قیمت لحظه ای تتر + نمودار قیمت USDT 🖥️ فروردین ۱۴۰۳

Tether
USDT
رتبه: 3
$ 1.00
67,899 تومان
0.06%
ارزش کل بازار
$ 109,569,334,727
حجم معاملات 24 ساعته
$ 60,337,517,510
عرضه در گردش
109,469,563,907 USDT
عرضه کل
109,469,563,907 USDT


نوسانات و اطلاعات قیمت تتر

هر واحد تتر در این لحظه با قیمت 1.00 $، معادل 67,899 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال تتر، معادل $ 109,569,334,727 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 60,337,517,510 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 0.06% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت تتر یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره تتر

تتر (Tether) با هدف تسهیل نحوه استفاده از ارزهای رایج و سنتی (واحدی آشنا و باثبات) به صورت دیجیتال در سال 2014 راه‌اندازی شد. تتر با رویکردی مدرن‌تر به پول، قصد بر هم زدن سیستم مالی سنتی را دارد و با امکان انجام تراکنش با ارزهای سنتی بر بستر بلاکچین، بدون نوسانات ذاتی و پیچیدگی‌های رایج در ارزهای دیجیتال، راه را برای کاربران هموار کرده است.
تتر یک دلار دیجیتال است که با فناوری بلاکچین پشتیبانی می‌شود و ارزش آن به صورت ۱ به ۱ به دلار آمریکا وابسته است. این ارز دیجیتال، روشی ایمن و غیرمتمرکز برای تبادل ارزش با استفاده از یک واحد پولی آشنا را برای افراد و سازمان‌ها فراهم می‌کند.
تتر بلاکچین اختصاصی خود را ندارد، اما توکن‌های USDT به صورت توکن‌های دیجیتالی ساخته‌شده روی چندین بلاکچین پیشرو از جمله الگوراند (ALGO)، اوالانچ (Avalanche)، اتریوم (ETH)، ایاس (EOS)، اومنی (Omni)، پالیگان (MATIC)، تزوس (XTZ)، ترون (TRX)، سولانا (SOL)، کاوا (KAVA) و … موجود هستند. این پروتکل‌های انتقال، نرم‌افزارهای متن‌باز به شمار می‌روند که با بلاکچین‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و امکان صدور و بازخرید توکن‌های تتر را فراهم می‌آورند. هر توکن USDT به طور کامل توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شود. تتر به عنوان شرکتی کاملاً شفاف، لیستی از ذخایر فعلی خود را با برنامه‌ای مشخص منتشر می‌کند.
تتر که در زمان راه‌اندازی با نام ریل‌‌کوین (Realcoin) شناخته می‌شد، به دست بروک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز به وجود آمد. بروک پیرس، یک کارآفرین شناخته‌شده، در پروژه‌های بزرگی در حوزه ارزهای دیجیتال و سرگرمی مشارکت داشته است. او در سال ۲۰۱۳ شرکت سرمایه‌گذاری Blockchain Capital را تأسیس کرد که تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب آن شد. از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۴، پیرس مدیر بنیاد بیت‌ کوین شد. او همچنین Block.one، شرکت پشتیبان EOS را تأسیس کرد.
ریو کالینز به مدت دو سال اول تأسیس تتر، مدیرعامل آن بود. پیش از آن، او در تأسیس چندین شرکت موفق مانند شبکه تبلیغات آنلاین Traffic Marketplace، استودیوی سرگرمی RedLever و وبسایت قمار Pala Interactive مشارکت داشت. کالینز تا سال ۲۰۲۰، مدیرعامل SmarMedia Technologies، یک شرکت بازاریابی و فناوری تبلیغات بود. علاوه بر کار در تتر، کریگ سلرز بیش از ۶ سال عضو بنیاد اومنی بوده است. سلرز همچنین در چندین شرکت و سازمان دیگر مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند Bitfinex، Factom، Synereo و بنیاد MaidSafe فعالیت داشته است.
ویژگی منحصربه‌فرد USDT وابستگی ارزش آن به دلار آمریکا است و توسط شرکت تتر حمایت می‌شود. طبق ادعای تتر، به ازای هر واحد USDT جدیدی که صادر می‌شود، معادلش دلار آمریکا به ذخایر آنها اختصاص می‌یابد. بدین ترتیب، تتر ادعا می‌کند که USDTها به طور کامل با پول نقد و دارایی‌های معادل آن پشتیبانی می‌شوند.
نوسان بالا که ویژگی شناخته‌شده بازار ارزهای دیجیتال است، می‌تواند باعث شود ارزش یک ارز دیجیتال طی یک روز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یا کاهش یابد. این امر باعث می‌شود که ارزهای دیجیتال به عنوان یک پشتوانه برای حفظ ارزش دارایی قابل اعتماد نباشند. اما، قیمت USDT از این نوسانات در امان است و از این رو به آن «استیبل ‌کوین» یا کوین پایدار می‌گویند. این ویژگی، تتر را به پناهگاهی ایمن برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تبدیل می‌کند. آنها می‌توانند در زمان‌هایی که نوسانات بازار زیاد است، دارایی‌های خود را به تتر تبدیل کنند؛ بدون اینکه نیاز به خروج کامل از بازار و تبدیل آن به دلار آمریکا داشته باشند. علاوه بر این، تتر روشی ساده را برای انتقال معادل دلار آمریکا بین مناطق، کشورها و حتی قاره‌ها از طریق بلاکچین فراهم می‌کند؛ بدون اینکه نیاز به واسطه‌های کند و گران‌قیمت مانند بانک‌ها یا شرکت‌های خدمات مالی باشد.

تاریخچه قیمت تتر

هدف اصلی یک استیبل ‌کوین مانند USDT حفظ ارزش آن معادل یک دلار در هر زمان است. حفظ این ارزش باید ساده باشد؛ زیرا هر USDT به واسطه ذخایری که توسط خزانه‌داری تتر نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌گردد. با این حال، قیمت تتر در طول سال‌ها نوساناتی را تجربه کرده است.
در طول سال‌ها، در مورد صحت ادعاهای تتر درباره ذخایر دلاری آن، بحث‌های فراوانی وجود داشته که گاهی باعث اختلال در قیمت USDT شده است. قیمت USDT در مقطعی از تاریخ خود تا ۰.۸۸ دلار کاهش یافت و افراد بسیاری در مورد این واقعیت ابراز نگرانی کردند که ذخایر تتر هرگز توسط یک نهاد مستقل به طور کامل مورد حسابرسی قرار نگرفته است.
با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، قیمت تتر در جولای 2018 به بالاترین ارزش خود به 1.32 دلار رسید. از سوی دیگر، پایین‌ترین قیمت USDT در مارس 2015 با 0.57 دلار ثبت شد. این نوسانات قیمت زمانی رخ می‌دهد که تقاضای سرمایه‌گذاران تغییر می‌کند. هنگامی که بازار ارزهای دیجیتال رونق می‌گیرد، تقاضا برای استیبل ‌کوین‌هایی مانند تتر به طور معمول کم است. همچنین سابقه‌ دادخواست‌های حقوقی علیه تتر در کاهش تقاضا برای این دارایی دیجیتال نقش داشته است. هنگامی که دفتر دادستان کل نیویورک (NYAG) برای اولین بار اقدامات قانونی را علیه این پروژه انجام داد، قیمت USDT تا 3 درصد از یک دلار فاصله گرفت.
به جز موارد ذکرشده، قیمت Tether به طور کلی نزدیک به 1 دلار باقی مانده است. گاهی ممکن است انحرافی جزئی در حدود 0.01 یا 0.02 دلار وجود داشته باشد، اما این نوسانات معمولاً کوتاه‌مدت هستند.

پیش بینی قیمت تتر

پیش بینی دقیق قیمت تتر دشوار است؛ زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، می‌توان با بررسی این عوامل، پیش‌بینی تقریبی از قیمت Tether در آینده ارائه کرد. تقاضا برای تتر به عوامل مختلفی مانند حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و شرایط اقتصادی کلان بستگی دارد و می‌تواند قیمت USDT را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین افزایش یا کاهش عرضه تتر، می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.
با توجه به عوامل ذکرشده، پیش‌بینی می‌شود که قیمت تتر در کوتاه‌مدت در محدوده ۱ تا ۱.۰۵ دلار باقی بماند. پیش بینی قیمت تتر در بلندمدت دشوارتر است. با این حال، اگر تتر بتواند ثبات قیمت خود را حفظ کند، انتظار می‌رود که قیمت آن در بلندمدت نیز به ۱ دلار نزدیک باشد. به گفته تارنمای بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی در جهان، قیمت تتر در سال‌های 2025، 2026، 2027 و 2030 به ترتیب به 1.05، 1.1، 1.15 و 1.34 دلار می‌رسد.

توکنومیک تتر

بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال، حداکثر عرضه‌ای برای تتر وجود ندارد و عرضه در گردش فعلی به بالای 98 میلیارد USDT می‌رسد. از آنجایی که تتر متعلق به یک شرکت خصوصی است، از لحاظ تئوری، انتشار USDTها تنها توسط سیاست‌های داخلی شرکت تتر محدود می‌شود. علاوه بر این، تتر برنامه انتشار خود را از پیش اعلام نمی‌کند. در عوض، این شرکت گزارش‌های شفافیت روزانه‌ای ارائه می‌دهد که در آنها کل دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت فهرست شده است. بدهی‌های این شرکت معادل با تعداد واحدهای تتر در گردش است.
شایان ذکر است که USDTها توسط شرکت Tether Limited صادر می‌شوند که با توجه به اختیار کاملی که این شرکت بر عرضه تتر دارد، می‌تواند خطرناک باشد. Tether Limited اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد خود منتشر نمی‌کند و برخی به صحت این گزارش‌ها مشکوک هستند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2397 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون از تیم رمز ارز نیوز

ممنون از تیم بروز و با پشتکار رمز ارز نیوز

سلام این سایت بنام صرافی تتر معتبره؟؟

دوستانی که میخوان از راه نگهداری تتر در کیف پول درامد کسب کنند به من پیام بدن

سلام چطورمیشه کسب درامدکردباتتر

ممنون از شما

سلام دوست داری باتترکسب درآمدکنی ؟

بله

بله

بله

سلام چطور

سلام بله من میخوام با تتر کسب در امد کنم

من تازه میخام کار کنم چیکار باید کنم

سلام منبع قیمت از کجا هست؟
ممنون

سایت کوین گکو

خرید انواع ارز دیجیتال با ملک

زمین عباس آباد شمال دارم ساحلی با بیت کوین میزنی ۵۶ هزار متر متری ۱۰میلیون

با تشکر

بحث سوءاستفاده در کشور تمومی نداره،صرافی های داخلی اکثرشان را دیدم،نرخ جهانی قرمزه صرافی ما سبزش میکنه با درصدی بالا،
با پشتیبانی تماس میگیریم پیامها را ندید میگیره،یا میگه فروش داخلی سایت بالاست هر سایتی سیاست کاری خودشو داره،خلاصه ما به حقوق خودمون پای بند نیستیم،بعد از خارجي ها تعریف میکنیم

اطلاعات کامله

با عرض سلام خدمت ادمین محترم سایت و هم وطنان عزیز بدین وسیله با نهایت احترام دعوت میشود ازپروژه اولین رمز ارز ایرانی بازدید فرمایید
پایتون اولین ارز رمز جهانی با پشتیبانی زبان فارسی
با پایتون لذت معاملات و ترید جهانی را تجربه کنید
پایتون دارای نمایندگی عرضه و فروش در سرتاسر دنیا

قابل نقل وانتقال به سرتاسر دنیا

پشتیبان کامل زبان فارسی و انگلیسی
پشتیبانی انلاین ۲۴ ساعته

صدتا سند جمع کردم که صرافی هروقت کندل مثبت میشه مقدار ۰.۰۰۱تتر زیر قیمت در فروشها میزنه و نمودار رو قرمز میکنه . مردم هم نمودار قرمز رو میبینن و میفروشن .اسکرین شاتها همه موجوده و مستند . لطفا بازیچه نشید ، قیمت تتر این نیست که صرافی کشونده پایین .

چرا تتر قیمتش با دلار فرق داره؟