استخراج دیجی بایت (DigiByte) + بررسی روش‌های ممکن و سودآور

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

پس از اینکه ساتوشی ناکاموتو بیت‌ کوین را ابداع کرد، صنعت ارزهای دیجیتال چندین پروژه غیرمتمرکز ارزشمند و مرتبط دیگر را نیز پذیرا بوده است. دیجی ‌‌بایت (DigiByte) از جمله لجرهای توزیع‌یافته‌ای است که به خوبی توانسته بهترین ویژگی‌های بیت‌ کوین را بردارد و راه‌کارهای جدیدی نیز به محصول نهایی اضافه کند. در این مطلب به آموزش استخراج دیجی بایت (DigiByte) می‌پردازیم و خوانندگان را با جنبه‌های گوناگون استخراج این ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.

معرفی دیجی بایت

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

استخراج دیجی بایت

پروژه ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB) در سال 2013 با یک ایده عالی در پشت آن معرفی شد: ساختن یک بلاکچین کاملاً امن و تأمین یک محیط استخراج مستقل و منصفانه برای ماینرها. اولین بلاک دیجی‌ بایت در آغاز سال 2014 استخراج شد و پس از آن این بلاکچین جدید مدام تلاش داشته که چندین راه‌کار انقلابی را عرضه کند. دیجی بایت یکی از اولین پروژه‌های غیرمتمرکز بود که تکنولوژی سگویت را برای تراکنش سریع‌تر به کار برد.

اگر بخواهیم از مزایای دیجی بایت بر بیت‌ کوین بگوییم، کافی است این موضوع را در نظر بگیریم که دیجی بایت می‌تواند تا 1066 تراکنش در ثانیه را پردازش کند، در حالی که تأیید آن تنها 15 ثانیه وقت می‌گیرد؛ که 40 برابر سریع‌تر از شبکه بیت ‌کوین است.

دیجی بایت یک کوین قابل استخراج است که از پروتکل گواهی اثبات کار (PoW) برای ایجاد اجماع بین کاربران استفاده می‌کند. چیزی که دیجی بایت را از دیگر ارزهای دیجیتالی که با گواهی اثبات کار فعالیت می‌کنند جدا می‌کند، استفاده از الگوریتم‌های متفاوت هش‌گذاری و ارائه روش‌های مختلف برای استخراج دیجی‌بایت (DigiByte) است.

استخراج دیجی بایت

کاربران می‌توانند با استفاده از سیستم‌ها و روش‌های گوناگون، به استخراج دیجی ‌بایت بپردازند. این سیاست با این هدف انجام شده که در ادامه کاربران بیشتری با سیستم‌های مختلف استخراج جذب دیجی بایت شوند و غیرمتمرکز بودن حقیقی را در داخل این شبکه ایجاد کنند. اگر قصد استخراج دیجی ‌بایت را دارید، اول مطمئن شوید که به تمام ابزارهای لازم دسترسی دارید: سخت‌افزار استخراج، نرم‌افزار استخراج و کیف پول دیجی بایت. اگر نمی‌خواهید به شکل انفرادی این ارز دیجیتال را استخراج کنید، تعداد زیادی استخر استخراج برای دیجی بایت وجود دارد که می‌توانید قدرت محاسباتی خود را با آنها به اشتراک گذارید.

سخت‌افزار استخراج دیجی ‌بایت

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، الگوریتم‌های متفاوت استخراج منجر به آزادی انتخاب در سیستم سخت‌افزاری دیجی بایت شده است. موقعیت فعلی دیجی بایت فقط استخراج را از طریق سخت‌افزارهای ایسیک (ASIC) و اف‌پی‌جی‌ای (FPGA) امکان‌پذیر می‌سازد. در حال حاضر، استخراج دیجی‌بایت (DigiByte) از طریق پردازنده سیستم یا سی‌پی‌یو سودی ندارد. جامعه کاربران دیجی بایت ادعا می‌کنند که این نوع استخراج، نه مناسب مبتدی‌ها و نه مناسب ماینرهای حرفه‌ای است. بعد از فعال شدن یک پروتکل جدید، امکان استخراج این ارز دیجیتال از طریق سی‌پی‌یو نیز ایجاد می‌شود.

اگر یک ماینر کهنه‌کار بیت‌کوین باشید، آن وقت گزینه سخت‌افزار ایسیک که از قدرت آن خبر دارید، به احتمال زیاد برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

استخراج دیجی بایت از طریق سخت‌افزار ایسیک، یک راه سریع برای به دست آوردن این ارز دیجیتال است. اما به هر حال بهتر است توجه داشته باشید که هر سخت‌افزار استخراج ایسیک برای کار با یک پروتکل خاص طراحی شده است.

بهترین سخت‌افزارهای استخراج ‌دیجی بایت

الگوریتم ماینر ایسیک نرخ هش‌گذاری قیمت
DGB Scrypt Bitmain Antiminer L3++ (ASIC) 596 مگاهرتز/ثانیه 500-299 دلار
DGB Sha 256 Bitmain Antiminer S19 Pro 110 TH/s 4000 دلار
Bitmain Antiminer T17+58TH 58 TH/s 1400 دلار
DGB Qubit Baikal BK-G28 28 GH/s 1000-380 دلار
DGB Skein BlackMiner F1Mini 420 MH/s 140 دلار به بالا

نرم‌افزار استخراج دیجی ‌بایت

حالا دیگر با سخت‌افزار استخراج دیجی‌ بایت ایسیک آشنا شده‌ایم. برای استخراج DigiByte با سخت‌افزار ایسیک به شکل مناسب، تمام چیزی که نیاز دارید ورود به یک استخر استخراج پس از را‌ه‌اندازی سخت‌افزار است. اگر می‌خواهید دستگاه ایسیک خود را به یک پلتفرم خاص استخراج، برای مثال NiceHash، متصل کنید، می‌توانید به وبسایت این پلتفرم مراجعه کنید تا یک آدرس ایجاد کنید. اول بهتر است اطمینان پیدا کنید که یک کیف پول مناسب برای دیجی بایت در اختیار دارید.

استخرهای استخراج دیجی بایت

یک استخر استخراج شامل یک گروه متحد از ماینرها است که منابع محاسباتی خود را برای پیدا کردن و اضافه کردن بلاک بعدی در یک بلاکچین با هم به اشتراک می‌گذارند.

در هنگام انتخاب استخر استخراج مناسب، اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات مهم را بررسی کرده‌اید: قابل اعتماد بودن استخر، نرخ کارمزد استخر، حالت‌ها و زمان پرداخت‌ها و امثال این.

همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد، استخراج دیجی‌بایت در بیشتر موارد نیاز به سخت‌افزار ایسیک دارد. به همین دلیل، برای شروع این کار، لازم است استخر استخراجی پیدا کنید که با مشخصات این سخت‌افزار همخوانی داشته باشد. هر یک از پروتکل‌های دیجی بایت، استخر خاص خودش را دارد که به سختی مشغول کار نگهداری و توسعه بلاکچین است.

آیا استخراج دیجی ‌بایت سودآور است؟

پاداش استخراج هر بلاک دیجی بایت، در حال حاضر 581،77 دیجی بایت است. سودآوری استخراج این ارز دیجیتال به دستگاه ماینر انتخابی بستگی دارد. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، روش‌های استخراج سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو در حال حاضر در مورد این ارز دیجیتال، سودآور نیستند. همچنین استخراج آن از طریق دستگاه‌های ایسیک نیاز به یک سرمایه‌گذاری مالی قابل‌توجه دارد.

هر فرآیند استخراجی همچنین به هزینه برق نیاز دارد. وقتی بحث به سودآوری استخراج می‌رسد، ماشین‌ حساب‌ ماینر ابزار مناسبی محسوب می‌شود. هر وقت که بخواهید دیجی بایت را استخراج کنید، منطقی‌تر این است که اول ظرفیت دستگاه استخراج، هزینه‌های برق و مواردی مانند این را بررسی کنید و با چشمان باز تصمیم بگیرید.

برای مشاهده قیمت دیجی بایت به صورت لحظه‌ای، به این صفحه بروید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم اصول ابتدایی استخراج دیجی ‌بایت (DigiByte) را با استفاده از اصطلاحات ساده و قابل درک به شما خوانندگان عزیز رمزارزنیوز معرفی کنیم. قبل از بررسی ضرورت‌های استخراج این ارز دیجیتال، فراموش نکنید که تحقیق خودتان را انجام دهید. امیدواریم که فرآیند استخراج شما راحت و سودآور باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
آیا با دستگاه اس ۹ جی میشه دیجیبایت استخراج کرد و میتونید بهم بگید در ماه چقدر درآمد زایی داره

لطفا به صفحه ماینرها و ماشین حساب ماینینگ مراجعه کنید.
https://ramzarz.news/mining-asics/

سلام ممنون بابت توضیحتون عالی بود .ایا با ماینر e9+ میشه این ارز استخراج کرد یا نه یا همون ماینر گفتین تهیه کنیم .و راجب سود دهی این ارز ماشین حساب سود ماینر میزنیم ۹ تراهش که قدرت e9+هست درامد ماهانه مبلغ خیلی زیادی میزنه ایا صحت داره اینقدر سود دهی ؟داردیا ندارد ممنون میشم در ایمیل پاسخ گو باشین…

اشتباه میزنی .تو اون سایتم برات نوشتم با e9 نمیشه ..من چندتا e9دارم .ولی نمیشه ۹تراهش خیلی درامد زیادیهچون با مگا هش حساب میشه قدرت پردازش جی پی یو یا به عبارتی کیلو سول ..اگه راهی پیدا کردی ممنون میشم به من پیام بدی در صورت امکان

آیا میشود با دستگاه اس ۹ و یا t1ا اینوسیلیکون این ارز را استخراج کرد با توجه به اینکه الگوریتم آنها یکی است . نام استخر موجود مثلا ویا بی تی سی میشود
لطفا راهنمایی بفرمایید .
با سپاس

روش استخراج دیجی بایت در s9j را توضیح کاربردی می دهید

سلام داخل یوتیوب هست

سلام من تو ماشین حساب ماینینگ یه سایت دیجی بایت رو زدم با الگوی sha_256 مبلغ قابل توجهی میداد درسته یا باگ سایت بوده؟

سلام
استخراج دیجی بایت با s19 110 Th/s الان حدودا روزی ۳۹ دلار درآمد داره
برای مشاهده لیست دستگاههای ماینر این صفحه رو ببینید:
https://ramzarz.news/mining-asics/

سلام به نظرم سایت داره اشتباه محاسبه می‌کنه چون چنین چیزی امر ممکن بود کسی دنبال استخراج بیت کوین نمی رفت قطعا درآمدش خیلی پایین تر از اون چیزی که در سایت دیده میشه .
در حال حاضر با دستگاه اسیک که الگوریتمی برای بیت داره فقط بیت کوین کش هست که حدودا ۱۰۰تومن درآمدش بیشتر از بیت کوین میشه اونم بخاطر رشدی که بیت کوین کش داشته

سلام روش کانکت کردن استخر رو به ماینر این ارز میزارید؟

سلام بله حتما

سلام
این ارز امکان استخراج تو اف ۲ پوول رو داره؟
من دیدم جزئش هست
ولی کانکت نمیشه ب استخر میشه راهنمایی کنین

vpn bezan . manam moshkel dashtam ba ip iran

روش کانکت کردن رو کامل بلدید؟ منم هر کاری کردم نشد وصل بشم

سلام، خسته نباشید.
اگر امکانش هست این ارز رو هم به ماشین حسابتون اضافه کنید.
ممنون.

سلام. حتما در اولین بروزرسانی اضافه میشه. ممنون از توجه شما