنها فعال است، پشتیبانی می‌کند.

کیف پول تتر

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول تتر

کیف پول کوینومی (Coinomi) یک کیف پول چندارزی است. این کیف پول رمزارز، در سال 2014 به بازار عرضه شد. بنابراین می‌توان گفت که یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های رمزارز در بازار است که در حال حاضر میلیون‌ها کاربر فعال دارد. در ابتدا نسخۀ اندروید این والت، سپس نسخه iOS و در نهایت نسخه دسکتاپ آن در سال 2019 منتشر شد.

کوینومی قابلیت نگهداری و ذخیره‌سازی بیش از 125 رمزارز مبتنی بر بلاکچین‌های مختلف و هزاران توکن و آلت کوین را دارد. تاکنون هیچ کیف پول Coinomi هک نشده است. با مراجعه به سایت کوینومی به آدرس Coinomi.com می‌توانید نسخه مناسب سیستم‌عامل مورد نظرتان را دانلود کنید یا آن را از Google Play یا AppStore روی تلفن همراه خود نصب کنید.

ویدئو آموزش کیف پول کوینومی و اضافه کردن تتر به کیف پول

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول تتر

کیف پول Atomic Wallet در سال 2017 توسط کنستانتین گلادیچ، مدیر اجرایی ارشد فعلی آن و بنیان‌گذار و مدیر عامل صرافی Changelly تأسیس شد. کیف پول اتمیک والت، نام خود را از مکانیسم داخلی موجود در این کیف پول، که در واقع مبادلات اتمی را تسهیل می‌کند، گرفته است. علاوه بر این، سازگاری کیف پول اتمیک والت با سیستم‌عامل‌های ویندوز، Mac و IOS استفاده از آن را در دستگاه‌های مختلف آسان می‌کند. همچنین می‌توانید از صرافی داخل کیف پول اتمیک برای تبدیل رمزارزها استفاده کنید.

با مراجعه به سایت رسمی اتمیک والت به نشانی atomicwallet.io می‌توانید نسخه مورد نظرتان را دانلود کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به Google Play یا AppStore کیف پول اتمیک را روی تلفن همراه خود نصب کنید. این کیف پول از فناوری BitTorrent برای دفاتر توزیع‌شده و از فناوری اتمیک (Atomic) برای انجام تبادل بین بلاکچین‌های مختلف بدون نیاز به صرافی استفاده کرده است و انواع توکن های تتر را به همراه بیش از 300 رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو

کیف پول تتر

کیف پول‌های سخت افزاری لجر، محبوب‌ترین و امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی برای کوین‌ها جهت سرمایه‌گذاری یا تریدینگ هستند. این کیف پول‌ها ساخت کشور فرانسه می‌باشند و از بیش از 1000 نوع رمزارز پشتیبانی می‌کنند. به وسیلۀ لجر می‌توانید به دریافت یا ارسال ارزهایتان با امنیت بالا بپردازید.

این کیف پول سخت افزاری در سال 2016 عرضه شده، اما مقبولیت و رضایت از آن به حدی است که هنوز هم به عنوان انتخاب اول سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال شناخته می‌شود. ظاهر لجر نانو بسیار شبیه به یک فلش مموری است. اما این شباهت اتفاقی نبوده است. یکی از مسائل امنیتی که در رابطه با این کیف پول‌ها مطرح می‌شود این است که اطرافیان با مشاهدۀ آن متوجه ماهیت اصلی آن نشوند. قیمت کیف پول سخت افزاری لجر نانو معمولاً کمتر از 100 دلار است.

سخن پایانی

با توجه به اینکه چندین نوع تتر در بازار وجود دارد، بررسی تفاوت‌های انواع تتر و شناخت آدرس‌های آنها و انتخاب کیف پول مناسب، از اهمیت زیادی برخوردار است. هم‌اکنون تعداد زیادی از صرافی‌ها، دیگر از تترهای پلتفرم Omni پشتیبانی نمی‌کنند. تترهای معروف بازار، تترهای ERC20 و TRC20 هستند که به ترتیب بر بستر اتریوم و ترون قرار دارند.

طبق قوانین ایالات متحده آمریکا، استفاده از تتر در مبادلات و هر گونه سرویس‌دهی ممنوع است و تتر نیز متعهد شده که هیچ گونه خدماتی به ساکنان ایالات متحده امریکا ارائه نکند.

در پایان در نظر داشته باشید که صرف‌نظر از نوع کیف پول دیجیتالی که استفاده می‌کنید، از دست دادن کلیدهای خصوصی شما یعنی از دست دادن پولتان. پس همواره در حفظ و نگهداری کلیدهای خصوصی و عبارات بازیابی کیف پول خود، جوانب امنیتی را در نظر بگیرید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments